Kun pariskunnat lähtevät kaupasta...
Mies kävelee pari askelta edellä ja kantaa kasseja. Lastaa ostokset autoon ja istuu auton rattiin. Nainen istahtaa pelkääjän paikalle. Vielä kun tietäisi kumpi maksoi ostokset, arvata kyllä saattaa? :D
Kommentit (171)
Itse olen ihmetellyt viimeksi naisen ajamista joskus 70-luvulla, kun äitini sisko ajoi autoa. Oli siis ensimmäinen nainen, jonka näin ratissa.
Tapailukumppanin kanssa hän ajoi kenen autolla olimme ja maksaja meni sen mukaan kumman luona olimme. Meni aikalailla tasan tällä tyylillä.
Vierailija kirjoitti:
Tapailukumppanin kanssa hän ajoi kenen autolla olimme ja maksaja meni sen mukaan kumman luona olimme. Meni aikalailla tasan tällä tyylillä.
Olin ymmärtävinäni, että tapailukumppanisi ajoi aina, mutta auto vaihtui sen mukaan oltiinko sinun vai hänen luonaan.
Lisäksi oli kolmas henkilö, joka maksoi aina. Ilmeisesti sai korvaukseksi seuraa tai yösijan sinun tai seurustelukumppanisi luota riippuen siitä kumman luona oltiin? Tosin hieman jäi epäselväksi, että tuliko maksaja sen tilalle, joka ei asunut siellä, missä kulloinkin oltiin?
Hahah ei kyllä meillä kun miehelläni ei ole edes ajokorttia eikä halua sellaista hankkia. Maksamme myös kaiken puoliksisi paitsi kaljat ja vain toiselle kuuluvat tuotteet. Myönnän kyllä kantavani kevyimmät ostokset.
Olemme nuoria aikuisia ja tunnen kaveripiireistämme enemmän naisia, joilla on ajokortti ja auto. Mieheni ja hänen kaverinsa ovat kaikki asuneet ikänsä kaupungin keskustassa ja yhdelläkään heistä ei ole ajokorttia, kun ei ole koskaan ollut tarvista liikkua autolla. Toisaalta kaverini (nainen), joka on myös kasvanut aivan kaupungin keskustassa hankki ajokortin ja auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tossa kuviossa nyt jotain vikaa vai?
En tiedä mutta mitä tuo Ap:n kuvaileman tilanteen nainen oikeasti edes tekee kauppareissuilla. Raahautuu perässä mukana?
Pitäähän jonkun päättää mitä sieltä ostetaan. Siis muutakin kuin kaljaa ja makkaraa. Eikös se päätä joka kokkaakin :D
Ennen koronaa tehtiin monesti just noin. Mies aattelee että muut kattoo pahasti jos minä kannan kassit. Monesti myös oltiin miehen autolla liikenteessä, kun hän töistä tullessa poimi minut kyytiin. Ihan puoleksi maksetaan kaikki eläminen, kun kerran sen halusit tietää, vaikka minä olenkin opiskelija ja mies töissä.
Kaupassa yhdessä ollessa mies maksaa ostokset meidän yhteiseltä tililtä (jonne minä olen enemmän rahaa laittanut, koska palkkani on suurempi) ja minä pakkaan kassit. Jako on näin, koska mies pakkaa huolimattomasti ja itse tykkään pakata järjestelmällisesti ja nopeasti niin parempi näin päin. Meidän perheen auto puolestaan on minun. Olen saanut sen ennakkoperintönä vanhemmiltani. Mies ajaa useasti kun olemme yhdessä liikenteessä sillä hän pitää ajamisesta enemmän kuin minä. Auton juoksevat kulut maksetaan yhteiseltä tililtä.
Arvasitko ap oikein?
Viimeksi kun käytiin kaupassa, niin mies työnsi kärryjä koko käynnin ajan, kassalla minä pakkasin ostokset ja sillä välin mies maksoi kortilla, jonka tiliin myös minulla on kortti. Minä kannoin toisen kassin, mies toisen, istuttiin minun autoon ja minä ajoin kotiin miehen istuessa kyydissä.
Itse ajan aina, oli kyydissä oma mies, isä tai mikä ukkeli vaan. Ei kysymystäkään siitä kuka ajaa. Ikinä ei ole omalla kohdalla ainakaan naisena oleminen autolla ajamista estänyt millään lailla.