Normaalipainoiset ihmiset, paljonko pystytte syömään näitä esimerkkejä
Tai paljonko normaalisti syötte, jos syötte näitä:
-karkit
-sipsit/juustonaksut
-patonki
-pastaa
-pullaa
-keksejä
-suklaata
-pizzaa
Nämä ovat siis suurimpia herkkujani ja haluan tietää, paljonko KERRALLA pystytte syömään tai ylipäätään syötte? Mulla siis syöminen iso ongelma, syön aivan liikaa. Kukaan tuntemani naishenkilö lisäkseni ei pysty samoihin määriin syömisten suhteen, ei vaikka painaisi jopa enemmän kuin minä. Joten nyt haluan kuulla, mikä määrä tyydyttää teidät? (saa tähän muutkin vastata, normaalipainoisten vastaukset kiinnostaa kuitenkin eniten)
Kommentit (133)
Silloin kun herkuttelen, herkuttelen kunnolla: kerralla saattaa upota 300g karkkia, puoli pussia sipsiä ja vaikka pakastepizza, myöhemmin päivällä toinen samanlainen satsi. Oleellista tässä on se, että se tapahtuu HARVOIN (kerran 2-3 kuukaudessa) ja muuten syödään normaalisti.
166cm/60kg
-karkit - muutama riittää, en syö enempää. Pari tai viisi.
-sipsit/juustonaksut. Joko yksi kourallinen tai viisi kourallista. Aniharvoin.
-patonki 10 cm?
-pastaa Lautasellinen kerralla.
-pullaa Yksi iso korvapuusti menee, mutta puolikas riittää.
-keksejä En syö edes joka vuosi. Pari?
-suklaata Kaksi tai neljä palaa kerrallaan.
-pizzaa Koko pizzan, puolikas riittää.
Näin siis erittäin hoikka nainen.
Paljonko sä ap sitten syöt näitä? Viestistäsi pisti silmään se kun kysyit, mikä määrä tyydyttää. Minusta tuossa pitää miettiä, mikä muu elämässä tyydyttää kuin ruoka. Jos ruoka on ainoa lohtu, niin totta kai sitä tulee vedettyä vaikka tappiin asti. Itse ajattelen, että voISIN teoriassa syödä vaikkapa suklaalevyn kerralla, mutta miksi tekisin niin? Vaikka suklaa välillä himottaa, niin vielä enemmän himottaa pysyä hyvässä kunnossa.
Jos ajattelee tyydytystä vaikka asteikolla 1-5, niin suklaanhimossa levyn vetäminen voi lyhyellä tähtäimellä olla 4 tai 5, mutta pitkällä tähtäimellä se on vain 1. Se taas että syö hieman suklaata ja urheilee, on yhteenä kevyesti tuon 5. :) Ei siis tarvitse olla kokonaan ilman suklaata, mutta kun säilyttää kohtuuden niin lopputulos on paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn syömään kerralla (siis jos syön vain yhtä mainittua ainesta kerralla).
Karkkia 300 g.
Suklaata 8 palaa.
Pari pullaa.
Sipsejä 200g.
Kotipizzan normaalipizzan.
Mies, painoindeksi 24,6.
homohomohomonynny
No enpä kauaa kattelisi moista kukkakeppiä, 8 palaa, pari pullaa. Pelle on.
-karkit
harvoin
-sipsit/juustonaksut
pussi kerralla; joka toinen viikonloppu
-patonki
harvoin
-pastaa
voi mennä pari lautasellista
-pullaa
harvoin
-keksejä
harvoin; melkein paketti kerralla
-suklaata
usein, yleensä tummaa, levy kerralla
-pizzaa
ehkä pakastepizza viikossa; ravintolassa harvemmin
BMI 23, liikuntaa harrastava
Nainen, 45 vuotta, bmi 24:
Annokset ilmoitan per kerta eli mitä syön normaalisti kerralla. En koskaan syö övereitä.
- karkit: pari pientä lakupatukkaa tai pepe xxl kerran viikossa
-sipsit/juustonaksut: 150-180 g pussi kerran kuussa
-patonki: pari viipaletta, jos tarjotaan. En koskaan osta kotiin.
-pastaa: 2 dl, tilavuus kypsänä pari-kolme kertaa viikossa
-pullaa: 1 pulla. Ehkä pari-kolme kertaa vuodessa :D
-keksejä: 2-3 lauantaisin kahvin kanssa
-suklaata: ei ollenkaan. Jouluna pari konvehtia.
-pizzaa: 1/3 ja vatsa on täysi. Lopun pitsan syön iltapalaksi ja aamupalaksi. Pitsaa syön n kerran kuussa.
Vaikea arvioida, mutta suunnilleen näin:
karkit - 2 dl
sipsit/juustonaksut - 2 dl
patonki - esim. kokonainen Subway-patonki menee helposti
pastaa - en osaa arvioida, paljon
pullaa - 3 kpl kotona leivottuja normipullia
keksejä - en tykkää, ehkä 1
suklaata - 3 riviä
pizzaa - kokonainen normipizza
karkit: pussillinen
sipsit: puolet pussista
patonki: kokonaan, koska se on osa suunniteltua päivän syöntiä
pastaa: 150g per annos
pullaa: näitä syön harvoin. Yksi tai kaksi.
keksejä: en syö ollenkaan
suklaata: levyllinen menee pikku hiljaa nauttien
pizzaa: kokonaan
--------------------------
Olen siis urheileva mies. 3150 kcal / päivä on suunniteltu ravintomäärä, tällöin paino nousee pikku hiljaa kun lihasta kasvattaa.
Kulutus on kans kohtuullinen, joten se nostaa tota syönnin määrää. Mutta mä en esimerkiksi tilaa pizzaa että voin huomenna lämmittää jämät. Syön sen kokonaan.
-karkit
-sipsit/juustonaksut
-patonki
-pastaa
-pullaa
-keksejä
-suklaata
-pizzaa
Jos puhutaan nyt niin että kerralla kuinka paljon yhdestä tuotteesta. En mä noita kaikkia kerralla söisi jos kyse on maksimista.
Mut:
-karkit : iso karkkipussi
-sipsit/juustonaksut : 300g sipsipussi
-patonki : 1
-pastaa: pari isoa lautasellista
-pullaa : 3
-keksejä : 10
-suklaata : 1 levy
-pizzaa : 1 iso pizza
Ikää 40, enemmän rasvaisen ja suolaisen kuin makean ystävä.
Karkista en juuri välitä, kourallinen kerrallaan tyydyttää, enempää en ole "testannut".
Sipsiä puoli pussia (tosin ostan itselleni sellaisen pienen pussin silloin kuin ostan, se menee kerralla).
Patonki, hmm, enemmän ruisleivän ystävä, en osaa sanoa.
Pastaa PALJON, siis esim. kolme kukkurallista lautasellista, jos oikein hyvin on onnistunut.
Pullaa menisi varmaan 6 helposti, on niin ilmavaa ja hyvää.
Kekseistä en välitä, mutta puolikas Oreo-keksipaketti varmaan, sitten tökkii rasvan määrä.
Suklaata syön vain tummana joten ei mene isoa määrää.
Pitsaa menee se yksi kerrallaan. Jos on lisääkin valmiina, esim. jotain pienempiä kaupan pakastepitsoja, niin aika pian huvittaa hakea pari palaa vielä.
en syö näitä ruoka-aineita ollenkaan, pastaa pääruoan lisäkkeenä.
harvat normaalipainoiset syö usein sipsejä, suklaata tms.
Kysyt, että paljonko pysytytte syömään ja mikä määrä tyydyttää. Nehän ovat kaksi ihan eri asiaa.
Jos minulla alkaa tulla olo, etten saakaan tyydystä jostain, olen alkanut tajuta, että avain siihen ei ole syödä lisää samaa lajia vaan että pitää muuttaa koko kuvio ja syödä jotain muuta. On monia mahdollisia syitä, miksei odotettua tyydytystä tullutkaan.
Tällä hetkellä tulen pikemmin vihaiseksi kuin tyytyväiseksi tai edes ravitun oloiseksi hampurilaisateriasta. En ratkaise ongelmaa syömällä toista perään vaan ihan alun alkaenkin pyrin välttämään koko hammpariaterian syömistä ja etsin tyydytyksen muualta.
-karkit: 10-20 karkkia, tulee muuten äklö olo
-sipsit/juustonaksut: en syö, en tykkää
-patonki: 5-6 palaa?
-pastaa: Ison syvän lautasellisen
-pullaa: riippuu koosta? 2 keskikokoista korvapuustia. Rakastan pullaa ja muistan teininä syöneeni 6 korvapuustia päivässä, kun äiti oli leiponut. Nyt ei ehkä menis.
-keksejä: taas riippuu koosta. 2 isoa, 6 pientä (esim. Domino).
-suklaata: Sellanen pieni geishalevy menee kerralla.
-pizzaa: Riippuu nälästä, useimmiten syön 1/2 pizzasta kerralla, mutta olen syönyt kotipizzan kotzonen yhdeltä istumalta.
Nainen 175/70
Pystyn syömään todella paljon kaikkea epäterveellistä. Mutta en nyt tiedä onko sillä väliä, sillä en osta kotiin herkkuja kuin todella harvoin. Se on lopun alkua ja läskin kertymistä jos pidetään kaapissa jotain dominon perhepakettaja joita "maistellaan" sillon tällön.
Mieluummin vedän ne sokeriöverit aina sillon tällön ja syön muuten terveellisesti.
Karkit: 150-200 g riippuen karkista.
Sipsit: 80 g
Patonki: semmoisen valkosipuli/yrttiraakapakastepatongin saan syötyä yksin. Taitaa olla 175 g.
Pasta: riippuu kastikkeesta ja pastasta mutta yleensä se 1,5 dl on riittävästi.
Pulla: Jos on uunituoretta, niin kyllä niitä 2 uppoaa helposti.
Keksejä: suolakeksejä ehjä puoli pakettia ja pipareita riippuen piparista. Itsetehtyjä joulupipareita kyllä menee vaikka kymmenen kerralla.
Suklaa: 2 palaa. Juuri leivoin pois levyjä, joiden parasta ennen oli 3 vuotta sitten.
Pizza: dr. Ötker menee kerralla mutta siinä on kyllä maksimi. Ravintolassa yleensä pitsa on liian iso.
N30, bmi 23.
Olen nainen 175cm/56 kg ja olen kuuluisa pohjattomasta vatsastani. Ikääkin mulla jo on.
Pystyn syömään käytännösssä ihan mitä tahansa mistä pidän vähintään 1,5 kg - 2kg kerralla. Ja pidän kaikesta mikä ap:n listalla on.
Enkä pelkästään pysty syömään, vaan usein myös syön.
Miehelläni on tapana vitsailla, että ruoka menee vatsaani, muodostaa valtavan kummun ja tulee saman tien ulos, mitään ei imeydy :D. Usein nauraa pömppämahalleni ja saa nauraakin.
En kuitenkaan suosittele tätä ns. normaalin aineenvaihdunnan omaaville. Mulla on selkeästi jotakin elimistössä pielessä tässä suhteessa, ja vitamiinitkaan eivät imeydy kunnolla, joudun syömään niitä reilusti yli suositellun määrän pillereinä vielä ruoan lisäksi.
Mutta tämå esimerkkinä siitä, että meitä on joka lähtöön.
Tiia16 kirjoitti:
en syö näitä ruoka-aineita ollenkaan, pastaa pääruoan lisäkkeenä.
harvat normaalipainoiset syö usein sipsejä, suklaata tms.
Tätähän ei kysytty.
Noista en syö muuta kuin suklaata, sipsiä ja pizzaa. Suklaata menee neljä palaa jälkkärinä kahvin kanssa, mielellään tummaa, myös Fazerin sininen käy. Sipsiä kourallinen kerralla. Pizzaa teen ilman vehnäpohjaa, en syö valmispizzoja enkä pizzerian pizzoja.
Harvoin näitä tekee mieli, lähinnä ennen menkkoja tai tosi väsyneenä himoitsen suklaata tai sipsejä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen 175cm/56 kg ja olen kuuluisa pohjattomasta vatsastani. Ikääkin mulla jo on.
Pystyn syömään käytännösssä ihan mitä tahansa mistä pidän vähintään 1,5 kg - 2kg kerralla. Ja pidän kaikesta mikä ap:n listalla on.
Enkä pelkästään pysty syömään, vaan usein myös syön.
Miehelläni on tapana vitsailla, että ruoka menee vatsaani, muodostaa valtavan kummun ja tulee saman tien ulos, mitään ei imeydy :D. Usein nauraa pömppämahalleni ja saa nauraakin.
En kuitenkaan suosittele tätä ns. normaalin aineenvaihdunnan omaaville. Mulla on selkeästi jotakin elimistössä pielessä tässä suhteessa, ja vitamiinitkaan eivät imeydy kunnolla, joudun syömään niitä reilusti yli suositellun määrän pillereinä vielä ruoan lisäksi.
Mutta tämå esimerkkinä siitä, että meitä on joka lähtöön.
On todella jotain pielessä. Normaalisti vatsa vetää n 0,5-0,7 litraa kerralla.
-karkit
Yhden pienen pussin
-sipsit/juustonaksut
yleensä ostan sellaisen pienen pussin (150g ?)
-patonki
kolme-neljä viipaletta
-pastaa
en osaa sanoa tarkkaa määrää
-pullaa
yhden syön jos on tarjolla
-pizzaa
yleensä syön puolikkaan ja toisen puolen esimerkiksi seuraavana päivänä