Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuiset ihmiset eivät ymmärrä ohjeistusta sosiaalisten kontaktien välttämisestä!

Vierailija
28.03.2020 |

Viimeisen viikon aikana todella moni kaveri on joko ehdottanut minulle tai miehelleni tapaamista esim. kävelyn, puistoilun, yms.merkeissä. Olen sitä mieltä, että käytännössä esimerkiksi kävelyllä on mahdotonta pitää 2 metrin turvaväliä. Olemme kieltäytyneet ja osa ihan selvästi pitää meitä vähän hassuina kiihkoilijoina asian suhteen. Ihan oikeasti, mikä siinä on niin vaikeaa pidättäytyä nyt mistään live-tapaamisista hetkeen!?

Kommentit (185)

Vierailija
101/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä siitä, että vanhemmat tapaavat omillaan asuvia lapsiaan (luultavasti muitakin sukulaisia) täysin vapaamielisesti ja porukkaa kuskaillaan ja pörrätään ympäriinsä.

Tällaista tilannetta seuraan ja pohdiskelen.

Itse niin pitkälti eristyneenä kuin mahdollista mutta yksi näiden lapsista on siis avokkini, eikö tuollaisella menolla kaikki saa tartunnan jos se sattuisi olemaan jollakulla?

Ärsyttää kun koittaa hoitaa homman kunnolla ettei kävisi tosiaankaan kuin sen pakollisen kauppareissun lähikauppaan ja toiset toimivat noin.

Vierailija
102/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä siitä, että vanhemmat tapaavat omillaan asuvia lapsiaan (luultavasti muitakin sukulaisia) täysin vapaamielisesti ja porukkaa kuskaillaan ja pörrätään ympäriinsä.

Itse niin pitkälti eristyneenä kuin mahdollista mutta yksi näiden lapsista on siis avokkini, eikö tuollaisella menolla kaikki saa tartunnan jos se sattuisi olemaan jollakulla?

Ärsyttää kun koittaa hoitaa homman kunnolla ettei kävisi tosiaankaan kuin sen pakollisen kauppareissun lähikauppaan ja toiset toimivat noin.

Mä kuulun osittain tällaiseen sukuun. Ihan uskomatonta toimintaan mielestäni.. mutta kun me ollaan kaikki ihan terveitä ja eihän meillä nyt täällä mitään ole ja pikku flunssahan se vaan on ja kun pirjo ja jorma nyt poikkes kylään niin pitäähän niille nyt kahvit keittää ja jannikan pesukone piti käydä asentamassa ja perttiina tuli vähän mummille kauppa-avuksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siinä kävellessä kun huohottaen juttelee, niin varmaan aerosolipisarat lentelee lähellä olevan hengitysilmaan.

Vierailija
104/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että monet ihmiset pyrkivät elämään niin normaalisti kuin mahdollista.

Te, jotka pelkäätte, saatatte yllättyä. Sitten kun joskus kesäkuussa ihmisille suodaan pari vapautta takaisin kerrallaan, huomaattekin, että ette enää kykene siihen normaaliin elämään, joka taas alkaa olla sallittua.

Koronatartunnanpelko jättää pysyvät jäljet teihin.

Vierailija
105/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt miestäni muuttamaan pois (takaisin vanhempien luo, jossa on ylimääräisiä huoneita), koska hän pitää yllä lähikontakteja vanhempiinsa, jotka taas ovat aktiivisia käymään kodin ulkopuolella.

Hän ei suostu muuttamaan pois. Minkä teen? Hän vaarantaa toimellaan minun, oman, vanhempiensa ja monen muun terveyden.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuulun osittain tällaiseen sukuun. Ihan uskomatonta toimintaan mielestäni.. mutta kun me ollaan kaikki ihan terveitä ja eihän meillä nyt täällä mitään ole ja pikku flunssahan se vaan on ja kun pirjo ja jorma nyt poikkes kylään niin pitäähän niille nyt kahvit keittää ja jannikan pesukone piti käydä asentamassa ja perttiina tuli vähän mummille kauppa-avuksi..

