Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei kannata ostaa mökkiä jos ei pidä jatkuvasta työnteosta

Vierailija
23.05.2023 |

Mies meni lunastamaan vanhempiensa vanha mökin. Eikä oikeasti tajunnut mikä työmäärä mökissä on. Ja vielä omat vanhemmat haluavat että kaikki on tiptop.

Haravointi, ruohonleikkaus, kitkentä, raivaus, polttopuiden teko, laiturin kunnostus, räystäiden tyhjennys, laattojen puhdistus, rappusten korjaus

Paikka on vielä rinteessä ja rantaan matkaa.

Puhumatta talven lämmityskuluissa. Likakaivon tyhjennys.

Kavereiden ruokkiminen ja siivous.

Onneksi ulkoistin itseni koska en ole mökki-ihminen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ole laiskan ihmisen juttu jos ei halua käyttää mökkitalkkarin palveluja.

Mutta mikä voittaa mökkeilyn? Ihana rauha laiturin nokassa.

Vierailija
2/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan oma valinta, kuinka paljon ja kuinka vaikeasti haluaa tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni hinkuu töihin ja jopa tappavat itsensä jos irtisanotaan kuulemma aika ei kulu ilman töitä. :D

Vierailija
4/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla sama homma kuin omakotitalossa. Toki jos asuu kerrostalossa, niin voi olla jopa kiva välillä tehdä noita hommia. Itse en jaksaisi sekä okt että mökkiä. Se olisi itselle liikaa.

Vierailija
5/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä niiden vanhempien mielipiteellä enää on? Jos vanhemmat haluavat kaiken olevan tip top, niin tehköön itse niin. Minä lunastin vanhempieni mökin, ja äiti on vielä elossa. Sanon hänelle noin.

Mutta joo, siellä on koko ajan tekemistä, ja sehän se mökin idea onkin. En tykännyt mökkeilystä ennen kuin siitä tuli oma. Omaa on kiva laittaa - oman näköiseksi, ei vanhempien näköiseksi.

Vierailija
6/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet noista mainitsemistasi on kerran kesässä-juttuja. Pari tuntia kun uhraa aikaansa niin ne on tehty.

Vierailija
7/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmäärä riippuu ihan mökistä ja itsestä.

Vierailija
8/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lunasti mökin - mies vastaa mökin huoltotöistä. Ei siihen sinun tarvitse osallistua, kun kyse ei ole sinun omaisuudestasi.

Ja jos appivanhemmat haluavat, että paikat ovat tiptop, niin sitten he itse osallistuvat siihen, että paikat ovat tiptop.

Vierailija
9/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sit voi vaan palkata jonkun tekemään noi hommat

Vierailija
10/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni mökilläolon pointti on juuri tuo puuhastelu ja itse tekeminen. Tekemistä riittää, mutta moni asia ei ole pakollinen vaan teen niitä, koska haluan. (Toki on myös vätttämättömiä huoltotöitä). Vanhempien mökillä en oikein viihtynyt koskaan, omalla mökillä taas on ihanaa kun saa laittaa kaiken niin kuin itse haluaa. Joskus löhöän, joskus nikkaroin, kuokin, korjaan ja järjestän maanisesti. Syön milloin ja mitä haluan.

Ihan laiskalle ei sovi mökin, veneen tai minkä tahansa huollettavan omistaminen, ellei ole hyvin varakas ja voi teettää ylläpitotyöt muilla.

Vierailija
11/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkemistä lukuunottamatta kuulostaa ihan normaalilta mökiltä. Valtaosaan on onneksi koneita ja laitteita helpottamaan elämää. Mulla on nyt kolmatta kesää omistuksessa mökki, joka jäi vanhemmiltani aika retuperällä olevaan kuntoon. Paljon on saanut jumpata, että tulee siisti. Kun nyt jaksan ahertaa, jatkossa on helpompaa. Sitä paitsi mä tykkään ahertaa mökillä, kun kerrostalossa ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
12/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitkemistä lukuunottamatta kuulostaa ihan normaalilta mökiltä. Valtaosaan on onneksi koneita ja laitteita helpottamaan elämää. Mulla on nyt kolmatta kesää omistuksessa mökki, joka jäi vanhemmiltani aika retuperällä olevaan kuntoon. Paljon on saanut jumpata, että tulee siisti. Kun nyt jaksan ahertaa, jatkossa on helpompaa. Sitä paitsi mä tykkään ahertaa mökillä, kun kerrostalossa ei ole mitään tekemistä.

Sama täällä. Asun myös kerrostalossa ja täällä tulee ihan liikaa maattua sohvalla. Nyt kun ikää on 55v, niin on tajunnut, että keho tarvitsee tätä pientä liikuntaa. Kaadatimme talvella puita, ja ihan varta vasten kannan pölli kerrallaan niitä pois metsästä. Ikääntymisestä johtuva Olkapäävammani on parantunut tässä touhussa ja haravoimisessa.

Vierailija
13/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tehdä noita töitä. Meinaako apua että kesällä pitäisi vain maata?

Vierailija
14/27 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä perin äitini mökin. Töitä on täällä riittänyt. Pari kevättä ja kesää meni kaikkea tehdessä mutta nyt on valmista. Piti tehdä kulkuväyliä, uusia sauna ja keittiö, sähköt teki sähköfirma. Pihaa remontoin aika paljon. Kiviä kaivoin pois ja rantaa raivasin ja tein kulkuväyliä jolle kärräsin soraa että on tasaista kävellä.

Vierailija
15/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies lunasti mökin - mies vastaa mökin huoltotöistä. Ei siihen sinun tarvitse osallistua, kun kyse ei ole sinun omaisuudestasi.

Ja jos appivanhemmat haluavat, että paikat ovat tiptop, niin sitten he itse osallistuvat siihen, että paikat ovat tiptop.

Minulle ei aukea tämä ollenkaan, että jos joku on toisen niin minä en osallistu. Luulisi, että puolisot haluavat puuhastella yhdessä siellä mökillä. Ei kaikesta tarvitse tienata. Ja ehkä se tienaus tulee siitä, että saisi sitten mökkeillä itselle mieluisalla mökillä kun on päässyt suunnittelemaan ja tekemään. Eikä vähäisimpänä se toisen ilahduttaminen...

Eikö nykyään enää talkoilla? Itse olen ollut monissa talkoissa, viime kesänä maalattiin porukalla siskon taloa. Ei tullut kyllä mieleenkään, että nythän siskon talo on arvokkaampi kuin ennen maalausta.

Se on totta, että appivanhempien mielipiteet voi jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
16/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään tehdä noita töitä. Meinaako apua että kesällä pitäisi vain maata?

Sitä väkeä on sitten paljon, jotka ottavat kesän makoilun kannalta kun "ovat lomalla". Se ei haittaa vaikka joku muu joutuu passaamaan!

Vierailija
17/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen kummempaa kuin omakotitalossakaan.

Vierailija
18/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asioita ole pakko tehdä itse. Aina voi käyttää mökkitalkkaripalveluja.

Vierailija
19/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Eihän noita koko ajan tehdä. Ja hiiteen penkit mitä pitää kitkeä. Asiat voi tehdä helppohoitoisestikin

Vierailija
20/27 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin asian niin että en enää käy töissä, nykyisin teen työt mökillä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi