Voiko julkisen puolen hammaslääkäri maksaa näin paljon?
Juuri tuli lasku: 71,30 e. Itse aika kesti n. 10 minuuttia, hammaslääkäri tarkasti muutaman hampaan, puhdisti niitä ja laittoi fluorilakkaa. Voiko tämä nyt olla ihan oikein? Ja aika oli ihan terveyskeskuksessa. Kun myöhemmin kävin yksityisellä, hinta oli pienempi ja siihen kuului jopa röntgen. Miten kunnan hammaslääkäri voi maksaa noin paljon?
Kommentit (31)
Onpa ärsyttävää, mutta kiitos tiedosta. Ei ole siis varaa jatkossa käydä enää julkisella.
- ap
Kallista? Et taida ihan reaalimaailmassa elää.
No mutta jos se sulle on halvempaa käydä yksityisellä,niin käy ihmeessä. Hölmöä se on maksaa liikaa.
Viimeksi kun kävin yksityisellä, se maksoi 700€ ja vuosi oli niinkin kauan kuin yli 10v sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen minuuttia ja yli 70€ lasku siitä on kyllä aivan posketon hinta.
Mulla maksoi ilmainen suomalainen terveydenhoito yli 80 euroa eikä tarkastanut mitään.
Kyllä se on kallista ja nousee siitä vielä. mulla jo 2 vuotta sitten maksoi julkisella 10 min. lohkeaman korjaaminen ilman puudutusta 65e. Enää en mene kuin särkytapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno auttaa rahapulaan
Hauska fakta. Vuonna 2026 ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun kävin yksityisellä, se maksoi 700€ ja vuosi oli niinkin kauan kuin yli 10v sitten.
Mulla on sama taktiikka. Aina kun saan töitä niin palkka menee yksityisellä hammasremonttiin ja sitten taas vuosia ei ole muuta kuin tuulen huuhtoma takapuoli ja ryysyissä kuljetaan.
Vierailija kirjoitti:
Viikon ruokarahat.
Sama summa kuin Helsingissä poliklinikkakäynnin hinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon ruokarahat.
😂
Vierailija kirjoitti:
Minimimaksu per kertakäynti, sama hinta vaikka millä asialla käy julkisella.
Ai että kun tuntuu hyvälle kun suomalaiset kiihkoilijat saa näpeilleen kun aina hokee jenkkilän suuntaan kuin meillä on kaikki ilmaista. Ai että!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mene yksityiselle, jos tuo on mielestäsi kallista. Tai voithan säästää myös niin, että operoit hampaasi ihan itse. Pora ja hohtimet sulta varmaan kotoa löytyy.
Eilen Tapiolan Oralissa tarkastus 80€!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että työkalut, työvoima ja työtarvikkeet ovat ilmaisia julkisella puolella?
Toimeentulotuen saajalle ei maksa penniäkään. 👍
Vierailija kirjoitti:
Töihin meno auttaa rahapulaan
Tyhmyyteen ja ilkeyteen ei ole apua saatavissa.
Minimimaksu per kertakäynti, sama hinta vaikka millä asialla käy julkisella.