Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jonkun toisen ihmisen ruuanlaittotapaa olet mielessäsi ihmetyellyt?

Vierailija
28.04.2020 |

Minun kaveri ei laita keittoon (esim nakki tms) kokonaisia pippureita eikä ainoatakaan sipulia, ei kokonaisena tai pilkottuna. Kyllähän keittoliemeen kuuluu kokonaiset mauste- tai/ja mustapippurit makua antamaan. sekä sipuli.

Kommentit (2975)

Vierailija
2481/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mainitsemasi eivät kuulu normaaliin ruskeaan kastikkeeseen. Siihen ei kuulu kuin suola masuteeksi mausteet tulee siihen minkä kanssa sitä syödään eli, jos lihapullia teet mausteet lihapulliin ja lihapullat ruskistuksen jälkeen kastikkeeseen muhimaan.

Vierailija
2482/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua oikean voin käyttöä. Kaikki tutkimukset osoittaa kovat rasvat haitallisiksi, ja niitä tulee liikaa jo muutenkin, niin miksi ihmeessä kukaan enää käyttää voita ruoanlaitossa tai varsinkaan leivän voiteluun?

En ole koskaan ostanut voita enkä tule koskaan ostamaan. Sen maku nyt ei niin erinomainen ole, etteikö kuka tahansa tottuisi huomattavasti terveellisempiin kasvirasvoihin.

Etpä ole tainnut yhtäkään tutkimusta lukea :)

Voin eikä muunkaan eläinrasvan haitallisuutta ei ole todettu yhdessäkään tutkimuksessa.

Joten lopeta valehtelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2483/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän on kuin kuollutta söisi. Zombi on sentään vähän elossa.

Vierailija
2484/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekonien paisto sellaisiksi koviksi mustiksi käppyröiksi.

Vierailija
2485/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri laittaa jauhelihan raakana lasagneen. Mielestään kypsyy uunnissa.

Vierailija
2486/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekee ruskeaa kastiketta.

Mitenkäs teet jauhelihapihvit paistetulla sipulilla tai läskisoosin ilman ruskeaa kastiketta`?

Voin arvata että nykynaisena syöt itse pussikastikkeita ja purkkisalsaa. 

Läskisoosia en syö enkä tee, mutta jauhelihapihvien kastikkeen teen tomaateista tai juustosta yleensä. Joskus myös kerma- tai smetanakastikkeen. Ruskeaa kastiketta en ole tehnyt kuin kerran kotitaloustunnilla, lapsuudenkodissanikaan sitä ei tehty.

Eli et edes osaa. Jauhelihapihvitkin otat varmaan HK:n paketista. 

En ota, teen itse. En vain pidä ruskeasta kastikkeesta niin paljon, että tekisin. Mies tekee joskus ja silloin syön kiltisti. Ei se vaikealta näytä, joten enköhän osaisi, jos haluaisin osata.

En epäile, ettetkö osaisi, mutta kunnon ruskeaa kastiketta harva tekee ensimmäisillä kerroilla. Sanoisin, että täytyy harjoitella usein ennenkuin onnistuu edes kohtuullisesti. Eikä ole pikaisesti tehtyä.

Itse söin jonkun tekemää, joka valmisti kastikkeen perunoiden kiehuessa. Kyllä oli vähemmän hyvää! Hyvä ruskistuskin vie jo 15min.

Vierailija
2487/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PIKAKOTIRUOKAA kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipulikeittopussin lisääminen lihapullataikinaan lienee ikäpolvijuttu?

Helppo ja nopea tapa tehdä ihan ok makuisia lihapullia.

Ei yhtään helpompaa ja nopeampaa kuin parempien lihapullien tekeminen.  Se pussikeitto on lisäksi pelkkää lisäainesotkua, ei sellainen kuulu elimistöön.

Heh, teen kerrasta kolmeen kertaa vuodessa lihapullia juurikin sipulikeitolla höystettynä. Saman verran tulee syötyä maksalaatikkoa ja hernekeittoa. Siinä on meidän kotona syödyt vuoden einesruuat. Itse tehdyn leivän päällä käytämme juustoa ja/tai vihanneksia.

Väittäisinpä, että perheemme syömät lisäaineet jäävät reilusti alle keskiverron, sipulikeittopusseista huolimatta.

"Sillä ei ole väliä, että mitä syö Joulun ja UudenVuoden välillä. Sillä on, mitä syö UudenVuoden ja Joulun välillä."

Vierailija
2488/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laittaa jauhelihan raakana lasagneen. Mielestään kypsyy uunnissa.

Olen minäkin tehnyt makaronilaatikkoa näin

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/201702222200074730

Vierailija
2489/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on feikkitutkimuksia, jotka todistaa  voin epäterveelliseksi.

Nämä feikkaajat on margariiniteollisuuden osakkeenomistajia.

Vierailija
2490/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna perunamuusissa tekee eetvarttia.

Vierailija
2491/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaveri keittää teetä, valuttaa hän hanasta kuumaa vettä vedenkeittimeen. Minä ja jokainen muu tuntemani käyttää kylmää

Vierailija
2492/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään helpompaa ja nopeampaa kuin parempien lihapullien tekeminen.  Se pussikeitto on lisäksi pelkkää lisäainesotkua, ei sellainen kuulu elimistöön.

Heh, teen kerrasta kolmeen kertaa vuodessa lihapullia juurikin sipulikeitolla höystettynä. Saman verran tulee syötyä maksalaatikkoa ja hernekeittoa. Siinä on meidän kotona syödyt vuoden einesruuat. Itse tehdyn leivän päällä käytämme juustoa ja/tai vihanneksia.

Väittäisinpä, että perheemme syömät lisäaineet jäävät reilusti alle keskiverron, sipulikeittopusseista huolimatta.

"Sillä ei ole väliä, että mitä syö Joulun ja UudenVuoden välillä. Sillä on, mitä syö UudenVuoden ja Joulun välillä."

Viimeinen lauseesi on typerä mantra, jota jaksetaan jauhaa vuodesta toiseen. Yleensä kylläkin joulun aikaan.

Sinäpä löysit se jo kesäänkin. Säälittävää.

Vierailija
2493/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että syödään 5 ateriaa päivässä. Eihä sitä sitten muuta ehdikään tehdä! Koko ajan joko syömässä tai suunnittelemassa seuraavaa ateriaa. Ihan painajaista viettää pidempiä aikoja sellaisten kanssa. ESim. yhteisiä lomamatkoja, menee kaikki aika syömiseen eikä ehdi nähtävyyksille ym.

Syön työpäivinä aamupalan klo 7. Lounas klo 11-12. Mahdollisesti pieni välipala kuten kahvi ja jogurtti/banaani klo 14, kun on kahvitauko. Kotona ruoka klo 17 ja iltapala joskus illalla. Mulla ainakin on aina jo nälkä noina hetkinä.

Lomamatkoilla on kyllä suotavaa syödä harvemmin, mutta silloin kannattaakin syödä isommin että jaksaa kauemmin.

2494/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa tehdään jääkaappi ja muutkin kaapit auki. Et on niinku helppo ottaa kaikkea. En ymmärrä.

2495/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pekonien paisto sellaisiksi koviksi mustiksi käppyröiksi.

Se on jo myrkkyä keholle. Älkää ikinä sellaista suuhun laittako.

Vierailija
2496/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiset ketjut pitäisi kieltää. Ihan narsistin turhaa marinaa

Vierailija
2497/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin ravintolakokin joka paistoi joulutortut niin että heti kun taikina oli uunissa kohonnut mutta vielä aivan valkoinen otti hän ne ulos. Ei siis hituakaan paistopintaa tai väriä.

Kysyin miksi hän jättää tortut raaoiksi. Katsoi minua kummissaan ja totesi että näin ne on meillä kotona aina paistettu.

Vierailija
2498/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jauhelihakastiketta jäi yli, ystäväni tunki kastikkeen jääkaappiin paistinpannun kera. 

Vierailija
2499/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näppärää on myös ostaa pakaste sipulikuutioita, jos ei ehdi/halua pilkkoa itse.

Kuinka kauan sipulin pilkkominen vie aikaa? Itse en ostaisi pakastettuja sipulikuutioita.

Ihan hyvä toisaalta että niitäkin myydään, on paljon nivelvaivaisia ihmisiä, jolle kasviksen silppuaminenkin on mahdotonta. Olen itsekin, mutta vielä en oo ostanut valmissilppua.

Minulla on aina pakasteessa sipulipusseja. Käytän ruoassa runsaasti vihanneksia ja moni ruoka nopeutuu kun sipuli on valmiiksi pilkottu. Pakastettu sipuli on tasakokoista ja sopivan mietoa. Ja halpaa! Käytän kyllä paljon tuorettakin sipulia, kevätsipulia, valkosipulia ja shalottisipulia.

Vierailija
2500/2975 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nunna kirjoitti:

Tekee muka tosi "hienoja" ruokia ja elvistelee niillä. Mutta. Kaikki on ihan aina tehty jostain knorr-pussiaineksista. Ihan aina.

Jopa niinkin yksinkertainen asia, kuin kantarelli-kastike, kantarelleja oli kaupassa saatavilla, mutta ei kun pussikastike oli oltava.

Joskus kun ystäväperhe oli meillä kylässä ja itse olin pähkäillyt, että ruoaksi jotain helppoa, jota lapset syö. Tein pasta bolognesen ja ystävä pöyristyi, kun ei ollut kastike tehty dolmio-purkista vaan ihan alusta, öljyt, sipulit, liha, tomaattimurska, mausteet yms.

Melkein suuttui, kun ei ole "oikeaa kastiketta". Hyvin se silti upposi koko perheelle.

Tästä tulee mieleen, kuinka joskus ysärillä tuttavaperheissä pidettiin näitä Raguletto- (tms.) ja Dolmio-kastikkeita jotenkin hienona juttuna. Ne taisivat olla silloin uusi juttu, ja aika kalliita. Nykyään hifistellään suurinpiirtein sillä, että kastikkeen tomaatitkin ovat omasta kasvihuoneesta. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi