Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2975)

Vierailija
2501/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästääkseen sähköä laskenut hanasta kuuman veden, jossa keittänyt perunat.

Vierailija
2502/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenne kirjoitti:

Kun jauhelihakastiketta jäi yli, ystäväni tunki kastikkeen jääkaappiin paistinpannun kera. 

Mitä ihmeellistä tässä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2503/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo mainitsemasi eivät kuulu normaaliin ruskeaan kastikkeeseen. Siihen ei kuulu kuin suola masuteeksi mausteet tulee siihen minkä kanssa sitä syödään eli, jos lihapullia teet mausteet lihapulliin ja lihapullat ruskistuksen jälkeen kastikkeeseen muhimaan.

Täällä on aika moni kertonut mitä ruskeakastikkeeseen tulee, niin olisit voinut lainata sitä ketä tarkotit.

Vierailija
2504/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että syödään 5 ateriaa päivässä. Eihä sitä sitten muuta ehdikään tehdä! Koko ajan joko syömässä tai suunnittelemassa seuraavaa ateriaa. Ihan painajaista viettää pidempiä aikoja sellaisten kanssa. ESim. yhteisiä lomamatkoja, menee kaikki aika syömiseen eikä ehdi nähtävyyksille ym.

Yoi olis kyllä ihan terve ruokarytmi, johon itsekin yritän taas päästä, että välttäisin diabeteksen ja lähtis paino alaspäin.

Ei ne kaikki ateriat oo lämpimiä ruokia. Ei sen pitäisi olla vaikeeta, haukata jotain kolmen tunnin välein, mutta tosiaan jos ruokarytmit on päin peetä, niin sitten unohtuu. Kun syö säännöllisesti, niin keho kyllä muistaa ja ilmottaa nälällä, kun on taas aika syödä.

Säännöllisesti voi syödä myös harvemmin syömällä. Säännöllinen ei tarkoita samaa kuin usein. Diabetekseen vaikuttaa syödyn ruuan sisältö, ei aterioiden lukumäärä.

No minusta se 3 tunnin välein syöminen teki terveen, ja diabeteksen uhka poistui, että minulle se ei ole yhtään liian usein.

Ikävä kyllä kaksi vuotta olen taas unohtanut ruokarytmin ja syönyt n. kaksi kertaa päivässä, aevot varmaan päin helvettiä ja 40kg tullut takasin, mikä lähti normaalilla ruokarytmillä.

Että kyllä minä ainakin tiedän kokemuksesta, että 5 kertaa päivässä pitäisi syödä, kolmen tunnin välein, se on itselleni oikea rytmi. Muut löytäkööt omat rytminsä.

Vierailija
2505/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästynyt 2022 kirjoitti:

Tämmöiset ketjut pitäisi kieltää. Ihan narsistin turhaa marinaa

Tämähän on hauska ketju. Saa hirnua kunnolla lukiessa. Varsinkin yöllä hauska lukea kun palsta jo kiinni.

Vierailija
2506/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekoitti teflonpannulla kastiketta teräsvispilällä ja on vielä suurperheen äiti. Nam nam... 

Vierailija
2507/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee ruskeaa kastiketta.

Mitenkäs teet jauhelihapihvit paistetulla sipulilla tai läskisoosin ilman ruskeaa kastiketta`?

Voin arvata että nykynaisena syöt itse pussikastikkeita ja purkkisalsaa. 

Läskisoosia en syö enkä tee, mutta jauhelihapihvien kastikkeen teen tomaateista tai juustosta yleensä. Joskus myös kerma- tai smetanakastikkeen. Ruskeaa kastiketta en ole tehnyt kuin kerran kotitaloustunnilla, lapsuudenkodissanikaan sitä ei tehty.

Eli et edes osaa. Jauhelihapihvitkin otat varmaan HK:n paketista. 

En ota, teen itse. En vain pidä ruskeasta kastikkeesta niin paljon, että tekisin. Mies tekee joskus ja silloin syön kiltisti. Ei se vaikealta näytä, joten enköhän osaisi, jos haluaisin osata.

En epäile, ettetkö osaisi, mutta kunnon ruskeaa kastiketta harva tekee ensimmäisillä kerroilla. Sanoisin, että täytyy harjoitella usein ennenkuin onnistuu edes kohtuullisesti. Eikä ole pikaisesti tehtyä.

Itse söin jonkun tekemää, joka valmisti kastikkeen perunoiden kiehuessa. Kyllä oli vähemmän hyvää! Hyvä ruskistuskin vie jo 15min.

Vaikutat tosi rasittavalta ihmiseltä.

Ohis

Vierailija
2508/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua oikean voin käyttöä. Kaikki tutkimukset osoittaa kovat rasvat haitallisiksi, ja niitä tulee liikaa jo muutenkin, niin miksi ihmeessä kukaan enää käyttää voita ruoanlaitossa tai varsinkaan leivän voiteluun?

En ole koskaan ostanut voita enkä tule koskaan ostamaan. Sen maku nyt ei niin erinomainen ole, etteikö kuka tahansa tottuisi huomattavasti terveellisempiin kasvirasvoihin.

Minä käytän luonnollista voita leivän päällä. En ole enää aikoihin koskenut niihin täysin teollisiin muka terveellisiin lisäaineseoksiin.

Vierailija
2509/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että syödään 5 ateriaa päivässä. Eihä sitä sitten muuta ehdikään tehdä! Koko ajan joko syömässä tai suunnittelemassa seuraavaa ateriaa. Ihan painajaista viettää pidempiä aikoja sellaisten kanssa. ESim. yhteisiä lomamatkoja, menee kaikki aika syömiseen eikä ehdi nähtävyyksille ym.

Syön työpäivinä aamupalan klo 7. Lounas klo 11-12. Mahdollisesti pieni välipala kuten kahvi ja jogurtti/banaani klo 14, kun on kahvitauko. Kotona ruoka klo 17 ja iltapala joskus illalla. Mulla ainakin on aina jo nälkä noina hetkinä.

Lomamatkoilla on kyllä suotavaa syödä harvemmin, mutta silloin kannattaakin syödä isommin että jaksaa kauemmin.

Minäkin syön yleensä 5 kertaa päivässä. Jo pelkän työpäivän aikana syön kolme kertaa: aamupala, lounas ja välipala. Pysyy olo hyvänä ja virkeänä, kun verensokerit on tasaiset.

Vierailija
2510/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri sanoo että inhoaa tomaatteja ja kirsikkatomaatteja, mutta joka ikisessä ruokapostauksessa jonka nettiin pistää on hänen annoksessaan kirsikkatomaatteja. 

Hän huijaa jollain lailla?

Vierailija
2511/2975 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllästynyt 2022 kirjoitti:

Tämmöiset ketjut pitäisi kieltää. Ihan narsistin turhaa marinaa

Tämähän on hauska ketju. Saa hirnua kunnolla lukiessa. Varsinkin yöllä hauska lukea kun palsta jo kiinni.

Olen samaa mieltä, tämä on hauska ketju. Olen tunnistanut itseni aika monesta asiasta :'D huvittaa kuinka itselle jotkut jutut tuntuu ihan normaaleilta, mutta muille ne voi olla epänormaaleja.

Vierailija
2512/2975 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä kuorii perunat juoksevan veden alla. Kauheasti menee vettä haaskoon.

Vierailija
2513/2975 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri sanoi, että hän ei enää syö lihaa. Yhtenä päivänä "lapioi" lounaalla lautaselleen lihamakaroonilaatikkoa. Tätä hämmästellessäni hän sanoi tarkoittaneensa lihalla kokolihaa, pihvejä jne. Ei jauhelihaa...😳😄

Vierailija
2514/2975 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun työkaveri sanoi, että hän ei enää syö lihaa. Yhtenä päivänä "lapioi" lounaalla lautaselleen lihamakaroonilaatikkoa. Tätä hämmästellessäni hän sanoi tarkoittaneensa lihalla kokolihaa, pihvejä jne. Ei jauhelihaa...😳😄

Tästä tuli mieleen kun nuorempana kaverini kieltäytyi ruoasta jonka isäni oli tehnyt koska oli alkanut kasvissyöjäksi (kaveri asui meillä pari päivää, omat vanhempansa olivat työmatkalla), hesestä osti kuitenkin kerroshampparin ja söi sen hyvällä ruokahalulla. En harmillisesti enää muista mitä antoi selitykseksi että miksi se hampparin liha on ok mutta isäni tekemät lihapullat ei. Eikä siis kyse olisi ollut siitä että ne lihapullat olisivat pahanmakuisia, isäni oli loistava kokki, ja tämä sama kaveri oli ennenkin niitä syönyt ja ottanut jopa lisääkin.

Vierailija
2515/2975 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri sanoi siskonsa olevan kasvissyöjä, kun olimme lähdössä kaupungille syömään. Tämä nainen sitten tilasi kanaa..selvisi, että hän ei syö punaista lihaa. Minä kysyin nauraen mun kaverilta myöhemmin: mihin kasvikuntaan kala ja kana kuuluvat...?

Vierailija
2516/2975 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ystäväni paistaa lettuja, ripottelee se jokaisen letun päälle sokeria, kun on heittänyt sen siihen lettupinoon.

En ole kenenkään muun nähnyt noin tekevän.

Minä syön letut pelkän kidesokerin kanssa, mielestäni parasta näin! Lapsena kotona opittu tämä. 

Vierailija
2517/2975 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri sanoi siskonsa olevan kasvissyöjä, kun olimme lähdössä kaupungille syömään. Tämä nainen sitten tilasi kanaa..selvisi, että hän ei syö punaista lihaa. Minä kysyin nauraen mun kaverilta myöhemmin: mihin kasvikuntaan kala ja kana kuuluvat...?

Kaverisi on ymmärtänyt väärin ja siskonsa on semivegetaristi, ei punaista lihaa. Ihan peruskauraa.

Sairaalan osastokeittiöstä

Vierailija
2518/2975 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, aloitin ensin lukemaan ketjua ihan normaalisti ensimmäiseltä sivulta. Sitten alkoi tulla jatkuvaa settiä ruskeasta kastikkeesta...ajattelin siirtyä lukemaan ketjua lopusta -alkuun periaatteella, no täällä häntäpäässä jatkuu sama ruskea kastike-saaga! Kyllä on kastikkeesta asiaa kovasti nyt jollain....

Vierailija
2519/2975 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silppuaa salaattikasvikset postimerkin neljäsosan kokoisiksi, jolloin salaatti näyttää biojätteeltä valmiiksi.

Salaatti pitää pystyä syömään pelkällä haarukalla. Itse inhoan kun kaikki tarpeet on laitettu suurinpiirtein puoliksi. Eihän niitä saa kulhostakaan kuin onkimalla. Laiskan ruuanlaittajan merkki.

Ei pidä pystyä syömään pelkällä haarukalla. Salaatti on ruoka jonka tosin niin halutessaan saa syödä pelkällä haarukalla. Kuten myös veitsellä ja haarukalla. 

Tässähän oli kyse vain siitä, että noin pieneksi silputtu salaatti ei ole mitään silmänruokaan. Koska kasvikset ovat itsessään kauniita, niistä saa kauniin annoksen aikaiseksi jos ei tee silppua. Tuollainen silppu on puolestaa minun mielestäni laiskan ihmisen laittamaa kun ei välitä suunnitella miltä se näyttää. 

Kun salaattiainekset pilkotaan pieneksi niin se tuo maut paremmin esiin. Tämä mainittiin juuri vähän aikaa sitten jossain ruokaohjelmassakin. 

Vierailija
2520/2975 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverisi on ymmärtänyt väärin ja siskonsa on semivegetaristi, ei punaista lihaa. Ihan peruskauraa.

Sairaalan osastokeittiöstä

Semivegetaristi, anna mun kaikki kestää 😂 Okei, mä olen sitten semistreittari. Ja semihuippu-urheilija. Semikofeiiniton. Jooh... ja ihan tavallinen kasvissyöjä. Onneksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi