Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkakohan moni mies tyytyy "ihan ok" naiseen kun uskoo ettei saa/löydä parempaa..?

Vierailija
22.04.2020 |

Kuinkakohan moni mies tyytyy "ihan ok" naiseen kun uskoo ettei saa/löydä parempaa..?

Kommentit (393)

Vierailija
281/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun monet miehet on taviksia kuten naisetkin, niin ei niitä kummankaan parhaita riitä kaikille tai koittaa löytää sellaista kun sellainen ei vaan ole järkevää. Turha valittaa yksinolosta jos mikään ei kelpaa.

En kyllä ymmärrä miten kukaan voisi olla kuitenkaan sellaisen kanssa joka ei millään henkisellä tasolla kohtaa, ei kiinnostuksissa, harrastuksissa tms. Jotain yhteistä pitää mielestäni olla, muuta kuin seksi ja ulkonäkö.

Vierailija
282/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on joutunut tyytymään.

MUTTA tyytymään joutuminen ei välttämättä kerro siitä tuntevatko nämä miehet parisuhteessa tyytyneensä naiseen, tai onko rakkaus naiseen aitoa. Voi hyvin olla, että rimaa on laskettu hiljalleen, ja löydetty vaatimattomamman näköisistä naisista piirteitä joihin ihastua aidosti.

Minä olisin joutunut tyytymään. Mahdollisuuksia olisi ollut vain naisiin jotka edustavat juuri sitä ulkonäkötyyppiä joka ei miellytä itseäni, pitävät aivan eri asioista, ovat kiinnostuneita aivan eri asioista, tavoittelevat elämässä aivan eri asioita, ja ovat keskustelukumppaneina tylsiä. Jokaisella oli myös taustalla perheen perustaminen tai minua heikompi sosioekonominen tilanne. Ei, naiset eivät olleet gold diggereitä ainakaan tietoisesti, mutta heihin verrattuna olin lähestulkoon statusasemassa.

Kiinnostavien naisten kanssa on tullut juteltua kahdestaan pikkutunneille saakka. On naurua, asioi

Tässä se on.

Niin kauan kun saa kumppanin joka on jollain tapaa ulkonäöltään ja luonteeltaan miellyttävä ja muutkin asiat kohtaavat...ei ole ongelmia siinä, ettei saa unelmaa.

Mutta kun joutuisi tyytymään kumppaniin jonka kanssa mikään muu ei mätsää paitsi (matala) taso, niin se on sitten eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tunne ketään tuollaista. Enemmän niin päin, että kun noita tuttuja yms. katsoo, niin usein tulee mieleen että millä järjellä on noin upean vaimon/avovaimon löytänyt.

Vierailija
284/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa on joutunut tyytymään.

MUTTA tyytymään joutuminen ei välttämättä kerro siitä tuntevatko nämä miehet parisuhteessa tyytyneensä naiseen, tai onko rakkaus naiseen aitoa. Voi hyvin olla, että rimaa on laskettu hiljalleen, ja löydetty vaatimattomamman näköisistä naisista piirteitä joihin ihastua aidosti.

Minä olisin joutunut tyytymään. Mahdollisuuksia olisi ollut vain naisiin jotka edustavat juuri sitä ulkonäkötyyppiä joka ei miellytä itseäni, pitävät aivan eri asioista, ovat kiinnostuneita aivan eri asioista, tavoittelevat elämässä aivan eri asioita, ja ovat keskustelukumppaneina tylsiä. Jokaisella oli myös taustalla perheen perustaminen tai minua heikompi sosioekonominen tilanne. Ei, naiset eivät olleet gold diggereitä ainakaan tietoisesti, mutta heihin verrattuna olin lähestulkoon statusasemassa.

Kiinnostavien naisten kanssa on tullut juteltu

Kuten jo tarkensin, tutustuin noihin naisiin kun hekin olivat sinkkuja.

Tykkäävät jutella syvällisemmistä asioista minun kanssani aina kun on tilaisuus, koska miehensä ovat suoraviivaisempia ja heitä kiinnostaa muut asiat.

Eli klassinen kamupoikakuvio. Kaikki muu mätsäisi, mutta en ole riittävän komea ja maskuliininen, enkä saisi rakennettua heille upeaa kotipesää.

Vierailija
285/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunne ketään tuollaista. Enemmän niin päin, että kun noita tuttuja yms. katsoo, niin usein tulee mieleen että millä järjellä on noin upean vaimon/avovaimon löytänyt.

