Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarve hoikistua. Mitä kevyttä leivän päälle, joka myös MAISTUSI JOLLEKIN?

Vierailija
02.04.2020 |

Ärsyttää syödä leipää koska aina täytyy laittaa juustoa tai makkaraa. Ihmettelen niitä joiden leivälle riittää se sipaisu margariinia ja tomaattia. Maksamakkara olisi parasta mutta kun syön sen kymmenen leipäviipaletta päivässä niin ei pysty.
Mitä te laitatte leivälle? Onko vinkkejä kevyistä, mieluummin rasvattomista tai vähärasvaisista päällisistä?

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyisin syömään leipää, laittaisin siihen päälle voita, graavilohta ja kurkkua. nam.

Vierailija
42/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä ymmärrän sinällään kun itse alan olla todella kypsä ruoanlaittoon ja tiskaamiseen, selkävaivaisena noita ei jaksaisi. Välillä tuntuu että alan syödä tästä lähtien vain leipää jonkin aikaa. Ja kyllähän sitä saattaisi 10 palaa mennä jollei muuta syö.

Rahkastahan voisi tehdä jotain maustettua levitettä? Kurkku on kyllä hyvää leivän päällä, niin tuore kuin maustekurkkukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ymmärrän sinällään kun itse alan olla todella kypsä ruoanlaittoon ja tiskaamiseen, selkävaivaisena noita ei jaksaisi. Välillä tuntuu että alan syödä tästä lähtien vain leipää jonkin aikaa. Ja kyllähän sitä saattaisi 10 palaa mennä jollei muuta syö.

Rahkastahan voisi tehdä jotain maustettua levitettä? Kurkku on kyllä hyvää leivän päällä, niin tuore kuin maustekurkkukin.

Mielikuvituksen puutetta, jos ei muuta syötävää keksi kuin leipää.

Vierailija
44/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut mieleen, että jääkaappiin voi tehdä terveellistä evästä valmiiksi?

Mua ainakin ärsyttää kun leipä pitää voidella, leikellä vihanneksia, höylätä juustoa ja tulee tiskiä ja joutuu nostelemaan aineksia edestakaisin.

Oonkin tehnyt aina ruokaisan salaatin josta riittää parille kolmelle päivälle, paljon helpompaa suoraan kiposta mättää.

Vierailija
45/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeastaan ihan sama mitä siihen päälle laittaa jos leipää menee 10 palaa päivässä...

Mulla menee joskus koko pussi juuston ja voin kera :o

Vierailija
46/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat siis pelkästään leivästä noin 700 kaloria päivässä? Siihen vielä juustot, makkarat ja levitteet? Tämähän tarkoittaa, että et saa syödä yhtään mitään muuta, jos meinaat laihtua. Ja jos laitat paljon noita päällisiä, niin et laihdu, vaikka söisit vain leivät. Ellet sitten ole todella ylipainoinen....

Joo, pakkohan tämän on olla provo.

KILOkaloria

Vierailija
47/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylähuuli

Vierailija
48/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, leipä itsessään on se ongelma. Sen puputtamisen kun lopettaa niin paino putoaa.

Vierailija
49/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt jäänyt koukkuun tähän komboon:

Leivälle levitteeksi Pirkka Parhaat - guacamoledippiä, päälle puolitettuja kirsikkatomaatteja, tuoretta basilikaa, hyvää mozzarellaa, päälle hieman balsamico-kastiketta ja ripsaus mustapippuria myllystä.

Harvoin samaa ruokaa tulee syötyä monta päivää putkeen, mutta tätä on tullut puputettua lähes joka päivä lounaaksi nyt kotitoimistolla.

Mutta kuten jo niin moni on sanonut, ihan sama vaikka söisit leipäsi ilman mitään päällisiä, 10 palaa päivässä syömällä et kyllä hoikistu.

Vierailija
50/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmuna ja silli, siinä on makua. Sinappia, tonnikalaa, tällaisia tuli mieleen.

Vierailija
51/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leivän päällä on joko hummusta, tahinia tai sinappia. Ja jotain kasvista, kuten kaalia, tomaattia tai kurkkua.

Vierailija
52/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan leivän päälle keijua, tomaattia,punasipulista ohuita renkaita sekä oliivia viipaloituna (oliiveja yht. 3 kpl kahden leivän päälle viipaloituna).

Vierailija
53/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko pliis lopettaa ton "puputtaa" sanan käytön 😲

Vierailija
54/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa laihtua leipää syömällä on laittaa leipäviipaleen päälle niin vahvaa chilikastiketta, ettei pysty syömään edes sitä yhtä viipaletta saati mitään muutakaan samana päivänä.

Vierailija
55/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja "mussuttaa" sanan myös 😲

Vierailija
56/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sanat ärsyttää, niin ainoa tapa välttää niitä on opetella lukemaan rivien välistä.

Vierailija
57/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen välillä raejuustosta ja margariinista tahnaa ja maustan sen esim valkosipulilla ja yrteillä. Toimii myös ruisleivän päällä ja eikun mussuttamaan.

Sitten hummusta teen usein leivän päälle. Ei silleen hyvä judanssi, kun leipää vaan tulee puputettua älyttömiä määriä silloin. Ku on niin hyvvää, namskis.

Vierailija
58/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut mieleen, että jääkaappiin voi tehdä terveellistä evästä valmiiksi?

Mua ainakin ärsyttää kun leipä pitää voidella, leikellä vihanneksia, höylätä juustoa ja tulee tiskiä ja joutuu nostelemaan aineksia edestakaisin.

Oonkin tehnyt aina ruokaisan salaatin josta riittää parille kolmelle päivälle, paljon helpompaa suoraan kiposta mättää.

Tarvii siihen salaattiin pilkkoa ja pestä aika paljon. Mulla on selkä ollut kipeä jo 20 vuotta, että miten "valmiiksi"? Jokainen päivä on tuskaa.

Vierailija
59/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielikuvituksen puutetta, jos ei muuta syötävää keksi kuin leipää.

Ai mikä on yhtä helppo? No valmisruoat toki, mutta ne maksaa.

Vierailija
60/87 |
02.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Habanero?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme