Kun pariskunnat lähtevät kaupasta...
Mies kävelee pari askelta edellä ja kantaa kasseja. Lastaa ostokset autoon ja istuu auton rattiin. Nainen istahtaa pelkääjän paikalle. Vielä kun tietäisi kumpi maksoi ostokset, arvata kyllä saattaa? :D
Kommentit (171)
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa mitä sanotte, mutta kyllä se on miehen tehtävä pitää ohjat käsissään - kaikissa asioissa. Luontoa vastaan on turha taistella.
😂😂😂
Mitä nyt omaa 36-vuotiasta miestä miettii ja vaikka lukee vähän Naisteenhuonetta Facebookissa, niin aika dorkia osaa miehet olla. Ei osaa edes kaupasta oikeita juttuja ostaa.
Ei moni mies kykene mitään ohjia pitämään, mutta osaavat toki käydä töissä ja on enemmän lihasta kassien kantamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Nainen, joka ei koskaan aja autoa, antaa itsestään avuttoman kuvan. Ja on sitten ihan pulassa, kun mies kuolee.
Mitä sä selität?
Asun 8 km Helsingin keskustasta, kävelen kauppaan alle minuutissa. Myös kirjasto, kirkko ja terveysasema alle 5 min kävelymatkan päässä.
Työpaikka ydinkeskustassa.
En siis todellakaan ole hankkinut ajokorttia enkä aio. Monella ystävälläni ei myöskään ole korttia, ja esim. äidilläni ei ole autoa ja veljellänikään ei ole korttia.
Myöskään miehelläni ei ole ajokorttia 😅
Eli en todellakaan olisi pulassa, vaikka häntä ei olisi.
Käymme yhdessä miehen kanssa kaupassa. Minä teen ostoslistan ja ohjeistan miestä hakemaan tarvittavia tuotteita samalla, kun täytän ostoskoria listan mukaan. Kassalla mies maksaa ja minä pakkaan, koska olen siinä tehokkaampi. Rahat on yhteiset, joten sillä kumpi korttia vilauttaa ei ole mitään väliä. Kassalta lähdetään yhdessä, mies ehkä useammin edellä, kun on saanut repun selkäänsä heti kassalta tullessaan ja minä vasta sitten, kun mies ottaa loput kassit.
Jos olisi auto, niin mies ajaisi sitä useammin. En pidä juurikaan ajamisesta, mies taas pitää siitä.
No, se kassinkantaja mies on saanut naisen. Joka luultavasti tekee kotona paljon enemmän kuin kassinkannon verran. Ei hänellä huonosti mene.
Mies, joka laittaisi minut kantamaan yhteiset ruokakassit ja itse ei mitään olisi pian entinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen, joka ei koskaan aja autoa, antaa itsestään avuttoman kuvan. Ja on sitten ihan pulassa, kun mies kuolee.
Täh?
Osaan ajaa autoa, ajoin autoa 5v ennen kuin tapasin mieheni, jonka mielestä on tylsää jos hän ei aja. Joten hän ajaa, minä istun vieressä ja höpötän.
Ei se autolla ajamisen taito häviä minnekkään kun on kerran sen oppinut, vähän kuin pyörällä ajo. Vai etkö enää muista miten ajetaan pyörää kun et ole ajanut pyörällä moneen vuoteen?
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. Liikenne ja autot muuttuvat melko nopeaa vauhtia. Jos onkkymmeniä vuosia ajamatta, ei sitä muista ja ennenkaikkea ei uskalla. Naapurissa asuu ihan älykäs, sivistynyt koulutettu nainen. Joka antoi miehensä ajaa. Sitten jäätyään leskeksi yritti alkaa ajaa, otti lisätuntejakin, mutta ajaminen jäi. Tiedän tosin pari naista, jotka ajoivat kortin vasta kuusissakymmenissä, toinen jäätyään leskeksi ja toinen miehen dementoiduttua. Tämä leski sitten ajoi rekan alle kolmion takaa.
Miehillä on yleensä enemmän rahaa, enemmän lihasvoimaa ja paremmat ajotaidot. Niin ja nopeampia kävelemään, siksi nainen usein laahustaa perässä.
Mä maksan, mies pakkaa, mä kannan, paitsi jos on enemmän ku 2 kassillista, niin mies voi kantaa jotain.
Mie en käsitä näitä kommentteja! Aina olen tykännyt autoilla, ja aina olen myös kantanut kauppakasseja. Varmaan hermostuisin jos mies kohtelisi mua niin, etten voisi tehdä näitä ihan normaaleja asioita. Ja en ymmärrä myöskään tuota "vahvempi tekee enemmän"- ajatusta. Kyllä mie naisena tykkään salillakin käydä, ja olen kiinnostunut ylläpitämään sellaista peruskuntoa, että jaksan kantaa kauppakasseja. On meitä kyllä moneen junaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalle visalaskulle menevät meidän ruokaostoksemme.
buahhahah, visa laskulle? Kas kun ei Elannon tilille. Ostaako joku vielä nykyään ruokaa velaksi. Tiesitkö että visan tod. vuotuinen korko on jotain yli 5%
En ole tuo, jolta kysyit, mutta en ole itse eläissäni maksanut korkoa visalle, koska maksan kaikki joka kuukausi pois ennen kuin korko alkaa juoksemaan. Visalla maksamisesta saan bonusta, jota käytetään mm. vakuutusten maksamiseen, joten tämä on minulle passeli tapa hoitaa ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on yleensä enemmän rahaa, enemmän lihasvoimaa ja paremmat ajotaidot. Niin ja nopeampia kävelemään, siksi nainen usein laahustaa perässä.
Enemmän lihasvoimaa kyllä mutta tavalliset kauppakassit jaksaa kantaa jokainen, ellei ole sairas tai muuten tavallista heikompi.
Meidän kylällä kun menee kauppaan niin alkaa jo parkkipaikalla naurattaa: autot tyhjäkäynnillä ja isännät istuu kuskin paikalla, "äitiä" odotellen. Hetken päästä tulee emäntä ja työntää täyttä ostoskärryä. Avaa ovet ja takakontin ja lastaa kaiken kyytiin, sekä palauttaa kärryn.
Meillä ainakin on ruokatili (S) erikseen ja siihen molemmilla kortit. Ihan sama kumpi hoitaa kortin vinguttamisen. Mies kantaa tottakai painavat kassit
Ruokakaupassa maksamme aina visalla, menee samalle laskulle joten ihan sama kuka visaa vinguttaa. Käymme kaupassa miehen autolla, haluaa ajaa omaa autoaan, on, minä tykkään istua ja nauttia maisemista. Mies haluaa pakata ostokset autoonsa itse, tietää miten ne tulevat ok minulle, pääsen vähemmällä. Ja nyt korona-aikana päätettiin että mies työntää kärryt ja minä lapan ostokset kärryihin, pienennetään niin tartuntariskiä.
Voi apua jos tästä nyt joku turhautunut vetää jotain johtopäätöksiä. Hanki ap elämä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies maksaa ja minä pakkaan kassit. Mies jaksaa kantaa paremmin kassit tai työntää ostoskärryt autolle, yleensä mies myös ajaa koska on parempi kuski.
Jos miehesi ajaa aina, niin tottakai hän on kokeneempi ja siten myös parempi kuski. Itse olet osaamattomuutesi aiheuttanut, jos et koskaan aja.
Viime kauppareissu miehen kanssa. Ostokset maksoin minä (n. 170€). Puokkiin kannettiin autoon. Mies autolla ajoi ja kotiin saavuttua kannettiin taas puokkiin ostokset kotiin
Meillä kyllä menee juuri kuten aloituksessa eikä se johdu siitä, että mies ei antaisi minun kantaa kasseja tai ajaa autoa. En vaan puutu noihin asioihin kun mies ne kerran oma-aloitteisesti tekee eli ihan voin vaan ottaa rennosti.
Miksi ihmeessä tällaiselle toiminnalle pitäisi keksiä joku selitys ja mielellään sellainen, että miehessähän se vika on ja kyllähän minä naisena olen tehnyt kuitenkin niin paljon enemmän. Ei tämä ole mikään kilpailu. Mies tekee jotain ja minä jotain, ihan sama.
Jos toinen ei tee mitään, oli sitten nainen tai mies, niin sitten on ongelma, mutta sitäkin olisi kannattanut miettiä etukäteen koska ei se kumppanin kädettömyys voi yllätyksenä yhtäkkiä tulla.
Voisin kantaa kassit ja maksaa ostokset aina mutta naisen pitää ajaa. Paljon mukavampaa käydä kaupassa, kun on ohuessa hiivassa :).
Meillä menee kaikki just toisinpäin. Mies vaan seuraa kiltisti kärryjen kanssa, kun mä kerään ostokset. Mä hoidan ne itsepalvelukassalla ja mies seisoo yleensä kaikkien tiellä. Mä pkkaan, maksa, nostan kassit kärryyn, työnnän kärryt hissin ja parkkihalliin auton viereen, mies menee istumaan autoon, mä lastaan ostokset autoon, vien kärryt pois, palaan autolle, istun autoon siihen vasemmalle puolelle, jossa on sellainen pympyrkäinen esine vatsan tiellä ja ajan pois mies ja ostokset kyydissä. Kotona mies kantaa kotiin ne painavimmat kassit, koska mä en jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän lihasvoimaa kyllä mutta tavalliset kauppakassit jaksaa kantaa jokainen, ellei ole sairas tai muuten tavallista heikompi.
Eihän kyse ole siitä että jaksaako yksin vaan kummalle siitä on enemmän vaivaa. Kyllä minä JAKSAN kantaa kaikki kassit jos on pakko, mutta mies saa ne helposti yhdellä kädellä, miksi ihmeessä se olisin siis minä joka ne hikipäisenä joutuisi kantamaan?
Omistanhan autonikin