Miesten arviot ovat tässä oikeita, naisten ei.

Naiset arvioivat 80% miehistä keskitason alapuolelle, kun taas miehet arvioivat naiset Gaussin käyrän mukaisesti.

Siksi naisten silmissä useimmat parit ovat sellaisia, joissa nainen on paremmannäköinen.

Vierailija
286/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin olen tyytynyt. Se nyt on aivan sama minkälainen luonne naisella on kunhan on hoikka ja kauniit kasvot.

Miehenä pitää ottaa se mitä saa. 

Et paljon kauempana totuudesta voisi olla.

Vierailija
287/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun monet miehet on taviksia kuten naisetkin, niin ei niitä kummankaan parhaita riitä kaikille tai koittaa löytää sellaista kun sellainen ei vaan ole järkevää. Turha valittaa yksinolosta jos mikään ei kelpaa.

En kyllä ymmärrä miten kukaan voisi olla kuitenkaan sellaisen kanssa joka ei millään henkisellä tasolla kohtaa, ei kiinnostuksissa, harrastuksissa tms. Jotain yhteistä pitää mielestäni olla, muuta kuin seksi ja ulkonäkö.

Kyllä se on varmasti enemmän niin päin, että tyydytään ulkonäön puolesta siihen, jonka kanssa kohtaa riittävällä tasolla henkisesti ja harrastusten ym kanssa. Sitten on tapauksia, että mies tyytyy, nainen ei, ja nainen vie suhdetta vähän justiinana eteenpäin, naisen aloitteesta yhteenmuutot, talot, häät lapset. Näin on tuttavapariskunta elellyt hyvin jo 20 vuotta. 

Vierailija
288/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio tyytyä kehenkään. Joko löydän sen itselleni täydellisesti sopivan jampan tai sitten olen itsekseni. Ihan turhaa kuluttaa aikaansa vääriin valintoihin. :) En tajua onko yksin olo muka niin kamalaa? Osaatteko luoda ystävyyksiä ihmisten kanssa tai hakea muuta sisältöä elämään kuin "tyytyä" johonkin ihmiseen. Minua ainakin masentaisin jos joku mies ajattelisi minun olevan vain se valinta B koska valintaa A ei voinut saada.  

-_- Mikään ihme ettei olla tyytyväisiä ja erotaan

T. 27 nainen ja sinkku

Tämäpä. Kummallista kun se ihmissuhteista läheisin ja intensiivisin on sitten se, johon myös useimmiten tyydytään ja se tyytyminenkin johtuu hyvin pinnallisista syistä. Ihan kuin syvään ihmissuhteeseen ja onnelliseen yhteiseloon muka tarvisi ensisijaisesti (tai ainoastaan) mahdollisimman seksikkään ulkonäön. Ja siihen kumppaniin, jonka kanssa oikeasti tuntee syvää yhteenkuuluvuutta ja kiintymystä, on oikeastaan vain tyydytty, koska tämä ei ole tyrmäävän näköinen kuumis.

Kukaan aikuinen ei ikinä sanoisi kuinka on tyytynyt olemaan ystävä duunarikavereidensa kanssa kun hyvännäköisten tiktok-tähtien seuraan ei oikein päässyt, tai että haluaisi viilentää välit kaikkiin niihin perheenjäseniin, jotka ovat selvästi omaa ulkonäöllistä tasoa vähemmän viehättäviä.

Kun onhan se selvä, että familiaalisissa ja platonisissa suhteissa ollaan siksi, koska näiden ihmisten seura tuntuu hyvältä, riippumatta siitä, millainen ulkonäkö heillä on. Jostain syystä romanttisten suhteiden kohdalla on sitten ihan päin vastoin ja tämän takia näen romanttiset suhteet  ehdottomasti pinnallisimpana ja epäluotettavimpana suhdemuotona. Ja olen itsekin todella varovainen sellaiseen ryhtymään 

Vierailija
289/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallan väittää, että useimmat tavantallaajien suhteet ovat sellaisia, joissa vähintään toinen tyytyy. Ei se tarkoita, etteikö pitäisi siitä toisesta, mutta ei se myöskään tarkoita, että se kumppani välttämättä olisi ollut se ykkösvaihtoehto. 

Ulkonäöllä ja/tai rahalla ja/tai statuksella saa sen "kiinnostavimman". Toisilla "poolissa" on 100000 potentiaalista vaihtoehtoa, toisilla 1000. 

"Uskallan väittää, että useimmat tavantallaajien suhteet ovat sellaisia, joissa vähintään toinen tyytyy"

Olen samaa mieltä. Omat kokemukset vuosikymmenien ajalta viittaa ihan samaan. 

Vierailija
290/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitystä ei ole tyytymisillä vaan vain sillä, oletko ymmärtänyt avioliiton ja rakkauden oikein.

Toisen rakastaminen on epäitsekästä, sen kumppanin edun etsimistä, palvelemista ym. Kun olet valinnut puolison -millä syyllä tai perusteella tahansa-, ja sanonut Tahdon, sitten pidät siitä kiinni ja toimit niin, että olet kärsivällinen, pitkämielinen, lempeä... 

Kyllä ihminen saa rakastaa sellaistakin ihmistä, joka ei ollut ns. ykkösvalinta. Usein elämä ja rakkauden teot muuttaa ajattelutapaa, ja se toinen onkin se rakkain <3

Vierailija
291/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näen aika harvoin pareja, joissa toinen osapuoli olisi selkeästi paremman näköinen kuin toinen. Lähestulkoon aina pariskunnat on keskenään samalla tasolla ulkonäön puolesta. 

Toki joskus poikkeuksia tulee vastaan. Veikkaan että usein näissäkin tapauksissa osapuolet ovat aikanaan tavatessaan olleet kyllä samaa tasoa, mutta toisen ulkonäkö on tippunut sen jälkeen syystä tai toisesta, mutta ovat tästä huolimatta edelleen yhdessä. Ja toki, onhan "rikas ruma mies ja kaunis nainen" pareja ollut aina. 

Vierailija
292/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio tyytyä kehenkään. Joko löydän sen itselleni täydellisesti sopivan jampan tai sitten olen itsekseni. Ihan turhaa kuluttaa aikaansa vääriin valintoihin. :) En tajua onko yksin olo muka niin kamalaa? Osaatteko luoda ystävyyksiä ihmisten kanssa tai hakea muuta sisältöä elämään kuin "tyytyä" johonkin ihmiseen. Minua ainakin masentaisin jos joku mies ajattelisi minun olevan vain se valinta B koska valintaa A ei voinut saada.  

T. 27 nainen ja sinkku

Tämäpä. Kummallista kun se ihmissuhteista läheisin ja intensiivisin on sitten se, johon myös useimmiten tyydytään ja se tyytyminenkin johtuu hyvin pinnallisista syistä. Ihan kuin syvään ihmissuhteeseen ja onnelliseen yhteiseloon muka tarvisi ensisijaisesti (tai ainoastaan) mahdollisimman seksikkään ulkonäön. Ja siihen kumppaniin, jonka kanssa oike

Ette te kolmekymppiset voi oikeasti olla NOIN pinnallisia..? Insta ja Tinder on pilannut teidät, surullista.

Onneksi omassa nuoruudessa ei ollut ihmiskarkkikauppaa, joka olisi pilannut aivot luodessaan illuusion, että ota kuka vain, olet sen arvoinen, älä tyydy toiseksi komeimpaan... 

Toive on lasteni (parikymppiset) sukupolvessa, onneksi on jo näkyvissä sitä ettei Tinderiin edes haluta mennä. Voidaan tutustua ihan irl ja luonne ratkaisee eniten.

Vierailija
293/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 27 nainen ja sinkku

Tämäpä. Kummallista kun se ihmissuhteista läheisin ja intensiivisin on sitten se, johon myös useimmiten tyydytään ja se tyytyminenkin johtuu hyvin pinnallisista syistä. Ihan kuin syvään ihmissuhteeseen ja onnelliseen yhteiseloon muka tarvisi ensisijaisesti (tai ainoastaan) mahdollisimman seksikkään ulkonäön. Ja siihen kumppaniin, jonka kanssa oike

Kannattaa huomioida se, että joillekin ihmisille se oma kumppani on myös eräänlainen statussymboli, jolla halutaaan nostaa omaa sosiaalista statusta. "Katsokaa kaikki miten komeam miehen/kauniin naisen minä pystyn saamaan". Tätä efektiä ei samalla tavalla ole ystävyyssuhteissa. 

Vierailija
294/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romanttinen rakkaus nyt on vähän muutenkin nykyaikainen keksintö. Siis en väitä, että romanttista rakkautta ei olisi olemassa, mutta sitä eivät kaikki tule saavuttamaan eikä se ole koskaan täydellistä. Pariutumisen perimmäisenä tarkoituksena on lopulta suvun jatkaminen ja toinen toisensa tukeminen, taloudellisesti tai muuten. Perinteisesti tämä on tiedetty eikä asiaan ole liittynyt samanlaisia harhoja kuin nykyään. Parisuhde (perinteisesti avioliitto) on sopimus ja järjestely, joka hyödyttää molempia, olivat sitten tunteet idealistisia ja "puhtaita" tai ei.

Vierailija
295/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 27 nainen ja sinkku

Tämäpä. Kummallista kun se ihmissuhteista läheisin ja intensiivisin on sitten se, johon myös useimmiten tyydytään ja se tyytyminenkin johtuu hyvin pinnallisista syistä. Ihan kuin syvään ihmissuhteeseen ja onnelliseen yhteiseloon muka tarvisi ensisijaisesti (tai ainoastaan) mahdollisimman seksikkään

No voi voi, luuletko ettei ne parikymppiset botoxissa, huulien täyttämisissä juoksevat ja 10-vaiheisia ihonhoitosarjoja käyttävät ole ihan äärettömän pinnallisia? Kyllä nekin katsoo ulkonäköä siinä missä muutkin ihmiset. Tinder nyt vaan on monelle nuorelle sellaista boomerien hommaa siinä missä joku Facebook. 

Vierailija
296/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 27 nainen ja sinkku

Tämäpä. Kummallista kun se ihmissuhteista läheisin ja intensiivisin on sitten se, johon myös useimmiten tyydytään ja se tyytyminenkin johtuu hyvin pinnallisista syistä. Ihan kuin syvään ihmissuhteeseen ja onnelliseen yhteiseloon muka tarvisi ensisijaisesti (tai ainoastaan) mahdollisimman seksikkään

Ai ihmiset eivät ystävysty toisiinsa tuollaiset taka-ajatukset mielessä? Höpöhöpö. Ellei ole kyse vaikka jostain todella varhaisesta lapsuuden ystävästä, totta kai ihmiset usein katsovat onko potentiaalinen uusi ystävä edustettava, miltä näyttää, millainen sosiaalinen status jne.  

Vierailija
297/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen harvinaista.

Vierailija
298/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 27 nainen ja sinkku

Tämäpä. Kummallista kun se ihmissuhteista läheisin ja intensiivisin on sitten se, johon myös useimmiten tyydytään ja se tyytyminenkin johtuu hyvin pinnallisista syistä. Ihan kuin syvään ihmissuhteeseen ja onnelliseen yhteiseloon muka tarvisi ensisij

Ai ihmiset eivät ystävysty toisiinsa tuollaiset taka-ajatukset mielessä? Höpöhöpö. Ellei ole kyse vaikka jostain todella varhaisesta lapsuuden ystävästä, totta kai ihmiset usein katsovat onko potentiaalinen uusi ystävä edustettava, miltä näyttää, millainen sosiaalinen status jne.  

Totta kai hyvä ulkonäkösi lisää ihmisten halukkuutta olla ystävä kanssasi, en kiistä sitä.

Mutta! Se että olet ystävä hyvännäköisen ihmisen kanssa, ei anna lähimainkaan samanlaista sosiaalista "status buustia", kuin se että olet saanut sitoutettua kumppaniksesi komean/kauniin ihmisen. 

Vierailija
299/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 27 nainen ja sinkku

Tämäpä. Kummallista kun se ihmissuhteista läheisin ja intensiivisin on sitten se, johon myös useimmiten tyydytään ja se tyytyminenkin johtuu hyvin pinnallisista syistä. Ihan kuin syvään ihmissuhteeseen ja onnelliseen yhteiseloon muka tarvisi ensisij

Tämähän se.

Case in point: minun kaverieni perustamasta rock-yhtyeestä tuli todella suosittu. Siis listaykköseksi, kultalevyä jne.

Kummasti kaverien määrä moninkertaistui saman tien. Eikä nyt puhuta mistään hännystelijöistä ja gold diggereistä, vaan niistä tavallisista tyypeistä jotka kummasti olivatkin heti tervehtimässä ja tunkemassa samaan pöytään kun rokkarit olivat tulossa samoihin juhliin.

Vierailija
300/393 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinosa joutuu tyytymään, koska ei voi vaan aina vaihtaa loputtomasti ja etsiä sitä täydellistä. Ja varsinkaan kun sitä täydellistä ei ole.