Lasten isä, ex-mieheni, jatkaa kuntosalilla käyntiä vaikka kuulun riskiryhmään.
Mitä voin tehdä? Hän jatkaa edelleen käyntejä siellä. Lapset ovat yhteishuollossa vuoroviikoin. Ei jätä menemättä vaikka olen pyytänyt. Ja myös tehnyt selväksi mitä mulle voi käydä jos saan tartunnan. Ei suojele lapsiaan eikä minua. Keneltä saa apua tässä tilanteessa kun lasten isä on itsekäs paskiainen? Minut valtaa välillä kuolemanpelko kun mietin mitä mulle voi vielä käydä hänen itsekkyyden takia. Entä mun lapsille sen jälkeen? Pyydän oikeasti apua; kuka voi auttaa tässä tilanteessa?
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän huolesi hyvin ap. Mutta koska sinä käyt kodin ulkopuolella töissä, pidän vaatimustasi kohtuuttomana. Suurempi riski siellä töissä on.
Mutta vaikka ei olisikaan, niin tämä on nyt asia, jolle et voi mitään. Ei ole mitään instanssia tai viranomaista, joka voisi pakottaa isän olemaan käymättä salilla. Se ei ole nyt fiksua, mutta ihan laillista se on. Esim. lastenvalvoja ei voi tehdä tässä tilanteessa mitään. Ei hänen toimivaltansa ulotu vanhempien harrastuksiin. Valitettavasti näin.
Voit ehdottaa, että lapset olisi nyt isällään koko ajan. Se on ehkä todennäköisin ratkaisu. Vaikka tuskin se siihenkään suostuu, eikö?Olen 4 hengen yrityksessä töissä. Tietysti vaara sielläkin, mutta toistaiseksi en pysty tekemään etänä töitä valitettavasti. Mutta pointtina juuri se, että sali ei ole pakollinen. Työ valitettavasti on. Ja musta oli kamalaa joutua antamaan lapset varomattomalla isälleen pitkäksi aikaa :( Tulisi aivan hirveä ikäväkin :( Se on kyllä valitettavaa ettei ole ketään joka saisi järjen isän päähän :( Kun lapsetkin ihmettelee että isä käy siellä edelleen ja mulla on keuhkojen kanssa se tilanne, että joudun hengityskoneeseen hyvin nopeasti jos saan viruksen :(
Kiitos asiallisesta viestistäsi :)
Ap
Mikä on 4 hengen yritys, jossa ei saa olla etätyössä.
Mikä keuhkotilanne, josta tiedät joutuvadi hengityskoneeseen heti kun saat viruksen?
Vierailija kirjoitti:
Surkea provo. Yläkouluikäiset lapset pitää opettaa, ja elareista ei ole sovittu.
Lisäksi ap käy töissä jossa ei ole mitään riskiä saada koronaa.
Kuten sanoin, kaksi lapsista on tehostetun tuen parissa. Eli todellakin pitää opettaa.
Elareista ei ole sovittu. Varmasti sovussa eronneita on muitakin kuin me. Mun tyhmyyttähän se on ollut etten ole niitä vaatinut. Mutta niin tai näin, täällä se menee aina väärinpäin mitä tahansa sanoi.
Töissä on riski, tietenkin. Mutta kerro mun vaihtoehdot? Jään mielelläni heti pois töistä saamaan palkkani kotiin ja suojaamaan itseäni virukselta, kun kerrot mulle miten. Tätä odotan innolla. Vastaathan pian!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän huolesi hyvin ap. Mutta koska sinä käyt kodin ulkopuolella töissä, pidän vaatimustasi kohtuuttomana. Suurempi riski siellä töissä on.
Mutta vaikka ei olisikaan, niin tämä on nyt asia, jolle et voi mitään. Ei ole mitään instanssia tai viranomaista, joka voisi pakottaa isän olemaan käymättä salilla. Se ei ole nyt fiksua, mutta ihan laillista se on. Esim. lastenvalvoja ei voi tehdä tässä tilanteessa mitään. Ei hänen toimivaltansa ulotu vanhempien harrastuksiin. Valitettavasti näin.
Voit ehdottaa, että lapset olisi nyt isällään koko ajan. Se on ehkä todennäköisin ratkaisu. Vaikka tuskin se siihenkään suostuu, eikö?Olen 4 hengen yrityksessä töissä. Tietysti vaara sielläkin, mutta toistaiseksi en pysty tekemään etänä töitä valitettavasti. Mutta pointtina juuri se, että sali ei ole pakollinen. Työ valitettavasti on. Ja musta oli kamalaa joutua antamaan lapset varomattomalla isälleen pitkäksi aikaa :( Tulisi aivan hirveä ikäväkin :( Se on kyllä valitettavaa ettei ole ketään joka saisi järjen isän päähän :( Kun lapsetkin ihmettelee että isä käy siellä edelleen ja mulla on keuhkojen kanssa se tilanne, että joudun hengityskoneeseen hyvin nopeasti jos saan viruksen :(
Kiitos asiallisesta viestistäsi :)
Ap
Mikä on 4 hengen yritys, jossa ei saa olla etätyössä.
Mikä keuhkotilanne, josta tiedät joutuvadi hengityskoneeseen heti kun saat viruksen?
Mun työtä ei pysty tekemään kokonaan etänä koska sisältää kokoonpanoa ja lähettämistä.
Astma ja äskettäin sairastettu keuhkokuume josta toivun vieläkin.
Ap
Meillä mieheni lapset eivät reissaa kahdesta perheestä edestakaisin nyt, kun on korona, ovat päivittäin videoyhteydessä. Mielestäni järkevää, kun se voisi tarttua kummastakin suunnasta toiseen ja tämä on kuitenkin poikkeuksellinen ja väliaikainen tilanne.
Ap:n tilanne voisi ratketa, jos saisi lisäfyrkkaa koronan ajan lasten ruokkimiseen? Ja että lapset eivät kävisi isällään.
Tässä tilanteessa ei kannata kuntokuurit, laihdutuskuurit eikä muutkaan muurit.
Mutta samalla alkaa miettimään miten eteenpäin.
Tällainen tilanne aina testaa oman elämisen mallin mätäpesäkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä anna lasten mennä isälleen, perustele terveys syillä jos joku alkaa vänkäämään.
Eikö olisi parempi että lapset olisivat isällään tämän ajan jos ap riskiryhmässä 🤔
Että saisivat todennäköisemmin tartunnan..? Ei ole lapsetkaan turvassa siinä tilanteessa.
Ap
Sinähän käyt töissäeli rahallaan koitat tartuttaa lapset.
Eli saluki on pakollinen...? Verrannollinen työhön..?
Eli voin siis jäädä kotiin ja silti saada palkkani vaikken pysty tekemään töitä etänä? Kerro heti kuka sen maksaa niin jään heti maanantaista kotiin! Odotan innolla vastausta!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä anna lasten mennä isälleen, perustele terveys syillä jos joku alkaa vänkäämään.
Eikö olisi parempi että lapset olisivat isällään tämän ajan jos ap riskiryhmässä 🤔
Että saisivat todennäköisemmin tartunnan..? Ei ole lapsetkaan turvassa siinä tilanteessa.
Ap
Sinähän käyt töissäeli rahallaan koitat tartuttaa lapset.
Eli saliko on pakollinen...? Verrannollinen työhön..?
Eli voin siis jäädä kotiin ja silti saada palkkani vaikken pysty tekemään töitä etänä? Kerro heti kuka sen maksaa niin jään heti maanantaista kotiin! Odotan innolla vastausta!
Ap
Ap
Minäkin kuulun riskiryhmään ja lasteni isä, joka on myös nykyinen mieheni ainakin toistaiseksi, toimii yhtä idiootisti kuin ap:n eksä. Sanoi minulle suoraan että jos joku on niin heikko että kuolee johonkin nuhaan, niin saakin kuolla. Ravaa kaupoissa ja kauppakeskuksissa jatkuvasti, suuttuu kun en lähde lasten kanssa mukaan, vuoron perään haukkuu hallitusta siitä miksi mitään ei kielletä ja sen jälkeen kitisee kuinka paskaa on kun koko maailma pysähtyy muutaman mummon takia, jotka kuolisi muutenkin. Eilen vinkui että haluaisi lähteä baariin ja uhoaa, että vaikka rajat kiinni, yrittää niitä ylittää päästäkseen reissuun kesällä ja jos ulkonaliikkumiskielto tulee, hän ei sitä ainakaan noudata.
Jopa on taas keskustelu! Äiti on huolissaan omasta ja lasten terveydestä, vaikka isä tässä ehdoin tahdoin on hakemassa tartuntaa. Täälläkin on syyllistetty vanhempia (ilmeisesti vain äitejä), jotka eivät täysin noudata ohjeita. Kuntosaleista on varoiteltu jo useampi viikko, joten ei pitäisi ap:n exälläkään olla mitään epäselvyyksiä asian suhteen. THL on antanut ohjeistuksen, mutta lasten ÄITIÄ syytetään isän elämän kontrolloimisesta, kun ei hyväksy viranomaisohjeiden noudattamisten laiminlyöntiä. Jos äiti ei pidä siitä, että perheen isä ajelee ilman turvavöitä niin sekin on ilmeisesti teidän mielestä vain akan vit tumaista kontrollointia.
Lasteni isä on yhteiskunnallisesti kriittisellä alalla eikä hänen käsihygieniansa ole ennenkään ole ollut kovinkaan hyvää, joten inhottaa päästää lapsia hänen luokseen. Lisäksi hän haluaa lapset luokseen lyhyellä varoitusajalla pari tuntia kerrallaan, jolloin he kiertävät kaupoilla ja muualla ihmisten ilmoilla. Tuntuu, että elän turhaan eristyksissä lasten kanssa, koska isä tekee kaiken tyhjäksi omalla toiminnallaan. Jos lapset sairastuvat niin minähän ne hoidan sitten ja sairastun itsekin siinä.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kuulun riskiryhmään ja lasteni isä, joka on myös nykyinen mieheni ainakin toistaiseksi, toimii yhtä idiootisti kuin ap:n eksä. Sanoi minulle suoraan että jos joku on niin heikko että kuolee johonkin nuhaan, niin saakin kuolla. Ravaa kaupoissa ja kauppakeskuksissa jatkuvasti, suuttuu kun en lähde lasten kanssa mukaan, vuoron perään haukkuu hallitusta siitä miksi mitään ei kielletä ja sen jälkeen kitisee kuinka paskaa on kun koko maailma pysähtyy muutaman mummon takia, jotka kuolisi muutenkin. Eilen vinkui että haluaisi lähteä baariin ja uhoaa, että vaikka rajat kiinni, yrittää niitä ylittää päästäkseen reissuun kesällä ja jos ulkonaliikkumiskielto tulee, hän ei sitä ainakaan noudata.
Huhhuh! Olen todella pahoillani sun tilanteesta :( Kuulostaa vielä pahemmalta kuin mun exä :( Niin surullista ettei tuollaiset ihmiset kykene ajattelemaan kuin itseään. Ei edes omia lapsiaan :( Mitähän lapset ajattelee isästään sen jälkeen kun on tartuttanut äidin ja äiti makaa teholla? No, tuskin isää kyllä kiinnostaa mitä lapset ajattelee, valitettavasti :(
Tuosta tilanteesta mulle nousee aina välillä se kuolemanpelko.. mitä jos mulle käy jotain ja lapset jää niin itsekkään ihmisen kasvatettaviksi :( Entä jos se sama ihminen on tartuttanut toisen välinpitämättömällä toiminnallaan. Miten lapset voi enää luottaa isään? Ja silti joutuvat elämään hänen kanssaan? Niin ahdistavia mietteitä :(
Paljon voimia sinulle ja lapsillesi! Kunpa olisi joku joka voisi auttaa näissä. Itse en enää tiedä mitä tehdä :(
Ap
Edelleenkään ihmiset eivät ymmärrä koronan vakavuutta, ei tässä muusta ole kysymys. Käydään kuntosalilla hankkimassa ja levittämässä tartuntaa, ja toiset eivät näe tässä mitään pahaa. Eivät nähneet Italiassakaan kuukausi sitten. Nyt, kun kuolleita on melkein 1000/päivä alkavat tajuta kuinka itsekästä ja välinpitämätöntä uhmakkuutensa on ollut. On vain vähän myöhäistä katua.
Vierailija kirjoitti:
Jopa on taas keskustelu! Äiti on huolissaan omasta ja lasten terveydestä, vaikka isä tässä ehdoin tahdoin on hakemassa tartuntaa. Täälläkin on syyllistetty vanhempia (ilmeisesti vain äitejä), jotka eivät täysin noudata ohjeita. Kuntosaleista on varoiteltu jo useampi viikko, joten ei pitäisi ap:n exälläkään olla mitään epäselvyyksiä asian suhteen. THL on antanut ohjeistuksen, mutta lasten ÄITIÄ syytetään isän elämän kontrolloimisesta, kun ei hyväksy viranomaisohjeiden noudattamisten laiminlyöntiä. Jos äiti ei pidä siitä, että perheen isä ajelee ilman turvavöitä niin sekin on ilmeisesti teidän mielestä vain akan vit tumaista kontrollointia.
Lasteni isä on yhteiskunnallisesti kriittisellä alalla eikä hänen käsihygieniansa ole ennenkään ole ollut kovinkaan hyvää, joten inhottaa päästää lapsia hänen luokseen. Lisäksi hän haluaa lapset luokseen lyhyellä varoitusajalla pari tuntia kerrallaan, jolloin he kiertävät kaupoilla ja muualla ihmisten ilmoilla. Tuntuu, että elän turhaan eristyksissä lasten kanssa, koska isä tekee kaiken tyhjäksi omalla toiminnallaan. Jos lapset sairastuvat niin minähän ne hoidan sitten ja sairastun itsekin siinä.
Kiitos! Kiitos että ymmärrät tilanteeni. Meillä myös isä kierrättäisi lapsia kaupoissa ja salilla, mutta onneksi isot lapset uskaltavat jo sanoa isälleen selvästi oman kantansa, eli eivät lähde mukaan. Pienempien lasten kohdalla olisi eri juttu :/ Ja sama täällä; isä alalla joka pitää yhteiskunnassa pitää pyörimässä.
Paljon voimia sinunkin tilanteeseen! En tiedä millä sanoilla auttaisin kun olen itsekin aivan kädetön :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oksettavan itsekäs mies. Ei ajattele edes lapsiaan jotka voivat menettää äitinsä.
Ei sulla kuitenkaan juuri ole muita vaihtoehtoja kuin täällä on jo ehdoteltu. Tai sitten odottelet jos ulkonaliikkumiskielto astuu voimaan. Toivottavasti (juuri exäsi kaltaisten kusipäiden takia.)
Älä muuta sano :( Ei tässä minkään voi kuin toivoa, ettei saa sitä kauppakeskuksista tai salilta ja tuo lapsille/minulle :(
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Kiitos että ymmärrät tilanteeni. Meillä myös isä kierrättäisi lapsia kaupoissa ja salilla, mutta onneksi isot lapset uskaltavat jo sanoa isälleen selvästi oman kantansa, eli eivät lähde mukaan. Pienempien lasten kohdalla olisi eri juttu :/ Ja sama täällä; isä alalla joka pitää yhteiskunnassa pitää pyörimässä.
Paljon voimia sinunkin tilanteeseen! En tiedä millä sanoilla auttaisin kun olen itsekin aivan kädetön :(
Ap
Sanoit lapsiesi olevan yläkouluikäisiä. Kannattaisi edes pysyä kärryillä omasta provostaan. 0/5
Tuohon kun vielä lisätään että se ääliö mies käy töissä Uudellamaalla ja viruslinkona viikonloppuisin lasten luo Kajaaniin. Tässä maassa löytyy täydellisiä idiootteja vaikka millä mitalla. Miten noille k.sipäille saisi järkeä taottua päähän?
Täytyy toivoa että hakee sairauden pian itselleen ja kaatuu Uudellamaalla eikä tartuta koko Kajaania. Mutta kyllä vttaa!
Huhhuh. Oli ihan pakko käydä halaamassa omaa vaimoa, katsoa silmiin ja kiittää häntä olemassaolostaan. Tälläisiä ketjuja kun lukee, niin sen taas ymmärtää miten etuoikeutettu sitä on kun olen löytänyt vierelleni täyspäisen ihmisen. Huonolla tuurilla minunkin elämässä olisi joku hysteerinen kohnottaja joka kieltäisi kaiken normaalin elämän. Toki pitää olla varovainen ja hygieniasta pitää huolehtia mutta ei nyt sentään neljän seinän sisälle puoleksi vuodeksi....
Vierailija kirjoitti:
No hyvä. Haluatko kertoa todellisen syyn sille miksi exän salilla käynti niin häiritsee? Saleilla on nyt niin hiljaista, että todennäköisemmin se tartunta töistä tulee.
On hiljaista, koska normaalit ihmiset ymmärtävät viranomaisten ohjeet! Samasta syystä miksi kahvilat, ravintolat ja julkiset paikat ovat tyhjiä. Juuri noiden kovakalloisten ihmisten takia tässä rajoitetaan koko ajan kovemmin myös ohjeita ymmärtävien ihmisten elämää.
Provo tai ei, tiedän useamman ääliöukon, jotka eivät ajatteli muita, koska korona ei ole pikku lenssua kummempi ja suurin osa hysterisoi pikku lenssusta. Virusta sitten lingotaan joka viikonloppu välillä Uusimaa - muu Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon kun vielä lisätään että se ääliö mies käy töissä Uudellamaalla ja viruslinkona viikonloppuisin lasten luo Kajaaniin. Tässä maassa löytyy täydellisiä idiootteja vaikka millä mitalla. Miten noille k.sipäille saisi järkeä taottua päähän?
Täytyy toivoa että hakee sairauden pian itselleen ja kaatuu Uudellamaalla eikä tartuta koko Kajaania. Mutta kyllä vttaa!
Voi tätä miesvihan määrää! Jos ei olisi koronaa niin mies tekisi jotain muuta väärin ja olisi ihan yhtä ku*ipää mutta korona on nyt vaan se juttu tällä hetkellä.
Ap on todennäköisesti provo, mutta kyllä tuollaisia kontrollifriikkejä exnaisia maailmasta löytyy. Vieläpä valitettavan paljon.