Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset ihmiset eivät ymmärrä ohjeistusta sosiaalisten kontaktien välttämisestä!

Vierailija
28.03.2020 |

Viimeisen viikon aikana todella moni kaveri on joko ehdottanut minulle tai miehelleni tapaamista esim. kävelyn, puistoilun, yms.merkeissä. Olen sitä mieltä, että käytännössä esimerkiksi kävelyllä on mahdotonta pitää 2 metrin turvaväliä. Olemme kieltäytyneet ja osa ihan selvästi pitää meitä vähän hassuina kiihkoilijoina asian suhteen. Ihan oikeasti, mikä siinä on niin vaikeaa pidättäytyä nyt mistään live-tapaamisista hetkeen!?

Kommentit (185)

Vierailija
181/185 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä käyny ystävän kanssa koiralenkillä, molemmilla on koiria niin väkisinkin siinä on se parin metrin hajurako... Muuten ollaan täysin eristettyinä, pesen käsiäni ja puhelintani ihan koko ajan, kaupassa vain pakolliset. Tavataan kaverin kanssa ulkona, ja lenkin jälkeen molemmat heti koteihinsa. Muita kontakteja ei ole, paitsi ne kauppa ja apteekkireissut. Pidän tätä melko pienenä riskinä, mutta ilmeisesti tätäkin täytyy nyt harkita.

Vierailija
182/185 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse sairastanut syöpää ja ollut infektioeristyksessä hoitojen vuoksi kotona. Kyllä lääkärin ohje siihenkin on, että jos vointi sallii, voi oireettoman tuttavan kanssa käydä kävelyllä, kunhan ei halailla tms.

Vaikka ihan vapaaehtoisesti olen itsekseen nyt, uskon kyllä että ulkoilmassa kohtuullista väliä pitämällä viruksen tarttuminen oireettomalta on erittäin epätodennäköistä. Ei mahdotonta tietenkään.

Niin, syöpähän tunnetusti tarttuu aivastettaessa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/185 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvaetäisyys kirjoitti:

Ruokakauppojen turvamiesten pitäisi alkaa ohjailemaan ja muistuttamaan asiakkaita turvaväleistä!

Turvallinen kauppamatka pitäisi olla itsestään selvää. Tänään joku äijä liimautui kassalla ihan kiinni.

Joo sama minulla eilen. Silkohapsinen papparainen oli ostamassa tupakkaa. Ei muuta. Tupakkaa. Lattiaan on teipattu rajat mutta ei onnistu.

Jouduin käymään pankkiasioilla mieheni puolesta tänään. Pankissa oli virkailija valvomassa jonotusta, selvät ohjeistukset turvaväleistä ja iiiisot  tarrat lattioissa merkkinä siitä missä on turvallista seistä jonottaessa. Eikös juurikin yksi seniorimiekkonen asetu ihan taakseni asemiin hönkimään ja pitämään esitelmää kuinka lapsellisia me kaikki olemme kun pelkäämme jotain pikku virusta. Komensin hänet kauemmaksi ja niin komensi virkailijakin. Joudun avustamaan yhdeksänkymppistä anoppiani joka on juuri kotiutunut vaativasta leikkauksesta enkä totisesti halua kenenkään kaikkitietävän papparaisen neuvoja ja sylkiroiskeita ja mahdollista tautia hauraalle vanhukselle levitettäväksi!

Ei ihmiset usko ennenkuin iso osa sairastuu vakavasti tai joku lähimmäinen. Ja nää vanhat patut on kaikista pahimpia jääriä.

Vierailija
184/185 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä siitä, että vanhemmat tapaavat omillaan asuvia lapsiaan (luultavasti muitakin sukulaisia) täysin vapaamielisesti ja porukkaa kuskaillaan ja pörrätään ympäriinsä.

Tällaista tilannetta seuraan ja pohdiskelen.

Itse niin pitkälti eristyneenä kuin mahdollista mutta yksi näiden lapsista on siis avokkini, eikö tuollaisella menolla kaikki saa tartunnan jos se sattuisi olemaan jollakulla?

Ärsyttää kun koittaa hoitaa homman kunnolla ettei kävisi tosiaankaan kuin sen pakollisen kauppareissun lähikauppaan ja toiset toimivat noin.

Pari päivää sitten tubettaja Janita K (joka on vielä hoitsu) julkaisi videon, jossa juhli synttäreitään oman perheensä lisäksi vanhempiensa ja sisarustensa kanssa. Hänelläkin seuraajina paljon lapsia, joiden pitää hyväksyä, ettei esim. synttäreitä vietetä nyt kuin oman perheen kesken. "Kiva" että terveyde

Mylviikö Janita K videoillaan kuin sonnimullikka?

Vierailija
185/185 |
28.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se meni ohi, voiko jo nousta maanpinnalle

kyselee potero pappa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi