Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset ihmiset eivät ymmärrä ohjeistusta sosiaalisten kontaktien välttämisestä!

Vierailija
28.03.2020 |

Viimeisen viikon aikana todella moni kaveri on joko ehdottanut minulle tai miehelleni tapaamista esim. kävelyn, puistoilun, yms.merkeissä. Olen sitä mieltä, että käytännössä esimerkiksi kävelyllä on mahdotonta pitää 2 metrin turvaväliä. Olemme kieltäytyneet ja osa ihan selvästi pitää meitä vähän hassuina kiihkoilijoina asian suhteen. Ihan oikeasti, mikä siinä on niin vaikeaa pidättäytyä nyt mistään live-tapaamisista hetkeen!?

Kommentit (185)

Vierailija
121/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vouhkaamista. Pidän näitä rajoituksia aivan ylimitoitettuina. Ruotsin tie olisi parempi. Riskiryhmät erikseen, laitetaan ne karanteeniin ja annetaan muiden elää ja pitää talous pystyssä. Ja kyllä, tilastojen mukaan ei riskiryhmäläinenkin voi sairastua vakavasti, mutta se on tilastojen mukaan erittäin harvinaista. Voit myös jäädä auton alle kävelyllä käydessäsi.

Olen korkeakoulutettu, käymme leikkipuistoissa ja äsken olimme kahvilassa (ulkona). Käyn lenkillä ja portaissa. Kaupassa en käytä hanskoja ja lapset käyvät hoidossa. En edes harkitse heidän pois ottamistaan. Ja pääsiäiseksi ajattelin vuokrata mökin Uudenmaan sisältä, että päästään kotoa pois.

Hei, minäkin olen korkeakoulutettu enkä ymmärrä asennettasi. Et ilmeisesti seuraa maailman tapahtumia, muuten tuota tietämättömyyttä on vaikea selittää.

Ilmeisesti tuo korkeakoulutus ei ole antanut sinulle maalaisjärkeä eikä muutenkaan älykkyyttä. Näinhän se usein menee, se ei oikeastaan tarkoita mitään että on korkeasti koulutettu, jos ei ole syntyjään älykkyyttä, ei sitä kirjoista voi oppia. Ilmeisesti et seuraa maailman tilaa ollenkaan, tunnut olevan melkoinen älykääpiö ja juntti.

Vierailija
122/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelyllä voi ystävän kanssa käydä. Paljon tuntuu olevan hysteerikkoja kun roskien vientiäkin pelätään! Mutta tämä palsta onkin aina ollut out of this world.

Minä en ollut varovainen, olin viemässä roskia ja kuulin että rapussa oli myös naapurini, no lähdin viemään roskia normaalisti, ohittaessani naapuria niin hän yskäisi osittain minua päin, myöhemmin sain tietää että minulla on korona, olisiko minun kannattanut olla varovaisempi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen järkyttynyt siitä kuinka moni koulutettu ja yleensä yhteiskunnallista vastuuntuntoa osoittava kaverini käyttäytyy täysin välinpitämättömästi ja itsekkäästi tämän pandemian keskellä. Käydään kävelytreffeillä, kyläillään, eikä saliharrastustakaan ole tietenkään voinut lopettaa, kun jumpalle on katos niin kiva mennä! Yksikin tuttava selitti mulle puhelimessa juuri kuinka "varmaan jo heinäkuussa onnistuu mun ja Peran suunniteltu matka Italiaan". Meinasin huutaa, että herää! Koko maa on katastrofaalisessa tilassa, ihmisiä tänäänkin kuollut 900 ja sä suunnittelet kivaa pikku kesälomaa Toscanan auringon alle.

Tämä kriisitilanne saa kyllä todella näkemään ihmisten todelliset luonteet ja joko itsekeskeisyyden tai aidon yhteiskunnallisen vastuunkannon. On helppoa sanoa puolustavansa ihmisoikeuksia, välittävänsä heikoimmista jne. kun ei oikeasti tarvitse luopua mistään omista mukavuuksistaan. Tosipaikan tullen nämä arvot ovatkin sanahelinää.

Kannattaa karsia tuollaiset älykääpiö junttikaverit pois elämästä. Kuka nyt jaksaa tuollaisia itsekeskeisiä juntteja, en minä ainakaan jaksaisi. Kannattaa karsia tuollaiset tyhmät juntit pois omasta elämästä ja keskittyä haalimaan älykkäitä ja tiedostavia ihmisiä elämäänsä. Pinnallisilla junttikavereilla ei tee yhtään mitään, itse en ainakaan jaksa tyhmiä juntteja ollenkaan, ajan haaskausta tuollaisten ihmisten seura.

Vierailija
124/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla kävelyllä katsoin kun paikallinen räkälä oli porukkaa täynnä. Yksi asiakas asteli juuri sisään rykien ja räkien. Tuntui pahalta ajatella, että tämä alkoholisoitunut porukka tukkii mahdollisesti teho-osastot...

Vierailija
125/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vouhkaamista. Pidän näitä rajoituksia aivan ylimitoitettuina. Ruotsin tie olisi parempi. Riskiryhmät erikseen, laitetaan ne karanteeniin ja annetaan muiden elää ja pitää talous pystyssä. Ja kyllä, tilastojen mukaan ei riskiryhmäläinenkin voi sairastua vakavasti, mutta se on tilastojen mukaan erittäin harvinaista. Voit myös jäädä auton alle kävelyllä käydessäsi.

Olen korkeakoulutettu, käymme leikkipuistoissa ja äsken olimme kahvilassa (ulkona). Käyn lenkillä ja portaissa. Kaupassa en käytä hanskoja ja lapset käyvät hoidossa. En edes harkitse heidän pois ottamistaan. Ja pääsiäiseksi ajattelin vuokrata mökin Uudenmaan sisältä, että päästään kotoa pois.

Hei, minäkin olen korkeakoulutettu enkä ymmärrä asennettasi. Et ilmeisesti seuraa maailman tapahtumia, muuten tuota tietämättömyyttä on vaikea selittää.

Miten se on tietämättömyyttä, jos en ole samaa mieltä? Rakentava keskustelutapa sinulla.

Tiedoksesi että työhöni kuuluu arvioida Koronan vaikutusta talouteen, enkä muuta teekään kuin seuraa koronauutisia.

Edelleen tauti on suurelle osalle lievä/oireeton (perheeni jo sairastanut). Osa siihen kuolee, ja sille ei voi mitään. Mielestäni maailman tahallinen syökseminen lamaan ei ole tämän arvoista.

Vierailija
126/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutku ei se tartu, jos on alle 10 henkilöä. Alle 10 henkilön ryhmät on ”sallittuja”. Just näiden takia meillä on sääntösuomi, kun oma järki ei riitä eikä suositukset ole sitovia.

Luulen kyllä että suomalaisilla, siis suurimmalla osalla, olisi järki jolla voisi itsekin miettiä mitä pitää tehdä ja mitä ei arkielämässä. Vaan kun nuo broileripäättäjämme ja virkamiehemme koittavat opettaa kansalle että itseajattelu on haitallista ja hallinto päättää aivan kaikesta. Jos jossain asiassa ei ole riittävästi määräyksiä niin hetken päästä niitä on kirjoitettu lisää.

Suomi taisi olla taas kerran viimekin vuonna ylivoimainen maailman ykkönen kontroillivaltioita vertaillessa. Tästä suomen hallinto ei ole jostain syystä ylpeillyt. 

Vierailija
127/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sairastanut syöpää ja ollut infektioeristyksessä hoitojen vuoksi kotona. Kyllä lääkärin ohje siihenkin on, että jos vointi sallii, voi oireettoman tuttavan kanssa käydä kävelyllä, kunhan ei halailla tms.

Vaikka ihan vapaaehtoisesti olen itsekseen nyt, uskon kyllä että ulkoilmassa kohtuullista väliä pitämällä viruksen tarttuminen oireettomalta on erittäin epätodennäköistä. Ei mahdotonta tietenkään.

Mutta kun on niitä oireettomiakin viruksenkantajia ns. supertartuttajia. Näitä on huomattu olleen Kiinassa, kun leviäminen alkoi. Miksei näitä voi olla Suomessakin. Ja nyt on huomattu, ettää virus leviää myös puhuessa ilmavirran mukana. Ei se pärskiminen ole ainut tapa virusta levittää.

Vierailija
128/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakauppojen turvamiesten pitäisi alkaa ohjailemaan ja muistuttamaan asiakkaita turvaväleistä!

Turvallinen kauppamatka pitäisi olla itsestään selvää. Tänään joku äijä liimautui kassalla ihan kiinni.

Ps. Saksa varoitti tänään sairaaloiden kantokyvyn ylittymisestä.

Vierailija
129/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa ihmisiä kiinnostaa vain se oma sairastuminen, ei se kuormittuuko sairaalat ja tehot.

Korona pyörii täällä pitkään. Todella moni tulee siihen sairastumaan. Kävi sitten kaverin kanssa lenkillä tai ei.

Vierailija
130/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monelta tuntuu menneen ohi se seikka, että koronan leviäminen edistää viruksen mutaatiota. Vaikka et itse huomaisi sairastuneesi etkä tartuttaisi ketään, virus on silti saanut sinusta isännän, missä muuntautua. Tämä tekee tilanteesta vaikean ja pidentää sitä aikaa mikä joudutaan kökkimään kotona. Että noudattakaa nyt niitä suosituksia niin sitä nopeammin päästään normaalimpaan arkeen!

Vierailija
131/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa. Omatkin kaverit käyvät toistensa luona kahvilla ja kalsarikänneillä. Minusta se on typerää käytöstä.

Vierailija
132/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronakriisiä ei voi pitää lamauttamassa lentoja ja yritystoimintaa loputtomiin asti kuukausikaupalla, tai sitten lentoyhtiöt ja yritykset menee lopullisesti konkurssiin. Nyt on monilla ulkomailla olevilla kauhea kiire Suomeen koronaa pakoon, vaikka ainakin Helsingissä on se meno että sairaat ihmiset käy yskimässä kaupoissa ja levittää useita eri viruksia tahalteen, ei kannata tulla ainakaan muiden sekaan sairastumaan. Ja osa tautisista ei vaikuta ensialkuun sairailta kunnes alkavat rohisten yskiä täysillä. 

Vierailija
133/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen illalla kävelyllä katsoin kun paikallinen räkälä oli porukkaa täynnä. Yksi asiakas asteli juuri sisään rykien ja räkien. Tuntui pahalta ajatella, että tämä alkoholisoitunut porukka tukkii mahdollisesti teho-osastot...

Tuskin alkoholin suurkuluttajan maksa ja muu elimistö kestävät tehohoitoa, jos sellaiseen päätyisi. Nytkin ovat kiikun kaakun elämässä kiinni. 

Vierailija
134/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin perjantaina, kun makoilin sohvalla ja mies päräytti että hänen kaksi työkaveriaan on tullossa MEILLE KÄYMÄÄN. Sanoin heti että ei ole todellakaan tulossa tänne. Ja mies sanoi että eikö ne nyt voisi tulla kun on heidän kanssaan arkena tekemisissä muutenkin töiden ohessa, olisi heiltä jo saanut koronan?? En ymmärtänyt hänen logiikkaa ja kaverit pitää minua jonain kukkahattutätinä.

Lisäksi hänen toinen kaveri oli pyytänyt lauantaina viettämään illanistujaisia. Loppujen lopuksi mies ei mennyt mukaan. Kaverit olivat olleet pettyneitä kun baariin ei ollutkaan päässyt.

En voi käsittää. Tuntuu että varsinkaan miehet eivät ymmärrä tilanteen vakavuutta. Muutenvaanko näitä rajoituksia tehdään? Miksi ei voida olla muutama viikko vain kotona kun näin on käsketty?

Vierailija
135/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä voi olla vaikeaa, jos niin valitsee.

Vierailija
136/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti kun koronaepidemia vähänkin hellittää, niin lähden 4-5kk reissulle koronavapaaseen lämpimään valtioon nauttimaan elämästä - jääkää te jännittäjät tänne neljän seinän sisälle nyyhkyttämään.

Maapallolla nyt vaan ei ole yhtäkään valtiota olemassa jossa ei olisi koronaa. Nauti tiedosta että se lurkkaa aina jossain.

Vierailija
137/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on tietämättömyyttä, jos en ole samaa mieltä? Rakentava keskustelutapa sinulla.

Tiedoksesi että työhöni kuuluu arvioida Koronan vaikutusta talouteen, enkä muuta teekään kuin seuraa koronauutisia.

Edelleen tauti on suurelle osalle lievä/oireeton (perheeni jo sairastanut). Osa siihen kuolee, ja sille ei voi mitään. Mielestäni maailman tahallinen syökseminen lamaan ei ole tämän arvoista.

Et näköjään näe muuta kuin nuo haitat taloudelle. Ja nekin todella lyhytnäköisesti ja rajoitetusti. Niitä tulis pahasti, vaikka kaikki vedettäisiin Ruotsin malliin. Ruotsikin tosin taitaa olla heräämässä siihen tosiasiaan, että väärä strategia tuli valittua ja sairaita ja kuolleita on enemmän, kuin pystytään hoitamaan.

Lama olis tosiasia ilman näitä nykyisiä kieltoja ja rajoituksiakin - ja lisäksi tulisi valtavat määrät ruumiita, joita olisi vaikea saada hautaan tarpeeksi nopeasti. Maat olisivat valtavassa kaaoksessa ja sairaalat ja hoitohenkilöstö kusessa. Ja ihmiset kuolis. Eikä suurinta osaa hoitais kukaan. Ei olis ketään.

Mä sulkisin kaiken. Tiukat toimet kuten Kiinassa. Kaikki kiinni. Kovat keinot. Mihin se virus tarttuisi, jos ei olis ihmisiä missään? Mihin se leviäis?

Jos tää olis tehty heti, niin nyt oltais jo aikalailla ok.

Mutta hei, sehän on vaan flunssaa... ja edelleen leviää, leviää.. :(

Vierailija
138/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten älykkyys ei taida olla edes apinoiden tasolla. Mitä tämäkin jengi on, joka käy huvikseen ajelemassa Uudenmaan rajalla?

Tuota minäkin ihmettelin. Poliisi nimenomaan pyysi, ettei tultaisi pällistelemään, kun ei yhtään tiedetty minkälaisia ruuhkia ihan asiallisestakin liikenteestä syntyisi. Ja sitten sinne ängetään ”todistamaan tätä historiallista hetkeä” , mikä ylpeänä omilla naamoilla ja nimillä valtakunnan suurimassa päivälehdessä julkistetaan. (On se niin hienoo kun me mamman kanssa päästiin ihan Hesariin!)

Vierailija
139/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri ap:n kaltaisten väärinymmärtäjien takia Yhdysvalloissa alettiin puhumaan sosiaalisen etäisyyden sijaan fyysisestä etäisyydestä.

Virus ei tartu niin helposti ulkotiloissa. Nyt on kivan tuulista, joten ihan hyvin voitte tavata tuttuja vaikka puistossa ja pitää kaksi metriä väliä. Keuhkot vahvistuu, kun pitää huutaa että toinen kuulee! Tätä tilannetta voi jatkua vielä monta kuukautta.

Eihän siinä, ulkoilu on kivaa ja suositeltavaakin. Nyt vaan on ollut Nuuksiossa jne. meininki kuin Levin hangilla pääsiäisenä. Makkaranpaistopaikoille jonotetaan ja lähmitään makkaratikkuja ja lopuksi nuollaan ketsupit sormista ja eikun takas reippailemaan jonon jatkona.

Vierailija
140/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri ap:n kaltaisten väärinymmärtäjien takia Yhdysvalloissa alettiin puhumaan sosiaalisen etäisyyden sijaan fyysisestä etäisyydestä.

Virus ei tartu niin helposti ulkotiloissa. Nyt on kivan tuulista, joten ihan hyvin voitte tavata tuttuja vaikka puistossa ja pitää kaksi metriä väliä. Keuhkot vahvistuu, kun pitää huutaa että toinen kuulee! Tätä tilannetta voi jatkua vielä monta kuukautta.

Eihän siinä, ulkoilu on kivaa ja suositeltavaakin. Nyt vaan on ollut Nuuksiossa jne. meininki kuin Levin hangilla pääsiäisenä. Makkaranpaistopaikoille jonotetaan ja lähmitään makkaratikkuja ja lopuksi nuollaan ketsupit sormista ja eikun takas reippailemaan jonon jatkona.

No nyt on sitten ulkoiltu niin, että harkitsevat Uudenmaan ulkoilupaikkoja suljettavaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme