Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex somejulkaisuissa

Ap
22.04.2020 |

Olen ollut puolisoni kanssa yhdessä reilu kymmenen vuotta. Meillä perhe perustettu ja nykyisin menee suhteessa hyvin. Parisuhteen ensimmäinen vuosi oli vuoristorataa miehen vuosien takaisen avopuolison tullessa suhteemme väliin kolmantena pyöränä. Tilanne eskaloitui lopulta sen verran likaiseksi heidän osalta että suhde oli hetken vaakalaudalla jonka johdosta mies lopulta pyyteettä ilmoitti poistavansa jokaikisen kuvan exästään koneeltaan ja halusi väkisin että katson kun hän poistelin otoksia tietokoneeltaan osoittaakseen että on tosissaan kanssani samalla kun itkin petettynä. Sen jälkeen suhteessamme alkoi uusi luku ja avoliittomme alkoi voida paremmin. Kuvien poistotilanteesta kulunut kohta kymmenen vuotta mutta muistan yhä kuin eilisen kuinka mies kiinni jäätyään lopetti väitteen että ovat "vain ystäviä", kertoi mitä selkäni takana tehneet ja lopetti kuvien poiston jälkeen naiseen yhteydenpidon.
En ole Facebookissa ollut koskaan käyttäjänä mutta mies on ja viikonloppuna hän esitteli nuoruuskuviaan facebookista. Hän ei ole julkaissut perheestämme kuvia ja pitää somen suhteen nykyisin hiljaisuutta. Hänen esitellessä facebook-profiiliaan osui silmään se että hänellä oli satojen fb-kamujen jakoon pistetty lukuisia kuvia hänestä kyseisen exän kanssa. Kuvia jossa esim. Exä hänen kainalossaan tai ovat toisiinsa kietoutuneina sylikkäin. Profiilista olisi voinut saada kuvan että hän yhä parisuhteessa kyseisen naisen kanssa.
Koen tilanteen vaivaannuttavana menneistä johtuen. Hänhän halusi tehdä ison numeron aikanaan vaatien minua katsomaan kuinka hän poistaa kaikki kuvat kyseisestä exästään pelastaakseen avoliittomme jäätyään kiinni. Ja vielä vuosien jälkeen hänellä somessa kaikkien nähtävillä estradipaikalla romanttisia yhteiskuvia exänsä kanssa. Meistä sen sijaan ei ainuttakaan parisuhdekuvajulkaisua jolloin hänen profiilinsa parisuhteessa-merkintä johon ei merkattu että kenen kanssa yhdessä (kun en ole itse fb-käyttäjä) voisi saada monet olettamaan hänen olevan suhteessa yhäkin kyseisen naisen kanssa.
Mitä mieltä olette tässä tilanteessa siitä että miehellä yhteiskuvia somessa kaikille jaossa mutta jotka salannut puolisoltaan?
Menneen takia tilanne vaivaa minua ja toivoisin laajempaa perspektiiviä tähän etten ylireagoi liiaksi. En tiedä kehkeytyisikö riita jos muistuttaisin miestä siitä että väitti poistaneen jokaisen kuvan exästään.
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista

Kommentit (425)

Vierailija
301/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen sukunsa ei halua puhua nyt minulle

-ap

Miksi?

Mies avautui lähisuvulleen riidasta. Hänen näkökulmansa kerrottu. Olen nyt ollut vain mustasukkainen nainen joka saanut tahtonsa läpi

-ap

Niin ja tämä oli se sama mies joka aiemmin oli sitä mieltä ettei riidoista puhuta kuin parisuhteen sisällä eikä esim ystävillekään saa kertoa... Lopeta jo, puhuit itsesi pussiin.

Vierailija
302/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasi nyt. Ei halua nähdä eikä vastata siihen miten jatkomme suhteessa. Olen hajalla

-ap

Nyt sattuu, mutta kyllä se helpottaa, ap. Joskus uutta syntyy vain kivun kautta. Selviät tästä, elämä kantaa!

Haluan tehdä kaikkeni että tämä suhde eheytyy selkkauksesta

-ap

Sisältääkö se myös sen vaihtoehdon, että vaikenet jatkossa kaikista vähänkään ”kielletyistä” puheenaiheista ja myötäilet vaan eli annat hänen alistaa ja johtaa sinua pelolla? Pelolla siitä, että jos teet virheliikkeen, ovi heilahtaa ja taas uhkaillaan erolla ja puhutaan sukukin sinua vastaan? Oikeasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasi nyt. Ei halua nähdä eikä vastata siihen miten jatkomme suhteessa. Olen hajalla

-ap

Nyt sattuu, mutta kyllä se helpottaa, ap. Joskus uutta syntyy vain kivun kautta. Selviät tästä, elämä kantaa!

-ap

Ja miehesi ei selkeästi halua tehdä kaikkea sinun eteen. Eikö se jo riitä eron syyksi, jos ei kerta suostu tekemään mitään tämän tilanteen parantamiseksi? Sinun pitäisi olla yksi hänen elämänsä tärkeimmistä asioista. En nyt halua tahalleen pahoittaa mieltäsi mutta löytyy niitä parempiakin oikeasti.

Vierailija
304/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Etkö ollutkin läheinen anopin kanssa -eikö hänkään halua jutella kanssasi?

Vierailija
305/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei halua jutella kanssani

-ap

Vierailija
306/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Ja miehesi ei selkeästi halua tehdä kaikkea sinun eteen. Eikö se jo riitä eron syyksi, jos ei kerta suostu tekemään mitään tämän tilanteen parantamiseksi? Sinun pitäisi olla yksi hänen elämänsä tärkeimmistä asioista. En nyt halua tahalleen pahoittaa mieltäsi mutta löytyy niitä parempiakin oikeasti.

Mies sanoi ettei tiedä rakastaako minua enää ja jatkaako kanssani

-ap

Vierailija
307/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolettaa tuleva. Rauhoittuuko? Meneekö omistusasunto jakoon yms?

-ap

Vierailija
308/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

-ap

Ei se sitten ole aidosti rakastanutkaan, jos noin on. Ei rakkaus haihdu tuolla tavalla. Tuo mies näytti nyt todelliset tunteensa.Totuus vapauttaa, vaikka se olisi kuinka kipeä. Kaikki järjestyy. Nyt on vaikeaa, mutta se helpottaa.

Vierailija
309/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolettaa tuleva. Rauhoittuuko? Meneekö omistusasunto jakoon yms?

-ap

Kannattaa varmuuden vuoksi alkaa järjestellä asioitaan ja tekemään suunnitelmia. Mies voi ruveta hankalaksi. Varmistathan, ettei pääse esim. viemään rahoja yhteiseltä tililtä tms.

Vierailija
310/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Noin läheinen sekin sitten oli. Kaikki paljastuu samalla..

Vierailija
311/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Entä omat vanhempasi, etkö voisi jutella heille?

Vierailija
312/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lopputulos mikä tahansa niin kaikki järjestyy ja helpottuu ajan kanssa, vaikka ei siltä nyt tuntuisikaan! Tsemppiä ap:lle❤️

Vierailija
313/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Kuolleet

-ap

Vierailija
314/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Noin läheinen sekin sitten oli. Kaikki paljastuu samalla..

Hän valitsi puolensa

-ap

Vierailija
315/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Kuolleet

-ap

Olen pahoillani. Kaikki järjestyy.

Vierailija
316/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Mistä ihmeen selkkauksesta? Kerroit, että kuvat, jotka antavat ymmärtää miehesi olevan eksänsä kanssa suhteessa, häiritsevät sinua. Hän poisti ne.

Mikä se riita on?

Kyllähän jokaisessa parisuhteessa on oikeus, kohtuus ja oikeastaan velvollisuus kertoa, jos jokin toisen toiminta loukkaa.

Tämä on kyllä sekopäinen ketju. Parisuhde, jossa toinen määrittää puheenaiheet ja toinen kynnysmattona itkee, kuinka erehtyi puhumaan kielletystä aiheesta. Haloo?

Vierailija
317/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan romuna. En tiedä mitä tehdä. Pelkään

-ap

Vierailija
318/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

-ap

Tämän kyllä täytyy olla provo, totean näin ensimmäisen kerran ikinä.

Nainen, joka kertoi tunteestaan tulla loukatuksi ja manipuloiva mies, joka kertoi ettei enää rakasta koska nainen kehtasi puhua ”kielletystä aiheesta”.

Ihan vinkkinä: jos parisuhteessa on kiellettyjä puheenaiheita, suosittelen eroamaan jo sillä perusteella.

Vierailija
319/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksoset kouluikäisiä. Yritä tässä etäkoulua pitää samalla kun parisuhteessa kriisi

-ap

Vierailija
320/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan romuna. En tiedä mitä tehdä. Pelkään

-ap

Mitä pelkäät? Tuota manipuloiva puolisoa? Vai sitä ettet pärjää ilman häntä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän