Normaalipainoiset ihmiset, paljonko pystytte syömään näitä esimerkkejä
Tai paljonko normaalisti syötte, jos syötte näitä:
-karkit
-sipsit/juustonaksut
-patonki
-pastaa
-pullaa
-keksejä
-suklaata
-pizzaa
Nämä ovat siis suurimpia herkkujani ja haluan tietää, paljonko KERRALLA pystytte syömään tai ylipäätään syötte? Mulla siis syöminen iso ongelma, syön aivan liikaa. Kukaan tuntemani naishenkilö lisäkseni ei pysty samoihin määriin syömisten suhteen, ei vaikka painaisi jopa enemmän kuin minä. Joten nyt haluan kuulla, mikä määrä tyydyttää teidät? (saa tähän muutkin vastata, normaalipainoisten vastaukset kiinnostaa kuitenkin eniten)
Kommentit (133)
-karkit
En syö karkkia kovin usein, eikä minun tee yleensä mieli makeaa. Olen enemmän suolaisen ystävä. Jos syön karkkia, niin alas menee maksimissaan puoli pussia esim. Ässä Mix -karkkeja
-suklaa
Samoin ei ole suosikkejani. Joskus ennen kuukautisia tekee mieli ja tuolloin syön maksimissaan suklaapatukan verran. Minulla on suklaalevy aamukahvin kylkeen ja se kestää yleensä kuukauden-kaksi (jolloin heitän rostiin). Suklaata menee pari palaa viikoonloppuisin, kun tekee mieli
-keksejä
en syö oikeastaan koskaan
-sipsit/juustonaksut
Syön ehkä 3-4 kertaa vuodessa. Pussillinen Estrella-sipisejä kestää kolme syöntikertaa (eli syön kerralla maksimissaan kolmasosan pussista)
-patonki
Leipää voin syödä puolikkaan kerralla jos on hirveä nälkä. En kuitenkaan syö kovin usein vaaleaa leipää
-pastaa
Kerta-annos on neljäsosa pakettia. Paljon enempää ei mene sisään
-pullaa
Jos on vastaleivottuja pullia, voin syödä niitä max 4 kpl.
-pizzaa
Pakastepizza menee kerralla jos on nälkä, kokonainen pizza ei mene ellei jätä reunoja.
Yleisesti noista mikään ei ole suuri suosikkini enkä yleensä syö suuria määriä kerralla. Ruoasta himottaa lähinnä kiinalainen take-away, josta tulee yleensä 2 ateriaa. Jos syön liikaa alkaa herkästi oksettaa. En syö aamiaista mutta vedän aika varhaisen lounaan, sitten päivällisen ja illalla ehkä jonkun iltapalan. Yleensä syön mitä tahansa tekee mieli, mutta usein ei tee mieli mitään erityistä.
karkit: pystyisin syömään ison pussin kerralla mutta yleensä menee 2/3 ja sit alkaa äklöttää ja loput säästän myöhemmäksi
-sipsit/juustonaksut: iso pussillinen menis kans mut sama ku yllä (ja syön sipsejä eniten seurassa)
-patonki: isoki menis kokonaan mut puolet tai 2/3 riittää
-pastaa: 2 lautasellista
-pullaa: varmaan 5-6 on ennätys tosin sillon mulla oli bulimia (nykyään 1-3 on iha jees)
-keksejä: menis varmaan koko paketti mut syön keksejä oikeestaa vaa seurassa et ehkä 1/3 tai puolet paketista
-suklaata: 200g levy menis mut säästän aina myöhemmäks vähintää 2 riviä (ei tuu nii läski olo xD)
-pizzaa: pakastepitsoista (Ristorante tms) jaksaisin varmaa 2 mut 1 riittää
Tosiaan syömishäiriötausta enkä ihan kauheesti mieti mun syömisiä nykyään. Kuhan ei mee ihan ahmimiseks tai sit puolestaa paastoomiseks. Nainen oon ja mitat 157,5 ja noin 52-54kg ja ikää 23v.
Pizzaa jos on tosi nälkä 3/4
Suklaata 1/3 fazerin normikokoisesta levystä
Noista muista vaikea sanoa, en tarkkaile määriä.
Tosi harvoin ylipäätään syön niin paljon kuin pystyisin. Lopetan kun tuntuu että olen kylläinen/mielihalu on ohi, en mätä ähkyyn asti.
Määrät pysyy maltillisina kun ei syö tyhjään vatsaan. Aina oikeaa ruokaa (tai vaikka pizzaa) ensin ja sitten herkkuja niin eihän niitä paljon mene. Nälkäisenä söisin helposti ison sipsipussin yhdelä istumalta.
