Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jonkun mielestä viini on hyvää? Mun mielestä se on helkkarin pahaa vaikka miten maistelisi

Vierailija
25.04.2008 |

ja kaikki ne yhtä pahoilta maistuu.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä muistakaan alkoholijuomista. Siideri ja olut ovat myös yhtä kamalan makuisia kuin viini... Joskus saatan lonkeroa ottaa, mutta ei sekään kovin hyvää ole.

Onhan niitä eri makuisia viinejä, oluita jne, mutta kaikki ovat pahan makuisia, vaikka keskenään erilaiselle maistuvatkin...

Kaikki ei voi tykätä kaikesta. Suklaasta tykkään, samoin oliiveista. Kahvia inhoan jne.

Vierailija
22/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on muutakin hyvää ruokaa, mutta ei ole kehittynyttä eikä kypsää makua osoittavaa dissata perinteistä ruokaa automaattisesti.

Ja fazerin sininenkin on ihan hyvää lajissaan, siis runsaskermaisena maitosuklaana. Vaikka itse asiassa mulla on niin rahvaanomainen suklaamaku, että mun mielestä parasta on se pähkinä-rusina-suklaa. Konvehdit on ihan oma juttunsa, niitä ei pidä sekoittaa vertailuun käyttösuklaan kanssa ollenkaan.

Vierailija:

Tietenkään kaikki eivät pidä viinistä, mutta USEIN viiniä pitävät pahana ihmiset, joilla ei ole kovin kehittynyt, kypsä tai monipuolinen maku muutenkaan? Syödään perinteistä kotiruokaa ja juodaan viikonloppuisin limuja ja joskus saunasiideri (makeutettu, ei missään nimessä aito ja kuiva). Suklaa on fazerin sinistä, tai mitä nyt sattuu kaupasta koriin osumaan, ja sitä syödään puoli levyä tv:tä katsellessa, ei tietenkään sveitsiläisiä konvehteja yksi tai kaksi hyvän presson kanssa...Ja sitten vielä ääneen päivitellään, miten " joku VOI tykätä viinistä" .

Vähäx teiniix hei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sen sitten määrittelee, että on opittava juomaan juuri viinejä eikä niitä yökkö-Suomi-siidereitä? Ja eiköhän jokainen osaa sen sampanjalasin juoda, ei kai siinä sen kummempia taitoja vaadita.

Minä olenkin vain tällainen maalainen enkä ole kyllä kertaakaan eläessäni tarvinnut viinitietoutta (paitsi opiskellessani ravintola-alalla). Ja kyllä, puolikuiva ja kuiva valkkari maistuu minullekin, punaviinit ei niinkään eikä todellakaan ne Suomi-siiderit. Olut kyllä sitäkin enemmän.

Vierailija:

Mielestäni kuuluu jo yleissivistykseen että on edes hieman viinitietoutta. Ei nyt tarvitse tunnistaa rypäleitä, en sitä itsekään lähes aina osaa. Mutta tuo yök, en juo -asenne on minusta hieman outoa. Jos juhlissa annetaan sampanjalasi käteen, ruoan kanssa on viiniä, niin minusta se pitää osata juoda.

Toisaalta itse en syö lihaa lainkaan, kalaa lukuunottamatta. Olenkin miettinyt että toisaalta eettisistä syistä minulla on jonkinasteinen aukko yleissivistyksessä, en voi keskustella esim. riistan makueroista ja liharuokaan liittyvistä aiheista.

Mieheni sisko on juuri tälläinen yök en juo viiniä, se on pahaa. Vein kerran ajattelemattomuuttani kylään mennessäni pullon viiniä heille, eipä sitä illan aikana avattu, vaan he joivat jotain esanssi-siidereitään.

Itse olen asunut Irlannissa, joten nämä upciderit sun muut " Suomi-siiderit" ovat lähinnä puistattavia mielestäni. Aito siideri on hyvää.

Makuasioita toki, mutta silti kyllä mielestäni pitäisi " oppia" juomaan sitä viiniä.

Hyvä viini ja hyvä ruoka hyvässä seurassa, mikä ihana yhdistelmä.

Vierailija
24/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pitävät viinin vaikutuksesta ei mausta (turha urputtaa). Alkoholittomia viinejä ei kukaan juurikaan litki tietääkseni, heh.

Vierailija
25/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun taas suomi-kökkö-muka-siidereitä ei juoda kuin Suomessa.

Oikeaa siideriä taas juodaan ja tuotetaan Briteissä ja Ranskassa. Sen varmaan ravintola-alan ihmisenä myös tiesitkin.

Ja ruoka ja viinihän saavat aikaan liiton, toinen tukee toistaan. Harva sitä siideriä ruoan kanssa juo.. Vai? ;)

Itse olen myös ihan maalainen, mutta silti mielestäni viinit kuuluvat sivistykseen. Eri asia mitä ihmiset arvostavat ja mistä pitävät, makuasioista ei sovi kiistellä..

24/25

Vierailija
26/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää, ketkä väittää viiniä hyväksi, puolustelevat vain sitä, että todellisuudessa ne haluaa vaan hyväksytyn syyn sille, että ovat pienessä sievässä koko ajan!

Vierailija
27/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ihmiset pitävät viinin vaikutuksesta ei mausta (turha urputtaa). Alkoholittomia viinejä ei kukaan juurikaan litki tietääkseni, heh.

No jos sinulla olisi viinitietoutta edes hieman, tietäisit että alkoholittomat viinit ovat todella surkean makuisia. Niihin ei panosteta, ja niitä myydään ehkä yhtä, kahta laatua Suomessa.

Vierailija
28/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

HYVIÄ alkoholittomia punaviinejä! Minä pidän NIMENOMAAN viinin mausta. Siksi useimmiten juonkin lasillisen, en enempää.

Jos haluaisin vain humalan, niin kai kiskaisisin sitten kossua pari annosta kurkusta alas ja se on siinä. Jos ei maulla väliä sinun mielestäsi?? Ei kaikki juo olutta tai siideriäkää humalan takia (tollo!).

Vierailija
29/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia ihmisiä sinä oikein tunnet, jos tämä on sinun mielestäsi totuus...??

Vierailija:

nää, ketkä väittää viiniä hyväksi, puolustelevat vain sitä, että todellisuudessa ne haluaa vaan hyväksytyn syyn sille, että ovat pienessä sievässä koko ajan!

Vierailija
30/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkää muu takia.

Vierailija
31/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mana kuin vaaleanakin), sillä pidän oluen mausta. JOS punaviiniä saisi alkoholittomana hyvää, varmasti joisin sitäkin.

Humalan saa aikaiseksi monella muullakin tuotteella, helpommin ja halvemmin, kuin sillä vuosikertaviinillä...

Vierailija
32/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla se av:n avarakatseinen ja suvaitsevainen kristitty...

Vierailija
33/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kahvihan on aikamoista kitkerää litkua.

Vierailija
34/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikin sitten ilmi että olen allerginen alkoholille :D. Nyt on ainakin hyvä syy kieltäytyä juomista!

Vierailija
35/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää ollenkaan esim. makeista valkoviineistä, en kyllä muistakaan makeista juomista. Erityisen hyvää minusta viini on siihen sopivan ruuan kanssa, ja päinvastoin, tällöin korostuvat ihan eri maut kuin yksistään nautittuna.

Minä taas en ymmärrä miten kukaan voi juoda mitään makeita esanssi" siidereitä" tai ällömakeita liköörejä.

Vierailija
36/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle kelpaa viinit ja siiderit, olut ei.

suklaa on namia, lemppari fazerin sininen ja vahvat tummat suklaat.

Vierailija
37/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla hienostojuopoille arka aihe!

Vierailija
38/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ilkeäisi myöntää tätä muualla kuin täällä av:lla!

Vierailija
39/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maistellut ja odotellut että milloin se AHAA IHANAA fiilis tulee, mutta ei se vaan tule. Minä en vaan voi sietää sitä makua. Olen juonut KALLIITA ja olevinaan TOSI HYVIÄ viinejä, mutta kun ei uppoo niin ei uppoo : )

Siideri on hyvää ja kuiva omppu varsinkin, olut menee, mutta sekin vain harvoin

Vierailija
40/70 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

taisi olla hienostojuopoille arka aihe!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän