Kun pariskunnat lähtevät kaupasta...
Mies kävelee pari askelta edellä ja kantaa kasseja. Lastaa ostokset autoon ja istuu auton rattiin. Nainen istahtaa pelkääjän paikalle. Vielä kun tietäisi kumpi maksoi ostokset, arvata kyllä saattaa? :D
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Mitä virkaa naisella sitten on ostoksilla käydessä. Meillä ainakin tehdään asiat fifty fifty.
Et ymmärrä mitään. Se on helpompaa mennä mukaan, kuin tehdä kauppalista ja saada silti kyselyitä, snap chat kuvia ja puheluita ostosten tekemisestä, ja silti saada tukku vääriä tuoteita kotiin.
No senhän takia minä sen miehen sinne kaupoille tuon, että se maksaa ja kantaa ostokset kotiin! Ei kai muuten kukaan miestään perässään sinne raahaa hoputtamaan. :D No ei vaan, ollaan suhteellisen tasavertaisia ja kaikki on yhteistä (välillä olen itse ollut työtön, välillä mies, yhteiset rahat), mutta painavien kauppakassien kantamisen hoitaa AINA mies. Itse otan sen kevyimmän. Kävellään kyllä yhteiseen tahtiin yleensä eikä ole autoa.
Mies käy aina kaupassa, minä teen ruoan ja muut kotityöt. Tämä on normaali työnjako puolisoiden kesken eikä mitään nykyajan tasa-arvo hömppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalle visalaskulle menevät meidän ruokaostoksemme.
buahhahah, visa laskulle? Kas kun ei Elannon tilille. Ostaako joku vielä nykyään ruokaa velaksi. Tiesitkö että visan tod. vuotuinen korko on jotain yli 5%
Tiesitkö että Visan käyttö on täysin ilmaista jos maksaa laskun kokonaan kuun lopussa? Kannattais ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa pätemään.
Vierailija kirjoitti:
Mies käy aina kaupassa, minä teen ruoan ja muut kotityöt. Tämä on normaali työnjako puolisoiden kesken eikä mitään nykyajan tasa-arvo hömppää.
Oletpa tehnyt tyhmän diilin, ukko pääsee helpolla... tietty jos olet pois työelämästä, noin sitten hyvä, että edes kotityöt teet.
Kokeile vaihtaa kuukaudeksi osia, niin huomaat hölmöytesi.
Mies maksaa, minä pakkaan. Ruoat maksetaan yhteiseltä taloustililtä. Kauppakassit kannetaan yhdessä autolle, mies kantaa raskaamman, minä kevyemmän. Mies ajaa, koska minä en pidä ajamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies maksaa ja minä pakkaan kassit. Mies jaksaa kantaa paremmin kassit tai työntää ostoskärryt autolle, yleensä mies myös ajaa koska on parempi kuski.
Juu. Mutta hyväksi kuskiksi kehittyy useimmiten sillä, että ajaa.
Meilläkin mies silloin ajaa kun olaan yhdessä.
Onhan se helppoa minulle, jostain syystä on helppo istahtaa sihen viereen.
TApa se on ja se, että mies enempi tykkää ajaa yhteisillä reisuilla. Istellä ei hinkua. Ajan kylä muuten ihan riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Missä sinä asut?
Yleensä nainen käy kaupassa pienten lasten kanssa kävellen tai pyörällä, ostaa - ja maksaa - koko perheen ruokaostokset.
Mies käy "ylitöissä" (=kapakka), salilla tai lenkillä, kun vaimo huolehtii lapsista ja kodista.
Jep ja myös valmistaa ruuat ja siivoaa jäljet, mies tulee syömään jos ehtii.
Meillä maksetaan omat ostokset omista rahoista.
Minä yleensä pakkaan ja kannan kassit, koska ei osaa pakata järkevästi ja heittää ne levälleen autoon.
Mies taas ajaa yleensä autoa, koska käydään usein sen autolla ja en halua sellaisella pommilla ajaa, jossa luistaa kytkin ja renkaatkin huonot.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä mies pakkaa, koska on järjestelmällisempi ja minä maksan. Sinällään yks ja sama tuo maksaminen, kun käytössä tietysti yksi yhteinen tili. Ollaan nääs naimisissa, eikä mitään kämppiksiä.
Eiköhän jokainen pari, aviossa tai ei, saa ihan itse miettiä ja päättää millaisia tilejä kullakin on. Itse edustetaan sitä koulukuntaa että ehdottomasti omat tilit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalle visalaskulle menevät meidän ruokaostoksemme.
buahhahah, visa laskulle? Kas kun ei Elannon tilille. Ostaako joku vielä nykyään ruokaa velaksi. Tiesitkö että visan tod. vuotuinen korko on jotain yli 5%
Tiesitkö että Visan käyttö on täysin ilmaista jos maksaa laskun kokonaan kuun lopussa? Kannattais ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa pätemään.
Riippuu kortista. Joissakin menee joko kuukausimaksu tai sitten joku pieni maksu, jos kortille on kertynyt ostoja.
Meillä mies maksaa, ajaa autoa ja kantaa kassit autoon. Toki yhteiset rahat. Joskus kun on oikein herrasmies tuulella niin avaa mullekkin oven.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies maksaa, ajaa autoa ja kantaa kassit autoon. Toki yhteiset rahat. Joskus kun on oikein herrasmies tuulella niin avaa mullekkin oven.
Tyhjentääkö mies myös kassit?
Vierailija kirjoitti:
Oletkos koskaan ollut nainen, joka haluaa ajaa autoa ja ohjaa miehen apukuskin paikalle istumaan? Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta ei ole: monelle miehelle, erityisesti nuorelle miehelle, on kummallisen vaikeaa antaa naisen ajaa, vaikka auto olisi naisen - äidin, isoäidin, siskon, naisystävän tai muuten vain jonkun naisen - oma.
Jep. Oma mieheni oli alkuun samanlainen. Muutaman kerran jäi lähdöt sitten välistä ja palasin taloon. Nykyään ei edes yritä vängätä. Yleensä ajaa se kenen autokin on. Minusta normaalia. Enkä tykkää istua kenenkään kyydissä, ajan itse mieluiten.
Mies maksaa ruokaostokset koska minä maksan asumisen kulut, asuminen maksaa moninkertaisesti enemmän kuin ruoka. Sorry ap, et sinä voi mitään päätellä jostain kauppareissusta.
Kun käymme kaupassa yhdessä, minä maksan ja mies pakkaa ja ostoskärryillä vie ostokset autoon. Joku ongelma?
Meillä yleensä näin silloin harvoin, kun käydään yhdessä kaupassa. Tavallisesti käyn yksin. Ja maksan ostokset myös silloin, kun mies on mukana.
Joskus toki ajan silloinkin, kun mennään yhdessä ja saatan jopa kantaa osan kasseista. Kummallista, eikös? Jotkut kutsuu sitä myös tasa-arvoksi, että mieskin joskus pääsee rattiin ja saa kantaa ostokset.
Meillä mies maksaa ostokset aina ja ajaa autoa aina, kun käydään yhdessä kaupasssa. En ole osannut ajatella, että siinä olisi jotain outoa tai minkäänlaista aihetta ketjun aloitukseen palstalla. Yleensä mies käy kaupassa yksin, koska pitkäaikaistyöttömänä hänellä on siihen paremmin aikaa.
Meillä ei pääsääntöisesti käydä yhdessä kaupassa (tai tehdä paljon muutakaan yhdessä).
Mutta jos .menisimme, mies hankkiutuisi pikapuoliin kassojen lähelle selaamaan kännykkää. Itse saisin keräillä tavarat kärryyn.
Minä saisin työntää ostoskärryt, koska miehen selkä ei kuulemma kestä sitä. Kuten ei muutenkaan mitään pyörillä kulkevaa, jollei siinä ole moottoria. Esimerkiksi lastenvaunuja tai -rattaita. Tai matkalaukkua. Pari vuotta sitten palasimme lomalta Etelä-Euroopasta ja mies vedätytti omaa matkalaukkuaan 10-vuotiaalla pojallamme, vaikka poika oli palatessa lievästi flunssainen ja kuumeinen.
(Yksin ollessaan mies selviää ostoskärryistä, matkalaukusta ym eikä muutenkaan ole mikään erityisen vaivainen. )
Kotona minä saisin latoa ostokset jääkaappiin. Miehen pitäisi päästä sohvalle lepäämään rankan kauppareissun jälkeen. Siinä välissä meistä kumpi tahansa voi ajaa auton kaupasta kotiin.
Jos minä ajan, käytän peruuttaessa peilejä. Mies peruuttaessaan kääntää päätään taaksepäin, minkä seurauksena auton etuosa jää pimentoon ja on joskus saanut rutun tai lommon parkkipaikan pylväästä.