Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peter Nymanin menkkakauhu

Vierailija
04.05.2020 |

Nyt.fi | Ruutukasvo Peter Nyman twiittasi kieltäytyneensä ostamasta kuukautissuojia vaimolleen, ja Twitter-kohu oli valmis – ”Nyt Nyman on aika Oldman”: https://www.hs.fi/nyt/art-2000006496070.html?share=b85b31d46023bfb34c15…

Miehet 😑

Kommentit (448)

Vierailija
141/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Jo 7 sivua jauhantaa siitä, miten miehen pitää ostaa kaikki naisen intiimituotteet, tai ei ole kunnon mies.

Itse olen käyttänyt kuukuppia jo niin kauan, ettei asia ole ollut meillä ajankohtainen enää vuosiin, mutta meillä pääsääntöisesti kumpikin ostaa omat intiimituotteensa. Minä ostan pikkuhousunsuojat, mies ostaa partahöylät. Olen ostanut hänelle joskus jotain after shavea kun on pyytänyt, myös kondomeja osaan ostaa. Ja mies kyllä uskaltaa ostaa mulle siteitä, hänen ei vain tarvitse.

Kiitos edes joku järjen ääni täällä. Onko nainen silloin epänainen, jos ei ostele miehelle jotain kakkalääkkeitä ja kalsareita? Kyllä nyt kunnon nainen ostaa miehen pallirasvat eiku eihän se toimikaan näin päin, koska se olisi alistamista ja hirveää riistoa. Mutta miehen pitää kustantaa naiselle kaikki suojia myöten ja katsella verisiä rättejä joka puolella samaan aikaan kun valitetaan naisen eurosta ja ollaan niin ah empowrement wymän !!!111

Vierailija
142/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakoot jokainen itse omat tuotteensa, jos on toimintakykyinen, se on jämpti näin

Jaa että jokainen perheenjäsen käy erikseen ostamassa kaupasta kaiken mitä itse tarvitsee? Äly hoi älä jätä! Jos ja kun yksi menee kauppaan, voi ihan hyvin tuoda sieltä sen mitä muutkin tarvitsevat. 

Miksi miehen pitäisi aina olla se, joka käy kaupassa? Meidän naisten kuuluu itse varautua menkkoihin ja ostaa suojat hyvissä ajoin valmiiksi kaappiin omilla rahoilla eikä vikistä ukkoaan tuomaan niitä saatika ulise jälkeen päin, kun mies kieltäytyy. 

Avaatko vielä, että miksi niitä kuukautisia pitää hävetä? Ja miksi mies ei saa ostaa vaimolleen kuukautissuojia?

Siksi, koska ne on naisten yksityisasioita ja veri nyt on suhteellisen ällöttävää. Ei se ole mikään juttu, mitä pitäisi kailottaa ja mainostaa kaupoissa ja keskusteluissa. Oksetti toi Ville Niinistönkin kommentti, kuinka hän on niin rohkeaa miestä, että ostaa naiselle suojia. Onneksi oma mies ei alennu moiseen enkä ikinä voisi alentua pyytämään häntä kysymään mulle suojia. Ällöttää ajatella, miten hän miettii siellä sideostastolla mun alapääasioita ja kuukautisia. 

Sen sijaan oissa ja kakka eivät ole ällöttäviä, ja vessapaperia ostetaankin nolostumatta, niinkö?

Onhan naisen veri saastaisin kaikista eritteistä.

Vaiko...?

Vessapaperia käyttää kummatkin, joten sitä voi ostaa molemmat, mutta ei siitäkään mitään numeroa tartte tehdä ja kailottaa keskusteluissa, kuinka minä nyt ostan tässä vessapaperia meille ja ah on niin voimauttavaa pyyhkiä kakkaa pöntöllä. Suotaavaahan se kyllä olisi, että nainen kustantaisi siitä enemmän, koska käyttää sitä monesti miehiä enemmän. Meillä on tämmöinen sopimus, että minä maksan 60 prosenttia ja mies 40 prosenttia vessapaperin hinnasta.

Kailotetaanko sinun piireissäsi sitten kuukautissuojien ostosta jotenkin? Outoa. Pitäisi olla aika normaalia ja tavanomainen asia, kun puolella maapallon väestöstä on kuukautiset.

