Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Just luin Jodelista, että keskivertonaisella menee 20e/kk menkkasuojiin

Vierailija
06.05.2020 |

Siis kuin paljon muut holvaa, kun itselle riittää yks paketti rättejä ja yksi paketti tamponeja eikä nekään kulu loppuun sen 5 pv aikana..

Kommentit (298)

Vierailija
281/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän kuukuppia, olen käyttänyt jo 10-15 vuotta, en tarkaalleen edes muista milloin aloitin.

Siteet tuntuisivat vastenmieliseltä käyttää, ja jotenkin epähygieenisiltä. Kuukuppi on oikeasti helppo ja ekologinen vaihtoehto. Uuden kuukupin olen ostanut arviolta 3-4 vuoden välein, varmaan pidempäänkin kestäisi. Eli tänä aikana minulla on mennyt kuukautissuojiin (eli kuukuppeihin) 60 euroa rahaa.

Kupin kanssa pystyy treenata, uida, jopa harrastaa seksiä. On todella helppo ja huomaamaton. Kokeilkaa 👌

Olen allerginen, joten en todellakaan kokeile. Lopettakas tuo typerä tyrkyttäminen.

Olen eri, en halua ärsyttää tai tyrkyttää, mutta kerron, että laadukas kuukuppi on valmistettu lääketieteellisestä silikonista ja on hypoallerginen ja täysin myrkytön.

Vierailija
282/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niagarat, joita kuukuppi ei pidättele. Kupin heivasin roskiin.

Menee paketti riblessen isoimpia ja paksuimpia siivekkäitä, saman pienempiä ja paketti ob:n isoimpia. En kyllä saa mitenkään paria kymppiä kulutettua. Sänky on vuorattu vauvojen muovilakanalla ja froteepyyhkeellä öisin ohiksien varalta, en halua nousta yöllä vessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon jotenkin järkyttynyt näistä vastauksista. Onko se vain, ettei ihmiset tiedä vai mitä, mutta niitä siteitä pitäisi vaihtaa 4 tunnin välein. Miten ihmeessä kukaan väittää pärjäävänsä yhden paketin kanssa?

Vai onko ihmisillä vaan niin huono alapäähygienia, etteivät välitä tai viitsi vaihtaa niin usein kuin ne pitäisi? Eikä niitä siteitä tule niin käyttää, että vaihdetaan vasta kun se on "täynnä".

Kaikilla ei ole runsaat kuukautiset. Jos minä vaihtaisin 4 tunnin välein niin tyhjän siteen saisin usein vaihtaa. Ja tosiaan alle 10 sidettä riittää koko ajaksi, yleensä 7-8.

Siteen vaihto aamuin ja illoin riittää hyvin. Ja vaihdettaessa side on ehkä 1/3 täysi kahtena ensimmäisenä päivänä. Kolmantena ja neljäntenä päivänä ehkä 1/4 tai 1/5 täysi. Yleensä siirryn neljäntenä päivänä omiin kangasrätteihin eli vanhoista lakanoista/vaatteista leikattu ohut kangasrätti houisuihin. Kuudentena päivänä en tarvitse enää mitään.

Tuolla 4 tunnin välein olevalla jutulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten "täynnä" se side on, eikä sitä sidettä pidä vaihtaa vain, jos side on "täynnä". Vaan se on ihan tutkittu juttu, että hygieniasyistä sidettä on vaihdettava 4 tunnin välein. Samasta syystä vauvojen vaipat pitää vaihtaa 3-4 välein, vaikka siellä ei mitään olisikaan, ettei bakteerit ja muut ala kasvamaan, tai tule ihottumia.

Tuo tapasi vaihdella noin harvoin on todella epähygieniista ja vähän oksettavaa. Sori vaan, mutta yök. En yhtään ihmettele, jos alapääsi haisee.

Ei todellakaan haise yhtään miltään. Samalla logiikalla alushousutkin pitäisi vaihtaa 4 tunnin välein!

Alushousut hengittää, side ei.

Moni käyttää keinokuituisia alushousuja, jotka eivät hengitä.

Siteessä on monta hengittämätöntä kerrosta. Alkkarisi tuskin ovat yhtä paksuja?

Vierailija
284/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräätte siis keskellä yötä vaihtamaan sidettä vaikka se ei olisi täysi?

Äidiksi tultuaan he heräävät vaihtamaan vauvan vaipan keskellä yötä, vaikka vaippa kestäisikin todistetusti aamuun saakka. Ja toki päivän mittaan vaihtavat vaipan joka pikkupissan jälkeen. Ei ihme, että jätettä syntyy.

Vierailija
285/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh! Itselläni oli vuosia kauheat menkat, verta tuli ihan solkenaan 3-4 päivää ja viimeiset pari päivää suht reipasta vuotoa, mutta ei todellakaan mennyt tuollaista määrää!

Synnytyksen jälkeen menkat lyhenivät 4 päivään ja vuotokin niukkeni, mutta yhä on runsaat, ekoina päivinä saa tunnin välein vaihtaa siteen ja tamponin ja yöllä vuotaa aina ohi, vaikka käyn kaksi kertaa vaihtamassa öisin. 

Laskin tässä nopeasti, että ei mene edes kymppiä siteisiin ja tamponeihin, sitten voi mennä kympin verran tai hiukan reilu, jos ostan varastoon. 

Tietty siitä en tiedä, jos ostaa kalleimpia merkkejä tai jotain ekoja tai luomuja, mitä näitä nyt nykyään on. En itse silti osta edes halvimpia merkkejä. Mistäköhän tuo luku on repäisty?

Vierailija
286/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee kuukautisten aikana noin 6 € suojiin. Ostan pirkalta tamponit ja pikkuhousun suojat.

Vierailija
287/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee kuukautisten aikana noin 6 € suojiin. Ostan pirkalta tamponit ja pikkuhousun suojat.

Niin ja toinen kuukautispäivä on se pahin. Silloin laitan tamponin lisäksi siteen yöksi. Inhoan siteitä muuten ja käytänkin niitä vain tuona pahimpana päivänä, joten paketti siteitä riittää kolmien kuukautisten ajaksi.

Vierailija
288/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon jotenkin järkyttynyt näistä vastauksista. Onko se vain, ettei ihmiset tiedä vai mitä, mutta niitä siteitä pitäisi vaihtaa 4 tunnin välein. Miten ihmeessä kukaan väittää pärjäävänsä yhden paketin kanssa?

Vai onko ihmisillä vaan niin huono alapäähygienia, etteivät välitä tai viitsi vaihtaa niin usein kuin ne pitäisi? Eikä niitä siteitä tule niin käyttää, että vaihdetaan vasta kun se on "täynnä".

Kaikilla ei ole runsaat kuukautiset. Jos minä vaihtaisin 4 tunnin välein niin tyhjän siteen saisin usein vaihtaa. Ja tosiaan alle 10 sidettä riittää koko ajaksi, yleensä 7-8.

Siteen vaihto aamuin ja illoin riittää hyvin. Ja vaihdettaessa side on ehkä 1/3 täysi kahtena ensimmäisenä päivänä. Kolmantena ja neljäntenä päivänä ehkä 1/4 tai 1/5 täysi. Yleensä siirryn neljäntenä päivänä omiin kangasrätteihin eli vanhoista lakanoista/vaatteista leikattu ohut kangasrätti houisuihin. Kuudentena päivänä en tarvitse enää mitään.

Tuolla 4 tunnin välein olevalla jutulla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten "täynnä" se side on, eikä sitä sidettä pidä vaihtaa vain, jos side on "täynnä". Vaan se on ihan tutkittu juttu, että hygieniasyistä sidettä on vaihdettava 4 tunnin välein. Samasta syystä vauvojen vaipat pitää vaihtaa 3-4 välein, vaikka siellä ei mitään olisikaan, ettei bakteerit ja muut ala kasvamaan, tai tule ihottumia.

Tuo tapasi vaihdella noin harvoin on todella epähygieniista ja vähän oksettavaa. Sori vaan, mutta yök. En yhtään ihmettele, jos alapääsi haisee.

Pitää ja pitää. Ei varmasti täydy, pidetäänhän niitä pikkareitakin päivä jalassa. Jotenkin kuulostaa just tällaselta överihygienian hätävarjelulta. Omaa järkeäänkin saa käyttää. Eihän öisinkään kehoteta edes vaihtamaan. Ja vaikka vaihtaisikin neljän tunnin välein, niin eipä siihen kovin montaa sidettä siltikään per päivä tule.

Osaatko googlettaa? Kannattaisi, koska et selkeästi ole koskaan edes etsinyt tietoa siitä, kuinka usein se side pitää vaihtaa.

No en varmasti olekaan, koska ei ole ollut mitään tarvetta :D

Jos se oikeasti olisi noin pakollista siitä kyllä kerrottaisiin siteiden kyljessäkin. 

Vierailija
289/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kestosuojia, eli puuvillasiteitä jotka pestään. Ei mene penniäkään sen jälkeen kun ostaa pestävät.

Vierailija
290/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa kalliilta! Itselläni ollut useamman vuoden parikymppiä maksanut kuukautiskuppi, joka toimii vuodesta toiseen, jolloin kulut ovat 0€. Suosittelen ainakin kokeilemaan, sopii useimmille.

Vierailija
291/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos jotkut väittää haistavansa joidenkin naisten kuukautiset. Haiseehan ne kun niitä siteitä haudotaan tuntitolkulla housuissa. Ja tämä siksi, että saadaan säästettyä muutama euro vuodessa. Ja miehet huutaa palstalla, että pitäis säästää vielä enemmän. Varmaan pari sidettä riittäis koko kuukatisten ajaksi, ehkä jopa yksi jos oikein yrittäis. Tai jos laittas vaan wc-paperimytyn housuihin.

Eiköhän kyse ole vain 1–2 ulisijasta. Ei niihin kannata kovin vakavasti suhtautua.

Varmaan sama ulisija kuin se joka laski, ettei pikkulapsi kuluta kuin max. 50€/kk. Oli nämä laskelmansa tehnyt katsellessaan siskonsa imettämistä. Itsellään ei siis ollut lapsia, mutta ainahan ne silti paremmin kaikki asiat tietää. Lapseton tietää kaiken kasvattamisesta ja niukasti vuotava tietää, ettei runsaista kuukautisista kärsivä tarvi kuin pari sidettä.

Sä taas asut palstalla päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen jankaten vuosia vanhoista keskusteluista. Mitenkäs oli se pyykinepesukonetapaus, kerro sekin sadannen kerran? 

Osu ja uppos 😂

Vierailija
292/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos jotkut väittää haistavansa joidenkin naisten kuukautiset. Haiseehan ne kun niitä siteitä haudotaan tuntitolkulla housuissa. Ja tämä siksi, että saadaan säästettyä muutama euro vuodessa. Ja miehet huutaa palstalla, että pitäis säästää vielä enemmän. Varmaan pari sidettä riittäis koko kuukatisten ajaksi, ehkä jopa yksi jos oikein yrittäis. Tai jos laittas vaan wc-paperimytyn housuihin.

Eiköhän kyse ole vain 1–2 ulisijasta. Ei niihin kannata kovin vakavasti suhtautua.

Varmaan sama ulisija kuin se joka laski, ettei pikkulapsi kuluta kuin max. 50€/kk. Oli nämä laskelmansa tehnyt katsellessaan siskonsa imettämistä. Itsellään ei siis ollut lapsia, mutta ainahan ne silti paremmin kaikki asiat tietää. Lapseton tietää kaiken kasvattamisesta ja niukasti vuotava tietää, ettei runsaista kuukautisista kärsivä tarvi kuin pari sidettä.

Sä taas asut palstalla päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen jankaten vuosia vanhoista keskusteluista. Mitenkäs oli se pyykinepesukonetapaus, kerro sekin sadannen kerran? 

Ei se ole tuo vaan minä :) jos alat märistä napinpainamisesta, niin kerron taas sen tapauksen.

Mies jätti pyykit päiväksi koneeseen jankkaaja se on, teitä sairaita miesvihaajia kyllä palstalla riittää vuodesta toiseen räkyttämässä paskaanne

Ihan hyvin sinäkin täällä olet viihtynyt. Eikö sinulle tosiaan mistään löydy parempaa palstaa, siis sellaista, jossa voitte jutella miesten kesken Tärkeistä Asioista?

Ei kun hän haluaa keskustella kuukautisista ja opastaa naisia valitsemaan edulliset ja hyvät suojat. Kyllä hän nämä asiat tietää, koska hän on MIES. Turhaan me naiset yritetään päteä kuukautisten, synnytyksen tai imetyksen suhteen. Palstamies tietää aina paremmin.

p.s. mä luulen että miehet nauraa hälle miesten palstoilla, siksi se täällä pyörii. Yrittää edes naisille päteä kun ei muuta keksi. Naisten nauramisen voi aina pistää miesvihan piikkiin, miesten nauru on henk.kohtaista. Sitä hän ei kestäisi.

Vierailija
293/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla siis porukka väittää, että yölläkin on kello soimassa 1,5 h välin että vaihdetaan siteet/tamponit 😳

Ap

Tämä kyllä kuulostaa vähän omaan korvaan liioittelulta...

Kun mulla on Niagara-päivä, supertamponi pitää nimenomaan vaihtaa 1.5-2h välein. Jos pahin putoushetki sattuu yöhön,  niin sitten herätään vaihtamaan se tamponi tai herätään yltäpäältä veressä sänky pilalla aamulla. 

Mä käytän pahimpana päivänä tamponia ja sidettä. Yöllä sitten on kunnon yöside ja varmuudeksi vielä tuppo vanua pakaroiden välissä, koska sieltä se itsellä herkimmin lorisee lakanoihin.

Muutenkin kyllä sieppaa nuo siteet, tai siis se niiden imukyvyttömyys ihan merkistä riippumatta, että vaikka se saakelin megaextrasuperlong-yöside ulottuisi liki leuasta niskaan niin kas, silti se vuoto menee ohi ja läntti on lakanassa/petarissa ja pahimmassa tapauksessa siteessä ei ole kuin tippa.

Onhan sinulla riittävän tiukat alushousut ja riittävän peittävät jossa on kunnolla kangasta. Kunnon alushousut pitää siteen kyllä paikallaan. Esimerkiksi Sloggilta löytyy hyviä malleja.

Vierailija
294/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun teinitytöt vaihtaa sidettä varmaan 6-8 kertaa päivässä, niin nopeasti paketit kuluu.

Miksi et ohjeista tyttöjä että ei noin usein tarvitse vaihtaa? Sanot että jo ympäristönkin kannalta on parempi että turhaa roskaa tulee vähemmän.

Nuorilla on usein varsin runsaat ennen kuin hormonit tasaantuu. Mun yläkouluikäisellä menee paljon myös ja lakanapyykkiä tulee.

Joo mullaki nuorena usein tuli suojista läpi vuodot ja tuli herättyä verisestä sängystä. Nyt aikuisena ei oo kertaakaan tullut läpi.

Vierailija
295/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 euroa menee maximissaan ja minä vuodan kuin seula. Ehkä tuohon on sitten lisätty muita kuluja tai henkilö käyttää kalliita siteitä?

Vierailija
296/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri kaupassa, että paljonko minulla menee siteisiin ja tamponeihin kuussa, summa 30kpl tamponeille ja 28kpl siteille oli yhteensä 8,44€. Vuotoni on hyvin tyypillinen, siteet ja tamponit hieman laadukkaampia, mutta ihan regular/normal mallia ja vaihdot suositusten mukaisesti. Ihmettelen suuresti miten keskivertokuukautisiin saisi kulumaan 20€ kuussa, kun mulla on kuitenkin melko laadukas mieltymys, sillä suosin esimerkiksi Tampaxin asettimellisia tamponeja ja Libressen siteitä.

Vierailija
297/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollu aina feministi, mutta olen kuitenkin kunnioittanut miehiä ja ajatellut, että suomalaiset miehet ylipäätään kunnioittavat naisia ja ovat jotenkin fiksumpia kuin esim. amerikkalaiset.

Mitä enemmän tätä palstaa luen, sitä enemmän menetän toivoni suomalaisiin miehiin. Vaikea uskoa, että vuonna 2020 naiset joutuvat perustelemaan, miksi eivät osta halvimpia siteitä. Ja urpot eivät edes yritä kuunnella, vaan jankuti jankuti, oma vika jos haluat ostaa kalliimmalla, osta kuukuppi.

Ja joku vielä vetää armeijankin tähän.

Nolaatte miehet itsenne todella pahasti. Toivon sydämestäni, että olette erityisen tyhmiä miehiä, ettekä edusta suomalaista keskivertomiestä.

Tällä palstalla moni trollaa, provoaa ja ulisee päättömostä jutuista. Itse olen nainen ja provoillut täällä jonkin verran välillä esittäen jotain muuta kuin olen Ei kannata vetää todellakaan tämän palstan jutuista jotain johtopäätöksiä. Lukuisia provoja mahtuu sekaan. Armeija on sitä paitsi ihan hyvä vertaus, koska siitä tulee myös tulonmenetyksiä ja vapauden menettämistä miehille eikä se ole edes biologian kannalta perusteltu asia

Vierailija
298/298 |
07.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pampers Baby Dry on hyvä. 2 menee päivässä, kun kestää 12h. Huomasin kerran kun siteet oli loppu ja oli pakko askarrella vauvan vaipasta.