Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalipainoiset ihmiset, paljonko pystytte syömään näitä esimerkkejä

Vierailija
21.04.2020 |

Tai paljonko normaalisti syötte, jos syötte näitä:

-karkit
-sipsit/juustonaksut
-patonki
-pastaa
-pullaa
-keksejä
-suklaata
-pizzaa

Nämä ovat siis suurimpia herkkujani ja haluan tietää, paljonko KERRALLA pystytte syömään tai ylipäätään syötte? Mulla siis syöminen iso ongelma, syön aivan liikaa. Kukaan tuntemani naishenkilö lisäkseni ei pysty samoihin määriin syömisten suhteen, ei vaikka painaisi jopa enemmän kuin minä. Joten nyt haluan kuulla, mikä määrä tyydyttää teidät? (saa tähän muutkin vastata, normaalipainoisten vastaukset kiinnostaa kuitenkin eniten)

Kommentit (133)

Vierailija
41/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-karkit - Ehkä pari kourallista, saan liiasta makeasta pääsäryn

-sipsit/juustonaksut - kokonaisen pienen pussin jos oikein himottaa... mutta harvoin. Jaan myös perheen kanssa.

-patonki - Yhden pienen päivän aikana. Sellainen 15cm siis.

-pastaa - Noin lautasellisen. :D Rakastan pastaa.

-pullaa - Yhden-kaksi riippuen pullan koosta ja sisällöstä

-keksejä - pari-5

-suklaata - jos en ole syönyt paljoa ennen sitä, puoli levyä. 2 riviä jos olen syönyt.

-pizzaa - 2/3 tai 1/2 riippuen päivän aikaisemmasta syönnistä

Vierailija
42/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, syönkö pelkästään jotain näistä vai kaikkia kerralla. Nä.ä nyt arvioita yksittäin:

-karkit ainakin 1kg

-sipsit/juustonaksut en syö

-patonki 4 isoa

-pastaa 3l kattilallinen

-pullaa 10 kpl

-keksejä 3 pkt a 300g

-suklaata 4 levyä

-pizzaa pellillinen

Joo, on syömishäiriö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos useampia noista herkuista tekee mieli päivittäin, niin sitten kannattaisi alkaa syödä kunnon perusruokaa (vihanneksia, täysjyväviljatuotteita, lihaa, kalaa), ja ottaa vaikka parin kuukauden vitamiini-hivenainekuuri sen lisäksi. Herkkuhimo luultavasti on merkki siitä, että keho kärsii ravinnevajeesta.

Annos pastaa lounaaksi, tai pulla tai pari keksiä kahvin kanssa on ihan normaalia, mutta jatkuva ja runsas herkkujen syönti ei ole. Terve aikuinen ei edes ajattele kaupassa, että nyt on kyllä pakko ostaa pari kiloa irtokarkkeja. Toinen juttu on sitten se, jos on totuttanut itsensä siihen, että karkkeja ja sipsejä ostetaan aina.

Vierailija
44/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkkia max.puol pussia, jos en paljon muuta syö päivän aikana.

Sipseistä en diggaa.

Puoli patonkia kerrallaan yksinään, toisen puolen saatan syödä myöhemmin, jos en ole paljoa muuta syönyt päivän aikana,

Pastaa pieni kulhollinen ja se on mulle ateriaksi jo tarpeeksi.

Pullaa puolikas/kokonainen kerralla.

Jaffa-keksejä puoli pakettia, jos en syö sen lisäksi kuin leivän-pari päivän aikana.

Suklaata 1/3 osaa levyä kerralla maximi.

Jos pizza on mun päivän ateria - jolloin en paljoa muuta jaksa sitten koko päivänä - niin 1/2 tai 1/3 osaa jaksan syödä siitä.

Terveisin siroluinen ihminen, jolla on pieni vatsalaukku. 162/45kg että vähän oon kyllä alipainoinen.

N27

Vierailija
45/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mitä "pystyn" syömään jos sille päälle ryhdyn, usein jää alle koska en halua lihoa:

-karkit: 50 g, makeus alkaa ällöttää. Lakritsia enemmän (100+ g)

-sipsit/juustonaksut: 100g, keskikokoinen pussi voi mennä

-patonki: alle puolikas (<30 cm)

-pastaa: kulhollinen

-pullaa: 2 kpl

-keksejä: 4-5 kpl

-suklaata: 100 g voi mennä kerralla, mutta alkaa ällöttämään

-pizzaa: 1/2 - 3/4, sitten olen täynnä. Ravintolasta otan loput boksissa mukaan

Olen suolasyöppö, hyvä kun et kysynyt paljonko juustoa voin vetää kerralla. BMI valitettavasti 25, yritän laihduttaa n. 5 kiloa.

Vierailija
46/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-karkit: kourallinen, esimerkiksi jumbopusseista noin kolmanneksen. Sitten tulee paha olo ja pakko jatkaa joskus toiste. Tosin sen kourallisen voisin vetää vaikka kahdesti päivässä, mulle tulee paha olo nopeasti, mutta menee myös ohi äkkiä.

-sipsit/juustonaksut: juustonaksuja noin puolet siitä pienemmästä neliönmuotoisesta pussista on aivan yläraja, mihin pystyn yhdeltä istumalta. Muita sipsejä en syö, koska ne maistuvat rasvaiselta perunalta.

-patonki: viisi n. 3cm palaa tuorejuustolla, jos en syö aterialla mitään muuta. Paljaaltaan ei uppoa.

-pastaa: paljaaltaan en söisi yhtään, eihän se edes maistu millekään. Aterian kanssa pari kourallista. Joskus söin valmispastapusseja, mutta lopetin palmuöljyn takia. Niistä jaksoin noin 2/3 kerralla.

-pullaa: kaksi omatekoista korvapuustia jaksan. Muunlaista pullaa en syö, koska en jaksa syynätä tuoteselosteita kaupassa.

-keksejä: en juuri syö, koska tuoteselosteet näyttävät karsealta. Mutta niitä pinkin kukkasen näköisiä prinsessa-keksejä syön, niitä mahtuu noin 10 cm pino.

-suklaata: 3 riviä fazerin sinisestä.

-pizzaa: kokonainen pakastepizza menee kyllä. Omatekoisesta pizzasta 1/3, kun on enemmän täytettä.

N20, 60 kg/168 cm

Vierailija
47/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan olla normipainoinen niin silloin makeat/sokeriset herkut pitää jättää niin arjesta kuin viikonlopuistakin eli ainoastaan juhlissa voin syödä palan täytekakkua ja kerran kesässä on saatava mansikkapavlovaa mutta siis tuollaisia leivottuja herkkuja "kahvileipää" en voi syödä edes kerran kuukaudessa. Karkkia/suklaata hyvin harvoin, sipsejä ja varsinkin juustonaksuja hieman useammin eli max kerran kuukaudessa. Jäätelöä söin ennen paljon, mutta en tiedä miten niitä on "uudistettu" viime vuosina koska nykyisin ne maistuu jotenkin kummalliselta ja se koostumuskin on ällö.

Pastaa ehkä pari kertaa kk ja silloin tummaa täysjyvää. Patonkia (tai vaaleaa leipää) ei ikinä eikä myöskään mitään subin patonkeja. Sama juttu hampurilaiset, ei koskaan. Pizzaa syön muutaman kerran vuodessa, samoin kebabia ja kyllä silloin menee normikokoinen pizza tai kebab-annos ihan kerralla.

Vierailija
48/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkeja max 200 g

Sipsejä ja muuta rasvaista yksi kourallinen.

Suklaata puoli levyä, eli 100 g

Pastaa lautasellinen

Keksejä paketti (kai, en osta keksejä).

Peruspullasta en tykkää, mutta munkkeja menee max 2 kpl.

Pizzastayhden normipizzan.

176 cm ja 72 kg, nainen

Vierailija
49/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 170cm, paino  52kg.

-karkit:

Ihan muutama kappale vaan jos joskus tarjotaan, itse en karkkia osta. En ole tykännyt karkeista edes lapsena.

-sipsit/juustonaksut

Yleensä syödään miehen kanssa iso pussi kahtena päivänä puoliksi, siis isosta pussista puolet vaikka perjantaina ja puolet lauantaina kahteen pekkaan.

-patonki

Varmaan sellaisesta täysimittaisesta puolet. Riippuu vähän mitä väliin laitetaan.

-pastaa

En syö pastaa juuri koskaan niin vaikea sanoa.

-pullaa

Yksi kappale menee. Pullasta kyllä tykkään :)

-keksejä

Teen yleensä keksejä itse, kerralla syön 2-3 kpl.

-suklaata

Isosta levystä rivi tai sitten miehen kanssa joku twix puoliksi.

-pizzaa

Jos tehdään itse niin ehkä 3 palaa. Pitseriassa puolikas pitsa.

Vierailija
50/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vielä normaalipainoinen, en pystynyt syömään esim. kotipizzan tavallisinta pizzaa kokonaan. Nykyään menisi ainakin puolitoista. Mahalaukku on yksinkertaisesti kasvanut kaiken muun tapaan, ja nimenomaan ahtamisen takia.

Vierailija
51/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ketjun myötä alkoi tehdä sikana mieli sipsejä..... Enkä rehellisesti muista, koska olen syönyt niitä. Ihan tavallisia, tai grillisipsejä, aaaah, ja hyvää dippiä..... 

Vierailija
52/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkeja ehkä max. 100g. Rakastan karkkeja, mutta ei pysty kerralla kauheasti syömään.

Suklaata puoli levyä

Sipsejä vähän, juustonaksuja reilummin. Ei kuitenkaan enempää kuin puolipussia. Tämäkin tapahtuu harvoin. Kekseistä en tykkää.

Pullaa riittää yksi.

Pitsa menee kokonaan jos on kova nälkä. Muuten jää ehkä vähän iltapalaksi.

Pasta on parasta, sitä voisi syödä ihan älyttömästi.

Vierailija
53/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia: 500g

Sipsi: se iso pussillinen

Patonki: 1 kokonainen menee helposti tuorejuuston kanssa 😋 oisko maximi 1,5 kpl

Pullaa: Just vedin 8, enemmänkin olis mennyt.

Keksejä: 1/2 pakettii esim Dominoita

Suklaata: koko levy kerralla, ei väliä onko tax free kokoinen tai big size, kaikki menee

Pizzaa: kotipizzan XL

Mulla on ihan hirvee työ ja tuska et saan itseni pidettyy irti herkuista, koska niitähän menis... mut normaalipainoisena vielä mennään kiitos itsekurin.

Vierailija
54/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkeja ehkä ison kourallisen.

Sipsejä pienestä pussista puolet.

Patonki Subin puolikas menee helposti.

Pullaa jos omatekoista niin 2, ehkä jopa kolme

Suklaata puoli levyä

Pitsaa esim kotipitsan pitsasta 3/4

Vierailija
55/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, 172 cm ja 70 kg. En syö mitään muuta noista kuin ehkä keksejä, vaaleaa leipää ja pastaa. Joudun katsomaan tarkkaan mitä syön että pysyn edes tämän kokoisena, olen hentorakenteinen ja niitä jotka vain kasvattaa pömppömahan jos paino nousee. 

Vaaleaa leipää yksi annos päivässä riittää, eli yksi sämpylä tms. Makaronit punnitsen kuivana, annos on 75 grammaa. Keksejä saa päivässä mennä kaksi, mutta sitten ei syödä mitään muuta makeaa joten korvaan ne mieluummin vaikka proteiinipatukalla.

Liikun vähintään tunnin joka päivä.

Ihmisillä on ihan väärät kuvitelmat siitä miten paljon tavaraa voi itseensä mättää.

Vierailija
56/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-karkit KOURALLINEN, MAX. KAKSI

-sipsit/juustonaksut EN SYÖ

-patonki NOIN 3 SENTIN SIIVU

-pastaa KEITTÄMÄTÖNTÄ DESI

-pullaa EN SYÖ JUURI KOSKAAN

-keksejä 2-3 KPL, HARVOIN SYÖN

-suklaata LEVYSTÄ YKSI RIVI KERRALLA SILLOIN TÄLLÖIN

-pizzaa NOIN KOLMASOSA, MAX. PUOLIKAS

Nainen 165/55

Vierailija
57/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

160cm/45kg

karkit

- En pidä makeasta, joten eipä oikein tule syötyä. Joskus kirpeitä menee muutama kerrallaan, esim. turkinpippuripussi kestää viikon.

-sipsit/juustonaksut

- En syö näitäkään, nachoihin tosin olen hulluna. Ostin perjantaina ison pussin (grammamäärää en muista) ja sen tyhjensin tänään.

-patonki

- Pakaste yrttipatonki menee kerralla, muuten en syö ollenkaan.

-pastaa

- Ihan normi lautasellinen lisukkeineen.

-pullaa

- Makeaa, en pidä. Paitsi laskiaspulla, niitä taisin syödä päivässä jopa kolme (en kerralla tosin).

-keksejä

- En tykkää, kylässä syön yhden jos tarjotaan.

-suklaata

- Lempisuklaata menee 1/2 levyä kerrallaan, muihin en koske.

-pizzaa

- Ennen söin kokonaan pizzerian/ravintolan pizzan, nykyisin syön vain puolikkaan.

Kuulostan aika nirsolta, mutta olen kaikkiruokainen ja normiruokaa syön kuulema joskus rekkamiehen annoksia :D herkut eivät vain nappaa.

Vierailija
58/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö nykyisin enää karkkia, sipsejä tai pullaa tai muita makeita juuri koskaan, alipainoisena vedin jatkuvasti, esim. suklaalevyn kerralla pari kertaa viikko, leivoin jatkuvasti jne.

Myös pizzerian pizzoja pystyin syömään 2 samalla istumalla.

Nykyisin en syö niitäkään, pizzaa teen itse mutta mielestäni se määrä minkä syön jää alle sen yhden pitsan.

Ja syön kerran päivässä.

Tuntuu kyllä hullulta että sen jälkeen kun lopetin syömisen on paino vain noussut, ja on tässä tullut pidettyä usea paastopäiväkin joka kuukausi monta vuotta.

Vierailija
59/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-karkit

* En syö oikeastaan muita karkkeja, kuin turkinpippureita ja niitä menee muutama kerrallaan ja pussi voi kestää montakin viikkoa, jos joskus harvoin sellaisen ostan.

-sipsit/juustonaksut

* Mega-pussi puoliksi. En näitäkään osta kovinkaan usein. Leffaherkuksi joskus lauantaisin...

-patonki

* Pari palaa.

-pastaa

* En syö ollenkaan.

-pullaa

* 1 pulla.

-keksejä

* 1-2 kerralla.

-suklaata

* Puoli levyä, jos ja kun ostan pari kertaa kuussa.

-pizzaa

* Puoli pizzaa (perus pizzerian).

Vierailija
60/133 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-karkit: puolet 200g pussista korkeintaan ja sitten olen makeaähkyöklöissä 😂

-sipsit/juustonaksut : suolaiset herkut on mun pahe ja puolikas 300g sipsipussi menee helposti

-patonki : en syö vaaleaa leipää

-pastaa : normaali lautasellinen, en herkuttele pastalla

-pullaa: harvemmin syön pullaa, mutta korkeintaan 2 tai 3 kerralla

-keksejä: tähän en osaa sanoa mitään, kun keksejä en oikein syö ikinä

-suklaata: puolikas fazerin sininen, muut "normi" suklaat on ihan hirveitä, tummaa suklaata muutama pala kerralla

-pizzaa: perus pizzerian lätty menee vaikka kokonaan jos en ole syönyt muutamaan tuntiin 😅

BMI 21, mutta minulla on yliaktiivinen kilpirauhanen ja aineenvaihdunta on melko nopea vaikka arvot ovatkin nykyään suht normaalit. Kilpirauhasen ollessa pahimmillaan olisin voinut syödä (ja söinkin) nuo kaikki ruuat kerralla ja tunnin päästä uusiksi sama satsi 😬