Just luin Jodelista, että keskivertonaisella menee 20e/kk menkkasuojiin
Siis kuin paljon muut holvaa, kun itselle riittää yks paketti rättejä ja yksi paketti tamponeja eikä nekään kulu loppuun sen 5 pv aikana..
Kommentit (298)
Jotta ymmärtäisin alkuperäistä väitettä kysyn mikä on Jodel ja millaisia ihmisiä siellä on?
Vierailija kirjoitti:
Jotta ymmärtäisin alkuperäistä väitettä kysyn mikä on Jodel ja millaisia ihmisiä siellä on?
"Minullakin on runsaat menkat, mutta silti pärjään yhdellä pakkauksella"-tyyliset viestit saa vaan ajattelemaan, että ehkä kyseinen henkilö ei sitten tiedä että millaiset ne oikeasti runsaat menkat on.
Kärsin anemiasta ja jouduin käyttämään tuplasuojia alusta loppuun. Kuukautiskierto oli myös lyhyt, eli seuraavat alkoivat jo saman kuukauden aikana. Vahingoilta ei vältytty ja monesti kuukautiset alkoivat runsaana kuin salama kirkkaalta taivaalta. Kesto vähintään seitsemän päivää, kivut vielä pahenivat synnytyksen jälkeen.
Onneksi sain avun hormonikierukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa euron pakkauksia? Montako niissä on?
Tokmanni, Pirkka, X-tra. Ei voi olla noin vaikeaa etsiä tietoa netistä.
No ei ole eurolla Pirkkaa, enkä ole Tokmannillakaan euron pakkauksia nähnyt kuin niitä jotain tosi pieniä 7-10 kappaleen pakkauksia jotka ei riitä mihinkään. Kai nyt normaalisti väh. 4-5 vuorokaudessa käyttää. Vai kestääkö jollain vain 2 päivää?
80 senttiä 14 kappaletta
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/k-menu-side-14kpl-ultra-normal-wing…
Te naiset kyllä nöyryytätte itseänne nyt urakalla
T. eri
Noiden imukyky on huono 3/6 tippaa, eli täysin turhia. Itse en koskaan osta noin huonoja siteitä.
Te miehet kyllä nöyryytätte itseänne ihan urakalla. Te miehet olette pohjattoman itsekkäitä ja omahyväisiä. Teidän pitäisi tajuta pitää turpanne kiinni asioista, joista ette tajua mitään. Eli miesten pitäisi olla täysin hiljaisia, sillä asioita joista miehet tajuaisivat jotain, ei ole olemassakaan.
6 pisaran side 1,15 €/paketti
https://www.foodie.fi/entry/2069/siivellinen-yoside-10kpl/6415711693726Supertamponit 1,79 €
https://www.foodie.fi/entry/2069/tamponi-super/6415711054893
Sidepaketteja kuluu useampi kuukautisten aikana. Yhdellä paketilla ei selviä mitenkään, eikä tarvitsekaan selvitä.
Hinnoissa voi olla iso ero eri maissa. Onkohan tuo nyt Suomen tietoa?
Oikeastiko sellaiset menkat, että joutuu viikon kuukaudesta käyttää tuplasuojia, joita joutuu vaihtaa tunnin välein ja silti tulee ylivuotoja lasketaan ihan normaaleiksi? Sympatiat todellakin noin valtavasti vuotavien puolella!
Todella runsaat kuukautiset, joka kuukausi menee kolme pakettia tamponeja ja kaksi pakettia siteitä. Kaikilla ei tule tippoja, vaan putous :(
Vierailija kirjoitti:
Täääh 😮😮😮 mulla menee max. 5€.... 😮😮
Vuoto on 3 päivää niukkaa ja 2 päivää todella runsasta. Ei kuitenkaan aiheita sen enempää pyykkiä kuin muutenkaan.
