Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2974)

Vierailija
2521/2974 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele koskaan kenekään ruuanlaittotapoja, hienoa että jaksavat tehdä omasta mielestäni niin puuduttavaa ja tylsää asiaa. Itselleni ruuan laitto on pakollinen paha, joka ei voisi vähempää kiinnostaa, joten en missään tapauksessa ihmettele muiden tapoja.

Vierailija
2522/2974 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri sanoi siskonsa olevan kasvissyöjä, kun olimme lähdössä kaupungille syömään. Tämä nainen sitten tilasi kanaa..selvisi, että hän ei syö punaista lihaa. Minä kysyin nauraen mun kaverilta myöhemmin: mihin kasvikuntaan kala ja kana kuuluvat...?

Kaverisi on ymmärtänyt väärin ja siskonsa on semivegetaristi, ei punaista lihaa. Ihan peruskauraa.

Sairaalan osastokeittiöstä

Semivegetaristi, anna mun kaikki kestää 😂 Okei, mä olen sitten semistreittari. Ja semihuippu-urheilija. Semikofeiiniton. Jooh... ja ihan tavallinen kasvissyöjä. Onneksi.

Joo, typerä termi, on noin 20 v vanha päätellen siitä että se löytyi jo silloin ammattikoulun oppikirjoista. Erotukseksi pescoista, polloista, lakto-ovoista jne, semi ei vaan syö nelijalkaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/2974 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, aloitin ensin lukemaan ketjua ihan normaalisti ensimmäiseltä sivulta. Sitten alkoi tulla jatkuvaa settiä ruskeasta kastikkeesta...ajattelin siirtyä lukemaan ketjua lopusta -alkuun periaatteella, no täällä häntäpäässä jatkuu sama ruskea kastike-saaga! Kyllä on kastikkeesta asiaa kovasti nyt jollain....

Melkein jokaiseen ruoka-aiheiseen ketjuun ilmestyy näitä ruskea kastike -jankkaajia. Ilmeisesti joillekin se kastike on elinehto, kun siitä riittää loputtomiin asiaa.

Vierailija
2524/2974 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeakastikkeesta saa maukkaanpaa, kun ruskistaa jauhot kuivalla pannulla, lisää sitten lämmintä vettä ja sen jälkeen etukäteen ruskistettua voita.

Vierailija
2525/2974 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut kaataa keitetystä pastasta veden pois niin että se siivilä on lavuaarin pohjalla. Hyi ne pastat siis osittain koskettelee lavuaaria, siis todella likaista paikkaa. Yääääk.

Minusta on taas outoa, että jonkun lavuaari on niin likainen. Mies sanoi samaa, että lävikköä täytyy pitää kädessä. Sitten kiinnitin huomiota, ei huuhtele lavuaaria, kun kaataa sinne jotain. Ei pese lavuaaria, kun huuhtoo rättiä, ei pese lavuaaria tiskaamisen aluksi tai lopuksi, ei pese tulppaa koskaan, eikä pese lavuaaria kun aloittaa ruuan laittoa. Minä taas teen nuo ihan automaattisesti, lavuaari on minulla varmaan keittiön puhtaimpia paikkoja.

Pakko kysyä että ethän kuitenkaan pese sitä lavuaaria sillä samalla tiskiharjalla, millä astioitakin? Aika moni tekee niin. Roikkuuhan se siinä käden ulottuvilla niin kätevästi. Missä säilytät altaanpesuvehkeitä?

Vierailija
2526/2974 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niilo22 teki tänään pikakaurahiutaleista puuroa. Kovin nopeaa ei toiminta ollut, sillä sekotti kylmässä kattilassa n. 10 minuuttia jo puuroutubeita hiutaleita, sitten vasta laittoi levyn päälle, sillonkin niin hiljaselle ettei puuro edes kuplinut.

No ainakin näin, että pikakaurahiutaleista saa puuroa ilman kuumennustakin, kyllä ne paisuu kylmässä vedessäkin hämnentämällä.

Vierailija
2527/2974 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh, aloitin ensin lukemaan ketjua ihan normaalisti ensimmäiseltä sivulta. Sitten alkoi tulla jatkuvaa settiä ruskeasta kastikkeesta...ajattelin siirtyä lukemaan ketjua lopusta -alkuun periaatteella, no täällä häntäpäässä jatkuu sama ruskea kastike-saaga! Kyllä on kastikkeesta asiaa kovasti nyt jollain....

Melkein jokaiseen ruoka-aiheiseen ketjuun ilmestyy näitä ruskea kastike -jankkaajia. Ilmeisesti joillekin se kastike on elinehto, kun siitä riittää loputtomiin asiaa.

Se on maailman paras kastike, miksei siitä muka saa puhua. Sitähän täällä on ihmetelty kun senkin voi näköjään tehdä monella eri tavalla. Minusta se kuuluisi tehdä niin että runsaassa rasvassa (voi tai oivariini) ruskistetaan jauhot. Tämän jälkeen lisätään vettä ja suolaa ja muutama pippuri ja annetaan rauhassa saostua ja maustua. Nammmm.

Niin ja kyllä mä jauhojen paiston aikana laitan myös sipulisilpun.

Se on oikea ruskeakastike se.

Vierailija
2528/2974 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko oot päässy pastan huuhtelu saagaan? 😂

Vierailija
2529/2974 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen intiaani kirjoitti:

Sekoitti teflonpannulla kastiketta teräsvispilällä ja on vielä suurperheen äiti. Nam nam... 

Mikä tässä on ihmeellistä?

Vierailija
2530/2974 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on maailman paras kastike, miksei siitä muka saa puhua. Sitähän täällä on ihmetelty kun senkin voi näköjään tehdä monella eri tavalla. Minusta se kuuluisi tehdä niin että runsaassa rasvassa (voi tai oivariini) ruskistetaan jauhot. Tämän jälkeen lisätään vettä ja suolaa ja muutama pippuri ja annetaan rauhassa saostua ja maustua. Nammmm.

Niin ja kyllä mä jauhojen paiston aikana laitan myös sipulisilpun.

Se on oikea ruskeakastike se.

Jokainen saa tehdä ruskean kastikkeen haluamallaan tavalla. Itse teen kuten sinä ja tulee oikein hyvää.

Vierailija
2531/2974 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että syödään 5 ateriaa päivässä. Eihä sitä sitten muuta ehdikään tehdä! Koko ajan joko syömässä tai suunnittelemassa seuraavaa ateriaa. Ihan painajaista viettää pidempiä aikoja sellaisten kanssa. ESim. yhteisiä lomamatkoja, menee kaikki aika syömiseen eikä ehdi nähtävyyksille ym.

Yoi olis kyllä ihan terve ruokarytmi, johon itsekin yritän taas päästä, että välttäisin diabeteksen ja lähtis paino alaspäin.

Ei ne kaikki ateriat oo lämpimiä ruokia. Ei sen pitäisi olla vaikeeta, haukata jotain kolmen tunnin välein, mutta tosiaan jos ruokarytmit on päin peetä, niin sitten unohtuu. Kun syö säännöllisesti, niin keho kyllä muistaa ja ilmottaa nälällä, kun on taas aika syödä.

Säännöllisesti voi syödä myös harvemmin syömällä. Säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein. Diabetekseen vaikuttaa syödyn ruuan sisältö, ei aterioiden lukumäärä.

Verensokeri ei pysy tasaisena jos syö harvemmin, että kyllä 3h välein ainakin minun täytyisi jotain muistaa haukata.

Vierailija
2532/2974 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen joidenkin tapaa grillata touhukkaasti pihvejä jatkuvasti kääntämällä ja ylikypsentämällä niin, että pihvit ovat kuivia ja mauttomia koppuroita.

Vierailija
2533/2974 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkkiskokit leipovat sormukset ja rannekorut kädessä.

Vierailija
2534/2974 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että heitetään lihat kylmälle pannulle jääkaappi kylmänä eikä ruskisteta olleenkaan ja lopputuloksena semmoista vaaleaa lihaa.

Vierailija
2535/2974 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teille kuuluu mitä ja miten muut tekee.

Vierailija
2536/2974 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhtelee keitetyn pastan kylmällä vedellä.

hyi helvetti! miks jotkut tekee noin?!

Vierailija
2537/2974 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joku keittää keittoa lihahyytelöstä. Lihahyytelö on tarkoitettu nautittavaksi kylmänä.

Vierailija
2538/2974 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen intiaani kirjoitti:

Sekoitti teflonpannulla kastiketta teräsvispilällä ja on vielä suurperheen äiti. Nam nam... 

Mikä tässä on ihmeellistä?

Oisko se metallivispilällä pahoinpidellystä pannusta ruokaan irtoava myrkyllinen teflon-pinnoite?

Vierailija
2539/2974 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että heitetään lihat kylmälle pannulle jääkaappi kylmänä eikä ruskisteta olleenkaan ja lopputuloksena semmoista vaaleaa lihaa.

Kylmälle pannulle on typerä heittää pihvi.

Mutta lopputuloksen kannalta ei ole mitään väliä onko pihvi suoraan jääkaapista vai ei. Tämän hiljattain kokit testasivat ja totta on.

Kaikkein hirveintä minustakin on ruskistumaton liha, sellaista keitetyn oloista.

Vierailija
2540/2974 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun minä itse ostan ja maksan ruokatarpeeni, niin teen ruuat juuri niinkuin itse haluan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän