Just luin Jodelista, että keskivertonaisella menee 20e/kk menkkasuojiin
Siis kuin paljon muut holvaa, kun itselle riittää yks paketti rättejä ja yksi paketti tamponeja eikä nekään kulu loppuun sen 5 pv aikana..
Kommentit (298)
Runsaat kuukautiset ja tarvitsen ekoihin päiviin supertamponin joka toinen tunti ja normaalisiteen+yöksi 2 yösidettä päällekkäin. Lopuiksi menkkapäiviksi riittää normaali tamponi j+normaali side päivällä ja yöksi tuo yöside. Kyllä menee rahaa joka kuukausi aika paljon kun ostaa useamman eri-imuisen tamponipakkauksen ja kahta eri imukykä olevan sidepakkauksen. Sekä kipulääkkeet vatsakipuun ja migreeniin. Myös pikkuhousuja -ja lakana/pyyhevahinkoja tulee.
Eikö ihmiset ollenkaan häpeä tuota jätemäärää minkä tuotatte joka ikinen kuukausi? Järjetön kasa muovia. Vaihtoehtoja on olemassa, ei pitäisi normalisoida tuollaista roskaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo holvata oikein tarkoittaa tässä yhteydessä vai onko näppäilyvirhe?
Tuhlata, lorottaa. ”Älä holvaa vettä”.
Olen itä-Suomesta, ap:sta en tiedä.Onko se samaa kuin pluttaaminen tai lutraaminen?
Ei aivan sama, pluttaus ja lutraus on jonkinlaista vedessä pelehtimistä, holvaus/hölväys on kaikenlaista tuhlaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa euron pakkauksia? Montako niissä on?
Tokmanni, Pirkka, X-tra. Ei voi olla noin vaikeaa etsiä tietoa netistä.
No ei ole eurolla Pirkkaa, enkä ole Tokmannillakaan euron pakkauksia nähnyt kuin niitä jotain tosi pieniä 7-10 kappaleen pakkauksia jotka ei riitä mihinkään. Kai nyt normaalisti väh. 4-5 vuorokaudessa käyttää. Vai kestääkö jollain vain 2 päivää?
80 senttiä 14 kappaletta
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/k-menu-side-14kpl-ultra-normal-wing…
Te naiset kyllä nöyryytätte itseänne nyt urakalla
T. eri
Eihän näillä tee mitään jos on yhtään runsaammat menkat? Menkkojen aikana pitää pystyä käymään töissä ja harrastuksissakin.
Mulla menee kymppi kuukautta kohden pillereihin, jotka pitävät kuukautiset pois. On se sen arvoista.
No ymmärrän kyllä sen, että kun on runsaat menkat niin ne halvimmat välineet eivät sovi käyttöön tai sitten sitä sotkee kaikki julkisetkin paikat. Tätäkö täällä euron siteitä suosittelevat miehet toivovat?
Esimerkiksi itsellä on sen verran vauhdikas vuoto ylösnoustessa, että ainoastaan ob pitää sen sisällä ja kaikki muut tamponit päästävät läpi. Ob on aika kallis. Halvat siteet eivät pidä yhtään mitään, jos vuotaa runsaasti ja etenkin nopeasti paljon kerralla, kuten minä. Se neste ei siis ehdi imeytyä halpaan materiaaliin vaan valuu päältä ja reunoilta ohi. Lisäksi osa halpiksista oikeasti hiertää tosi ikävästi.
Laatu maksaa, tässäkin asiassa. Mutta ei mulla koskaan 20 euroa kuussa mene. Vuodan 7–9 päivää ja niistä ekat viisi kuin putous, silti reilut kaksi tamponipakkausta ja yksi sidepakkaus riittävät. Noin kymppi menee siis, ehkä 12 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisiin/ehkäisyyn jne menee kyllä enemmän kuin toi parikymppiä kuussa. Kerran vuoteen gynekologikäynti papakokeineen, ei lähde alle 120€. Mun ehkäisypillerit maksaa 34€/3kk. Sitten tuohon päälle ne terveyssiteet ja tamponit, arvioisin että ehkä 5€/kk
Parikymppiä on mennyt eikä ihan edes riittänyt.
Papakoetta ei joka vuosi tarvita.
Eikä kyllä gynen tarkastustakaan. Nuoremmat käy kai yleensä kunnan ehkäisyneuvolassa uusimassa pillerit. Opiskelijat käy opiskelijatetveydenhuollossa puoli-ilmaiseksi.
Mä ostin marraskuussa 2017 kuukupin, se maksoi 23€ ja käytössä vieläkin.
Mitäs tosta tulee, 3kk, eli 0,76€/kk tällä hetkellä ja kuppi on vielä oikein hyvässä kunnossa, joten eiköhän vielä kestä aikansa. Että sellaista "kuukautisköyhyyttä"... huoh.
Siteisiin meni ehkä 5€/kk vaikka mulla tosi runsaat kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisiin/ehkäisyyn jne menee kyllä enemmän kuin toi parikymppiä kuussa. Kerran vuoteen gynekologikäynti papakokeineen, ei lähde alle 120€. Mun ehkäisypillerit maksaa 34€/3kk. Sitten tuohon päälle ne terveyssiteet ja tamponit, arvioisin että ehkä 5€/kk
Parikymppiä on mennyt eikä ihan edes riittänyt.
Papakoetta ei joka vuosi tarvita.
Eikä kyllä gynen tarkastustakaan. Nuoremmat käy kai yleensä kunnan ehkäisyneuvolassa uusimassa pillerit. Opiskelijat käy opiskelijatetveydenhuollossa puoli-ilmaiseksi.
Ja kaikkihan on nuoria tai opiskelijoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro niille, että eurollakin saa paketillisen siteitä.
Huutista taas naisten valheille.
Paketillinen siteitä ei riitä kuukautisten ajaksi.
Sitten voinet ostaa kaksi. 2 eurolla. Tuo nolla perässä on räikeää valetta
Mene kauppaan ja katso siteiden hintoja hyllyssä. Jos siellä on euron paketteja, ne ovat huonompilaatuisia, vähemmän imukykyisiä sekundasiteitä. Normihinta siteille on 2,50-3 euroa. Mitä runsaammat kuukautiset, sitä enemmän niitä tarvitaan ja sitä kalliimpaa lajia pitää olla. Jos on ihan niukat, niin sitten ehkä euron siteet riittävät. JOS niitä edes on, olettaisin ettei paljon alle 1,50 myydäkään.
Ainakin meidän marketeissa Vuokkosten ohuet, siivelliset siteen maksaa 1,95 e paketti. Ja pidän niitä kyllä ihan laadukkaina, parempina kuin nämä kaksi monikansallista markkinajohtajaa.
Toisaalta Tokmannilla on todella usein Libresse-paketti eurolla.
Mun täytyy nyt tunnustaa, että mulla ei ole hajuakaan kertakäyttöisten kuukautussuojien hinnoista, mutta ei jonkun toisen kuukautiskustannuksia voi laskea omien kustannusten perusteella. Tässä keskustelussa on puhuttu kuukautisten runsaudesta, mutta on olemassa myös se faktori, että kaikki siteet ja tamponit eivät kaikille sovi, joten ei aina voi valita sitä halvinta. Toisille tulee tietystä merkistä ohivuotoja, toisille iho-oireita. Ja kyllä kuukautisten runsaudessa on suuria eroja. Mulle tulee pahimpina päivinä kupista (suurempi koko) ohivuotoja 2–3 tunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa euron pakkauksia? Montako niissä on?
Tokmanni, Pirkka, X-tra. Ei voi olla noin vaikeaa etsiä tietoa netistä.
No ei ole eurolla Pirkkaa, enkä ole Tokmannillakaan euron pakkauksia nähnyt kuin niitä jotain tosi pieniä 7-10 kappaleen pakkauksia jotka ei riitä mihinkään. Kai nyt normaalisti väh. 4-5 vuorokaudessa käyttää. Vai kestääkö jollain vain 2 päivää?
80 senttiä 14 kappaletta
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/k-menu-side-14kpl-ultra-normal-wing…
Te naiset kyllä nöyryytätte itseänne nyt urakalla
T. eri
Kukahan tässä nöyryyttää itseään 😅
K-menu ei ole Pirkka vaan onneton sekundamerkki joka riittää ehkä valkovuotoon tai superniukkaan tuhruvuotoon, ei normaaleihin kuukautisiin.
Suomen hinnoilla en kyllä ymmärrä, mutta lomareissulla Jenkeissä hämmästelin kyllä miten paljon siellä maksoi ihan tavalliset tampoonit. Siellä tajuaisin tuon 20 euron per kuukausi hinnan.
Mistä muuten edes saa ostaa noita superkalliita hienoja ja parempia suojia? En missään normikaupassa ole nähnyt mitään luxus-valikoimaa.
Mulla menee joku puoli paketillista siteitä ja sit about 5 pikkuhousunsuojaa. (Niukat menkat)
20e ei mee varmaa ees vuodessa rikki 😂
Aivan hulvatonta kun mies tulee neuvomaan kuukautisketjuun mitä siteitä kannattaa käyttää 😆
Joo, osta niitä halpissiteitä vaika touhutipoilles, normaalikuukautisiin niistä ei kauheasti iloa ole.
Juu mulla menee kymmenesosa tuosta :D käytän Lidlin siteitä ja tamponeja eikä ne maksa kuin jonkun kolme euroa yhteensä. Sidepaketti menee kuukaudessa mutta tamponit riittää kahdeksi.
Kuukuppia en pystynyt käyttämään, vaikka sinnikkäästi yritin elää sen kanssa kolmet eri menkat. Kun ei sopinut niin ei sopinut.
Vierailija kirjoitti:
Mistä muuten edes saa ostaa noita superkalliita hienoja ja parempia suojia? En missään normikaupassa ole nähnyt mitään luxus-valikoimaa.
Osa varmaan tarkoittaa yösiteitä, joita runsaassa vuodossa täytyy käyttää päivälläkin. Nehän on aika paljon kalliimpia kuin päiväsiteet.
Vierailija kirjoitti:
Kerro niille, että eurollakin saa paketillisen siteitä.
Huutista taas naisten valheille.
Mä luulen, että toi luku on vaan yksinkertaisesti virheellinen. Ei mitään lähdettä ap:lla.
Mulla meni neljäkymppiä kuukaudessa ennen kohdunpoistoa, mutta mä olenkin sairas. Mun kaltaisia on niin vähän, ettei se nosta keskiarvoa noin paljon.
Ja mulla kului tenapantseja ja vuoteensuojia.
Kyllä normimenkat useamman euron maksaa kuin yksi, halvin sidepaketti. Mut ei mitään kymppejä.
Joo, mutta tässä olikin puhe suojista...