Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalipainoiset ihmiset, paljonko pystytte syömään näitä esimerkkejä

Vierailija
21.04.2020 |

Tai paljonko normaalisti syötte, jos syötte näitä:

-karkit
-sipsit/juustonaksut
-patonki
-pastaa
-pullaa
-keksejä
-suklaata
-pizzaa

Nämä ovat siis suurimpia herkkujani ja haluan tietää, paljonko KERRALLA pystytte syömään tai ylipäätään syötte? Mulla siis syöminen iso ongelma, syön aivan liikaa. Kukaan tuntemani naishenkilö lisäkseni ei pysty samoihin määriin syömisten suhteen, ei vaikka painaisi jopa enemmän kuin minä. Joten nyt haluan kuulla, mikä määrä tyydyttää teidät? (saa tähän muutkin vastata, normaalipainoisten vastaukset kiinnostaa kuitenkin eniten)

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näihinhän vaikuttaa jo paljon että milloin viimeksi on syönyt ja onko herkkua syönyt pitkään aikaan. Olen siis normaalipainon puolella, mutta joskus olen jopa alipainonkin puolella. (eli 2 kiloa kevyempänä voisi sanoa alipainoiseksi)

Eli siis katsotaan nämä niin että on tyhjä vatsa ja paljonko siihen menee maximissaan ja näitä siis vain yhtä kerrallaan!

-karkit, max 300g niin on jo kova ähky ja huono olo

-sipsit/juustonaksut, sipsejä menee max puoli pussia (en tiedä paljonko se on) ja juustonaksuja menis vaan yks, hyi

-patonki, no ööh ehkä pari palaa? en ole patongin kuluttaja

-pastaa, vaaleasta tulee heti äklö olo mutta no tummaa vois mennä max puol lautasellista jos on muutakin syötävää.

-pullaa, riippuu mut voisin nälissäni vetästä sen puolipussia :D

-keksejä, riippuu tässäkin mutta ehkä puoli pakettia

-suklaata, levyn, jos sen vedän niin saan ällön olon.

-pizzaa, ehkä yks pakaste pizza (jos on hawaii) tai pizzeriassa jos saan alas kokonaisen niin ähky on jo kova :d

ei kysytty mut jäätelöä pystyn vetämään 0,8l tyhjään vatsaan jos pystyy oksentamaan sen jälkeen, ja esim muffinseja tai joulutorttuja parhaillaan pystyis ahmimaan pellillisen mutta silloin en pysty enää tekemään mitään kun olis jo huono olo. :d

Vierailija
122/133 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- karkit: normaali määrä on pussi tai kaksi. Pystyn syömään rajattomasti, mutta vedän rajan kahteen ja korkeintaan kerran kuussa saan ostaa. Rakastan karkkia, voisin elää sillä.

-sipsit/juustonaksut: en juuri välitä. Syön ehkä pari lastua tai naksua jos jossain on tarjolla, mutta en koskaan osta.

-patonki: en syö lainkaan. Hyi. Kuivaa.

-pastaa: en syö lainkaan. Hyi. Mautonta.

-pullaa: en syö lainkaan. Hyi. Kuivaa.

-keksejä: en syö lainkaan. Hyi. Kuivaa.

-suklaata: helposti menee levy kerralla, jos on hyvä levy ( eli ei Fazeria). Harvemmin ostan, mutta kun ostan, syön koko levyn pois.

-pizzaa: en syö lainkaan, hyi. Inhoan sitä tihkuvaa rasvasoosia kuivan vehnälevyn päällä. Ihan käsittämätön syötävä.

Lisään vielä jäätelön: menee koko pakkaus kerralla. Kesäisin en muuta syökään (siis oikeasti).

Painoindeksin mukaan olen normaalipainoinen: 167/65.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaa ja pastaa vaikka kuinka paljon, noita muita tosi vähän kerralla/en ollenkaan.

124/133 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras pysyä kokonaan noista poissa, niin unohtuvat. Varsinkin sokerista koska koukuttaa. T ex sokeririippuvainen.

Vierailija
125/133 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla

-karkit: 150 g max, sit tulee huono olo. Siksi en osta kuin pieniä pusseja satunnaisesti.

- sipsit/juustonaksut: Ihan muutaman, sit ällöttää se rasvan tunne ja maku suussa. En osta koskaan itse noita.

-patonki: muutaman palan yl. salaatin tai keiton kanssa, muuten en tykkää.

-pastaa: 2-3 dl kypsää pastaa kastikkeineen pääruokana, täyttää tosi nopeasti.

-pullaa: Itsetekemää korvapuustia tai pullaa 2. Kaupan rasvaa tihkuvista pullista en tykkää, enkä varsinkaan niistä räkäkuorrutetuista, rasva rupeaa kutittamaan kitalakea.

-keksejä: 2-3 kuivaa keksiä, täytetyistä en tykkää.

-suklaata: Palan-kaksi, olen laku-ja salmiakki-ihmisiä.

-pizzaa: Pieni pizza menee kokonaan, pizzerioiden isoa pizzaa en jaksa kerralla syödä.

Vierailija
126/133 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkit - puolikas karkkipussi

sipsit/juustonaksut - iso kulhollinen

patonki - kokonainen

pastaa - pusseissa on yleensä se esimerkki paljonko on 2 annosta, syön yleensä 1,5 annoksen edestä

pullaa - 1-3 riippuen pullan makeudesta

keksejä - kokonainen paketti mitä tahansa keksejä

suklaata - 200g levy

pizzaa - pieni pizza kokonaan

Vierailija
127/133 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia, en yhtään, liian makeaa

Sipsejä, otan yhden lastun pojan pussista

Pullaa, Yksi pulla

Keksejä, yksi keksi kahvin kanssa

Suklaata, vain jouluna

Pizzaa, ehkä kerran kuukaudessa 1 slice.

T. Nainen 171cm 57kg

Vierailija
128/133 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-karkit/ ehkä pari kappaletta

-sipsit/juustonaksut/pari kappaletts

-patonki/puolikas

-pastaa/puolet neljän hengen annoksesta

-pullaa/5-6 korvapuustia tms.

-keksejä/10-20kpl

-suklaata/noin 5 palaa tai 10 konvehtia

-pizzaa/pizzerian ison pizzan yleensä kokonaan.

Ja olen nainen, painoindeksi 20

Vierailija
129/133 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voisin varmaan vetää kuinka paljon  vaan, mutta tässä ne määrät joilla pysyttelen normaalipainon rajoissa.

-karkit: ostan ehkä muutaman kerran vuodessa. Koko pussi menee ihan helposti kerralla, joten en osta juurikaan kotiin. Kaikki menee.

-sipsit/juustonaksut: Kerralla menee helposti puoli pussillista dippikastikkeen kanssa. Ostan ehkä 3 - 6 pussia vuodessa.

-patonki: joskus ostan patongin ja syön sen sitten 3:ssa osassa juuston + kinkun ja vihanesten kera. Eli yhdestä isosta patongista saa vaikka lounaan, iltapalan sekä aamupalan.

-pastaa: yritän keittää kerrallaan vain yhden lautasellisen, siis niin että kastike mahtuu syvään lautaseen pastan kera.

-pullaa: isoja 1, pieniä 2. En yleensä osta pullaa tai leivoksia, koska siitä tulee niin nopeasti tapa. Helmikuussa sallin itselleni laskiaspullat ja Runebergit (pakkauksissa on aina 2).

-keksejä: vetäisin helpolla vaikka puolet koko paketista, joten ostan todella harvoin. Yritän rajoittaa niin, että syön vaikka 2 kahvin kanssa ruoan jälkeen. 

-suklaata: rivi kerrallaan. Pystyisin toki syömään vaikka koko 200g samoin tein, mutta kun ei suklaa oikein nälkää pidä, niin yritän sitten kahvin kanssa 1 rivi.

-pizzaa: ravintolapizzoja ostan ehkä kerran kesässä. Laitan pizzan 4 osaan, ja syön siitä kaksi päivää. Mikropizzoja saatan ostaa vinon pinon ja syödä niitä sitten lounaana töissä.

Arkena yritän olla syömättä mitään ylimääräistä makeaa, sitten viikonloppuna pidän oikein juhlallisesti kahvitauon ja syön jotain herkkua kahvin kera.

Vierailija
130/133 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-karkit Noin 5-7 kpl

-sipsit/juustonaksut 50-100g

-patonki 1kpl/30cm

-pastaa 2dl

-pullaa Monta!

-keksejä 1-3

-suklaata 5 palaa

-pizzaa 2 palaa tai noin 1 yhden hengen pizza

Vierailija
131/133 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 35v nainen ja mitat 57/ 173. En kyttää kaloreita tai ruokamääriä, mutta sanottakoon, että tavanomaiseen ruokavaliooni ei kuulu gluteenia, valkoista sokeria, mitään kevyt/lighttuotteita, tai lisäaineita.

Herkuttelen silloin kun tekee mieli ja just niin paljon kuin tekee mieli, ja tällöin jätän tavanomaisen ruokavalioni kriteerit unholaan. Tosin aika harvoin tulee herkuteltua, sanoisin että ehkä keskimäärin 2 kertaa kuukaudessa, tai jos on esim. jotain juhlia niin silloin herkuttelen ihan huoletta.

Mutta aloituksessa kysyttiin määriä, niin tässä kerron kuinka paljon söisin mainittuja kerralla:

karkit: n. 400g - jos siis kyseessä irtokarkit/ muu sekoitus

sipsit: ihan max. 50g - en ole koskaan oikein välittänyt sipseistä

patonki - en yhtään, koska en vaan välitä, minulle se ei ole "herkkua" 

pastaa - jos itse tehtyä niin ihan kunnollinen jättilautasellinen ja reilut parmesanit päälle

pullaa - esim.2-3 berliininmunkkia, tai 2 isoa laskiaispullaa tai 3 keskikokoista korvapuustia

keksejä - 2-4kpl, en välitä paljoakaan kekseistä

suklaata - 200g levy menee ihan kevyesti

pizzaa - 1 kokonainen ja vielä puolikas päälle jos kyseessä kotipizzan medium kokoinen 

Vierailija
132/133 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-karkit 200g

-sipsit/juustonaksut 200-250g

-patonki 1kpl

-pullaa 4kpl

-keksejä 150g

-suklaata 200g

-pizzaa 1kpl

Mutta en nyt joka päivä osta ja syö näin paljoa. Mutta tässä menee raja, ennen kuin kukin herkkulaji rupeaa etomaan.

Vierailija
133/133 |
23.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-karkit n.100g

-sipsit/juustonaksut max puoli pussillista, sellaisesta normipussista ei mistää megasäkistä

-patonki, noin puolet

-pastaa, kulhollinen kastikkeesta riippuen

-pullaa, 2-3 normipuustia uunituoreena

-keksejä, riippuu keksistä vaikka koko paketin

-suklaata,  puoli levyä-levyn riippuuu suklaasta

-pizzaa, yksi kokonainen yhden hengen pizza