Juuri nuo samaiset villeniinistöt ja fatimdiarrat huutaa, kuinka menkkatasa-arvo kaikille, niihin menee naisilla (anteeksi NAISoletetuilla) niiin paljon rahaa ja verellä maalailu on niin voimauttavaa ja kehuskelevat, kuinka rohkeita ovat, kun ooh kehtaavat ostaa suojia. Eivätkä ota lainkaan huomioon, että miten tuollainen käskyttäminen on ikävää saatika tuhlata miesten rahoja naisten juttuihin. Mutta kun naisia pitää palvella, kun eivät saa edes 2020-luvulla ostettua suojia itse.

Jösses. Vai että ihan tuhlata miesten rahoja. Teillä on varmaan jääkaapissakin omat hyllyt omille ruuille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostakoot jokainen itse omat tuotteensa, jos on toimintakykyinen, se on jämpti näin

Jaa että jokainen perheenjäsen käy erikseen ostamassa kaupasta kaiken mitä itse tarvitsee? Äly hoi älä jätä! Jos ja kun yksi menee kauppaan, voi ihan hyvin tuoda sieltä sen mitä muutkin tarvitsevat. 

Miksi miehen pitäisi aina olla se, joka käy kaupassa? Meidän naisten kuuluu itse varautua menkkoihin ja ostaa suojat hyvissä ajoin valmiiksi kaappiin omilla rahoilla eikä vikistä ukkoaan tuomaan niitä saatika ulise jälkeen päin, kun mies kieltäytyy. 

Mä oon nyt korona-aikana ollut meidän perheestä se, joka huolehtii pääosin kauppareissut. Ostan kyllä samalla miehelle mitä hän tarvitsee, jopa tupakkaa, vaikken pidä siitä että hän tupakoi. Minusta on yksinkertaisesti tyhmää olla ostamatta koko perheen tarpeita samalla kun siellä kaupassa on. Näin tautiaikana etenkin olisi jo älytöntä pistää puoliso kauppaan ostamaan jotain omia hygieniatuotteitaan vain siksi, että minä en viitsisi tai "alentuisi" moiseen. Ihan samalla tavalla mies toisi minun kuukautissuojani samalla kauppareissulla, jos hän olisi kauppavastuussa.

Vierailija
144/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks toi nyt ole ihan mennyttä aikaa edes ajatella kuukautisista yhtään mitään ihmeellistä. 10-20v sitten se saatto olla vielä joillekin hävettävää ja nolottavaa, mut ei tänäpäivänä pitäis. Palataan ajatuksiin että nainen on likanen kuukautisten aikaan.

Eli pitäisi valuttaa verta ympäri katuja, miesten tulisi palvella naisiaan ostamalla heille kassikaupalla suojia (tietysti omilla rahoillaan) ja totta kai pitää menkkapinssejä, kun ei niitä pidä hävetä !!111 On tää ihmeellinen maailma...

Vierailija
145/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Jo 7 sivua jauhantaa siitä, miten miehen pitää ostaa kaikki naisen intiimituotteet, tai ei ole kunnon mies.

Itse olen käyttänyt kuukuppia jo niin kauan, ettei asia ole ollut meillä ajankohtainen enää vuosiin, mutta meillä pääsääntöisesti kumpikin ostaa omat intiimituotteensa. Minä ostan pikkuhousunsuojat, mies ostaa partahöylät. Olen ostanut hänelle joskus jotain after shavea kun on pyytänyt, myös kondomeja osaan ostaa. Ja mies kyllä uskaltaa ostaa mulle siteitä, hänen ei vain tarvitse.

Kiitos edes joku järjen ääni täällä. Onko nainen silloin epänainen, jos ei ostele miehelle jotain kakkalääkkeitä ja kalsareita? Kyllä nyt kunnon nainen ostaa miehen pallirasvat eiku eihän se toimikaan näin päin, koska se olisi alistamista ja hirveää riistoa. Mutta miehen pitää kustantaa naiselle kaikki suojia myöten ja katsella verisiä rättejä joka puolella samaan aikaan kun valitetaan naisen eurosta ja ollaan niin ah empowrement wymän !!!111

Teillä nainen heittelee käytetyt kuukautissuojana ympäri kämppää? Onpas sinulla outo naismaku.

Vierailija
146/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä nainen heittelee käytetyt kuukautissuojana ympäri kämppää? Onpas sinulla outo naismaku.

Olen siis nainen ja mun kaveripiirissä on näitä rättimaalareita. Vissiin munkin pitäisi alkaa leikkiä jotain voimanaista ja liimata rättejä kasvoihin, että hei, mä menstruoin palvokaa mua ja ostakaa mulle suojia!!!

Vierailija
147/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks toi nyt ole ihan mennyttä aikaa edes ajatella kuukautisista yhtään mitään ihmeellistä. 10-20v sitten se saatto olla vielä joillekin hävettävää ja nolottavaa, mut ei tänäpäivänä pitäis. Palataan ajatuksiin että nainen on likanen kuukautisten aikaan.

Eli pitäisi valuttaa verta ympäri katuja, miesten tulisi palvella naisiaan ostamalla heille kassikaupalla suojia (tietysti omilla rahoillaan) ja totta kai pitää menkkapinssejä, kun ei niitä pidä hävetä !!111 On tää ihmeellinen maailma...

Kyllä voi ottaa koville. Lapsellista.

Vierailija
148/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se Ville Niinistön vaimo (vai tyttöystäväkö on) käyttää jotain siteitä tai tamponeja? Nehän kuormittaa luontoa, toisin kuin kuukuppi.

Vierailija
149/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siis nainen ja mun kaveripiirissä on näitä rättimaalareita. Vissiin munkin pitäisi alkaa leikkiä jotain voimanaista ja liimata rättejä kasvoihin, että hei, mä menstruoin palvokaa mua ja ostakaa mulle suojia!!!

No voin kertoa sinulle, että mainitsemasi lähipiirisi naiset ovat todella poikkeuksellisia harvinaisuuksia. Yleensä ottaen mekkoihin suhtaudutaan diskreetisti, mutta ainakin meillä mies on tietoinen kukkautisista, koska olemme aviopari ja meillä on myös intiimielämää.

Meillä normaaleissa tavallisissa piireissä ei ole tapana toimia noin eli äläpä yleistä.

Vierailija
150/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei innostu tämmösestä nykyaikana, niin on heti lapsellinen ja konservatiivinen? Ehkä kaikki nyt vaan ei halua tehdä menkoista suurta numeroa, vaan pitää ne ihan omana tietonaan.

Vierailija
151/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt korona-aikana ollut meidän perheestä se, joka huolehtii pääosin kauppareissut. Ostan kyllä samalla miehelle mitä hän tarvitsee, jopa tupakkaa, vaikken pidä siitä että hän tupakoi. Minusta on yksinkertaisesti tyhmää olla ostamatta koko perheen tarpeita samalla kun siellä kaupassa on. Näin tautiaikana etenkin olisi jo älytöntä pistää puoliso kauppaan ostamaan jotain omia hygieniatuotteitaan vain siksi, että minä en viitsisi tai "alentuisi" moiseen. Ihan samalla tavalla mies toisi minun kuukautissuojani samalla kauppareissulla, jos hän olisi kauppavastuussa.

Mut toisaalta, miksi et voisi ostaa niitä siteitä samalla kun käyt kaupassa? Miksi tupakoija ei voi ostaa tuotteitaan silloin kun hän käy? Tietysti ei tarvitse, jos tämä ei ole teille ongelma, mutta jos toinen teistä kokisi asian

hankalaksi, niin miksi ihmeessä ei??! Monelle miehelle voi olla hämmentävää kun valikoima on monipuolinen, on siivekkeillä tai ilman ja yötä ja päivää ja hajustettuja ja ei kokoa, muotoa, väriä, imukykyä... En minä ihmettele miksi asia voi tuottaa päänvaivaa, vaikka ohjeet olisivat kirjoitettuna.

Tiedätkö, että kuukautiset toistuu n. 20-30 pv:n välein? Näitä asioita voi ennakoidakin...

Vierailija
152/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se Ville Niinistön vaimo (vai tyttöystäväkö on) käyttää jotain siteitä tai tamponeja? Nehän kuormittaa luontoa, toisin kuin kuukuppi.

Paljasti olevansa todellinen tossu, kun on ostanut suojia ties kuinka monta vuotta. Epämiehekästä ja turn off mun silmissä. Haluan kunnon miehen, joka ei mitään rättejä ostele.

Vierailija
153/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei innostu tämmösestä nykyaikana, niin on heti lapsellinen ja konservatiivinen? Ehkä kaikki nyt vaan ei halua tehdä menkoista suurta numeroa, vaan pitää ne ihan omana tietonaan.

Innostu mistä? Täällä on tuomittu tasan kaksi asiaa. Se, että Nyman twiittasi vaimonsa kuukautisiin liittyvästä asiasta, koska se on henkilökohtainen asia ja se, että on lapsellista olla ostamatta lastensa äidille suojia jos hän niitä tarvitsee.

Luitko ketjua ollenkaan?

Vierailija
154/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan lapsellisia oli nuo sun esimerkit. "Tuokaa mulle kassikaupalla siteitä, joita levitän kämpän täyteen".

Vierailija
155/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljasti olevansa todellinen tossu, kun on ostanut suojia ties kuinka monta vuotta. Epämiehekästä ja turn off mun silmissä. Haluan kunnon miehen, joka ei mitään rättejä ostele.

T. Mies

Vierailija
156/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Innostu mistä? Täällä on tuomittu tasan kaksi asiaa. Se, että Nyman twiittasi vaimonsa kuukautisiin liittyvästä asiasta, koska se on henkilökohtainen asia ja se, että on lapsellista olla ostamatta lastensa äidille suojia jos hän niitä tarvitsee.

Luitko ketjua ollenkaan?

Twiittaminen oli lapsellista, mutta ihan yhtä lapsellista on kiukutella siitä, kun ukko ei ostele suojia naiselleen. Vaimo on hyvä ja kävelee itse kauppaan ostamaan suojansa kuten minäkin teen. Täällähän on suunnilleen nostettu jalustalle niitä miehiä, jotka raahaa kasseittain suojia tyttärilleen ja vaimoilleen ja kehuttu heidät maasta taivaisiin. Itse olisin kuollut häpeästä enkä ymmärrä tätä nykyajan menkkavillitystä. Ja että mies ei ole muka mies jos ei suojia ostele.

Vierailija
157/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin muutaman syyn, jolloin miehen olisi syytä ostaa naiselleen kuukautissuojia:

1) Nainen istuu pöntöllä ja menkat alkaneet, viimeinen suoja menossa ja kaapit tyhjät

2) Naisella rahat täysin loppu ja suojat loppuneet

3) Naisella vaikeuksia päästä kauppaan (pitkä matka, ei autoa)

4) Miehen kauppavuoro ja naisella suojat loppuneet, menkat juuri alkamassa

Muita syitä en keksi.

Vierailija
158/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut toisaalta, miksi et voisi ostaa niitä siteitä samalla kun käyt kaupassa? Miksi tupakoija ei voi ostaa tuotteitaan silloin kun hän käy? Tietysti ei tarvitse, jos tämä ei ole teille ongelma, mutta jos toinen teistä kokisi asian

hankalaksi, niin miksi ihmeessä ei??! Monelle miehelle voi olla hämmentävää kun valikoima on monipuolinen, on siivekkeillä tai ilman ja yötä ja päivää ja hajustettuja ja ei kokoa, muotoa, väriä, imukykyä... En minä ihmettele miksi asia voi tuottaa päänvaivaa, vaikka ohjeet olisivat kirjoitettuna.

Tiedätkö, että kuukautiset toistuu n. 20-30 pv:n välein? Näitä asioita voi ennakoidakin...

Tää kertaa tuhat.

Vierailija
159/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkä herrantähden Peterin pitäisi kantaa kaupasta vaimolleen kuukautissuojia.

Samaa mietin itsekin sekä sitä minkälaiset naiset pyytävät miestä ostamaan naisten tarvikkeita. Miksi naiset eivät voi hoitaa ostostaan itse?

Vierailija
160/448 |
04.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä järkeä tuossa on? Ostaa kyllä, mutta kieltäytyy ostamasta.