Vierailija
106/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
107/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä tätä. Itse pitäydyin kaksi viikkoa eristyksissä talvilomalla. Kaupassa kävin kerran tekemässä täsmäiskun tarkoin mietittyjen aterioiden/ostoslistan kera. Olen töissä kauppakeskuksessa (olisin mielelläni kotona eristyksissä edelleen, vaikka sitten lomautettuna) ja siellä edelleen ravaa porukkaa ostamassa sitä sun tätä, mielestäni tilanteeseen nähden aivan turhaa tavaraa. Mm. Tigerissa pikkulasten kanssa ostellaan pääsiäisjuttuja ja lapset hipelöivät jokaikistä tuotetta. Ei ne teidän pikkuostokset enää yrityksiä pidä pystyssä jos se teidän shoppailun tarkoitus on (tuskin on) Hox myös verkosta saa kaiken. Lomautukset on jo tulossa, toivoisin kovasti että kauppakeskuksetkin suljettaisiin. Lakiasioissa tahtio yleensä vaan hiukan kestää. Ihan oikeasti pysykää kotona! Ja ulkoilemaan ainoastaan samaan talouteen kuuluvan kanssa!

Vierailija
108/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, jos ystäväsi vaikuttavat tolvanoilta, olet todennäköisesti itsekin.

Vierailija
109/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vaan tiedottaa, että välttäkää KAIKKIA kontakteja. Nyt kaikki vaan etsivät jotain porsaanreikiä ja tekosyitä jatkaa samalla tavalla kuin ennen. 

Jotan hyötyä tästä introverttiydestä, kun oma elämä ei ole juuri muuttunut vaikka olen lopettanut ne vähätkin tapaamiset :D 

Vierailija
110/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nöen huvittavana tämän että moititaan jos ihmiset käyvät esim. parin tietyn, läheisimmän ystävän kanssa ulkona kävelytreffeillä pitäen huolta ettei ihan lähekkäin olla. Samaan aikaan kukaan ei sano mitään vaikka lapset juoksee ulkona koko ajan isoiss akaveriporukoissa. Juuri aamukävelyllä koiran kanssa katselin kun 6 lasta puistossa leikki keskenään, kaksi kuskasi pyörän tarakalla kahta muuta eli ihan liki toisiaan olivat...

ja sitten itketään kun aikuiset ihmiset eristäytyvät muutoin mutta haluavat nähdä perusterveenä yhtä7kahta ystäväänsä jotka myös muutoin eristäytyneet täysin. Ihanku siinä ketään altistuisi, jos molemmat osapuolet on eristäytyneet kotiin mutta näkevät ulkona välillä toisiaan. 

Miten niin kukaan ei sano lasten kaverileikeistä mitään? Onhan tällä palstalla ollut siitäkin pitkiä ketjuja.

Vierailija
111/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari päivää sitten tubettaja Janita K (joka on vielä hoitsu) julkaisi videon, jossa juhli synttäreitään oman perheensä lisäksi vanhempiensa ja sisarustensa kanssa. Hänelläkin seuraajina paljon lapsia, joiden pitää hyväksyä, ettei esim. synttäreitä vietetä nyt kuin oman perheen kesken. "Kiva" että terveydenhuollon ammattilainen sitten tuollaisella videojulkaisullaan viestittää, ettei ohjeiden noudattaminen ole tärkeää, tai ainakaan koske itseä.

Vierailija
112/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto karsii, toivottavasti typerimmästä päästä.

Vierailija
113/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka pelkäätte, saatatte yllättyä. Sitten kun joskus kesäkuussa ihmisille suodaan pari vapautta takaisin kerrallaan, huomaattekin, että ette enää kykene siihen normaaliin elämään, joka taas alkaa olla sallittua.

Joo ei.

Toivon, että nyt kaikki loppu elämänsä muistavat nämä käsihygienia jutut! 😍

Itse olen vähän pöpökammoinen, joten käsihygienia ollut piiiitkäään normaalia parempi (koronaohjeiden mukainen). En ole ikinä kunnolla kipeä, joten sekin toki motivoinut jatkamaan.

Vierailija
114/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset jotka ei paljon anna koronan nyt rajoittaa elämää ja riskillä näkee ihmisiä on tod näk niitä jotka harrastavat ilman kondomia seksiä ajatellen että ei ne sukupuolitaudit jne niille tule :-D Tai että lykkäisivät oman piilevän taudin eteenpäin

Vierailija
115/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa typeryyttään (tai vielä pahempi: sukulaisten typeryyden vuoksi) koronaan sairastunut ja siihen kuollut ei ainakaan kykene enää normaaliin elämään.

Vierailija
116/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsikää ekstrovertit. Hähhähhää.

Vierailija
117/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei.

Toivon, että nyt kaikki loppu elämänsä muistavat nämä käsihygienia jutut! 😍

Itse olen vähän pöpökammoinen, joten käsihygienia ollut piiiitkäään normaalia parempi (koronaohjeiden mukainen). En ole ikinä kunnolla kipeä, joten sekin toki motivoinut jatkamaan.

Toivotaan. Olen töissä suuressa toimistorakennuksessa, ja suurin piirtein 30% miesten vessassa asioivista ei pese käsiään. Sitten mennään muutaman ovenkahvan kautta lääppimään kusipaskaisilla käsillä lounasravintolan ottimia ja leipäveitsiä (ja leipiä).

Vierailija
118/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen kaveria, jonka kanssa käyn silloin tällöin kävelyllä. Enkä pode huonoa omaatuntoa. Asun yksiössä, minulla on paniikkikohtauksia ja ahdistusta. Tarvitsen jotain ihmisseuraa, koska muuten tuntuu, että voi hyvin. En käy missään muualla kuin kaupassa harvoin enkä juurikaan näe muita ihmisiä kuin lenkkikaveriani. Tuomitkaa toki minut. Helppo se on tuomita, jos jonkun perheen ja koirien kanssa asuu eikä yksin itsemurhayksiössä ahdistuksensa kanssa.

Vierailija
119/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vouhkaamista. Pidän näitä rajoituksia aivan ylimitoitettuina. Ruotsin tie olisi parempi. Riskiryhmät erikseen, laitetaan ne karanteeniin ja annetaan muiden elää ja pitää talous pystyssä. Ja kyllä, tilastojen mukaan ei riskiryhmäläinenkin voi sairastua vakavasti, mutta se on tilastojen mukaan erittäin harvinaista. Voit myös jäädä auton alle kävelyllä käydessäsi.

Olen korkeakoulutettu, käymme leikkipuistoissa ja äsken olimme kahvilassa (ulkona). Käyn lenkillä ja portaissa. Kaupassa en käytä hanskoja ja lapset käyvät hoidossa. En edes harkitse heidän pois ottamistaan. Ja pääsiäiseksi ajattelin vuokrata mökin Uudenmaan sisältä, että päästään kotoa pois.

Olipa huono provo. Ei kukaan korkeakoulutettu voi olla noin idiootti.

Vierailija
120/185 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vouhkaamista. Pidän näitä rajoituksia aivan ylimitoitettuina. Ruotsin tie olisi parempi. Riskiryhmät erikseen, laitetaan ne karanteeniin ja annetaan muiden elää ja pitää talous pystyssä. Ja kyllä, tilastojen mukaan ei riskiryhmäläinenkin voi sairastua vakavasti, mutta se on tilastojen mukaan erittäin harvinaista. Voit myös jäädä auton alle kävelyllä käydessäsi.

Olen korkeakoulutettu, käymme leikkipuistoissa ja äsken olimme kahvilassa (ulkona). Käyn lenkillä ja portaissa. Kaupassa en käytä hanskoja ja lapset käyvät hoidossa. En edes harkitse heidän pois ottamistaan. Ja pääsiäiseksi ajattelin vuokrata mökin Uudenmaan sisältä, että päästään kotoa pois.

Hei, minäkin olen korkeakoulutettu enkä ymmärrä asennettasi. Et ilmeisesti seuraa maailman tapahtumia, muuten tuota tietämättömyyttä on vaikea selittää.

Ilmeisesti tuo korkeakoulutus ei ole antanut sinulle maalaisjärkeä eikä muutenkaan älykkyyttä. Näinhän se usein menee, se ei oikeastaan tarkoita mitään että on korkeasti koulutettu, jos ei ole syntyjään älykkyyttä, ei sitä kirjoista voi oppia. Ilmeisesti et seuraa maailman tilaa ollenkaan, tunnut olevan melkoinen älykääpiö ja juntti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme