Normaalipainoiset ihmiset, paljonko pystytte syömään näitä esimerkkejä
Tai paljonko normaalisti syötte, jos syötte näitä:
-karkit
-sipsit/juustonaksut
-patonki
-pastaa
-pullaa
-keksejä
-suklaata
-pizzaa
Nämä ovat siis suurimpia herkkujani ja haluan tietää, paljonko KERRALLA pystytte syömään tai ylipäätään syötte? Mulla siis syöminen iso ongelma, syön aivan liikaa. Kukaan tuntemani naishenkilö lisäkseni ei pysty samoihin määriin syömisten suhteen, ei vaikka painaisi jopa enemmän kuin minä. Joten nyt haluan kuulla, mikä määrä tyydyttää teidät? (saa tähän muutkin vastata, normaalipainoisten vastaukset kiinnostaa kuitenkin eniten)
Kommentit (133)
Karkit: 100-200 g
Sipsit/juustonaksut: Juustonaksuja en voi syödä yhtään, sipsejä 100-200 g
Patonki: Noin puolikas tuore patonki tai kokonainen pakaste
Pasta: 300-400 g
Pullaa: Pari kpl
Keksejä: 100 g
Suklaata: 100 g
Pizzaa: Yksi kokonainen pizzerian pizza, tosin se on jo vähän liikaa
Jos olen kuluttanut paljon energiaa esim. juoksemalla pitkän lenkin, kulutuskin muttuu, mutta normaalisti:
Karkkeja 5-10 kpl. Ei tee mieli enempää.
Pari sipsi. Sama kuin edellä.
En syö patonkia.
Enkä pastaa.
Enkä pullaa.
Keksejä pari kpl.
Suklaata yksi rivi.
Pizza kokonaan.
- Mies BMI 22
En oikeastaan syö noita ollenkaan. Pastaa en yhtään , inhoan. Pullaa yksi pala, kahvin kanssa. Pizzasta ehkä neljännes jos on pakko, itse en osta. Karkkia en syö ollenkaan, en tykkää, mutta suklaata voin ottaa pienen palan. Ostan vieraille sipsejä ja juustonaksuja, itse en voi syödä niitä, tulee rasvasta huono olo. Olen nainen , 58 kiloa en liho koskaan mistään. työssä kaverit ovat vihaisia jos kerron. Muut meidän perheessä syövät kyllä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Syön melkein pelkästään herkkuja ja pysyn laihana/normaalina. En edes kuntoile, onneksi on hyvät geenit. :)
Ootko ikinä miettinyt miltä veriarvosi mahtavat näyttää? Kolesterolit sun muut?
Se laihuus kun ei oo ainoa tavoiteltava asia tässä elämässä terveyden kannalta...
Kyllähän herkkuja menisi vaikka millaiset määrät helpostikin. Siksi niitä harvoin ostan kotiin.
-karkit: puolikas iso pussi kerralla
-sipsit/juustonaksut: kolmasosapussi kerralla (esim leffaa katsoessa)
-patonki: neljäsosa
-pastaa: 150g?
-pullaa: ei yhtään ei vaan maistu
-keksejä: 4-5 keksiä
-suklaata. puoli levyä, tosin tämä riippuu suklaasta ihan täysin, jotain ei mene edes kahta palaa
-pizzaa: normikokoinen pizza, jos mitään muuta en ole syönyt koko päivänä, jos olen, sitten puolikas
Sipsejä ei ollenkaan/vähän, koska niistä tulee maha kipeäksi
Pizzaa yksi kokonainen
Karkkia vaikka yksi iso pussi kerrallaan, mutta yleensä max 150 g, loput jää seuraavalle kerralle
Kakkua pari palaa
Suklaata 0,5-1 levy kerrallaan
Pullaa 1-2 kpl
Keksejä 5-10 kpl
Patonki yksi pieni, isosta ehkä puolikas
Pastaa, syödään pelkkää täysjyväpastaa eikä se ole niin hyvää, että menisi kovin paljoa, yksi pieni lautasellinen suunnilleen
Vierailija kirjoitti:
Jos useampia noista herkuista tekee mieli päivittäin, niin sitten kannattaisi alkaa syödä kunnon perusruokaa (vihanneksia, täysjyväviljatuotteita, lihaa, kalaa), ja ottaa vaikka parin kuukauden vitamiini-hivenainekuuri sen lisäksi. Herkkuhimo luultavasti on merkki siitä, että keho kärsii ravinnevajeesta.
Annos pastaa lounaaksi, tai pulla tai pari keksiä kahvin kanssa on ihan normaalia, mutta jatkuva ja runsas herkkujen syönti ei ole. Terve aikuinen ei edes ajattele kaupassa, että nyt on kyllä pakko ostaa pari kiloa irtokarkkeja. Toinen juttu on sitten se, jos on totuttanut itsensä siihen, että karkkeja ja sipsejä ostetaan aina.
Mä olen se aiempi pohjattoman vatsan omistava (175cm/56kg, ikää 50 v.) ja kommentoin tähän että näin toki teenkin.
Yleensä syön iltasella ensin kilon verran erilaisia kasviksia vatsaani ja vasta sitten jatkan jollain muulla, sen verran kun vielä tilaa on. Usein leivällä (kauraleipä on mun juttu), lihalla ja/tai kalalla.
Sitten kuitenkin lopuksi vedän tuon jälkeen vielä pari pullaa, jäätelöä, suklaata ja/tai karkkia.
Aamulla kun herään, on vatsa aika tehokkaasti "sulanut" pois.
Mutta Ap kysyi nimenomaan näitten herkkujen syönnistä - kyllä niitä mulla menisi, ellen täyttäisi itseäni ensin muulla, ja siltikin menee vähintään joka toinen päivä.
Ja jos jollain on pienempi vatsa, niin siitä vaan, mulla vaan ei ole. Usein olen miettinyt, että johtuuko vatsan loputtomuus siitä, että aineenvaihduntani on niin nopea, että se pukkaa jo ensin syötyä ulos siinä vaiheessa kun vedän ns. jälkiruokaherkkuja naamaan. Hyvin mahdollista.
Lääkäri on sanonut tämän johtuvan mm. siitä, että mulla on hyvin lyhyt suoli, josta kaikkia tulee nopeasti ulos eikä ehdi imeytyä.
Karkit: 10 kpl, ei kovin hyviä
Sipsit/juustonaksut: pari kpl, aika pahoja
Patonki: 1 kpl ainakin
Pasta: 3 kukkuraa lautasellista
Pullaa: riippuen pullista kolmisen kpl
Keksejä: riippuu kekseistä, jaffakeksejä 2 putken paketti, kolmenkin putken mutta sitten tulee jo paha olo
Suklaata: 1 levy hyvää suklaata
Pizzaa: 2 kpl Kotipizzaa helposti tai koko perhepizza
Nainen, n 50 vähän ylipainoa
Mä olen hoikka. Syön joka päivä hiukan jotain herkkua, mutta pieniä määriä. Kahvin kanssa kaipaan aina jonkun makean 😊 Niihin määriin:
Suklaata 3-4 palaa
Yksi pulla
Pari keksiä
Suolaisista herkuista
Yksi pala pitsaa
Sipsejä jälkiruokakulhon verran.
-karkit: n. 15kpl, joista viimeiset 5 väkisin
-sipsit/juustonaksut: suunnilleen 1/3 isosta pussista
-patonki: sellainen pakastepatonkiko? Puolikas, jos sellainen. Tuoretta patonkia syön pari ohutta siivua.
-pastaa: iso annos, eli pari desiä kuivaa pastaa
-pullaa: 2kpl
-keksejä: riippuu mitä keksejä. Isoja suklaahippucookieseja ehkä kolme, ohuita pipareita vaikka 10.
-suklaata: jopa kokonainen levy, jos en ole syönyt mitään muuta koko päivänä
-pizzaa: kokonainen, jos täytteenä on vain juusto ja tomaattikastike. Puolet tai 2/3, jos on joku liha täytteenä.
N28, 158cm/51kg
Jos aloittajan ongelmana on mielihalujen hallinta ja annoskokojen määritteleminen sekä ylipaino, on aika yhdentekevää, kuinka paljon joku toinen kykenee hänen herkkujansa syömään. Jos pystyy syömään vaikka litran jäätelöä ei se tarkoita, että niin kannattaisi tehdä tai että se olisi sopiva annoskoko. Se, paljonko pystyy syömään, ei myöskään tarkoita, että henkilö todellisuudessa söisi niin paljon.
Ihmisten aineenvaihdunta vaihtelee myös paljon ja vaikka joku hoikka ihminen voisi syödä joka päivä pitsaa, nousisi monen muun paino samalla ruokavaliolla.
Syön herkkuja yleensä vain viikonloppuisin. Määrät ehkä tässä:
karkit: ehkä joku 400g
sipsit/juustonaksut: puoli pussia, joskus enemmän
patonki: pari palaa
pastaa: noin kerran viikossa, pieni annos, en oikeastaan tykkää
pullaa: en tykkää
keksejä: en tykkää
suklaata:levyllinen menisi varmaan helposti, mutta yleensä vain puolikas levy
pizzaa: puolikas isosta pyöreestä pizzasta
Näistä luettelemistasi pystyisin syömään sipsejä niin paljon kuin niitä riittää, karkkeja kipeinä irtokarkkeina ja suklaata Fazerin sinisenä erittäin paljon, niin paljon kun löytyy. Käytännössä en kuitenkaan voi näitä syödä juurikaan, koska en pysty syömään vain pientä määrää.
-nainen 40v 165 cm ja 58 kg
Karkkeja pussi päivässä, sipsejä pieni pussi tai yli puolet isosta. Patonkia yhden, pastaa ehkä kolme desiä (kypsää), pullaa noin 4, keksejä ainakin 200 g, suklaata levyn, pizzaa kokonaisen.
t. Pläski
-karkit
-sipsit/juustonaksut
-patonki
-pastaa
-pullaa
-keksejä
-suklaata
-pizzaa
En oikeastaan syö säännöllisesti mitään noista. Patonkia ruoan kanssa joskus tai Saarioisten roiskeläppiä joskus pikaruokana - eivät ole mitään herkkua.
Pastaa nyt korona-aikana enemmän lounaaksi, kun se on nopea tehdä työpäivän aikana.
Tykkään pähkinöistä ja jäätelöstä, mutta niitä ei ole mainittuna tuossa.
BMI n. 22-23, N55
-karkit yli 500g
-sipsit/juustonaksut megapussi
-patonki kaks pakastepatonkia lisukkeilla
-pastaa n. 300g (kuivana punnittu) kun syön paketin jauhelihaa soosilla
-pullaa ainakin neljä lidlin paistopistepullaa
-keksejä paketti menee helposti
-suklaata en syö
-pizzaa pystyn syömään perhepitsan ilman ongelmia
Kaikki em. yhdellä istumalla. Olen normaalipainoinen mies. Oon aina ollut hyvä syömään.
Vierailija kirjoitti:
-karkit yli 500g
-sipsit/juustonaksut megapussi
-patonki kaks pakastepatonkia lisukkeilla
-pastaa n. 300g (kuivana punnittu) kun syön paketin jauhelihaa soosilla
-pullaa ainakin neljä lidlin paistopistepullaa
-keksejä paketti menee helposti
-suklaata en syö
-pizzaa pystyn syömään perhepitsan ilman ongelmiaKaikki em. yhdellä istumalla. Olen normaalipainoinen mies. Oon aina ollut hyvä syömään.
Patonkeihin lisäys. Helposti menee kaks Subwayn kokonaista.
Noista syön tyhjään vatsaan ainoastaan pizzaa, jota syön puolikkaan-3/4 Kotipizzaa. Muuten syön herkkuja vain ruuan päälle, en nälkääni. Siksi määrät pieniä.
karkit: 100g
-sipsit/juustonaksut: syön harvoin, ehkä joka toinen kk. Max. 100g
-patonki: pari palaa (mielumnin täysjyväleipää)
-pastaa 2-3dl
-pullaa: 3kpl
-keksejä: 3-4
-suklaata: 3 riviä. Sekin on paljon.
-karkit= ei uppoa
-sipsit/juustonaksut=n. 100g sit alkaa rasvaisuus tökkiä...
-patonki= riippuen miten tekee mieli, joskus puolikas, joskus uppoo kokonaankin.
-pastaa=loputon määrä, ainakin useamman kulhollisen, ellei mene koko kattilallinen (3litraa)
-pullaa=ei tavallisesti uppoo. Silloin joskus kun aivoissa nyrjähtää, niin silloin hotkin pullavapitkon yhdeltä istumalta.
-keksejä=ei uppoa
-suklaata= rivi tai kaks
-pizzaa= semmoinen perus noutopizza menee kokonaan yhdeltä istumalta, mutta syön niitä vain pari kertaa vuodessa, en siis hirveän usein.
N170/65