Miten jonkun mielestä viini on hyvää? Mun mielestä se on helkkarin pahaa vaikka miten maistelisi
Kommentit (70)
^ Olet totuttanut aivosi etanolin säännölliseen saantiin. Samat selitykset viski ja vaikka IPA-olut harrastajilla. Tuollaisia makuelämyksiä kukaan ei kaipaisi ilman etanolin vaikutusta. Osalla aivot tykkää alkoholista niin paljon että söisivät vaikka p#skaa, jos ei muualla olisi. Silloinkin alkaisivat alkukakistelun jälkeen tykätä mausta.
Tiukkaa viinaa vaan, ei mitään happamia rypälemehuja.
Niimpä, maku-asioita. Itse olen suosiolla jättänyt viinit juomatta ruokapöydässä, kahvin, single malt viskit.
En edes pidä itseäni mitenkään ronkelina, kokeilen uusia ruokia yms mutta viinit ja kahvit on kokeiltu jo niin moneen kertaan ettei vaan enää kiinnosta.
Ruoka-aineista puhumattakaan...
M 58
kaikki holi pahaa. joku erikois drinkki taidolla tehty,banaanin makuinen tai trooppinen kylmä juoma eri alkolaaduista voi ollakin tooosi hyvää. mutta itse juon viiniä toki kerralla tai lähitunneissa 1-2 plo. mutta en ikinä ruuan kanssa. pilaa ruuanmakuelämyksen. ruualla kotikalja,hyvin harvoin lihalle sopiva olut , holitonkin käy. no kotikalja ns holiton ja hyvää janomuomanakin.
ruokaan en yhdistä mitään alkonlaatuja.
Viinit maistuu hyvältä, siiderit ym. ovat liian makeita. En myöskään tykkää väkevistä tai oluista
Vierailija kirjoitti:
Inhoan kaikkia muita alkoholijuomia... Paitsi Kopparbergin mansikka-omena siideri on hyvää silloin tällöin.
Punaviinit ei tod. maistu kaikki samalle. Teininä en ymmärtänyt lainkaan punaviinien päälle mut nyt asia ihan toinen. Valkkareista en välitä vieläkään...
punaviini nostaa kylmät väreet ja kakomisen kuten viski jne miltei kaikki. siiderit suht ok. silti vedän viiniä kerran viikossa,mutta ei ruuan kanssa.
Se on vähän kuten kahvin kanssa. Sekin on ensin pahaa, kunnes sitä on juonut niin paljon, että siihen on tottunut. Silloin sitä alkaa kaivata.
pistä tilkka vettä tai vichyä sekaan, näin ainakin makeista viineistä tulee mehua.
Joo, pahaa paskaa on viinit. Jotain tietynmerkkistä kuohuviiniä pystyn juomaan, mutta muuten ei.
Kumpa en tykkäisi viinistä. Silloin voisin olla kokonaan juomatta alkoholia. Se vaan tuo liki tipan linssiin nykyään kun saa avata hyvän puna- tai valkoviinin. Aromikkuus niissä on se juttu ja rauhallinen siemailu. Jos viiniä yrittää juoda niin kuin siideriä isoja kulauksia niin silloin ei maistu hyvältä. Oikeassa tilanteessa tai oikean ruuan kanssa vie liki taivaisiin. Punainen vie syksyisiin asioihin, tunnelmointiin, pataruokiin ja viileneviin iltoihin vaikka kotiterassilla. Valkoinen maistuu auringolta, kesäteatterilta, kalaruuilta ja kauneudelta.
Mutta viini vaatii opettelua. Pidin ensimmäiset noin 10 vuotta vain makeista valkoviineistä. Aloitin maistelun 15-vuotiaana. Jouluna ja pääsiäisenä oli aina viiniä ja lapset sai sitä myös pienen tilkan halutessa.