Lasten isä, ex-mieheni, jatkaa kuntosalilla käyntiä vaikka kuulun riskiryhmään.
Mitä voin tehdä? Hän jatkaa edelleen käyntejä siellä. Lapset ovat yhteishuollossa vuoroviikoin. Ei jätä menemättä vaikka olen pyytänyt. Ja myös tehnyt selväksi mitä mulle voi käydä jos saan tartunnan. Ei suojele lapsiaan eikä minua. Keneltä saa apua tässä tilanteessa kun lasten isä on itsekäs paskiainen? Minut valtaa välillä kuolemanpelko kun mietin mitä mulle voi vielä käydä hänen itsekkyyden takia. Entä mun lapsille sen jälkeen? Pyydän oikeasti apua; kuka voi auttaa tässä tilanteessa?
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset eivät nyt mene isälle, kun huitelee ympäriinsä. Pitävät puhelimen kautta yhteyttä. En voi vaarantaa lapsia ja itseäni, koska isä ei olisi innostunut pitämään huolta heistä, jos minä en selviä. Täytyy ajatella nyt asioita pidemmälle, kuin vain tähän hetkeen.
Kuulostaa hyvältä. Minulla on sen verran tiukkaa kun en saa elareita, koska olemme sopineet että maksamme kaiken puoliksi, joten en usko että rahani riittäisivät tässä hetkessä ruokkimaan omalla palkallani 4 ihmistä 24/7 :( Jos normaalisti menee 150€/vk lasten viikoilla ruokiin, summa on nyt etäkoulun aikaan ehkä 210€/vk ja jos ovat mulla koko ajan, summa on alkup. 300€:n sijaan 840€/kk. Eli mistä revin tuon summan mahdollisesti usealta kuukaudelta? :( Todella kinkkinen tilanne kun ei mene järki perille. Ei suojele lapsiaan eikä minua.
Ap
Avaa hiukan tuota laskutoimitusta.
Yhtään rahaa ruokaan ei siis mene, kun olet yksin.
Sille on oma budjetti. Mutta tuo tulisi siis suoraan extrana sen päälle.
Ap
Älä nyt viitsi.
Matematiikka ei ole sinun lajisi.
Tarkennatko? Mulla on budjetti sekä omille että lasten ruoille. Mitä et nyt uskonut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa auttaa, mutta Toivon kovasti jaksamista sinulle.
Olisiko mahdollista, että lapset olisivat tämän pahimman ajan yli koko ajan sinun luonasi?
En tiedä jaksaisinko sitä just nyt; kolme koululaista, omat työt ja lasten etäkoulu. Kaikki aika menee niissä. Emme myöskään ole tehneet sopimusta lapsista, eli en saa elareita. Jotta hän niitä minulle maksaisi (todnäk ei suostuisi nyt suoraan maksamaan joska tämä korona on hänen mielestään pelkkää vouhotusta...) pitäisi saada aika lastenvalvojalle. Mulla ei talous kestä pitää lapsia koko aikaa :( Siksi mun mielestä hänet pitäisi nyt saada avaamaan silmänsä. Mutta miten? Ehkä soitan hänen äidilleen, ollaan hyvissä väleissä. Jos hän saisi järkeä pojalleen..
Ap
Niin et ole valmis itse ottamaan sitä todellista vastuuta. Voit vaikuttaa vaan siihen miten itse toimit. Äitiys ei anna sinulle mitään diktatuurimaissa valtaa määritellä millaisia päätöksiä muut nyt tekee elämässään.
Tiedätkö miten paljon kolmen yläkoululaisen ruoat maksaa kuukaudessa? Kun kaikki ruoat syödään kotona? Mä tottakai haluaisin enemmän kuin mitään että lapset olisi mulla. Mutta tiedätkö myös miten paljon töitä heidän etäkoulu teettää kun kaksi lapsista tarvitsee tehostettua tukea?? Meillä ei ollut lasten kanssa yhtään vapaailtaa tällä viikolla. Itse tulen klo 17 töistä ja loppuilta tehdään koulutöitä. Totta helvetissä mä jaksan sen jos on pakko!!! Mutta miten helvetissä te voitte puolustaa itsekästä isää ja vielä ehdottaa että antaisin lapseni sinne kokonaan että saavat todennäköisemmin tartunnan sieltä itselleenkin????
Ap
Haista nyt...Alkaa tympimään tämä uhriutumisenkulttuuri, jossa kaikki kokee olevansa ainoita uhreja, liiottele ja julistaa tuota oman pään pyhää totuutta kuin jotain evankeliumia. Jos kuormitus on sinulle likaa mitä jos ne lapset nyt vaan menisi sinne isälle. Lapset tarvii nyt enemmän kuin koskaan psyykkisesti vahvaa vanhempaa, eikä mitään pahinta marttyyriä sitten jeesuksen.
Ja tuo itsekäs kuolematon isäkö on se vahva?? :D
Minä yritän puolustaa vain lapsiani ja itseäni. Vai meinaatko että lapsetkin on kuolemattomia?
Kiitos haistatteluista. Toivon ettei sulla ole omia lapsia.
Ap
Hih hih, ainakaan hän kohkaa kuin joku aivoton kana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mahdollista, että lapset olisivat tämän pahimman ajan yli koko ajan sinun luonasi?
En tiedä jaksaisinko sitä just nyt; kolme koululaista, omat työt ja lasten etäkoulu. Kaikki aika menee niissä. Emme myöskään ole tehneet sopimusta lapsista, eli en saa elareita. Jotta hän niitä minulle maksaisi (todnäk ei suostuisi nyt suoraan maksamaan joska tämä korona on hänen mielestään pelkkää vouhotusta...) pitäisi saada aika lastenvalvojalle. Mulla ei talous kestä pitää lapsia koko aikaa :( Siksi mun mielestä hänet pitäisi nyt saada avaamaan silmänsä. Mutta miten? Ehkä soitan hänen äidilleen, ollaan hyvissä väleissä. Jos hän saisi järkeä pojalleen..
Ap
Niin et ole valmis itse ottamaan sitä todellista vastuuta. Voit vaikuttaa vaan siihen miten itse toimit. Äitiys ei anna sinulle mitään diktatuurimaissa valtaa määritellä millaisia päätöksiä muut nyt tekee elämässään.
Tiedätkö miten paljon kolmen yläkoululaisen ruoat maksaa kuukaudessa? Kun kaikki ruoat syödään kotona? Mä tottakai haluaisin enemmän kuin mitään että lapset olisi mulla. Mutta tiedätkö myös miten paljon töitä heidän etäkoulu teettää kun kaksi lapsista tarvitsee tehostettua tukea?? Meillä ei ollut lasten kanssa yhtään vapaailtaa tällä viikolla. Itse tulen klo 17 töistä ja loppuilta tehdään koulutöitä. Totta helvetissä mä jaksan sen jos on pakko!!! Mutta miten helvetissä te voitte puolustaa itsekästä isää ja vielä ehdottaa että antaisin lapseni sinne kokonaan että saavat todennäköisemmin tartunnan sieltä itselleenkin????
Ap
Sinä tässä itsekkäältä vaikutat kun yrität estää ex-miehesi harrastuksen riskiryhmäsi perusteella. Jos sulla noin hankala tilanne, niin lapset isälle kunnes tilanne rauhoittuu. Problem solved...
Tarkennatko miten olen itsekäs kun yritän suojella lapsiani ja itseäni tartunnalta?
Ap
Miksi ajattelet kuntosalin olevan erityisen tartuttava paikka tällähetkellä ?
Oksettavan itsekäs mies. Ei ajattele edes lapsiaan jotka voivat menettää äitinsä.
Ei sulla kuitenkaan juuri ole muita vaihtoehtoja kuin täällä on jo ehdoteltu. Tai sitten odottelet jos ulkonaliikkumiskielto astuu voimaan. Toivottavasti (juuri exäsi kaltaisten kusipäiden takia.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
” Mulla ei talous kestä pitää lapsia koko aikaa” Mitähän mä just luin? Ei ole todellista... ja teit lapsia vaikka ei ole varaa?
En saa elareita, vaikka ne mulle kuuluisi, koska sovimme että maksamme kaiken puoliksi. Olen tähän asti pärjänny hyvin. Mutta ymmärrät varmaan miten paljon menee rahaa ruokaan kun kolme yläkoululaista syö kotona 247? Jos normaalisti lasten ruokaan menee mulla kuussa 300€, nyt etänä menee n. 420€ ja sitten menisi 840€, niin siinä on melkoinen ero. Mistä otan tuon 420-540€ kun mulle ei sellaisia summia jää? Joo, voin hakea elareita mutta niitä ei varmasti ihan viikossa saa..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjimmiltaan tässä on kyse vaan siitä, että aloittaja haluaa edelleen kontrolloida exänsä tekemisiä. Ennen hän nalkutti kotona, nyt kun se ei enää onnistu niin sitten kontrolloidaan muuten. Mikään muu ratkaisu ei käy kuin se, että ex mies joustaa ja tekee kuten aloittaja haluaa.
Voi kun tietäisit miten itsekäs ihminen hän on.. Sen vuoksi lähdin liitosta. Helppo puhua, eikö olekin? Mä en haluais nähdä koko ihmistä enää ikinä jos ei olis lasten takia pakko.
Ap
Itsekkyys ja kaikki muu tuli esille vasta saatuanne lapsia?
Valitettavasti kyllä ja pahenee vain :( Tietäisitpä miten kultainen hän oli ensimmäiset vuodet :’(
Ap
Höpö höpö.
Ei ole taas todellista! Isä on paha koska käy kuntosalilla eikä tottele aloittajaa. Voi nyyh kun on epistä ku ei saa kontrolloida kaikkea.
Exälläsi kävi tuuri kun pääsi sinusta eroon...
Ymmärrän huolesi hyvin ap. Mutta koska sinä käyt kodin ulkopuolella töissä, pidän vaatimustasi kohtuuttomana. Suurempi riski siellä töissä on.
Mutta vaikka ei olisikaan, niin tämä on nyt asia, jolle et voi mitään. Ei ole mitään instanssia tai viranomaista, joka voisi pakottaa isän olemaan käymättä salilla. Se ei ole nyt fiksua, mutta ihan laillista se on. Esim. lastenvalvoja ei voi tehdä tässä tilanteessa mitään. Ei hänen toimivaltansa ulotu vanhempien harrastuksiin. Valitettavasti näin.
Voit ehdottaa, että lapset olisi nyt isällään koko ajan. Se on ehkä todennäköisin ratkaisu. Vaikka tuskin se siihenkään suostuu, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap halusit tehdä lapsia tuollaisen miehen kanssa?
M/39
Koska hän oli ihana mies
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän huolesi hyvin ap. Mutta koska sinä käyt kodin ulkopuolella töissä, pidän vaatimustasi kohtuuttomana. Suurempi riski siellä töissä on.
Mutta vaikka ei olisikaan, niin tämä on nyt asia, jolle et voi mitään. Ei ole mitään instanssia tai viranomaista, joka voisi pakottaa isän olemaan käymättä salilla. Se ei ole nyt fiksua, mutta ihan laillista se on. Esim. lastenvalvoja ei voi tehdä tässä tilanteessa mitään. Ei hänen toimivaltansa ulotu vanhempien harrastuksiin. Valitettavasti näin.
Voit ehdottaa, että lapset olisi nyt isällään koko ajan. Se on ehkä todennäköisin ratkaisu. Vaikka tuskin se siihenkään suostuu, eikö?
Olen 4 hengen yrityksessä töissä. Tietysti vaara sielläkin, mutta toistaiseksi en pysty tekemään etänä töitä valitettavasti. Mutta pointtina juuri se, että sali ei ole pakollinen. Työ valitettavasti on. Ja musta oli kamalaa joutua antamaan lapset varomattomalla isälleen pitkäksi aikaa :( Tulisi aivan hirveä ikäväkin :( Se on kyllä valitettavaa ettei ole ketään joka saisi järjen isän päähän :( Kun lapsetkin ihmettelee että isä käy siellä edelleen ja mulla on keuhkojen kanssa se tilanne, että joudun hengityskoneeseen hyvin nopeasti jos saan viruksen :(
Kiitos asiallisesta viestistäsi :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit ehdottaa, että lapset olisi nyt isällään koko ajan. Se on ehkä todennäköisin ratkaisu. Vaikka tuskin se siihenkään suostuu, eikö?Olen 4 hengen yrityksessä töissä. Tietysti vaara sielläkin, mutta toistaiseksi en pysty tekemään etänä töitä valitettavasti. Mutta pointtina juuri se, että sali ei ole pakollinen. Työ valitettavasti on. Ja musta oli kamalaa joutua antamaan lapset varomattomalla isälleen pitkäksi aikaa :( Tulisi aivan hirveä ikäväkin :( Se on kyllä valitettavaa ettei ole ketään joka saisi järjen isän päähän :( Kun lapsetkin ihmettelee että isä käy siellä edelleen ja mulla on keuhkojen kanssa se tilanne, että joudun hengityskoneeseen hyvin nopeasti jos saan viruksen :(
Kiitos asiallisesta viestistäsi :)
Ap
* olisi kamalaa joutua antamaan lapset varomattomalle isälleen
Autocorrect.
Ap
Veikkaan, että kuvio on suunnilleen tällainen.
Eron jälkeen aloittaja on paisunut parikymmentä kiloa kun ei ole jaksanut itseään pitää kunnossa. Samaan aikaan exä urheilee ja ramppaa kuntosalilla pitäen näin itsensä tikissä. Exällä riittää nuorempia ja kauniimpia(kuin ap) naisia, koska on pitänyt itsestään huolta. Muutenkin elämä hymyilee.
Nyt tämä korona tilanne on aloittajan silmissä se paikka jossa hän kiristää exän luopumaan saliharrastuksesta. Lapsien terveys on aina hyvä syy mihin vedota. Aloittaja tosin käy itsekin töissä mutta hei! Se on eri asia!
Toivottavasti exä pitää päänsä.
Vierailija kirjoitti:
No, ne lapset nyt isälleen kahdesta syystä:
Isän on hyvä harjoitella nyt jo lasten kanssa olemista, jos sinä joudut sairaalaan tehohoitoon pitkäksi aikaa/ kuolet hänen idioottimaisuutensa takia. Kova nakki, kun ottaa huomioossen, että saa sitten hoitaa ne lasten koulutkin kokonaan. (Eipä jää aikaa kuntosaleille, eli ei sinun tarvitse pelätä, että lapset saisivat kuntosaleilta tartunnan.)
Isä ymmärtää paremmin, että mihinköhän rahaa menee, kun joutuu kustantamaan kaiken: vaatteista hygieniatarvikkeisiin ja ruokaan. Tähän mennessä on todennäköisesti ostanut vain ruokaa, ja sinulle on jäänyt vaatteet, harrastusvälineet, vakuutukset yms. Näinhän monet itsekkäät etävanhemmat tekevät riippumatta siitä, että ovatko miehiä vai naisia. Myöhemmin kelpaa sitten maksaa elareita, kun on huomannut, että se ruoka on vain pieni osa kuluista.
Meillä on kaikki mennyt aina hienosti puoliksi vaatteista lähtien, eli on toiminut hyvin. Hän tienaa puolet enemmän kuin minä joten elareille olisi kyllä siinäkin mielessä oikeutus. En kuitenkaan ole kokenut, että tarvitsisin elareita vaan pitäydyn meidän alkuperäisessä suullisessa sopimuksessa. Sen takia minulla on siis aika tiukka talous, mistä mua on tässä ketjussa myös haukuttu. Elarit kolmesta teinistä olisi kuitenkin aika isot ymmärtääkseni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että kuvio on suunnilleen tällainen.
Eron jälkeen aloittaja on paisunut parikymmentä kiloa kun ei ole jaksanut itseään pitää kunnossa. Samaan aikaan exä urheilee ja ramppaa kuntosalilla pitäen näin itsensä tikissä. Exällä riittää nuorempia ja kauniimpia(kuin ap) naisia, koska on pitänyt itsestään huolta. Muutenkin elämä hymyilee.
Nyt tämä korona tilanne on aloittajan silmissä se paikka jossa hän kiristää exän luopumaan saliharrastuksesta. Lapsien terveys on aina hyvä syy mihin vedota. Aloittaja tosin käy itsekin töissä mutta hei! Se on eri asia!Toivottavasti exä pitää päänsä.
Valitettavasti kuvio ei ole tuonne päinkään. Mutta pitäydy sä tuossa niin saat hyvän mielen :) Ja kannusta vielä useampiakin miehiä katsomaan vain omaan napaan lastensa sijaan! :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjimmiltaan tässä on kyse vaan siitä, että aloittaja haluaa edelleen kontrolloida exänsä tekemisiä. Ennen hän nalkutti kotona, nyt kun se ei enää onnistu niin sitten kontrolloidaan muuten. Mikään muu ratkaisu ei käy kuin se, että ex mies joustaa ja tekee kuten aloittaja haluaa.
Voi kun tietäisit miten itsekäs ihminen hän on.. Sen vuoksi lähdin liitosta. Helppo puhua, eikö olekin? Mä en haluais nähdä koko ihmistä enää ikinä jos ei olis lasten takia pakko.
Ap
Nyt pitäisi empatian ja sympatian säteillä? Kun aloitte seurustelemaan hän oli ystävällinen ja huomioon ottava, mutta saatuanne kolmannen lapsen hänestä tuli itsekäs?
Kerroin vain miten tilanne meni. Moni mun sukulainen ja yhteinen ystävä on ihmetellyt minne se ihminen katosi, miten voi muuttua noin :(
Mutta selvästikään et usko minua, joten jollain kierolla tavallahan sen täytyy olla minun syy että hän muuttui, eikö niin?
Ap
Entä jos sinä olet itsekkin muuttunut? Harvoin sitä itse huomaa.
No hyvä. Haluatko kertoa todellisen syyn sille miksi exän salilla käynti niin häiritsee? Saleilla on nyt niin hiljaista, että todennäköisemmin se tartunta töistä tulee.
Surkea provo. Yläkouluikäiset lapset pitää opettaa, ja elareista ei ole sovittu.
Lisäksi ap käy töissä jossa ei ole mitään riskiä saada koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Eikös just ollu puhetta ettei vanhempien ole tarkoitus olla kotiopettajia? Ettei maailma siihen kaadu et muutama kuukausi elämästä menee koulu vähän niin sun näin. Ei siellä koulussakaan yleensä ole kuin yks ope, eikä hän ehdi kaikkien erityistarpeita huomioida. Et ehkä voit isosti löysätä tuossa asiassa. Samoin ei ruoka niin paljoa maksa jos tekee paljon kasviksista, vähän lihaa joukkoon tai kokonaan vege, isoja laatikoita, keittoja jne. Ei maksa paljon mitään. Aamulla puuroa ja kananmunia jne. Tällaises poikkeustilantees voi odottaa että teinitki vähän ylittää mukavuusaluettaan.
” Mulla ei talous kestä pitää lapsia koko aikaa” Mitähän mä just luin? Ei ole todellista... ja teit lapsia vaikka ei ole varaa?