Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2974)

Vierailija
301/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä toi umpioitu lohi on? Kuulostaa tutulta.

Mun äitini perinneruokafuusiokeittiökauden ensimmäisiä tuloksia noin 15 vuoden takaa. Olen kertonut siitä joskus jossain ketjussa, missä tuli avauduttua myös kuusijalkaisesta tiskipöydän alakaapista ynnä muista teeseitserakennelmista.

Vierailija
302/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten opiskelijasolussa kämppiksen bravuuri oli vähintään 20 min mikrossa muovikulholla marinoitu herne-maissi-paprikasekoitus. Haju oli järkyttävä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anopilla on outo tapa yhdistellä erikoisia ruokia keskenään. Jotenkin oon tottunut siihen, että esim. intialaistyylisen kanakastikkeen kanssa on riisiä, ruskean kastikkeen kanssa perunaa ja tomaattipohjaisen bolognesen kanssa on pastaa. Anoppilassa ollaan kuitenkin syöty bolognesea perunoiden kanssa, ruskeaa kastiketta pastan kanssa, riistaa intialaisittain (tikka masala -mausteseoksella) maustettuna perunoiden kanssa jne. Ihan hyviä nuo ruoat on ollut, mutta vähän ihmeissään olen ollut. Ja sitten hän ei pidä tulisesta ruoasta, niin korvaa chilimausteen aina paprikajauheella. Jos tekee eksoottista ruokaa, niin eihän ne kuitenkaan ole ollenkaan sama mauste, niin en ihan ymmärrä, että miksi pitää valita vaikkapa joku mausteinen marokkolainen ruokaresepti, jos ei pidä tulisesta ja sitten tehdä se "väärin".

Vierailija
304/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinki tossa Sinkkuillallinen ohjelmassa nyhdetään jotain sipulia, paprikaa, lihaa pikkuveitsellä.. :o Ei osata pilkkomista eikä valita isompaa veitseä tilalle. Äitini tunaroi uunilohen kuivaksi, eikä haittaa esim. jos tekemästään pullasta löytyy hius. Meni syöntihalu.

Vierailija
305/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mausteliemikuutioita kun keitetään pastaa, pelkkä suola on tarpeeksi.

Vierailija
306/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipulikeittopussin lisääminen lihapullataikinaan lienee ikäpolvijuttu?

En ollut koskaan kuullutkaan tästä kunnes viikko sitten poikaystäväni (28v) kanssa tehtiin lihapullia ensimmäistä kertaa ja vaati, että sipulikeittopussi on lisättävä taikinaan. Annoin vapaat kädet, tuli sairaan hyvät lihapullat

Tästä oli aikoinaan mainoskin: mausteeksi riittää se sipulikeitto. :) Parhaat lihapullat tulee näin omastakin mielestä.

Vierailija
307/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka luulevat, että risotto tarkoittaa kattilassa keitettyä riisiä, pannulla kuivaksi paistettua jauhelihaa ja herne-maissi-paprikasekoitusta. Kyllä risotto on vähän eri ruokalaji.

En ymmärrä ihmisiä, jotka käyttää aromisuolaa. Tai ihmisiä, joiden ainoa mauste ylipäänsä ruoanlaitossa on suola, ja sitäkin aina liikaa. Kaupat olis täynnä vaikka mitä mausteita ja yrttejä.

Vierailija
308/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipulikeittopussin lisääminen lihapullataikinaan lienee ikäpolvijuttu?

En ollut koskaan kuullutkaan tästä kunnes viikko sitten poikaystäväni (28v) kanssa tehtiin lihapullia ensimmäistä kertaa ja vaati, että sipulikeittopussi on lisättävä taikinaan. Annoin vapaat kädet, tuli sairaan hyvät lihapullat

Tästä oli aikoinaan mainoskin: mausteeksi riittää se sipulikeitto. :) Parhaat lihapullat tulee näin omastakin mielestä.

Mä laitan sen sipulikeittopussin aina lihamakaronilaatikkoon. Lihapullat sen sijaan teen mahdollisimman yksinkertaisesti, pelkkää jauhelihaa, kananmuna, pari lusikallista jauhoja ja reilusti hyviä mausteita. Sitten vaan paistan pannulla voin ja oliiviöljyn sekoituksessa. Ei siis mitään kermaviili-korppujauhomössöjä eikä mitään muutakaan turhaa.

Vierailija
309/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka luulevat, että risotto tarkoittaa kattilassa keitettyä riisiä, pannulla kuivaksi paistettua jauhelihaa ja herne-maissi-paprikasekoitusta. Kyllä risotto on vähän eri ruokalaji.

En ymmärrä ihmisiä, jotka käyttää aromisuolaa. Tai ihmisiä, joiden ainoa mauste ylipäänsä ruoanlaitossa on suola, ja sitäkin aina liikaa. Kaupat olis täynnä vaikka mitä mausteita ja yrttejä.

Mainitsemasi risotto oli tosiaan lapsuudessa tuttu risotto vaikkei sillä tosiaan oo mitään tekemistä oikein risoton kanssa. mut se oli niitä 80-90-luvun juttuja. Vielä nykyäänkin saatan tehdä sitä muttei se tosiaan risottoa ole. Aromisuola ..joohh niitä vanhanajan juttuja. Yksi juttu kans kokonaiset pippurit. Itse käytän morttelia ja en ymmärrä ikinä sitä että pippurit piti laittaa kokonaisina. Eihän niistä ihan sellasenaan makua tule. Ja joutuu sylkee niitä jos ei vahingossa purassu semmosta rikki.

Vierailija
310/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kuvailit koulun italianpadan 😝 

Vierailija
311/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kuvailit koulun italianpadan 😝 

Mä oon aina ajatellut että italianpata oli joku pastapohjainen ruoka! Tykkäsin kyllä monista kouluruoista, mutta nimet tahtoo unohtua.

Vierailija
312/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilykeherkkusieniviipaleet vihersalaatissa.

Vierailija
313/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on itselläni tapoja, joista olen saanut kommenttia...

Metallilusikan mikroon laittaminen

Juomalasin mikroon laittaminen

Ruoan syöminen kakkuveitsellä

Teflonpannun kanssa metallisekoittimen käyttö

Kahvin juominen viinilasista

Sipsien syöminen haarukalla kiposta

Keiton juominen lautaselta

Näitä on varmasti muitakin...

Vierailija
314/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan kuulemma paprikat omituisesti, niistä pitäisi kuulemma poistaa se pääty eka ja sitten silputa. Itse leikkaan sivuilta lohko kerrallaan, jolloin lopulta toki päädytään samaan lopputulokseen, jossa vain pääty on jäljellä ja muu on silppuna. Mutkun ei näin saa tehdä äitini mielestä. ;-)

Vierailija
315/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silppuaa salaattikasvikset postimerkin neljäsosan kokoisiksi, jolloin salaatti näyttää biojätteeltä valmiiksi.

Salaatti pitää pystyä syömään pelkällä haarukalla. Itse inhoan kun kaikki tarpeet on laitettu suurinpiirtein puoliksi. Eihän niitä saa kulhostakaan kuin onkimalla. Laiskan ruuanlaittajan merkki.

Eihän millimetripaperiksi pilkottu salaatti oo sen helpompi syödä haarukalla..?

Vierailija
316/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa lainattua alkuperäistä tekstiä... 

Mutta:

UMPIOITU LOHI KOOKOSMAIDOSSA! :D Oletko se sama, jonka kanssa tätä samaista reseptiä ihmeteltiin jossain aiemmassa ketjussa (kenties useammassakin)?

Mitä se lopullinen versio piti sisällään, en muista koskaan saaneeni selville... :)

Vierailija
317/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anopilla on outo tapa yhdistellä erikoisia ruokia keskenään. Jotenkin oon tottunut siihen, että esim. intialaistyylisen kanakastikkeen kanssa on riisiä, ruskean kastikkeen kanssa perunaa ja tomaattipohjaisen bolognesen kanssa on pastaa. Anoppilassa ollaan kuitenkin syöty bolognesea perunoiden kanssa, ruskeaa kastiketta pastan kanssa, riistaa intialaisittain (tikka masala -mausteseoksella) maustettuna perunoiden kanssa jne. Ihan hyviä nuo ruoat on ollut, mutta vähän ihmeissään olen ollut. Ja sitten hän ei pidä tulisesta ruoasta, niin korvaa chilimausteen aina paprikajauheella. Jos tekee eksoottista ruokaa, niin eihän ne kuitenkaan ole ollenkaan sama mauste, niin en ihan ymmärrä, että miksi pitää valita vaikkapa joku mausteinen marokkolainen ruokaresepti, jos ei pidä tulisesta ja sitten tehdä se "väärin".

Koska ne ovat muullakin tapaa mausteisia, kuin vain tulisia.

Vierailija
318/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa paha mieli tästä ketjusta. Av-mammat mummoloissa, anoppiloissa ja kavereillaan syövät ja miettivät ja varmaan naureskelevat jälkeenpäin, että ”hyi kun se oli tehnyt taas sitä ja tätä, salaatti oli leikattu niin pieneksi ja se oli tainnut laittaa kastikkeeseen grillimaustetta.. kylläpä se keittiki muuten ihan hirveen makusta kahvia”

😳

Eikö voi syödä ja olla kiitollinen ruuasta eikä naureskella jälkikäteen 🤔

Vierailija
319/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laita silliä sekahedelmäsoppaan.

Vierailija
320/2974 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veden käyttö ruoanlaitossa seuraavilla tavoilla: paistin kypsentäminen vedessä keittämällä, keitinveden tarjoaminen sellaisenaan kastikkeena, sienikeiton tekeminen pelkkään veteen, lihan marinointiliemen nesteenä vesi. Arvaatte varmaan, miten ”terveelliseltä” tällainen ruoka maistuu.