Mikä avasi silmäsi naisvihalle yhteiskunnassamme?
Minä tajusin vasta suostumus2018 kampanjan myötä. Ensin tajusin että meillä ihan oikeasti keskustellaan naisten fyysisestä koskemattomuudesta ikäänkuin se olisi jotenkin epäselvä asia. Mutta varsinainen shokki oli ko. kampanjan kiihkeä vastustus joka kertoi, että raiskausia ei vain vähätelllä vaan uhrien oikeuksia suorastaan VASTUSTETAAN.
Melko kylmäävää
Kommentit (266)
Vierailija kirjoitti:
Tajusin naisvihan, kun vasemmistonaiset tuuppasivat biologiset naiset transjunan alle:
https://blogit.kansanuutiset.fi/feministipistoja/pillufeminismin-loppu
Pillufeminismiä - miten kehtaatte! Teidän takianne puhutaan etureikäihmisistä, mentstruoijista, kohdunkantajista ja rintakehäruokkijoista. Puhutte raskaanaolevista ihmisistä, etteivät lumihiutaleet pöyristyisi. Teidän takianne kuukautiset, raskaus, abortit ja epätasa-arvo eivät olekaan naiserityisiä kysymyksiä. Jos biologista sukupuolta ei ole, niin mihin naisten kokema sorto perustuu?
Sama. Radikaali transaktivismihan se aukaisi silmät.
Nyt kun aikuisena mietin, miten tytöt kasvatetaan, ja mitä naisilta miehiltä elämässä vaaditaa.
ytöt kasvatetaan:
-Kilteiksi= ottamaan muut aina ensin huomioon, ole positiivinen, HYMYILE.
-Tunteet pitää hallita, kaikkien kanssa pitää tulla toimeen
-Miehiä pitää ymmärtää ja palvella (eivät muka pärjää perus kotitöissä, tai näillä on tärkeämpiä töitä, kyllä nainen huolehtii)
-Ole näkymätön, älä aiheuta huolta tai haittaa
-Uhraudu perheesi ja lasten takia(=unohda oma elämä ja harrastukset, elä vain perheellesi)
Pojat kasvatetaan:
-Ole vahva, kilpaile muiden kanssa, muiden haastaminen on miehikästä, älä ole tunteellinen nössö!
-Pojat on poikia, saa olla agressiivinen ja käyttäytyä tuhoisasti, se on maskuliinista
-Herkkiä tunteita ei saa näyttää, ei saa itkeä, agressiivisuus kilpailumielessä machoa
-Kotityöt on nössöille ja naisille
-Perheen hoito on lähinnä rahallista, ei muodosteta kovin syviä suhteita lapsiin, kaverit ja harrastukset säilyy...
Onneksi yhteiskunta on menossa tasapuolisempaan suuntaan. Mutta tällaisen kuvan sain jo 90-luvun puolella sukupuoliroolien odotuksista, kummatkin odotukset toksisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V. 1994 ollessani 10-vuotias todella järkytyin kun opin, että Suomessa on ihan ok että puoliso raiskaa.
Onneksi lakia sitten muutettiinkin (huom, nykyisen pressamme vastustuksesta huolimatta!).
Tähän voi olla syy, jota et ehkä tule ajatelleeksi. On paljon tapauksia, joissa seksiin suostunut nainen myöhemmin ilmoittaakin tulleensa raiskatuksi, missä vaiheessa hyväuskoinen mies on tosi heikolla pohjalla. Siirrettynä avioliittoon tämä on ihan kestämätön asetelma. Se, että puoltaa tietyllä tavalla muotoiltua lakia, ei tarkoita että puoltaa raiskaamista sinänsä.
En ymmärrä miten tämmöinen on yhtään sen kestämättömämpää avioliitossa, kuin sen ulkopuolella. Avioliitossako naiset ovat muka alttiimpia tällaiseen valehteluun? Hyvin mieskeskeinen näkökulma muutenkin ra i skaamisesta. Jootakuta voidaan syyttää väärin, joten helpompi antaa sen olla laillista? Sitäpaitsi sana sanaa vastaan tilateissa se ei ole mies, joka on heikolla pohjalla, vaan nimenomaan se joka syyttää jos todisteet ovat vähäisiä tai niitä ei ole. Tällaisessakin tilanteessa kun se syytetty voi olla silti syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä on joka puolella koko ajan. Missä siihen muka ei törmää?
En ole ikinä tuntenut itseäni vihatuksi naiseuden takia. Yhden kerran olen kokenut että minua syrjitään. Se oli 70-luvulla lastentarhassa. Kun vierailtiin liikennepuistossa, niin pojat pääsi ajamaan polkuautoilla, tyttöjen piti treenata parijonossa tienylityksiä. Mitään muuta kertaa en tiedä enkä tunnista.