Rakastan tuoretta pullaa! Sitä sen sijaan saa niin harvoin että syön kyllä kaksin käsin jos sitä tarjoillaan. 2-3 voisilmäpullaa tai korvapuusteja nam. Kahvilassa otan myös aina hyvännäköisen pullan.
Karkkia syön nälkäisenä helposti vaikka puoli kiloa eikä tunnu missään.
Kun pituuskasvu loppui niin kehitin itsekurin ja opettelin syömään ensin lämmintä ruokaa ja sitten herkkuja. Kaapissa on nykyään aina jotain hyvää ja herkuttelenkin päivittäin.
N 168/55
Vierailija kirjoitti:
Tän ketjun miyötä alkoi tehdä sikana mieli sipsejä..... Enkä rehellisesti muista, koska olen syönyt niitä. Ihan tavallisia, tai grillisipsejä, aaaah, ja hyvää dippiä.....
Samoin! 😃 Ja nyt mietin, että pitääkö mun tosiaan lähteä kauppaan yhden pienen sipsipussin takia (dippiä en käytä) 😁
Karkkia voin syödä kerralla pussillisen, sanotaanko nyt 150-200g ja siitä tulee sitten huono olo. Käytännössä vaikka joka päivä voisi syödä herkkuja mutta se alkaisi tietysti nopeasti lihottamaan. Juustonaksuja, sipsejä tms syön yleensä 3-4 kourallista sitten riittää. Pullaa ja keksiä vain vähän kerrallaan. Pitsaa menee kokonainen jos sellaista syön. Patonkia voin syödä puolikkaan ja suklaalevystä puolet.
Kuitenkin jos alan säännöllisesti syömään näitä listattuja ruokia niin alkaisin nopeasti lihomaan. Jos haluan pitää painoni samassa niin kerran viikossa voi pitää herkkupäivää.
Ooon normipainoinen ja koko ikäni syönyt paljon. Valitettvasti aikuisena myös epäterveellisesti eli juurikin näitä herkkuja.
Irtokarkit ykkössuosikki ja menee helposti 500 grammaa kerralla.
Sipseistä ja juustonaksuista olen yrittänyt päästä eroon, joskus, ehkä 5-7 kertaa vuodessa syön sellaisen ison pussillisen näitä.
Patonki valkosipulovoillla on herkkua, mutta tästä olen pyrkinyt luopumaan kokonaan.
Pastaa monta kertaa viikossa, normiannos, ehkä hieman iso jonkun mielestä.
Pullaa ja keksejä en syö ollenkaan.
Suklaata menee helposti koko levy.
Pizzaa, lounaaksi nyt korona aikana on mennyt Kotipizzan pizza kerrallaan. Itsetehtynä teen ison määrän ja syön lounaaksi ja välipalaksi, mutta kohtuuden rajoissa.
Juon vain vettä, en limsoj, mehuja tms. ja liikun paljon ja omaan nopean aineenvaihdunnan, siksi voin varmasti edelleen 50+ ikäisenä syödä mitä haluan lihomatta.
Karkkeja syön yleensä irttareina n. 300-400g kerran viikossa. Pystyisin syömään varmasti jotain 800g.
Suklaata levynä en syö koskaan. Viimeksi kun ostin pari vuotta sitten, söin koko levyn kerralla.
Silloin kun syön sipsejä, syön sen megapussin yksin ja pari dippiä lisäksi. Ehkä noin kerran kuussa menee tämä.
Pitsan syön kokonaan. Ehkä kerran tai kaksi vuodessa.
Keksejä menisi kyllä se paketillinen, mutta syön vain juhlissa ja silloin yleensä yhden.
Pullasta en tykkää, en syö sitä ikinä.
Syön melkein pelkästään herkkuja ja pysyn laihana/normaalina. En edes kuntoile, onneksi on hyvät geenit. :)
-karkit: n. 300g pussi menee ihan hyvin yhdellä istumalla
-sipsit/juustonaksut: harvoin syön mutta sellainen pieni pussi helposti
-patonki: en tiedä mutta kyllä vaikka iltaa istuessa menisi 7-8 palaa
-pastaa: pari lautasellista menisi
-pullaa: muutama pulla ainakin
-keksejä: muutama keksi
-suklaata: levyllinen
-pizzaa: kokonainen tavallisen kokoinen pizza ja sen jälkeen usein jää nälkä
Nämä olivat siis nyt niitä määriä kuinka paljon PYSTYN enimmillään syömään, syön näitä harvoin juuri sen takia että esim karkit ja suklaat ja sipsi vie kyllä koko käden mennessään... normaalipainon alarajoilla olen mutta silti pyrin rajoittamaan näitä ihan terveyden takia
Vierailija kirjoitti:
Tai paljonko normaalisti syötte, jos syötte näitä:
-karkit
-sipsit/juustonaksut
-patonki
-pastaa
-pullaa
-keksejä
-suklaata
-pizzaaNämä ovat siis suurimpia herkkujani ja haluan tietää, paljonko KERRALLA pystytte syömään tai ylipäätään syötte? Mulla siis syöminen iso ongelma, syön aivan liikaa. Kukaan tuntemani naishenkilö lisäkseni ei pysty samoihin määriin syömisten suhteen, ei vaikka painaisi jopa enemmän kuin minä. Joten nyt haluan kuulla, mikä määrä tyydyttää teidät? (saa tähän muutkin vastata, normaalipainoisten vastaukset kiinnostaa kuitenkin eniten)
-Karkit. En syö oikeastaan koskaan karkkeja, jos niillä tarkoitetaan värikkäitä, sokeripaloja, jotka tuntuvat suussa tyylin kumilta. Jäätelöä ei ole mainittu listassa, niin sanon tähän, että se on herkkuni. Häägendääzin vanilja, jota voin syödä koko 400ml purkin kerralla.
-Sipsit. Syön puolisoni kanssa koko pussillisen kerrallaan. Hän syö tod.näk enemmän kuin minä, eli syön melkein puoli pussia.
-Patonkia voin syödä kerrallaan ehkä 1/3.
-Pastaa lautasellisen.
-Pullaa yhden. Jättipuusti menee joskus kerran kuussa.
-Keksejä en syö juuri koskaan.
-Suklaata syön n.4 palaa levystä kerrallaan. En syö joka päivä.
-Kokonaisen pizzan.
En ole koskaan syönyt karkkia, sipsiä syön joskus kesällä sellaisen pikkupussin suolan nälkään. Mulla on keliakia niin en syö oikeastaan pizzaa tai patonkeja. Leivon gluteenitonta mutakakkua, mitä voin syödä 2 reilua palaa kerrallaan. Maitosuklaasta tulee vatsa kipeeksi. Gluteenitonta pastaa ehkä pari desiä kerrallaan.
karkit
-sipsit/juustonaksut: vaikea arvioida, 100g ehkä? Tai vähän yli. Isosta pussista varmaan just joku kolmannes. Dipin kanssa.
-patonki: sellainen pakastepatongin kokoinen kerrallaan
-pastaa: en tiiä, ihan normaali lautasellinen? Tai no ravintola-annosta en kyllä jaksa kokonaan, ehkä 1/3 jää syömättä
-pullaa: joku 2 pullaa?
-keksejä: 200 g? Riippuu keksistä. Joku hyvä suklainen niin joo.
-suklaata: 200 g
-pizzaa: kokainen pitsa tai vähän vajaa
-karkit: max kourallinen
-sipsit/juustonaksut: en tykkää eli ei yhtään
-patonki: puolikas
-pastaa: 1 annos, onkohan se nyt pari desiä
-pullaa: max 1, mulla tulee pullasta vatsa kipeäksi jostain syystä
-keksejä: 2-3
-suklaata: pystyisin syömään koko levyn, rakastan suklaata. Mutta sen jälkeen tulis erittäin huono olo. Syön noin 2-3 riviä fazerin suklaata kerralla silloin kun syön. Yleensä ostan itselleni vain yhden patukan niin ei tule ylensyötyä vahingossa.
-pizzaa: 2-3 palaa
N26, BMI17 (eli hieman oon alipainoinen, mutta ihan normipainoselta näytän)
75
Karkit jäi: syön aina suklaata myös, mutta arvioisin, että joku 300 g pystysin syömää kerralla. En tiiä. Karkkia pystyy syömään enemmän kuin suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, syönkö pelkästään jotain näistä vai kaikkia kerralla. Nä.ä nyt arvioita yksittäin:
-karkit ainakin 1kg
-sipsit/juustonaksut en syö
-patonki 4 isoa
-pastaa 3l kattilallinen
-pullaa 10 kpl
-keksejä 3 pkt a 300g
-suklaata 4 levyä
-pizzaa pellillinenJoo, on syömishäiriö.
Herranen aika! En osaa edes kuvitella ku itellä vatsa tulee kipeäksi vähän yhdedtä sun toisesta ruoasta.
Karkkia 100g - kerran viikossa
sipsejä pari kourallista - pari kertaa vuodessa
patonkia 10 cm - n kerran viikossa
pastaa 3dl - 2x viikossa
pullaa 1 itsetehty pieni korvapuusti kerran kk
keksejä 1 - harvoin
suklaata 1 patukka tai 1-2 riviä levystä. Ei kerralla. Karkkien sijaan
pizzaa max Oetkerin pakastepizza. Tiukkaa tekee. 1x kk
Ei pelkästään määrä vaikuta vaan myös kuinka usein syö turhaa
-karkit - pari kourallista kerralla
-sipsit/juustonaksut - muutama kourallinen
-patonki - riippuu? joku pakaste valkosipulipatonki menee kokonaan helposti
-pastaa - riippuu, jos oikeasti nälkä niin syön sitä ison lautasellisen kastikkeineen, saman verran kuin poikaystävä :D rakastan pastaa. Muuten sitten vähän vähemmän.
-pullaa - esim 2 voisilmäpullaa
-keksejä - syön keksejä aika harvoin. Dominoita menee parhaimmillaan joku reilut 6 ehkä
-suklaata - pari riviä kerralla yleensä. Parhaimmillaan syönyt kerralla reilu puolet levystä
-pizzaa - normikokone pakastepizza menee jos en ole syönyt mitään kunnon ruokaa koko päivän aikana. Sen jälkeen todellinen ähky.
Summa summarum, voin syödä perussafkaa/pizzaa, pastaa aika paljon, mutta syön vain pieniä määriä karkkia/suklaata ja yleensä vain perusruoan jälkeen. Motivaationa tässä terveellisyys ja herkkujen säästäminen (:D)
Nälkäisenä en koske karkkiin/suklaaseen vaan menen hakemaan jotain välipalaa tai teen ruokaa. Sitten jos tekee mieli jotain makeaa, niin sitä menee automaattisesti vain vähän. Tämä siis verrattuna siihen, että napostelisin ensin karkkia, suklaata nälkääni ja sitten korkean sokeri- ja hiilihydraattipitoisuuden takia se kylläisyys kestää maksimissaan tunnin jolloin on pakko käydä syömässä jotain täyttävää, proteiinipitoista.
Vierailija kirjoitti:
karkit -> En tykkää suurimmasta osasta karkkeja, joten muutama korkeintaan.
-sipsit/juustonaksut -> Tykkään vain maustamattomista sipseistä, ehkä pieni kulhollinen n. 50 gr.
-patonki -> Pari palaa
-pastaa -> Jos on hirveä nälkä menee pari lautasellista, riippu toki minkälaista pastaa, jos kerma/juustokastikkeessa, niin yksi lautasellinen riittää
-pullaa -> En tykkää, yksi jos on tilanteen vuoksi pakko. Tai no laskiaspullista tykkään, niitä voin syödä kaksi, mutta vaankerran vuodessa.
-keksejä -> En tykkää, yksi jos on tilanteen vuoksi pakko.
-suklaata -> Joo, tiedän olen nirso, tykkään vaan tummasta suklaasta, sitä rivi tai kaksi enintään. Fazerin Sinistä pari palaa.
-pizzaa -> Rakastan pizzaa, puoli peltiä jos on mun tai äidin tekemää tai tosi hyvän pizzerian.N42
Näihin valintoihin, kuten arvelen monien muidenkin, vaikuttaa se, että suurin osa näistä on minun suussa aika mauttomia. Niin kuin vaikka karkit, ne on "vaan" makeita. Salmiakkisuklaalakuista tykkään, niissä on enemmän elämystä makunystyröille. Jäätelöstäkään en yleensä tykkää, se on kylmää ja makeaa, ei aiheuta erityistä mielihyvää. En voi ymmärtää, että aikuiset ihmiset vetää jotain tavallista vaniljajäätelöä.
Sen sijaan punaviini ja hyvät juustot maistuu hyvältä mun suussa. Ja kuohuviini ja mansikka-sitruunapavlova tai reilusti mausteinen porkkanakakku ja hyvä kahvi. Mutta ei nekään maistu PAREMMALTA jos niitä syö älyttömän paljon.
Ehkä painon kannalta kuitenkin on tärkeämpää tietää kuinka USEIN syöt tuollaisia määriä? En minäkäään tuon enempää kerralla syö ja kerran tai kahdesti viikossa noista jotain tankkaan, mutta samana päivänä jää sitten pääateria kokonaan syömättä ja yleensä myös iltapalakin. Ylipainoa 25-30 kg.