No joo, onkohan sulla oikeasti runsaat kuukautiset, jos ylimääustä pyykkiä ei tule koskaan. Just vaihdoin omat siteeni (käytän useampaa kerralla) ja housut, jotka oli veressä ja vielä pesin vessan lattian, kun verta ja hyytymiä tipahteli sinnekin. Puolen tunnin päästä taas vaihtamaan siteet, jos haluan, ettei tule läpi. No, yksi päivä tälläista, kaksi normaalimpaa päivää, jolloin riittää kahden tunnin välein ja sitten muutama päivä pientä vuotoa. Mulla menee neljä -5 pakettia (riippuen monta kertaa herään yöllä) + pikkuhousunsuojia lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko sellaiset menkat, että joutuu viikon kuukaudesta käyttää tuplasuojia, joita joutuu vaihtaa tunnin välein ja silti tulee ylivuotoja lasketaan ihan normaaleiksi? Sympatiat todellakin noin valtavasti vuotavien puolella!
Ei niitä lasketa normaaleiksi, mutta hoitoa on vaikea saada. Kas kun kyse ei ole mistään vaarallisesta sairaudesta, eikä näitä yleensä edes tutkita (potilaan pyynnöistä huolimatta) niin hyvin, että voitaisiin lyödä joku diagnoosi lukkoon. Ei oo syytä diagnosoida, kun ei se vaikuta hoitoon mitenkään.
Noita runsaan/kivuliaan vuodon aiheuttavia häiriöitä on jonkinasteisina, mutta pysyvänä tai pitkään jatkuvana tilana muistaakseni yli kymmenellä prosentilla naisista.
Mä aloin saada apua, kun kohdalle osui lääkäri, joka ehdotti vuodon punnitsemista. Selvisi, että vuoto oli reilusti yli puoli litraa joka kuukausi.
Olen ostanut Lunette-kuukautiskupin vuonna 2000. Se on vieläkin moitteeton. Keitetään vain ennen laittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole eurolla Pirkkaa, enkä ole Tokmannillakaan euron pakkauksia nähnyt kuin niitä jotain tosi pieniä 7-10 kappaleen pakkauksia jotka ei riitä mihinkään. Kai nyt normaalisti väh. 4-5 vuorokaudessa käyttää. Vai kestääkö jollain vain 2 päivää?
80 senttiä 14 kappaletta
T. eri
Noiden imukyky on huono 3/6 tippaa, eli täysin turhia. Itse en koskaan osta noin huonoja siteitä.
Te miehet kyllä nöyryytätte itseänne ihan urakalla. Te miehet olette pohjattoman itsekkäitä ja omahyväisiä. Teidän pitäisi tajuta pitää turpanne kiinni asioista, joista ette tajua mitään. Eli miesten pitäisi olla täysin hiljaisia, sillä asioita joista miehet tajuaisivat jotain, ei ole olemassakaan.
https://www.foodie.fi/entry/2069/siivellinen-yoside-10kpl/6415711693726Supertamponit 1,79 €
https://www.foodie.fi/entry/2069/tamponi-super/6415711054893Sidepaketteja kuluu useampi kuukautisten aikana. Yhdellä paketilla ei selviä mitenkään, eikä tarvitsekaan selvitä.
Kyllä moni selviää yhdellä paketilla, itselläni menee keskimäärin 7,5 sidettä/kuukautiset eli ei edes yhtä pakettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80 senttiä 14 kappaletta
T. eri
https://www.foodie.fi/entry/2069/tamponi-super/6415711054893
Jos olet nainen jolla on menkat, tajuat ja tiedät varmaan kokemuksestakin, että noiden materiaalit on ihan onnettomia verrattuna parempiin suojiin, ne ei ime nestettä samalla tavalla vaan se jää siihen pinnalle.
Jos taas olet mies niin tiedoksi, että pelkkiä pisaran kuvia ja kuvauksia katsomalla ei voi suoraan verrata suojia toisiin. Nuo ovat vaan imukykyisempiä verrattuna toisiin saman merkin tuotteisiin. Toiset maksaa enemmän ihan syystäkin.
Mulla on nykyään niukat menkat ja pärjään halvimmilla siteillä ja tamponeilla, mutta muistan kyllä miten teininä huonommat siteet lainehti verestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täääh 😮😮😮 mulla menee max. 5€.... 😮😮
Vuoto on 3 päivää niukkaa ja 2 päivää todella runsasta. Ei kuitenkaan aiheita sen enempää pyykkiä kuin muutenkaan.No joo, onkohan sulla oikeasti runsaat kuukautiset, jos ylimääustä pyykkiä ei tule koskaan. Just vaihdoin omat siteeni (käytän useampaa kerralla) ja housut, jotka oli veressä ja vielä pesin vessan lattian, kun verta ja hyytymiä tipahteli sinnekin. Puolen tunnin päästä taas vaihtamaan siteet, jos haluan, ettei tule läpi. No, yksi päivä tälläista, kaksi normaalimpaa päivää, jolloin riittää kahden tunnin välein ja sitten muutama päivä pientä vuotoa. Mulla menee neljä -5 pakettia (riippuen monta kertaa herään yöllä) + pikkuhousunsuojia lopussa.
Tuo on jo elämää hankaloittava sairaus, johon on mahdollista saada apua. Vaikuttaa jo työssäkäyntiin, monessa työpaikassa ei voi käydä puolen tunnin välein WC:ssä jne.
Mulle ei todellakaan riitä mikään euron paketti. Niitä siteitä pitää vaihtaa useammin, kuin kerran päivässä! Yök.
Ja monet naiset käyttävät kuukaudessa myös pikkuhousun suojia päivittäin, joten ei tuo 20e nyt niin järkyttävä hinta ole. Itsellä menee vähemmän, mutta ostankin edullisempia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
"Minullakin on runsaat menkat, mutta silti pärjään yhdellä pakkauksella"-tyyliset viestit saa vaan ajattelemaan, että ehkä kyseinen henkilö ei sitten tiedä että millaiset ne oikeasti runsaat menkat on.
Kärsin anemiasta ja jouduin käyttämään tuplasuojia alusta loppuun. Kuukautiskierto oli myös lyhyt, eli seuraavat alkoivat jo saman kuukauden aikana. Vahingoilta ei vältytty ja monesti kuukautiset alkoivat runsaana kuin salama kirkkaalta taivaalta. Kesto vähintään seitsemän päivää, kivut vielä pahenivat synnytyksen jälkeen.
Onneksi sain avun hormonikierukasta.
Eivät todellakaan tiedä. Sama juttu kivuista tyyliin "Minulla on kivuliaat kuukautiset ja kun käyn juoksulenkillä niin nyppylän kohdalla nipistää, voi voi".
Se jolla niitä kipuja oikeasti on ryömii ja pyörii tuskissaan kotona pääsemättä edes vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut Lunette-kuukautiskupin vuonna 2000. Se on vieläkin moitteeton. Keitetään vain ennen laittamista.
Kivat sinulle ja venyvälle pillullesi. Sitä ei vaan saa kaikkiin reikiin työnnettyä, koettakaa jo oppia <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin saada apua, kun kohdalle osui lääkäri, joka ehdotti vuodon punnitsemista. Selvisi, että vuoto oli reilusti yli puoli litraa joka kuukausi.
Miten vuoto punnitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vuoto punnitaan?
Punnitsee tyhjän siteen, laittaa kaikki siteet pieneen roskikseen, on taarannut / ottanut roskiksen painon ylös ja sitten punnitsee joko joka päivä tai kaikki lopuksi. Vähentää siteiden painon sekä riskiksen.
litra vettä painaa litran, mutta se veri/hyytymä/nestevuoto ei välttämättä ole yksi yhteen verrannollinen, mutta suuntaa antava.
Etkö itse tajunnut miten se tehdään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vuoto punnitaan?
Punnitsee tyhjän siteen, laittaa kaikki siteet pieneen roskikseen, on taarannut / ottanut roskiksen painon ylös ja sitten punnitsee joko joka päivä tai kaikki lopuksi. Vähentää siteiden painon sekä riskiksen.
litra vettä painaa litran, mutta se veri/hyytymä/nestevuoto ei välttämättä ole yksi yhteen verrannollinen, mutta suuntaa antava.
Etkö itse tajunnut miten se tehdään?Äh, siis litra vettä painaa kilon...
Vaikea uskoa, että keskiverto olisi 20€/kk. Kuulostaa kyllä minustakin aika yläkanttiin, vaikka joillakin mahdollinen. Vaikka vähän kyllä tulee tunne, että ei voi olla kaikki ihan kunnossa tai sitten käyttää niitä kalliimpia kuukautiassuojia, jos noin paljon rahaa menee kuussa vain menkkoihin.