Tarve hoikistua. Mitä kevyttä leivän päälle, joka myös MAISTUSI JOLLEKIN?
Ärsyttää syödä leipää koska aina täytyy laittaa juustoa tai makkaraa. Ihmettelen niitä joiden leivälle riittää se sipaisu margariinia ja tomaattia. Maksamakkara olisi parasta mutta kun syön sen kymmenen leipäviipaletta päivässä niin ei pysty.
Mitä te laitatte leivälle? Onko vinkkejä kevyistä, mieluummin rasvattomista tai vähärasvaisista päällisistä?
Kommentit (87)
Olisin tullut tomaattia ehdottamaan otsikon perusteella, mutta ilmeisesti sitten ei... Paprika on hyvää leivän päällä ja siinä enemmänkin makua!
Itsellä tehosi kyllä parhaiten leivän määrän rajoittaminen, ei päällisten. Päällisiä pistän edelleen paljon (juusto+leikkele+kurkku/tomaatti/salaatinlehti/paprika), mutta syön leipää maksimissaan 2 palaa päivässä (ennen meni helposti se 10-12...)
Voi, sinä joka sanoit, ettet voi syödä enää keliakian takia ruisleipää:
maistapa Pirjon Pakari Kauhajoki Oyn "100% Gluteeniton Tummat Jälkiuunipalat" - mulle ainakin korvaa ruisleivän täysin. Hyvää kuin mikä!
Kymmenen palaa päivässä on kyllä aivan hervoton määrä. Vähennä nyt aluksi vaikka neljään, kaksi aamulla ja kaksi väli/iltapalaksi jossain vaiheessa päivää. Varmasti hoikistut.
Tsatsiki on vähän kevyempää ja todella hyvää varsinkin ruisleivän päällä, ja helppo tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokado+sitruunamehu, se pienirakeinen raejuusto+kalkkuna, hummus...
Nam nam juu, mutta avokado ja hummus eivät todellakaan ole mitään kevyitä leivänpäällisiä.
Sen leivän voi jättää sieltä alta pois.
Juuri näin. Leivässä on älyttömät määrät hiilihydraatteja.
Pidän itsekin kovasti ruisleivästä, mutta laihduin vasta kun rajoitin leivän määrää. 4 ateriaa päivässä, joista yksi koostuu leivästä ja päällisistä. Muutoin kunnollista ruokaa ja rehuja.
Kevyttä leivänpäällistä on leikkelekinkku.
Itse käytän sen yhden päivittäin syömäni aamiaisleipäviipaleen päällä erään saksalaisen ruokakaupan ohuen ohutta leikkelekinkkua.
Yksi viipale painaa 5 g. ja laitan niitä leivälleni kaksi = 10g.
Energiaa tuossa tuotteessa on vähän ja se on varsin maukasta, 100 g. tuotetta on 101 kcal.
Aamiaisleipäni kinkut sisältävät siis vain 10 kcal, itse ruisleivänviipale sisältää 80 kcal ja margariini 10 g. 54 kcal, kurkunviipaleet 2 kcal = 146 kcal. Jos söisit vaikkapa tällaisia leipiä sen 10 kpl, tulee niistä hurjat 1460 kcal päivässä, mieti siihen sitten muukin, eli se oikea ruoka, herkut, ym ruoka lisäksi.
Saat siis pelkästään leivästä noin 700 kaloria päivässä? Siihen vielä juustot, makkarat ja levitteet? Tämähän tarkoittaa, että et saa syödä yhtään mitään muuta, jos meinaat laihtua. Ja jos laitat paljon noita päällisiä, niin et laihdu, vaikka söisit vain leivät. Ellet sitten ole todella ylipainoinen....
Joo, pakkohan tämän on olla provo.
Tämä ihan paras dieetti. Saat syödä jopa 70 juusto-makkaravoikkaria viikossa! Aikamoinen pino. Minulla olisi kyllä tekemistä.
Tämä ihan paras dieetti. Saat syödä jopa 70 juusto-makkaravoikkaria viikossa! Aikamoinen pino. Minulla olisi kyllä tekemistä.
Täytät vatsasi leivällä. Miten saat kaiken muun, mitä kroppasi tarvitsee? Proteiini, kasvikset?
Chili-valkosipulimössö jota saa pienessä lasipurkissa. On maukasta! Toisaalta olen kyllä samaa mieltä monien muiden kanssa, että ei kymmentä palaa leipää voi syödä jos meinaa laihduttaa.
Oon tehnyt kevyempää munavoita raejuustosta ja kananmunista.
Leikkele kaappiin valmiiksi kurkkua, paprikaa, tomaattia, sipulia jne. Helppo ottaa kun on valmiina ja säilyy pari päivää ainakin.
Mutta miksi ihmeessä syöt vain leipää? Rajoita määrää. Tai vaihda näkkäriin tai jälkiuuniin että sulla on jotain pureskeltavaa niin leipiä ei mene niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Mielikuva Pippa Laukasta ap:n viikon "dieettipöydän" ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Oon tehnyt kevyempää munavoita raejuustosta ja kananmunista.
Leikkele kaappiin valmiiksi kurkkua, paprikaa, tomaattia, sipulia jne. Helppo ottaa kun on valmiina ja säilyy pari päivää ainakin.
Mutta miksi ihmeessä syöt vain leipää? Rajoita määrää. Tai vaihda näkkäriin tai jälkiuuniin että sulla on jotain pureskeltavaa niin leipiä ei mene niin nopeasti.
Raejuustosta ja kananmunista ei tule munavoita.
Mä söin joskus leivän aina sinapilla voideltuna. Chili ja valkosipulimurskat on hyvää myös.
Sinuna kyllä koettaisin rajoittaa määrää. Kokeile välillä kasviksia ja vaikka kananmunaa tai jotain muuta rasvaista ja proteiinipitoista ja katso pysyykö nälkä poissa pidempään.
Vaihdoin aamupalapuuron/leivät munakkaaseen niin hävisi halu olla mussuttamassa leipää koko ajan.
hoikistua... leipä...
Näen ongelmasi