Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun pariskunnat lähtevät kaupasta...

Vierailija
03.04.2020 |

Mies kävelee pari askelta edellä ja kantaa kasseja. Lastaa ostokset autoon ja istuu auton rattiin. Nainen istahtaa pelkääjän paikalle. Vielä kun tietäisi kumpi maksoi ostokset, arvata kyllä saattaa? :D

Kommentit (171)

Vierailija
101/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinoin, parikymmentä vuotta sitten kun olin nuori ja tyhmä, minulla oli mies, joka käveli kaupassa ostoskärryjen vieres ja lappoi tavaraa kärryihin. Kassalle tullessa hän häipyi tutkimaan ilmoitustaulua. Kun olin maksanut ja pakannut ostokset, hän saapui paikalle ja saapasteli vieressäni autolle, ja istui odottamaan että sain ostokset autoon ja kärryt paikoilleen. Sitten hän ajoi kotiin ja tyytyväisenä korkkasi ostamani oluen, kun kauppareissu oli tehty. Kyllä, hän on nyt ex.

Vierailija
102/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä maksan, kannan ja ajan autoa.

Huvittavinta on että vaimo kuitenkin kävelee kaupassa rahapussi kädessä.

Kuitenkin oletus on aina että minä maksan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä maksan, kannan ja ajan autoa.

Huvittavinta on että vaimo kuitenkin kävelee kaupassa rahapussi kädessä.

Kuitenkin oletus on aina että minä maksan

Huvittuneena annat käyttää itseäsi hyväksi etkä osaa keskustella asiasta?

Vierailija
104/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan kärryt kärryt ja mieheni korin. Käydään aina yhdessä kaupassa. Minä pakkaan kassalla kun olen tehokkaampi ja nopeaampi siinä. Mies tulee perässä ja maksaa. Meillä kummallakin S-tilit ja siirrän rahaa miehen tilille josta hän maksaa. Ei niitä tasan tarkkaan lasketa puoliksi kun noin suunnilleen. Nuppineulanpäitä ei tarvitse halkoa eikä hintoja laskea vaan kaikki ostetaan mitä tarvitaan, talous tarvikkeet ja ruoka on tärkeintä eikä niissä tingitä. Mitään pieniä määriä ei haeta kerralla vaan viikon satsi. Teen puutelistan ja huolehdin kaikki talous-ja hygieniatarvikkeet ettei mikään ole koskaan loppu. Mies kerää vain omat herkkunsa koriin. Minä en osaa hänen herkkujaan valita vaan hänen on tultava kauppaan itse ne valkkaamaan kun ensin hän meinasi vain istua autossa ettei hänen tarvitse tulla ollenkaan. 

Vierailija
105/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sinä asut?

Yleensä nainen käy kaupassa pienten lasten kanssa kävellen tai pyörällä, ostaa - ja maksaa - koko perheen ruokaostokset.

Mies käy "ylitöissä" (=kapakka), salilla tai lenkillä, kun vaimo huolehtii lapsista ja kodista. 

Vierailija
106/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minähän en viitsi ruokakaupan ruuhkaan mennä, laitan miehen tekemään ne ostokset samalla säästän vähän rahojani, sillä aikaa mieluummin vaikka lenkkeilen ja sen jälkeen vedän suklaalevyn naamariin.

Vierailija
107/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virolainen poikkis piti loukkauksena mikäli olisin naisena ruokaostokset maksanut.

Suomalaiselle aviomiehelle sopi hyvin että käyn yksin kaupassa, kannan 4 hengen ostokset kotiin ja kokkaan niistä hyvää ruokaa. Luonnollisesti maksoin ostokset koska olinhan se paremmin tienaava.

En tiedä miksi siedin huonoa käytöstä joten turha räksyttää siitä. Se oli sillon se.

Vierailija
108/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä sinä asut?

Yleensä nainen käy kaupassa pienten lasten kanssa kävellen tai pyörällä, ostaa - ja maksaa - koko perheen ruokaostokset.

Mies käy "ylitöissä" (=kapakka), salilla tai lenkillä, kun vaimo huolehtii lapsista ja kodista. 

Minulle tuollainen mies ei olisi kelvannut. Meillä ei ole lapsia ja silti huolehditaan kumpikin perusasioista. Käydään yhdessä kaupassa kuten edellä kerroin. Jos toinen sairastuu niin sitten osaa kumpikin ne ostokset yksinkin hoitaa mutta terveinä hoidetaan yhdessä. 

Vierailija
109/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalle visalaskulle menevät meidän ruokaostoksemme.

buahhahah, visa laskulle? Kas kun ei Elannon tilille. Ostaako joku vielä nykyään ruokaa velaksi. Tiesitkö että visan tod. vuotuinen korko on jotain yli 5%

Oletko kuullut maksuaikaominaisuudesta?

Ei tule korkoa.

Lähinnä käytetään siksi, että yhteiset menot menevät samaan paikkaan. Molemmilla on omat tilit monestakin eri syystä.

Ei nuo jotka eivät luottokortteja saa, tiedä millaisia ominaisuuksia niissä on ja miten homma toimii 😄

Vierailija
110/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai noitakin pariskuntia näkyy, me käydään yhdessä kaupassa kävellen, rahat menee yhteiseltä taloustililtä ja usein kumpikin kantaa ostoksia. Kieltämättä jos yhdellä kassilla selvitään niin mies sen ottaa.

Ap taitaa katsella keski-iän reilusti ylittäneitä pariskuntia, jos kaikki kulkee autolla ja mies kantaa aina kaiken.

Vierailija
111/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarkkaillut muiden pariskuntien toimintaa. Me käydään kaupassa, maksetaan ostokset noin puoliksi (Ei ole niin nuukaa) tai mies maksaa ostokset ja minä seuraavalla kerralla. Miehelle pakataan painavempia tuotteita, koska hän jaksaa niitä paremmin kantaa. Sitten kävelemme kotiin.

Helpottaisiko, jos kantaisin painavempia ostoksia useammin kotiin?

Vierailija
112/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen kantaa kassit tai työntää kärryjä ja toinen työntää lastenrattaita. Ostokset maksetaan puoliksi. Toinen latoo kassit autoon, toinen lapset istuimiin, se vie kärryt ja kasaa rattaat joka ensimmäiseksi ehtii. Autoa ajan yleensä minä, koska minulla on parempi auto.

Vierailija
113/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkos koskaan ollut nainen, joka haluaa ajaa autoa ja ohjaa miehen apukuskin paikalle istumaan? Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta ei ole: monelle miehelle, erityisesti nuorelle miehelle, on kummallisen vaikeaa antaa naisen ajaa, vaikka auto olisi naisen - äidin, isoäidin, siskon, naisystävän tai muuten vain jonkun naisen - oma.

Meillä vaimo ei suostu ajamaan. Pakottaako pitäisi?

Vierailija
114/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehdään isommat ostokset yhdessä. Minä puran kärryistä tavarat hihnalle ja maksan, mies pakkaa tavarat. Mies pakkaa ostokset pääsääntöisesti hyvin, mutta tunkee kassit ihan täyteen vaikka tyhjiäkin kasseja olisi. Ne täyteen pakatut kassit painavat niin paljon, että mies saa kantaa ne. Minä kannan kevyemmät. Minusta on helpompi kantaa kaksi järkevän painoista kassia kuin yksi painava.

Vierailija
115/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mies lähti yksin kauppaan, ajaa sinne autolla, kerää ostokset, maksaa kassalla, kantaa kassit autoon ja istuu ratin taakse.

Mä istun mukavasti sohvalla ja palstailen ja katson telkkaa. Lisäsin suklaata ostoslistalle ja tuoreita marjoja, kun teki mieli herkutella.

Kumman osa onkaan parempi AP:n mielestä?

Mies käy enemmän kaupassa, kun tekee ruuatkin. Vitsailee, että kun käyn kaupassa niin ikinä ei tule ruokaa sieltä. Käyn harvoin ja ostan "lisukkeita" ja herkkuja...Yhteiset rahat ja autoa ajaa molemmat. Mies kantaa herrasmiehenä kassit ja mun painavaa käsilaukkuakin.

Vierailija
116/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ilmoitti jo alkuaikoina, että naisen ei kuulu kantaa muuta kuin käsilaukkuaan. Ja roskapusseja ei ainakaan ikinä.

Eli mies kantaa ja istun tyytyväisenä apukuskina.

Vierailija
117/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn kaupassa ja lastaan kaikki autoon. Jos ollaan yhdessä, niin molemmat lastaa autoon. Minä naisena ajan usein. Mies ei pelkää kyydissä, kun olen ajanut paljon. Meillä minä usein maksan. Tosin yhteinen tili, molemmat tienaa saman verran.

Vierailija
118/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan, mies kantaa. Pelkää muiden kyydissä, joten ajaa itse, jos on ajokunnossa. Sitten jos ei ole ajokunnossa, ei niin pelotakaan... ;)

Vierailija
119/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tossa kuviossa nyt jotain vikaa vai?

En tiedä mutta mitä tuo Ap:n kuvaileman tilanteen nainen oikeasti edes tekee kauppareissuilla. Raahautuu perässä mukana?

Käydäänkö kaupassa yhdessä nimenomaan siksi, että molemmille olisi mahdollisimman paljon töitä? En nyt oikein käsitä mikä tässä kuviossa on se ihmettelyä vaativa osuus.

Vierailija
120/171 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletkos koskaan ollut nainen, joka haluaa ajaa autoa ja ohjaa miehen apukuskin paikalle istumaan? Kuulostaa yksinkertaiselta, mutta ei ole: monelle miehelle, erityisesti nuorelle miehelle, on kummallisen vaikeaa antaa naisen ajaa, vaikka auto olisi naisen - äidin, isoäidin, siskon, naisystävän tai muuten vain jonkun naisen - oma.

Mitä tarkoitat "antaa ajaa"? Jos nainen haluaa ajaa niin sitten ajaa, tuskin se mies sitä fyysisesti aikoo estää.

Totta kai ensisijaisesti ajaa se, jonka auto se on. Luulin, että tämä olisi kaikille itsestäänselvyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi