Lasten isä, ex-mieheni, jatkaa kuntosalilla käyntiä vaikka kuulun riskiryhmään.
Mitä voin tehdä? Hän jatkaa edelleen käyntejä siellä. Lapset ovat yhteishuollossa vuoroviikoin. Ei jätä menemättä vaikka olen pyytänyt. Ja myös tehnyt selväksi mitä mulle voi käydä jos saan tartunnan. Ei suojele lapsiaan eikä minua. Keneltä saa apua tässä tilanteessa kun lasten isä on itsekäs paskiainen? Minut valtaa välillä kuolemanpelko kun mietin mitä mulle voi vielä käydä hänen itsekkyyden takia. Entä mun lapsille sen jälkeen? Pyydän oikeasti apua; kuka voi auttaa tässä tilanteessa?
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Provo tai ei, tiedän useamman ääliöukon, jotka eivät ajatteli muita, koska korona ei ole pikku lenssua kummempi ja suurin osa hysterisoi pikku lenssusta. Virusta sitten lingotaan joka viikonloppu välillä Uusimaa - muu Suomi.
Jos ei itsellä koronaa ole, ei sitä voi mihinkään lingotakaan! Pidetään nyt hygienia kunnossa ja yritetään elää! Te jotka olette päättäneet omistaa elämänne miesten vihaamiselle kelpaa mikä tahansa syy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä. Haluatko kertoa todellisen syyn sille miksi exän salilla käynti niin häiritsee? Saleilla on nyt niin hiljaista, että todennäköisemmin se tartunta töistä tulee.
On hiljaista, koska normaalit ihmiset ymmärtävät viranomaisten ohjeet! Samasta syystä miksi kahvilat, ravintolat ja julkiset paikat ovat tyhjiä. Juuri noiden kovakalloisten ihmisten takia tässä rajoitetaan koko ajan kovemmin myös ohjeita ymmärtävien ihmisten elämää.
Nämä tietämäni viruslingot ovat työssä Uudellamaalla mutta saavat poistua lasten tapaamisoikeuksien takia viikonloppuisin. Kauppaan, salille, Heseen, lasten kanssa tietenkin...
Erään näistä ex just soitti, huolissaan, mitä tehdä. Ukko niin kovapäinen juntti. Saastuttaa koko perheen ja lisänä ympäristön.
Onpa huono tilanne :( Mutta koitetaan ratkaista se sen sijaan että kettuillaan AP:lle.
Sossusta saat rahaa tähän hätätilanteeseesi jos et omista mitään minkä voisit vaikka myydä (esim osakkeet). Taloa, tai autoa ei tarvitse ruveta nyt just myymään mutta jos tilanne jatkuu niin sitten kylläkin.
Lainaa sukulaisilta esihätään?
Tai edullista lainaa täältä:
https://www.takuusaatio.fi/palvelumme/takuusaation-pienlaina
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Oli ihan pakko käydä halaamassa omaa vaimoa, katsoa silmiin ja kiittää häntä olemassaolostaan. Tälläisiä ketjuja kun lukee, niin sen taas ymmärtää miten etuoikeutettu sitä on kun olen löytänyt vierelleni täyspäisen ihmisen. Huonolla tuurilla minunkin elämässä olisi joku hysteerinen kohnottaja joka kieltäisi kaiken normaalin elämän. Toki pitää olla varovainen ja hygieniasta pitää huolehtia mutta ei nyt sentään neljän seinän sisälle puoleksi vuodeksi....
Teillä ei ilmeisesti ole lapsia eikä perussairauksia..?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provo tai ei, tiedän useamman ääliöukon, jotka eivät ajatteli muita, koska korona ei ole pikku lenssua kummempi ja suurin osa hysterisoi pikku lenssusta. Virusta sitten lingotaan joka viikonloppu välillä Uusimaa - muu Suomi.
Jos ei itsellä koronaa ole, ei sitä voi mihinkään lingotakaan! Pidetään nyt hygienia kunnossa ja yritetään elää! Te jotka olette päättäneet omistaa elämänne miesten vihaamiselle kelpaa mikä tahansa syy...
Oletko yksi näistä tolloista? Tuskin käsiäsi peset, Helsingistä Lappiin ja Heselle vaan pentujen kanssa. Koska pikku lenssu ei teikäläistä kaada. Muista ei väliä. Ääliö.
Monet meistä eivät ymmärrä tilanteen vakavuutta. Korona on todella ikävä tauti, jopa terveille. Perusterveiltä koronaan sairastuneilta on tullut terveisiä, että tauti on todella paha eivätkä toivo sitä kellekään.
Jokainen on yksilönä vastuussa taudin levittämisen riskeistä. Minä lopetin kuntosalilla käynnin, koska mieheni ex-puoliso on riskiryhmässä. Valinta on ollut meille luonnollinen. Samalla lopetettiin julkisilla paikoilla käyminen. Lapset ovat kotona koko ajan.
Lapsen tapaaminen on aiheellista siirtää, elämme nyt poikkeustilassa. Tarkoituksena on suojella riskiryhmäläisiä, ei pelkästään vanhuksia vaan KAIKKIA riskiryhmäläisiä. Palstalaiset ovat oikeassa, jokainen on vastuussa itsestään. Lapsen isä on vastuussa omista valinnoistaan. Jos hän poikkeustilassa ottaa tietoisesti vältettävissä olevia riskejä, hän myös valitsee olla tapaamatta lapsiaan koska heidän äitinsä ja ensisijainen huolehtijansa on riskiryhmäläinen.
Ap, kun tilanne rauhoittuu, ENSITILASSA tapaamis- ja elatusapuasiat kuntoon! Lastenhoitotukea ja jaksamisesi tukea saat myös muualta, hakeudu sosiaaliviranomaisen juttusille juttelemaan tilanteesta. Sieltä voidaan räätälöidä teille tarpeelliset tukitoimet. Nyt olet täysin exäsi armoilla tässä, hän tapaa ja maksaa sen minkä haluaa. Ei noin voi hoitaa asioita, jopa hyvissä väleissä olevat vanhemmat tekevät elatus- ja tapaamissopimukset. Se on lasten ehdoton etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh. Oli ihan pakko käydä halaamassa omaa vaimoa, katsoa silmiin ja kiittää häntä olemassaolostaan. Tälläisiä ketjuja kun lukee, niin sen taas ymmärtää miten etuoikeutettu sitä on kun olen löytänyt vierelleni täyspäisen ihmisen. Huonolla tuurilla minunkin elämässä olisi joku hysteerinen kohnottaja joka kieltäisi kaiken normaalin elämän. Toki pitää olla varovainen ja hygieniasta pitää huolehtia mutta ei nyt sentään neljän seinän sisälle puoleksi vuodeksi....
Ap
Yksi lapsi. Ei perussairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko yksi näistä tolloista? Tuskin käsiäsi peset, Helsingistä Lappiin ja Heselle vaan pentujen kanssa. Koska pikku lenssu ei teikäläistä kaada. Muista ei väliä. Ääliö.
Pesen kyllä käsiäni. Sinunkin kannattaisi varsinkin tässä tilanteessa. Lapissa en ole käynyt tammikuun jälkeen ja hesestä vielä pidempi aika. Salilla kävin kyllä eilen. Aika rauhallista oli. En ajattellut lukkiutua kotiini kolmeksi kuukaudeksi. Varovaisuutta toki noudatan.
Jos tahallaan tartuttaa, rikkoo lakia. Voi syyllistyä hengenmenetykseen tai sen uhkaan. Rikos. Tee ilmo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onnea perusterveydestä. Toivotaan ettette sairastu terveinäkään.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos tahallaan tartuttaa, rikkoo lakia. Voi syyllistyä hengenmenetykseen tai sen uhkaan. Rikos. Tee ilmo.
Vielä ei ole (toivottavasti) tartuntaa hänellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä anna lasten mennä isälleen, perustele terveys syillä jos joku alkaa vänkäämään.
Eikö olisi parempi että lapset olisivat isällään tämän ajan jos ap riskiryhmässä 🤔
Ei äiti varmaan vain itseään ajattele. Lapsetkin saattavat saada tartunnan ihmismassoissa liikkuvalta isältään, vaikkei tämä itse sairastuisikaan.425
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitä kun ei tiedä. Oireetonkin tartuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onnea perusterveydestä. Toivotaan ettette sairastu terveinäkään.
Ap
Sitä minäkin tottakai toivon. Toivottavasti myös te pysytte terveinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkea provo. Yläkouluikäiset lapset pitää opettaa, ja elareista ei ole sovittu.
Lisäksi ap käy töissä jossa ei ole mitään riskiä saada koronaa.
Kuten sanoin, kaksi lapsista on tehostetun tuen parissa. Eli todellakin pitää opettaa.
Elareista ei ole sovittu. Varmasti sovussa eronneita on muitakin kuin me. Mun tyhmyyttähän se on ollut etten ole niitä vaatinut. Mutta niin tai näin, täällä se menee aina väärinpäin mitä tahansa sanoi.
Töissä on riski, tietenkin. Mutta kerro mun vaihtoehdot? Jään mielelläni heti pois töistä saamaan palkkani kotiin ja suojaamaan itseäni virukselta, kun kerrot mulle miten. Tätä odotan innolla. Vastaathan pian!
Ap
Kerrotteko jo olis miten voin jäädä töistä kotiin ja saada palkkani tekemättä etätöitä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin, mutta ei tuosta mitään ilmoitusta voi tehdä kun ei ole todettua tartuntaa jota levittäisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta ihan rikosilmoituksen tekemiseen ei taida riittää, että sillä ehkä periaatteessa maybe saattas olla tartunta...sellanen oireeton siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on ihania :) Exäkin oli joskus mun elämäni rakkaus
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta ihan rikosilmoituksen tekemiseen ei taida riittää, että sillä ehkä periaatteessa maybe saattas olla tartunta...sellanen oireeton siis.
Seurataan tilannetta, miten kehittyy. Jos pienetkin oireet ja käy kaupoissa jne. ei pese käsiä, vaikka tietää että tartuttaa riskiryhmäläisiä, on rikollista.
Miesvihasta puhuttiin, tällä ei sinänsä ole sukupuolen kanssa muutoin tekemistä, mutta kaikki viruslinkoajat jotka minä tiedän ovat miehiä.
Niin he ovatkin. Missä luki toisin? Tuossa sanoin että jos lapset olis pienempiä, tilanne olis toisin.
Ap