Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2975)

Vierailija
2561/2975 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo "paistoi" aina kalaa niin että laittoi pannulle rasvan lisäksi vettä. Varmaan joku jäänne pula-ajalta.

Siitähän saa samalla kastikkeen/liemen pottujen ja kalan seuraksi.

Vierailija
2562/2975 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ruoanlaitto, vaan syöminen. Oli mitä tahansa, ja kuinka vähän tahansa, niin aina pitää jättää ruokaa lautaselle.

Itku tulee kun toisen jäljiltä saa heittää esim. kanan rintaleikkeestä puolet roskiin.

Ihan sama vaikka olisi pelkkä voileipä, siitäkin pitää vähintään neljännes jättää.

Ja kyseessä on vielä aikuinen mies.

Hänelle on kotona opetettu, ettei saa ottaa viimeistä palaa. Ja, että on ahnetta syödä kaikki. On hienoa jättää lautaselle. Ja vahdittu on, kuinka syöt.

Ei ole. Minun puolestani voi riisiä tms. lisuketta vähän jättää, mutta kun lihaan ei ole oikein edes varaa, niin järkyttävää tuollainen.

No, juuri se mässytti porsaan sisäfileen muusiksi ja sylki lautaselle, oli liian sitkasta kuulemma, kotonako oppinut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2563/2975 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen-64 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salaatin peseminen tiskialtaassa. Yök.

Vinkki: pese se tiskiallas ensin.(tai edes joskus)

Salaatti huuhdotaan siivilässä.

Oletteko ihmiset kuulleet vempeleestä nimenltään salaattilinko? Siihen salaatti ja vettä, pyöräytä, poista vesi ja toinen pyöräytys ja voila! Pesty ja kuiva salaatti on käyttövalmis. Linkoja löydät esim. Prismoista..ihan perus talouskapine normikodeissa.

Oletko sinä kuullut että maailma hukkuu krääsään. Tälläinenkin vempele on täysin turha, salaatin saa viruteltua ilmankin.

Viruuko salaatti ?  Minä en viruttele, enkä vanuttele, huuhtelen ja ravistelen

Sinä et olekaan länsisuomalainen.

Kumpaan pääkaupunkiseutu kuuluu?

Mihin kumpaan? Pk-seutu ei oo länsisuomea vaan eteläsuomea.

Vierailija
2564/2975 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyään perunat jättää ne keitinveteen lillumaan. Sieltä ne sitten kalastellaan lautaselle.

Vierailija
2565/2975 |
16.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkkoo keitetyt perunat ennen muusin tekoa. Turha työvaihe, miksi?

Vierailija
2566/2975 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa perinneruoka kakkakastike? Suupielet niillä on kyllä aina aika ruskeat.

Vierailija
2567/2975 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ruoanlaitto, vaan syöminen. Oli mitä tahansa, ja kuinka vähän tahansa, niin aina pitää jättää ruokaa lautaselle.

Itku tulee kun toisen jäljiltä saa heittää esim. kanan rintaleikkeestä puolet roskiin.

Ihan sama vaikka olisi pelkkä voileipä, siitäkin pitää vähintään neljännes jättää.

Mä olen jostain kuullut, että kasarilla naisilla oli tapana jättää ruokaa lautaselle, jotta ei oltaisi pidetty suursyömärinä. Eli ei muka olisi jaksanut syödä kaikkea, vaikka oikeasti olisikin jaksanut. En tiedä onko tuossa mitään perää. Tietääkö joku?

Tänä päivänähän tuo nähdään ruoan tuhlaamisena, huonona tapana.

Vierailija
2568/2975 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava paistoi jauhelihan tortilloihin, mutta jätti sen lillimään siihen rasvaan teflonpannulle eikä maustanut kuin suolalla. Itse kaadan rasvan pois ja maustan tacomausteella.

Vierailija
2569/2975 |
18.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänelle on kotona opetettu, ettei saa ottaa viimeistä palaa. Ja, että on ahnetta syödä kaikki. On hienoa jättää lautaselle. Ja vahdittu on, kuinka syöt.

Ei ole. Minun puolestani voi riisiä tms. lisuketta vähän jättää, mutta kun lihaan ei ole oikein edes varaa, niin järkyttävää tuollainen.

No, juuri se mässytti porsaan sisäfileen muusiksi ja sylki lautaselle, oli liian sitkasta kuulemma, kotonako oppinut...

Jos ei jostaan pidä niin lautaselle sylkeminen on kyllä järkyttävä tapa. Jos ei millään saa alas niin sitten sylkeen vaikka paperiin.

Vierailija
2570/2975 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks mitä?? HALSTRATTUA :D:D:D

T. Sushikokki

Vierailija
2571/2975 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei jostaan pidä niin lautaselle sylkeminen on kyllä järkyttävä tapa. Jos ei millään saa alas niin sitten sylkeen vaikka paperiin.

On joo, ja olisi edes leikannut pienen palan, miksi piti se koko fileestä leikattu siivu tunkea suuhun kerralla...

Usein olen itse syönyt lautaseltaan niitä puoleksi syötyjä pihvejä yms. arvokkaampaa, jos ei ole jäänyt puoleksi vuorokaudeksi seisomaan lautaselle.

Minua kun itkettää tuollainen haaskaus.

Laitankin nykyisin aina vain pienempiä annoksia hänelle, vaan ei näy auttavan.

Nirso taaperokin syö enemmän.

Vierailija
2572/2975 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiehuvat paljon nopeammin. Teen näin aina, kun teen muusia.

Vierailija
2573/2975 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitetyt perunat kiuhuvat paljon nopeammin? Ok.

Vierailija
2574/2975 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitetyt perunat kiuhuvat paljon nopeammin? Ok.

ajatusvirhe

Vierailija
2575/2975 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole varsinaisesti ruoanlaittotapa vaan pöytätapa.

Tuttavani tarjoilee lettuja siten, että lettu syödään käsin suoraan pöydältä. Ei lautasta tai aterimia.

Vierailija
2576/2975 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa lihaliemikuution ruskeaan kastikkeeseen.

Vierailija
2577/2975 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini lupasi kokata meille bravuurinsa, makaronilaatikon. Homman kulku:

Ensin pilkottiin sipuli säntillisiin kuutioihin, tarkastetiin määrä vaa'alla ja kuullotettiin. Kuullotettu sipuli laitettiin pikku astiaan ja pestiin paistinpannu, lasta, veitsi ja leikkuulauta. Sitten samalla paistinpannulla ruskistettiin jauheliha, huom. eri lastalla, ja maustaminen tehtiin kaikki mausteet tarkasti mitaten. Valmis jauheliha meni omaan astiaansa odottamaan. Pestiin paistinpannu ja lasta.

Makaronit:  vesi kiehumaan, makaronit kiehuvaan veteen ja sekunttikello päälle. Valmiit makaronit valutettiin, laitettiin omaan kulhoonsa ja sitten pestiin kattila, kauha ja siivilä.

Tässä kohtaa aloin miettiä pizzan tilaamista.

No, vuoka esille ja sen voitelu ja sitten yllätys, yllätys pestiin se voiteluun käytetty suti ja veitsi, jolla voita leikattiin. Jauhelihan ja sipulien sekoittaminen ja niiden sekä makaroonien asettelu vuokaan, voi luoja, siihen meni varmaan puoli tuntia... ja sitten vaihteeksi pestiin kaikki kulhot ja astiat. 

Tässä vaiheessa ajattelin näpyttää viestin äidilleni ja käskeä hänet soittamaan minulle, että pääsen karkuun loukkaamatta kaveriani.

Munamaito seuraavaksi, munat rikki ja kevyt vatkaus, vatkatut munat mittakannuun, johon on itse merkattu viiva kuinka paljon ainesta munista pitää tulla ja toinen viiva maidon pintaa varten. Pestiin munien rikkomis kulho ja vatkain.

Nyt... laitettiin uuni päälle. Uuni lämpimäksi, vuoka uuniin ja ajastin päälle. Varmistus ettei mitään ole jäänyt pesemättä ja kaikkien pintojen pyyhintä.

Ihastelin jo kaverille, että päästään syömään kun makaronilaatikko on valmis ja hän kertoi siinä vaiheessa että sen pitää tekeytyä vielä 40 minuuttia paistamisen jälkeen folion alla ennen syömistä. 

Olin kai aika epätoivoisen näköinen ja oikeasti karmean nälkäinen kun pääsimme syömään puoli tuntia uunista ottamisen jälkeen.. Ja, se maistui ihan tavalliselle.

Ei hemmetti. Huhhuh. Ei saakeli. 😦

Tässä on kyllä tämän ketjun voittaja, sen toisen kanssa, joka pilkkoi tomaatit-sipulit postimerkkiä pienemmäksi.

Jotain autismia-aspergeria tms. näillä aivokuoressa?

Vierailija
2578/2975 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää liemikuutioita, mausteseoksia, (curry on ok), valkosipulipulveria, jne.

Vierailija
2579/2975 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun keitetty pasta laitetaan lautaselle, ja päälle pieni keko kastiketta. En ymmärrä, että joku haluaa syödä pastan ja kastikkeen erikseen. Pastahan kuuluu aina sekoittaa kastikkeeseen pannulla ja kypsentää sitä hiukan, jotta kastike imeytyy pastaan. Sitten vasta lautaselle. Ja kastiketta pitää olla reilusti, jotta pasta ei ole lautasella kuivaa. Eikä pastaa ikinä huuhdella.

Vierailija
2580/2975 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä tubevideossa kaveri laittoi vuokaruokaan puolen litran pullollisen sweetchili-kastiketta makaronin nesteeksi.