Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2975)

Vierailija
1421/2975 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen sitä keittiöön kertyvää rasvalikaa, josta puhutaan keskustelupalstoilla ja siivousaiheisissa facebook-ryhmissä. Laitamme itse ruokaa päivittäin eikä keittiöömme ole koskaan kertynyt tuota vaikeasti jynssättävää tahmaista likaa. Ilmeisesti laitan ruokaa eri tavoin kuin useimmat tai siivoan tavanomaista enemmän?

Kaikki ei nouse joka päivä keittiöjakkaralla pesemään kaapistojen yläsokkeleita ja yläkaapien ovien yläreunoja. Siitä me puhuttiin. 

Kasvissyöjän keittiössä ei kerry keltaista eläinrasvaa yläosiin eikä suodattimeen. Mielestäni ällöttävää, varmaan tulee jostain kärytetystä jauhelihasta.

Vierailija
1422/2975 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta pizzan leikkaamisesta Roomassa... "Roomalainen pizza" on sellainen iso suorakulmio, josta voi ostaa paloja, jotka leikataan, kas kas, saksilla ja syödään street food -tyyppisesti. Ei niitä pyöreitä/perinteisiä pizzoja leikata saksilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/2975 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee aamukahvinsa valuttamalla hanasta kuumaa vettä mukiin ja lisäämällä siihen pikakahvimurut.

Vierailija
1424/2975 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napolilaiset syövät pizzansa käsin ja kadulla.

Vierailija
1425/2975 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yks ainut "keittiöpyyhe", johon kuivataan pestyt kädet, pyyhkästään sillä pöydiltä isoimmat liat pois, pyyhitään samaan liinaan kädet ilman käsienpesua jos on käsitelty jotain lihaa.. ja se pyyhe on aina ihan märkä ja likainen. Hyi.

Eräs tuttava teki joitain ihan omia pöperöitään, saattoi tehdä siis "kanakeittoo", jossa oli kanaa, keittojuureksia, papuja, tomaattisoosia, kermaa, juustoa, ja siihen, kuten ihan kaikkiin muihinkin ruokiin, punaviinietikkaa, jäätävät määrät valkosipulia ja pippuria. Siis ihan kaikkeen. Kaikki ruoka maistui etikalta, pippurilta ja valkosipulilta, oli kyseessä sitten kana tai nauta, eikä niitä ainakaan mausta erottanut toisistaan.. Sitten sitä shirachaa puoliputelia oman annoksensa päälle.

Vierailija
1426/2975 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huuhdota salaattivärkkejä. Tai kuoritaan perunat mutta ei huuhtaista niitä juoksevan veden alla, vaan heitetään likaisina ja multaisina kattilaan

Vierailija
1427/2975 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että valitetaan, että on NIIN kiire ja paljon työtä ja vaikka mitä ja sitten pitää kuitenkin keittää ja paistaa ja hauduttaa ja mehustaa ja pullottaa kaikki ruuat ja juomat IHAN ITSE.

Aivan älytöntä.

Siman ja munkitkin saa valmiina.

Ei siinä ihmisarvo katoa.

👍👍👍👍😊😊😆

Vierailija
1428/2975 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava pesee mökillä kasvikset ja salaattitarpeet saunavadissa. Siis siinä, missä ihmiset peseytyy... Ei edes pese vatia kunnolla ennen sitä, hieman "pyöräyttää" käsin vain. Yöks

Vierailija
1429/2975 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks mun tuttu kertoi, että huuhtelee kaikki miniluumutomaatit, rypäleet yms FAIRYLLA! Tirskahdin sisältäpäin, oli kyllä vaikea pitää pokka!

Syytä onkin, ainakin nyt korona aikana esim. rypäleet pestä kunnolla, siis ulkolaiset

Vierailija
1430/2975 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä suolalla läträäminen.

Vierailija
1431/2975 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on erittäin makurikasta, eikä sitä pidä kuolettaa suolalla. Kunnioitus eläintä kohtaan, josta liha tulee pitäisi myös olla.

Vierailija
1432/2975 |
17.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liha on erittäin makurikasta, eikä sitä pidä kuolettaa suolalla. Kunnioitus eläintä kohtaan, josta liha tulee pitäisi myös olla.

Mielestäni myös kieltä pitää kunnioittaa. Sinä voisit lopettaa suomen kielen adjektiivien ra iskaa misen. Sana on maukas.

Vierailija
1433/2975 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatin peseminen tiskialtaassa. Yök.

Vinkki: pese se tiskiallas ensin.(tai edes joskus)

Salaatti huuhdotaan siivilässä.

Oletteko ihmiset kuulleet vempeleestä nimenltään salaattilinko? Siihen salaatti ja vettä, pyöräytä, poista vesi ja toinen pyöräytys ja voila! Pesty ja kuiva salaatti on käyttövalmis. Linkoja löydät esim. Prismoista..ihan perus talouskapine normikodeissa.

Vierailija
1434/2975 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut hölmöt kuulemma pesee jauhelihan

Vierailija
1435/2975 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naureskellu tässä ketjussa esiintyvien eri vempainten määrää.

Mulle sanoi yksi kokki, että hyvä kokki selviää ilman joka tarkoitukseen olevia erikoisvälineitä.

Meillä on iso keittiö, yhteensä n 10 m kaappeja ja sama määrä yläkaappeja, mutta en täytä niillä markkinamiesten hehkuttamilla vempaimilla.

Monet hankkii jokaisen ns uutuuden ja kerta/pari käytetään ja sitten ne pölyyntyy jossain kaapin nurkassa.

Toki voihan rahansa pistää mihin hyvänsä, vaikka minä en sitä ymmärrä.

Joillekin yletön tavaramäärää antaa turvallisuuden tunnetta.

Vierailija
1436/2975 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, n. 40 vuotta sitten, keitetyt makaronit huuhdeltiin. 90-luvun alussa tajusin, ettei kannata, maku lähtee. Mutta elintarvikealalla oleva kaverini ihmetteli taas sitä, etten huuhtele.

Vierailija
1437/2975 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ollut ikinä ennen käsitellyt siskonmakkaraa ja leikkasi ne sitten leikkuulaudalla veitsellä :'D ihmetteli sitten että miten ovatkin niin hankalia leikata ja lötköjä... 

Vierailija
1438/2975 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kuorii paistettavat potut turhaan.

Vierailija
1439/2975 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmällä vedellä huuhtelu lopettaa pastan kypsentämisen (tärkeää jos haluaa al dente pastaa) ja huuhtelu yleensäkin pitää pastan irtonaisena. Kukin tyylillään, riippuen minkälaista pastaa haluaa.

Vierailija
1440/2975 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikista eniten olen ihmetellyt sitä, että monien tuttavieni kotona ei ole käsisaippuaa keittiössä ollenkaan. Eivätkö he pese käsiä ennen ruuanlaittoa?

Siivousammattilaisten oppien mukaan keittiössä ei saisi pestä käsiä. Tämän sain kuulla/tietää kun ihmeteltiin, miksi minun keittiöni tiskipöydällä on käsienpesuun tarkoitettua nestesaippuaa. Ehkä tuo toimisi ammattikeittiössä, jossa käsienpesuun löytyisi toinen pesupaikka, jossa pistäytyessä ei joudu koskemaan esim. ovenkahvoihin.

Minulla on keittiössä nestepumppupullo ja todellakin pesen kädet ennen ruoan laittamista ja useita kertoja ruoanlaiton lomassa siinä samaisessa keittiössä, jossa valmistan ruoan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän