Miten jonkun mielestä viini on hyvää? Mun mielestä se on helkkarin pahaa vaikka miten maistelisi
Kommentit (70)
Vierailija:
Ihmiset pitävät viinin vaikutuksesta ei mausta (turha urputtaa). Alkoholittomia viinejä ei kukaan juurikaan litki tietääkseni, heh.
Olen itse raskaana ja ostin yhden pullon, ja jäi juomatta. Ihan järkyttävää litkua! Kunnon punaviinistä ei voi edes samana päivänä puhua.
Miten joku voi juoda jotain,mikä maistuu aivan homeelle ja hiivalle? Syöttekö niitäkin ihan huvikseen? Ja yleensäkin, miten voi olla nautinto ruuan kanssa? Menee hyvä ruoka pilalle, jos sen päälle kittaa vielä viiniä, kalja aivan sama juttu ja yleensäkin alkoholi ruuan kanssa! Mutta tämä on minun mielipiteeni!!!
Laadukkaat viinit täydentävät ruoan makua. Toki ruoan itsenkin pitää olla hyvää ja laadukkaista raaka-aineista valmistettua. Ei se bordeaux maistu miltään einesmaksalaatikon kanssa.
Vierailija:
Vierailija:
Ihmiset pitävät viinin vaikutuksesta ei mausta (turha urputtaa). Alkoholittomia viinejä ei kukaan juurikaan litki tietääkseni, heh.
Olen itse raskaana ja ostin yhden pullon, ja jäi juomatta. Ihan järkyttävää litkua! Kunnon punaviinistä ei voi edes samana päivänä puhua.
ja siihenkös se viini tarvitaan, juupa juu
ja saunaankaan ei voi millään mennä ellei ole huppelissa eikun ellei ole se kuuluisa saunasidukka. Olette säälittäviä dokuja! Sen näkee taas parin päivän päästä lehdissä vai oletteko jo nyt aloittaneet viinin kanssa hienostelun??
Sinähän vasta varsinainen viiniasiantuntija taidat olla!! Mutta mikäs siinä, jaa vain meille jatkossakin omaa tietämättömyyttäsi :-D
Oletteko oikeasti noin kapeakatseisia ihmisiä? Pidätte viininjuontia hienosteluna ja/tai alkoholismin merkkinä?
Huh. Tätä sivistyksen tasoa taasen..
Juntti saa olla mutta tyhmyys säälittää.
En muista, mitä sanaa käyttävät meikäläisestä siideristä.
Heille mikään muu kuin rypäleistä valmistettu viini ei voi olla viiniä, koska sana viittaa juuri kyseiseen kasviin.
En muuten itsekään pidä (rypäle)viineistä. Nykyään makua enemmän haittaa se, miltä se tuntuu mahalaukussa, joten en ole testannut, onko makuni " aikuistunut" .
Vierailija:
53 en rupea sinulle lajittelemaan mitä meillä syödään, mutta meidän pöydässä ei ole ikinä ollut ainuttakaan viivipulloa!
Vierailija:
psst, jos siinä olisi ollut alkoholia niin tuskin sä olisit valittanut, heh.
Vierailija:
ja siihenkös se viini tarvitaan, juupa juu
ja saunaankaan ei voi millään mennä ellei ole huppelissa eikun ellei ole se kuuluisa saunasidukka. Olette säälittäviä dokuja! Sen näkee taas parin päivän päästä lehdissä vai oletteko jo nyt aloittaneet viinin kanssa hienostelun??
Ajatella, että joku voi tuntea alemmuudentuntoa siitä, että joku juo aterialla viiniä! Ja koita nyt päättää, onko kyseessä dokailu vai hienostelu..?
Miehen lasista olen vähän silloin tällöin maistellut ja joku taika siinä viinissä on, koska olen itsekin alkanut nauttia punaviinistä. Se ei minusta ole se maku, vaan joku muu juttu josta nautin. Edelleenkään silti en voi juoda puolta lasia enempää. Se riittää ihan hyvin.
Minä en pidä oluesta enkä kahvista vaikka suurin osa ihmisistä näyttää niistä pitävän.
Mieheni taas ei pidä mistään makeasta, karkeista tai kakuista :p
Yksi pitää yhdestä ja toinen toisesta :)
jos joku nyt vaan ei viinistä pidä. Itse juon kyllä valkoviiniä, mielellään kuivana, mutta punaviini on mielestäni kammottavaa. Se haisee monen metrin päähän ja siemaus saa aikaan välittömän oksennusreaktion. Kuohuva menee alas, mutta tulee puolen tunnin sisällä myös ylös. En voi sille mitään.
Vierailija:
Tietenkään kaikki eivät pidä viinistä, mutta USEIN viiniä pitävät pahana ihmiset, joilla ei ole kovin kehittynyt, kypsä tai monipuolinen maku muutenkaan? Syödään perinteistä kotiruokaa ja juodaan viikonloppuisin limuja ja joskus saunasiideri (makeutettu, ei missään nimessä aito ja kuiva). Suklaa on fazerin sinistä, tai mitä nyt sattuu kaupasta koriin osumaan, ja sitä syödään puoli levyä tv:tä katsellessa, ei tietenkään sveitsiläisiä konvehteja yksi tai kaksi hyvän presson kanssa...Ja sitten vielä ääneen päivitellään, miten " joku VOI tykätä viinistä" .Vähäx teiniix hei.
Miten ihmisillä VOI mennä pointit ohi noin kovaa ja kohisten. Minäpä väännän rautalangasta:
Viivi Avellan saa ihan rauhassa olla mieltynyt vaaleisiin, pohjoismaisiin miehiin. Kukaan ei ole häntä hänen miesmaustaan syyttänyt. Mutta sen sijaan kommenttien " Arjalaista pitää olla, ei mitään mokkakikkeliä" laukominen julkisessa lähetyksessä julkisena henkilönä on tuomittavaa.
Samoin tämän ketjun ap, tai kuka tahansa, saa ihan rauhassa olla pitämättä viinistä. Se, pitääkö jostain tietystä ruuasta tai juomasta ei kenenkään sivistystasoa määritä. Sen sijaan kommentti " miten kukaan voi tykätä viinistä" kertoo jotain ihmisen sivistys- ja kypsyystasosta. Viini kun on parhaimmillaan todella laadukas ja tärkeä osa kulinaristista nautintoa ja jopa kulttuuria. Se, että ei pidä viinistä on makuasia. Se, ettei ymmärrä viinien viehätystä, vaan on asenteella " hyi kun se maistuu hiivalle ja homeelle" esittämässä mielipiteitään ääneen, on, noh, vähän teiniä.
Ja näille alkoholismia huuteleville hoh hoijakkaa. Onko joku tässä ketjussa ensinnäkään väittänyt juovansa viiniä joka ilta (että syödään sitä gourmet ruokaakin sitten joka ilta?). Oikea viinin ystävä ei todellakaan lipitä ja tissuta sitä jatkuvasti, vaan nimenomaan hyvän ruuan kanssa (jota meillä ainakin syödään kahdesti viikossa, nimittäin viikonloppuisin) tai joskus spesiaalitilanteessa hyvästä, usein aika kalliistakin pullosta.
Eiköhän sitä halpaa siideriä ja keskioluttakin väärinkäytetä ihan siinä, missä viiniäkin (ja melko usein juuri niitä halvempia ja ei niin " kultturelleja" pulloja siihen humalahakuisuuteen juodaankin).
Voitaisko nyt ymmärtää, että kaikki alkoholia nauttivat eivät ole alkoholisteja. Ja kuten sanottu, esim. alkoholittomia oluita saakin jo markkinoilta todella hyviä. Ja niitä oikeasti juodaan. JUURI NE IHMISET, JOTKA PITÄVÄT OLUEN JA VIININ MAUSTA. Harmi, että alkoholittomia viinejä ei saa. Siksipä sitä viiniä ei - sen hyvästä mausta huolimatta -joka ilta lipitelläkään.
Pitääkö muuten kaikkea hyvää nauttia muutenkaan joka päivä?
Luin muutaman kommentin ja huomasin muutaman "snobin" vastanneen tällä sivulla. Omasta mielestäni
en nirsoile juomista enkä mauista,mutta ns. kuiva viini jättää niin pahan jälkimaun suuhuni että pystyn elämään ilman sitä oikein hyvin. Voin tosin juoda puolimakeaa ja makeaa, joskus hyvässä seurassa.
Olen 70v. nauttinut elämästä,enkä ole vieläkään oppinut pitämään esim. nk. michelin kokkien tuputtamasta mehevästä(raa`asta) pihvistä. Mutta siitä huomauttamisesta saa vain ,ylenkatsetta ,jos haluaa kypsän pihvin.(ei punaista sisältä)
Et ole luultavasti maistellut sitten kuin huonoja viinejä.
Olen joskus kaltaisia tavannut! Henkilö ilmoittaa, ettei tykkää viinistä, eikä juo. Sitten kun ruokapöydässä onkin oikeasti hyvää viiniä, niin henkilö yllättyy.
Maistuiko?
:)