Tarve hoikistua. Mitä kevyttä leivän päälle, joka myös MAISTUSI JOLLEKIN?
Ärsyttää syödä leipää koska aina täytyy laittaa juustoa tai makkaraa. Ihmettelen niitä joiden leivälle riittää se sipaisu margariinia ja tomaattia. Maksamakkara olisi parasta mutta kun syön sen kymmenen leipäviipaletta päivässä niin ei pysty.
Mitä te laitatte leivälle? Onko vinkkejä kevyistä, mieluummin rasvattomista tai vähärasvaisista päällisistä?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän pelkkää voita, koska ihminen tarvitsee rasvaa polttaakseen rasvaa ja voi maistuu leivän päällä hyvältä. Kananmuna myös hyvä keitettynä tai paistettuna.
Ihmisillä on vääriä uskomuksia syömisestä ja aineenvaihdunnasta ja siksi ovat lihavia.
Kun laihdutetaan niin rasvamäärän tulee olla mahdollisimman matala, eikä silloin käytetä voita, vaan esim. sulatejuustoa sekä kurkkua, tomaattia ja salaattia. Raejuusto on myös vähärasvaista. Suosi oliiviöljyä leivän päällä, jos et ole vielä tottunut vähärasvaisuuteen. Ei kananmunaa joka päivä, ellei halua sydäninfarktia. Leivän kulutus luonnollisesti minimiin, erityisesti vaalean leivän.
Hoikkana oleminen on tosi helppoa, kun syö terveellisesti.
Olet oikeassa, ihmisillä on vääriä kuvitelmia. Kuten, että rasvamäärän tulisi olla mahdollisimman matala ja että kaiken ruuan pitää olla vähärasvaista. Ja, että luonnollinen ravinto, kuten voi ja kananmunat ovat suorastaan saa****ta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ymmärrän sinällään kun itse alan olla todella kypsä ruoanlaittoon ja tiskaamiseen, selkävaivaisena noita ei jaksaisi. Välillä tuntuu että alan syödä tästä lähtien vain leipää jonkin aikaa. Ja kyllähän sitä saattaisi 10 palaa mennä jollei muuta syö.
Rahkastahan voisi tehdä jotain maustettua levitettä? Kurkku on kyllä hyvää leivän päällä, niin tuore kuin maustekurkkukin.Onko tullut mieleen, että jääkaappiin voi tehdä terveellistä evästä valmiiksi?
Mua ainakin ärsyttää kun leipä pitää voidella, leikellä vihanneksia, höylätä juustoa ja tulee tiskiä ja joutuu nostelemaan aineksia edestakaisin.
Oonkin tehnyt aina ruokaisan salaatin josta riittää parille kolmelle päivälle, paljon helpompaa suoraan kiposta mättää.Suu menee väkisinkin virneeseen, kun joku puhuu ruokaisasta salaatista. Siitä tulee se mielikuva, että salaatti itsessään ei ole ruokaa.
Ei salaattia kyllä voi ruuaksi sanoa, ravintoarvo nolla eikä kaloreitakaan ole.
Ootpa aika mielikuvitukseton ja yksinkertainen. Ei oo tullut mieleen lisätä siihen jäävuorisalaatin, kurkun ja tomaatin lisäksi muutakin?
Anna kun arvaan, sulla on diabetes ja ylipainoa reilusti?
Menikö tunteisiin? Itse luettelemiesi kasvisten perusteella siis ainakaan salaatti, kurkku ja tomaatti eivät ole ruokaa.
-Se ruokaisaa salaattia ensin ihmetellyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän pelkkää voita, koska ihminen tarvitsee rasvaa polttaakseen rasvaa ja voi maistuu leivän päällä hyvältä. Kananmuna myös hyvä keitettynä tai paistettuna.
Ihmisillä on vääriä uskomuksia syömisestä ja aineenvaihdunnasta ja siksi ovat lihavia.
Kun laihdutetaan niin rasvamäärän tulee olla mahdollisimman matala, eikä silloin käytetä voita, vaan esim. sulatejuustoa sekä kurkkua, tomaattia ja salaattia. Raejuusto on myös vähärasvaista. Suosi oliiviöljyä leivän päällä, jos et ole vielä tottunut vähärasvaisuuteen. Ei kananmunaa joka päivä, ellei halua sydäninfarktia. Leivän kulutus luonnollisesti minimiin, erityisesti vaalean leivän.
Hoikkana oleminen on tosi helppoa, kun syö terveellisesti.
Hoikkana oleminen on helppoa, kun ei ole koko ajan nälkä.
Herkkuleipä minulle on jälkiuuniruispala, jossa päällä on kasvirasvaleivitettä, ohuen ohuita juustosiivuja ja oikeasti kypsää tomaattia tai kurkkua ja sitruunapippuria. Toinen herkkuleipä on ruisleipä, jossa on ohuesti avokadoa ja omenasiivuja (granny smith on paras).
Laihdutin viime syksynä noin kolmen kuukauden aikana 14 kiloa syömällä lähinnä kalaa ja kasviksia. Esim kaupan valmis salaattisekoitus ja purkki tonnikalaa. Toisinaan raejuustoa sekaan. Toinen vaihtoehto oli esim pakastewokkivihannekset ja kala. Nämä on todella nopeita eli eivät vaadi tuntikausien kokkauksia.
Jouluna sorruin mässäilemään ja muutama kilo tuli takaisin, mutta nyt olen taas tuossa -14kg painossa.
Jos pitää laihduttaa, niin ostakaa kunnollinen juoksumatto. Kävelette joka päivä reippaasti suosikkisarjanne katsomisen ajan, niin huomaamatta laihdutte. Juokaa vettä paljon.
Yksinkertainen taidat olla itse, kun et tiedä, mitä on salaatti.