Tämä asia on oikeasti vakava, mutta hyrskähdin tälle. Juuri näin ne asiat menivät, ja menevät muuten aika paljon vieläkin. Tyttärelleni, 5 v oli päiväkodissa sanottu, että temppurata on pojille, tytöille on varattu leipomista. Ja siis oikeasti näin, viime vuonna, 2019.
Oikeesti? No eivät ole asiat sitten paljon minun lapsuudestanikaan muuttuneet. On se outoa, kun jo pieniä lapsia pitää "oikaista" niihin sukupuolirooleihin, niin että niitä leikkejä ei saa itse valita. Ja vielä kun ne "tytöille suunnatut leikit" ei ole edes mitään kunnon leikkejä, vaan juuri tuollaista sääntöjen ja tulevien kotiaskareiden tekemisten opettamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin naisvihan, kun vasemmistonaiset tuuppasivat biologiset naiset transjunan alle:
Pillufeminismiä - miten kehtaatte! Teidän takianne puhutaan etureikäihmisistä, mentstruoijista, kohdunkantajista ja rintakehäruokkijoista. Puhutte raskaanaolevista ihmisistä, etteivät lumihiutaleet pöyristyisi. Teidän takianne kuukautiset, raskaus, abortit ja epätasa-arvo eivät olekaan naiserityisiä kysymyksiä. Jos biologista sukupuolta ei ole, niin mihin naisten kokema sorto perustuu?
Sama. Radikaali transaktivismihan se aukaisi silmät.
Suurinta naisvihaa on naiseuden häivyttäminen, jota nuo vasemmistonaiset harrastavat. Rodullistettuja naisia, maskuliinisia naisia, lesboja, köyhiä naisia ja heidän sortoaan yhdistää biologia, ei mikään identiteetti.
Yhteiskunnassamme en ole havainnut naisvihaa, mutta oma naisvihani kyllä ryöpsähti valloilleen päädyttyäni tänne av:lle ja tutustuttuani suominaisen sielunmaisemaan. Ei ole kaunista katseltavaa se.
M27
Monille tuttavilleni ja sukulaisilleni on omien kumppaneiden, sukulaisten taholta vanhempana naisena heitetty halventavia ulkonäkökommennnteja. Esim minä itse. Mieheni alkanut haukkua ulkonäköäni. Kuulemma olen oksettava vanha lehmä jonka nahka roikkuu. Hän on minua vanhempi :D Nahka vatsasta jäänyt synnyttäessäni hänelle kaksi lasta. Ystäväni oli juuri saanut lapsen ja oli mennyt viikko niin hänen miehensä haukkui ja kiristi jättämisellä, kun oli jälkiä kehossa. Olen kuullut usein, kun isoisäni haukkuu isoäitiäni vitsien varjolla. Lihavuudesta useimmiten. Kuolaa nuoria tyttöjä vaikka on 80+ Minulla on todella suuret rinnat ja niitä kommentoitu tuntemattomien osalta. Kerran eräs humalassa oleva mies tarrasi niihin kivuliaasti kiinni. Tapahtuman järkkäri näki sen ja ei reagoinut vaan NAURAHTI! Onneksi en ollut yksin liikenteessä. Valitimme toiselle järkkärille ja urpoa sitten pidettiin silmällä :( Eli naisen herkkää aikaa lapsensaanni jälkeen ja oman terveytensä uhraamista arvostetaan miehen näkökulmasta vain silloin, kun pysyt muuttumattomana. Ei varmaan tullut yllätyksenä, että naiselta vaaditaan vaikeiden repeämien yms lisäksi HUOMIOIMAAN miestä. Tyydyttämään jos itse ei kursittuna siihen kykene. Sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se naisten väheksyntä ja ihmislajin huonompana vaihtoehtona pitäminen on todella syvään juurtunut varmaan melkein joka ikiseen kulttuuriin. Varsinkin länsimaissa tätä on edesauttanut kristinusko, joka on pohjimmiltaan todella misogynistinen kuten joka ikinen kyseisen uskonnon pyhänä pitämää kirjaa lukenut tietää. Ja miettikääpä vaikka monissa eurooppalaisissa maissa edelleen voimassa olevia nimilakeja, joiden mukaan naisen on PAKKO ottaa aviomiehensä sukunimi, muuta vaihtoehtoa ei ole. Ei varmaan tarvitse edes mainita esimerkiksi ranskan kielioppia: jos ryhmässä on miljoona naista ja yksi mies, koko ryhmää täytyy ranskassa kutsua maskuliinin mukaan sillä se yksi mies on yksinään tärkeämpi kuin ne miljoona naista ja feminiinimuoto olisi täten loukkaava. Samanlainen systeemi on monessa muussakin kielessä. Ja mikäpä olisi pahempi loukkaus miehelle kuin sanoa, että hän käyttäytyy kuin tyttö tai tekee jotain kuin tyttö (tai homo, koska homot ovat "naismaisia").
Ylisarmeijan alapeukkusadetta odotellessa!
Kirjoitat ihan asiaa. Massiiviset alapeukutukset kertovat taas, että uskonto ei kestä mitään kriiitiikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnassamme en ole havainnut naisvihaa, mutta oma naisvihani kyllä ryöpsähti valloilleen päädyttyäni tänne av:lle ja tutustuttuani suominaisen sielunmaisemaan. Ei ole kaunista katseltavaa se.
M27
Sinun sielunmaisemasi vasta ruma onkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhteiskunta kerran sortaa naisia ja halveksii kaikkea naisiin liittyvää, eikö noista asioista puhumisesta naiserityisinä nimenomaan kannattaisi luopua?
Kieltämättä sukupuolen itsemäärittelystä seuraa kaikenlaista hulvatonta kun se yhdistetään intersektionaaliseen feminismiin. Etuoikeutettu cis-heteromies voi sanoa identifioituvansa naiseksi ja yhtäkkiä hän onkin peräti kolmella eri tavalla sorrettu (transsukupuolinen, nainen ja lesbo).
Ehkä se oli yksi hetki, kun oikeasti yksi tuttuni ( mies) sanoi minulle, että naiset saavat aina seksiä. Olimme jotenkin puhuneet aiheesta ja sitten hän sanoi niin. Silloin vasta oikeasti ymmärsin, että jotkut ajattelevat naisen olevan helppo saada seksiä ja muutenkin löytää kumppanin. Eihän se silti aina näin mene. Toisaalta itse olen kokenut myös paljon kiusaamista juuri ulkonäön ja sen vuoksi, että olen nainen ja aiheet liittyneet sukupuoleen yhdistettäviin seikkoihin. Joskus miehet todellakin sanoneet paljon ikäviä juttuja jos en ole esim vastannut jossain kadulla heille tai muuten sanonut vastaan jossain tilanteessa, kun minua on pilkattu. Silloin on oikeasti kuulunut ihan minkälaista juttua vaan. Toisaalta myös naisilta olen kuullut välillä ikäviäkin juttuja ja myös tytöt kiusasivat aikoinaan. Muuten en halua ajatella, että elämä mieheni olisi helppoa tai, että miehiä voisi todellakaan syyttää monistakaan asioista. En voi silti ajatella, etteikö miehinä voisi olla helpompaa ainakin joissakin asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tyypillistä manspleinaamista täällä!
Siis MIES selittää meille naisille, että me vaan kuvittelemme kohdanneemme naisvihaa, syrjintää ja väheksyntää.
Hän siis miehenä itse sortuu naisvihaan, koska yrittää suu vaahdossa selittää mitä me tunnemme, olemme kokeneet ja nähneet.Todistaa siis itsekin että naisviha on edelleen voimissaan.
Eihän se mitään todista. Olen usein naisenakin todistanut, että usein ne yhteisön kaikista turhimmat ja taakkana olevimmat naiset vetoavat hihastaan johonkin naisvihaan. Yleensä pätevät ja osaavat naiset eivät tarvitse tällaista korttia, koska, no he ovat päteviä ja osaavia ja heitä siksi tarvitaan.
Minusta sinun kommenttisi oikein huokuu naisvihaa.
Aivan, ja kiinnostaa tietää, mihin näitä päteviä ja osaavia tarvitaan: ettei vaan essussaan palvelemaan.
Feminismi. Koskaan en ole nähnyt yhtä paljon täynnä vihaa olevia naisia kuin feministeissä.
KAPITALISMI. Naiset matalapalkka-aloilla raataa, että miehet (lukuunottamatta joitain naispoikkeuksia) nauttii yltäkyllyydestä.....
Av avasi silmäni miespelolle, jota tämänkin ketjun aloitus ilmentää. Oma pelko saa näkemään vihaa ja sortoa ympärillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V. 1994 ollessani 10-vuotias todella järkytyin kun opin, että Suomessa on ihan ok että puoliso raiskaa.
Onneksi lakia sitten muutettiinkin (huom, nykyisen pressamme vastustuksesta huolimatta!).
Tähän voi olla syy, jota et ehkä tule ajatelleeksi. On paljon tapauksia, joissa seksiin suostunut nainen myöhemmin ilmoittaakin tulleensa raiskatuksi, missä vaiheessa hyväuskoinen mies on tosi heikolla pohjalla. Siirrettynä avioliittoon tämä on ihan kestämätön asetelma. Se, että puoltaa tietyllä tavalla muotoiltua lakia, ei tarkoita että puoltaa raiskaamista sinänsä.
En ymmärrä miten tämmöinen on yhtään sen kestämättömämpää avioliitossa, kuin sen ulkopuolella. Avioliitossako naiset ovat muka alttiimpia tällaiseen valehteluun? Hyvin mieskeskeinen näkökulma muutenkin ra i skaamisesta. Jootakuta voidaan syyttää väärin, joten helpompi antaa sen olla laillista? Sitäpaitsi sana sanaa vastaan tilateissa se ei ole mies, joka on heikolla pohjalla, vaan nimenomaan se joka syyttää jos todisteet ovat vähäisiä tai niitä ei ole. Tällaisessakin tilanteessa kun se syytetty voi olla silti syyllinen.
Jos aletaan lähteä siltä pohjalta, ettei syytöksiä tarvitse todistaa oikeiksi millään tavalla, niin murenee pohja koko oikeusjärjestelmältä. Sen verran pitäisi jokaisen tietää.
Naisvihaa varmasti on, kuten miesvihaakin, mutta se on katkerien yksilöiden kehittämää. Yhteiskunnallisesti taas mikään ei ole niin suojeltua ja etuoikeutettua kuin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tyypillistä manspleinaamista täällä!
Siis MIES selittää meille naisille, että me vaan kuvittelemme kohdanneemme naisvihaa, syrjintää ja väheksyntää.
Hän siis miehenä itse sortuu naisvihaan, koska yrittää suu vaahdossa selittää mitä me tunnemme, olemme kokeneet ja nähneet.Todistaa siis itsekin että naisviha on edelleen voimissaan.
Eihän se mitään todista. Olen usein naisenakin todistanut, että usein ne yhteisön kaikista turhimmat ja taakkana olevimmat naiset vetoavat hihastaan johonkin naisvihaan. Yleensä pätevät ja osaavat naiset eivät tarvitse tällaista korttia, koska, no he ovat päteviä ja osaavia ja heitä siksi tarvitaan.
Minusta sinun kommenttisi oikein huokuu naisvihaa.
Aivan, ja kiinnostaa tietää, mihin näitä päteviä ja osaavia tarvitaan: ettei vaan essussaan palvelemaan.
Heille löytyy nimitys: kotirouvat. Tällaiset naiset veloittaa sillä aikaa kun uranainen paahtaa vahvasti itsenäisenä töissä ja voi nakata piut paut miesten vaatimuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä on joka puolella koko ajan. Missä siihen muka ei törmää?
En ole ikinä tuntenut itseäni vihatuksi naiseuden takia. Yhden kerran olen kokenut että minua syrjitään. Se oli 70-luvulla lastentarhassa. Kun vierailtiin liikennepuistossa, niin pojat pääsi ajamaan polkuautoilla, tyttöjen piti treenata parijonossa tienylityksiä. Mitään muuta kertaa en tiedä enkä tunnista.
Tämä asia on oikeasti vakava, mutta hyrskähdin tälle. Juuri näin ne asiat menivät, ja menevät muuten aika paljon vieläkin. Tyttärelleni, 5 v oli päiväkodissa sanottu, että temppurata on pojille, tytöille on varattu leipomista. Ja siis oikeasti näin, viime vuonna, 2019.
Oikeesti? No eivät ole asiat sitten paljon minun lapsuudestanikaan muuttuneet. On se outoa, kun jo pieniä lapsia pitää "oikaista" niihin sukupuolirooleihin, niin että niitä leikkejä ei saa itse valita. Ja vielä kun ne "tytöille suunnatut leikit" ei ole edes mitään kunnon leikkejä, vaan juuri tuollaista sääntöjen ja tulevien kotiaskareiden tekemisten opettamista.
Omille tytöilleni ei ole juuri noin tapahtunut, poikien maailma on sen sijaan kylmä. Päiväkodissa ei voi pitää kaikkia lempivaatteita taikka ottaa mielilelua (babyborn) mukaan kun on tytöille. Yksikin poika luopui leteistään ja mekostaan päiväkodissa. Tyttö sentään voi pukeutua nykyään farkkuihin ja pitää hiuksensa lyhyenä, siitäkään ei ole kauaa kun se oli karsastusta aiheuttavaa.
Oletan että ap tarkoitti miesvihaa. Mammapalstahan se siihen herätti.