Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä teillä on johtunut ihon kutina?

Vierailija
04.05.2020 |

Minulla on ollut pitkään hyvin pahaa kutinaa ympäri kehoa. Kuiva iho minulla ei kuitenkaan ole - rasvaa päivin ja iltaisin, iho ei hilseilee tai ole punoittava tms. Kutinat tulee kohtauksia, varsinkin iltaisin. Tuntuu että sekoan tähän. Olen tutkinut asunnon (ei ole ötököitä), syyhy ei ole, koska ei mitään onteloita tai muilla perheen jäsenillä ei ole mitään. Ei voi olla lintukirppukaan kun ei ole puremajälkiä..

Apua!

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärillä tarkistuttamassa 

Myös elimistön lisääntynyt hiiva saattaa aiheuttaa kutinaa ja punoitusta.

Tällä ei ole yhteyttä gynekologiseen hiivavaivaan, vaan se hiiva on eri tyyppiä ja viihtyy enimmäkseen vatsassa. Tämän huomaa siitä jos juuri vatsa tuppaa turpoilemaan pahasti esim. kevyenkin syönnin jälkeen ja ihottuma alkaa iltaa kohti.

Vierailija
62/74 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieni-infektio iholla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla varmaan atopiasta.

Mutta kerran mulla kutisi kyynärvarret sisäpuolelta noin kuukauden verran. Meinasin mennä lääkäriin, mutta muistaakseni ihan tavanomaisen tsekkauksen vuoksi tarkistin pään täikammalla. Mulla olikin täitä!

Häädin täit kaikilta (muita en kai löytänyt) ja kutina hävisi.

Vierailija
64/74 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sappitiesyöpä?

Kuule, sappivaivat kuten -tulehduksen tai jumiutuneet kivet tunnistaa siitä että ei ihottumaa, vaan sellaiset kipukohtaukset tuolla ylävatsalla että joudut olla kaksinkerroin ja huutaa! Hakkaa kuule melkein synnytyskivutkin!

Vierailija
65/74 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin kaikkien maitotuotteiden syömisen ja siihen loppui kaikki mun allergiat sekä astma, vaikka en ikinä saanut itse maidosta mitään varsinaisia oireita. Maito ilmeisesti aiheutti elimistössä jonkun sellaisen tilan, joka allergisoi kaikelle muulle.

Suosittelen kokeilemaan maidottomuutta vaikka kuukaudeksi. Nykyään on vaikka mitä kasvipohjaisia vaihtoehtoja maidon tilalle, eikä tartte edes jäätelöstä luopua!

Tuo maitomyytti kumottiin jossain vaiheessa. Myös se että maitotuotteet eivät myöskään lisää elimistön limantuotantoa.

Mulle lääkäri myös sanoi, että korkeat kolesteroliarvoni ovat perinnöllisiä. Kun lopetin maitotuotteiden käytön, niin kolesteroliarvonikin laskivat 6 ---> 1,6. Lääkärit sanovat kaikenlaista, ettei potilaille vaan tule sellaista tunnetta, että vastuu terveydentilasta tai elintavoista johtuvista sairauksista olisi potilaalla itsellään.

Jos sattuu olemaan allerginen maidolle, niin kyllä se nyt vaan vaikuttaa terveyteen joka tavalla. Päivittäisessä käytössä oireet vaan kroonistuvat. Lisäksi allergiatestit ovat todella epäluotettavia. Sen vuoksi vain kokeilemalla selviää, sattuuko itse olemaan yksi niistä lukuisista ihmisistä, joille maito ei sovi. Ei ole kovin suuri menetys kokeilla olla vaikka kuukauden ilman maitoa. 

Vierailija
66/74 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps asun kerrostalossa, jossa on tehty perusteellinen putkiremppa eli kosteusvaurioita ei ole. Mulla kutinat katosi, kun jätin vehnän kokonaan pois ruokavaliosta. Uudenlaisessa kokkaamisessa on ollut pikkuisen opettelua, mutta onneksi on gluteenittomat tuotteet. Niissäkin kyllä saa lukea tuoteselosteet, että ei löydy vehnäproteiinia.

Mun kutina oli ihan helvetillistä iltaisin.

terv. 52

Gluteiinia voi myös olla monissa kosmetiikkatuotteissa.

Keliakiaa sairastavan ystäväni kohtaukset johtuivat siitä, vaikka vältteli sitä viimeiseen asti ruuassa. Kannattaa siis tarkistaa tuoteselosteet.

Vierailija
67/74 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lopetin kaikkien maitotuotteiden syömisen ja siihen loppui kaikki mun allergiat sekä astma, vaikka en ikinä saanut itse maidosta mitään varsinaisia oireita. Maito ilmeisesti aiheutti elimistössä jonkun sellaisen tilan, joka allergisoi kaikelle muulle.

Suosittelen kokeilemaan maidottomuutta vaikka kuukaudeksi. Nykyään on vaikka mitä kasvipohjaisia vaihtoehtoja maidon tilalle, eikä tartte edes jäätelöstä luopua!

Tuo maitomyytti kumottiin jossain vaiheessa. Myös se että maitotuotteet eivät myöskään lisää elimistön limantuotantoa.

Mulle lääkäri myös sanoi, että korkeat kolesteroliarvoni ovat perinnöllisiä. Kun lopetin maitotuotteiden käytön, niin kolesteroliarvonikin laskivat 6 ---> 1,6. Lääkärit sanovat kaikenlaista, ettei potilaille vaan tule sellaista tunnetta, että vastuu terveydentilasta tai elintavoista johtuvista sairauksista olisi potilaalla itsellään.

Jos sattuu olemaan allerginen maidolle, niin kyllä se nyt vaan vaikuttaa terveyteen joka tavalla. Päivittäisessä käytössä oireet vaan kroonistuvat. Lisäksi allergiatestit ovat todella epäluotettavia. Sen vuoksi vain kokeilemalla selviää, sattuuko itse olemaan yksi niistä lukuisista ihmisistä, joille maito ei sovi. Ei ole kovin suuri menetys kokeilla olla vaikka kuukauden ilman maitoa. 

Erityinen laktoosi-intoleranssitesti kai selvittää sen paremmin. Ettei nyt ihan suolitähystykseen tartte mennä :D

Vierailija
68/74 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet ovat tietämättään pahasti allergisia soijalle tai mantelille, joista myös maitotuotekorvikevalmisteita tehdään.

Eipä niitäkään ole kenenkään pakko syödä! Ihmiset ovat vaan niin kiintyneitä maitoon, että siitä voi olla helpompi irrottautua korvaamalla se aluksi jollain muulla. Elämässä kannattaa pyrkiä ratkaisujen keksimiseen sen sijaan, että löytäisi vain ongelmia ja toivottomuutta.

Vierailija
69/74 |
05.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erityinen laktoosi-intoleranssitesti kai selvittää sen paremmin. Ettei nyt ihan suolitähystykseen tartte mennä :D

Laktoosi-intoleranssi on eri asia kuin maitoproteiiniallergia. Ja silloinkin allergiatestiin mennessä pitäisi olla kuukausi ilman maitotuotteita, ettei testi anna virheellistä tulosta.

Vierailija
70/74 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap, selvisikö sinulla syy?

Vierailija
71/74 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksasairaudet yleisesti aiheuttaa kutinaa. Verikokeisiin.

72/74 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, minulla oli vuosikausia kovaa ja jatkuvaa kutinaa. Etenkin suihkun jälkeen iho kutisi kovin, samoin päänahka. Rasvasin ihoa runsaasti päivittäin. Onneksi luin, että ihotautilääkärit eivät suosittele pesusienen käyttöä ainakaan jatkuvasti. Pesusieni on parin viikon käytön jälkeen iso bakteeripesä ja pitäisi taas vaihtaa uuteen. Lopetin pesusienen käytön ja nyt pesen ihoni pelkästään kädellä. Shampoon vaihdoin Linna-shampooseen. Ihon ja päänahan kutina ovat lakanneet. Olen lopettanut paljon rasvaamiseen, rasvaan enää silloin tällöin. Kannattaa kokeilla. 

Vierailija
73/74 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä... Kun syö tavalleen monipuolisesti, ei tarvitse vitamiineja ja hivenaineita purkista. Näissä viramiiniåillereissä ne apuaineet voivat aiheuttaa allergiaoireita.

En itse käytä purkista mitään, ja pärjään raskaassa työssä hyvin. Miten syön? Normaalia hyvää ruokaa, ja marjoja, hedelmiä sekä sieniä, esim mustatorvisieni ja tattijauhetta upotan ruokiin. Saa myös makua. Marjat syön joko siltään tai teen pikakiisselin tai marjapuuron.

Hedelmät siten, että c vitamiiniåitoisia syön jälkiruokana. Ja avokadoa syön välillä kuureina, banaani on hyvä välipala sellaisenaan.

En pese pyykkiä zeoliittia sisältävällä. Ja annostelen mahdollisimman vähän pesuainetta. En käytä huuhtrlusinetta, mutta etikkaa lorautan huuhteluainelokeroon vähäsen. Pitää värit kirkkaina, vaatteet pehmeinä.

En käytä ihon pesuun kuin lactoline- pesuainetta. En käytä hiustuotteita, meikkejä, hajusteita. Minulla on akne selässä. Kutisevaa sorttia, ikää jo 56. Ammattini takia altistun välillä puhdistuskemikaaleille, ja ihottumiin ja kuka äityy. Helpottuu abtihistamiinilla ja kortisonivoiteella. Aknea hillitsen aloe geelillä. Yllättävän hyvä aine, hillitsee talintuotantoakin.

Vierailija
74/74 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atopiasta.