Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten isä, ex-mieheni, jatkaa kuntosalilla käyntiä vaikka kuulun riskiryhmään.

Maisa
28.03.2020 |

Mitä voin tehdä? Hän jatkaa edelleen käyntejä siellä. Lapset ovat yhteishuollossa vuoroviikoin. Ei jätä menemättä vaikka olen pyytänyt. Ja myös tehnyt selväksi mitä mulle voi käydä jos saan tartunnan. Ei suojele lapsiaan eikä minua. Keneltä saa apua tässä tilanteessa kun lasten isä on itsekäs paskiainen? Minut valtaa välillä kuolemanpelko kun mietin mitä mulle voi vielä käydä hänen itsekkyyden takia. Entä mun lapsille sen jälkeen? Pyydän oikeasti apua; kuka voi auttaa tässä tilanteessa?

Kommentit (226)

Vierailija
21/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjimmiltaan tässä on kyse vaan siitä, että aloittaja haluaa edelleen kontrolloida exänsä tekemisiä. Ennen hän nalkutti kotona, nyt kun se ei enää onnistu niin sitten kontrolloidaan muuten. Mikään muu ratkaisu ei käy kuin se, että ex mies joustaa ja tekee kuten aloittaja haluaa.

Voi kun tietäisit miten itsekäs ihminen hän on.. Sen vuoksi lähdin liitosta. Helppo puhua, eikö olekin? Mä en haluais nähdä koko ihmistä enää ikinä jos ei olis lasten takia pakko.

Ap

Vierailija
22/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa auttaa, mutta Toivon kovasti jaksamista sinulle.

Olisiko mahdollista, että lapset olisivat tämän pahimman ajan yli koko ajan sinun luonasi?

En tiedä jaksaisinko sitä just nyt; kolme koululaista, omat työt ja lasten etäkoulu. Kaikki aika menee niissä. Emme myöskään ole tehneet sopimusta lapsista, eli en saa elareita. Jotta hän niitä minulle maksaisi (todnäk ei suostuisi nyt suoraan maksamaan joska tämä korona on hänen mielestään pelkkää vouhotusta...) pitäisi saada aika lastenvalvojalle. Mulla ei talous kestä pitää lapsia koko aikaa :( Siksi mun mielestä hänet pitäisi nyt saada avaamaan silmänsä. Mutta miten? Ehkä soitan hänen äidilleen, ollaan hyvissä väleissä. Jos hän saisi järkeä pojalleen..

Ap

Niin et ole valmis itse ottamaan sitä todellista vastuuta. Voit vaikuttaa vaan siihen miten itse toimit. Äitiys ei anna sinulle mitään diktatuurimaissa valtaa määritellä millaisia päätöksiä muut nyt tekee elämässään.

Tiedätkö miten paljon kolmen yläkoululaisen ruoat maksaa kuukaudessa? Kun kaikki ruoat syödään kotona? Mä tottakai haluaisin enemmän kuin mitään että lapset olisi mulla. Mutta tiedätkö myös miten paljon töitä heidän etäkoulu teettää kun kaksi lapsista tarvitsee tehostettua tukea?? Meillä ei ollut lasten kanssa yhtään vapaailtaa tällä viikolla. Itse tulen klo 17 töistä ja loppuilta tehdään koulutöitä. Totta helvetissä mä jaksan sen jos on pakko!!! Mutta miten helvetissä te voitte puolustaa itsekästä isää ja vielä ehdottaa että antaisin lapseni sinne kokonaan että saavat todennäköisemmin tartunnan sieltä itselleenkin????

Ap

Haista nyt...Alkaa tympimään tämä uhriutumisenkulttuuri, jossa kaikki kokee olevansa ainoita uhreja, liiottele ja julistaa tuota oman pään pyhää totuutta kuin jotain evankeliumia. Jos kuormitus on sinulle likaa mitä jos ne lapset nyt vaan menisi sinne isälle. Lapset tarvii nyt enemmän kuin koskaan psyykkisesti vahvaa vanhempaa, eikä mitään pahinta marttyyriä sitten jeesuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja myös tehnyt selväksi mitä mulle voi käydä jos saan tartunnan."

Jaa, no ainakin on selvä, miksi tuo tyyppi on ex.

Eli olen tehnyt selväksi että voin kuolla.

Eli todellakin on ex juuri sen takia kun on niin itsekäs.

Ap

Joo, tässä yhdistyy koronahysteerikko ja exän narsistimanipuloija. Taitaa olla parempi unohtaa tää ketju kun taaskaan ei neuvot kelpaa jos ne ei ole just hänen jo valmiiksi mielletyn ajatuksen mukaisia.

Vierailija
24/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap halusit tehdä lapsia tuollaisen miehen kanssa?

M/39

Vierailija
25/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjimmiltaan tässä on kyse vaan siitä, että aloittaja haluaa edelleen kontrolloida exänsä tekemisiä. Ennen hän nalkutti kotona, nyt kun se ei enää onnistu niin sitten kontrolloidaan muuten. Mikään muu ratkaisu ei käy kuin se, että ex mies joustaa ja tekee kuten aloittaja haluaa.

Voi kun tietäisit miten itsekäs ihminen hän on.. Sen vuoksi lähdin liitosta. Helppo puhua, eikö olekin? Mä en haluais nähdä koko ihmistä enää ikinä jos ei olis lasten takia pakko.

Ap

Itsekkyys ja kaikki muu tuli esille vasta saatuanne lapsia?

Vierailija
26/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset eivät nyt mene isälle, kun huitelee ympäriinsä. Pitävät puhelimen kautta yhteyttä. En voi vaarantaa lapsia ja itseäni, koska isä ei olisi innostunut pitämään huolta heistä, jos minä en selviä. Täytyy ajatella nyt asioita pidemmälle, kuin vain tähän hetkeen.

Kuulostaa hyvältä. Minulla on sen verran tiukkaa kun en saa elareita, koska olemme sopineet että maksamme kaiken puoliksi, joten en usko että rahani riittäisivät tässä hetkessä ruokkimaan omalla palkallani 4 ihmistä 24/7 :( Jos normaalisti menee 150€/vk lasten viikoilla ruokiin, summa on nyt etäkoulun aikaan ehkä 210€/vk ja jos ovat mulla koko ajan, summa on alkup. 300€:n sijaan 840€/kk. Eli mistä revin tuon summan mahdollisesti usealta kuukaudelta? :( Todella kinkkinen tilanne kun ei mene järki perille. Ei suojele lapsiaan eikä minua.

Ap

Vierailija
27/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ne lapset nyt isälleen kahdesta syystä:

Isän on hyvä harjoitella nyt jo lasten kanssa olemista, jos sinä joudut sairaalaan tehohoitoon pitkäksi aikaa/ kuolet hänen idioottimaisuutensa takia. Kova nakki, kun ottaa huomioossen, että saa sitten hoitaa ne lasten koulutkin kokonaan. (Eipä jää aikaa kuntosaleille, eli ei sinun tarvitse pelätä, että lapset saisivat kuntosaleilta tartunnan.)

Isä ymmärtää paremmin, että mihinköhän rahaa menee, kun joutuu kustantamaan kaiken: vaatteista hygieniatarvikkeisiin ja ruokaan. Tähän mennessä on todennäköisesti ostanut vain ruokaa, ja sinulle on jäänyt vaatteet, harrastusvälineet, vakuutukset yms. Näinhän monet itsekkäät etävanhemmat tekevät riippumatta siitä, että ovatko miehiä vai naisia. Myöhemmin kelpaa sitten maksaa elareita, kun on huomannut, että se ruoka on vain pieni osa kuluista.

Vierailija
28/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itsekkyys ja kaikki muu tuli esille vasta saatuanne lapsia?

Valitettavasti kyllä ja pahenee vain :( Tietäisitpä miten kultainen hän oli ensimmäiset vuodet :’(

Ap

Vierailija
29/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt pitäisi empatian ja sympatian säteillä? Kun aloitte seurustelemaan hän oli ystävällinen ja huomioon ottava, mutta saatuanne kolmannen lapsen hänestä tuli itsekäs?

Vierailija
30/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä anna lasten mennä isälleen, perustele terveys syillä jos joku alkaa vänkäämään.

Eikö olisi parempi että lapset olisivat isällään tämän ajan jos ap riskiryhmässä 🤔

Että saisivat todennäköisemmin tartunnan..? Ei ole lapsetkaan turvassa siinä tilanteessa.

Ap

Sinähän käyt töissäeli rahallaan koitat tartuttaa lapset.

Vierailija
31/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset eivät nyt mene isälle, kun huitelee ympäriinsä. Pitävät puhelimen kautta yhteyttä. En voi vaarantaa lapsia ja itseäni, koska isä ei olisi innostunut pitämään huolta heistä, jos minä en selviä. Täytyy ajatella nyt asioita pidemmälle, kuin vain tähän hetkeen.

Kuulostaa hyvältä. Minulla on sen verran tiukkaa kun en saa elareita, koska olemme sopineet että maksamme kaiken puoliksi, joten en usko että rahani riittäisivät tässä hetkessä ruokkimaan omalla palkallani 4 ihmistä 24/7 :( Jos normaalisti menee 150€/vk lasten viikoilla ruokiin, summa on nyt etäkoulun aikaan ehkä 210€/vk ja jos ovat mulla koko ajan, summa on alkup. 300€:n sijaan 840€/kk. Eli mistä revin tuon summan mahdollisesti usealta kuukaudelta? :( Todella kinkkinen tilanne kun ei mene järki perille. Ei suojele lapsiaan eikä minua.

Ap

Vuoroasuminen ei sovi, jos välit on riitaisat. Varaa aika lastenvalvojalle ja käytte läpi nuo asumiskuviot ja elatukset.

Vierailija
32/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä hyvin saatat saada sen taudin työpaikalta (jossa sanojesi mukaan fyysisesti käyt). Kuntosaleilla on sentään yleensä, ja varsinkin nyt, desinfiointiaineet joilla pyyhkäistä laitteiden kahvat ennen ja jälkeen käytön.

Yllättävän suuri osa suomalaisista kuuluu riskiryhmään myös tietämättään ja se että mietit ihan tosissaan meneväsi vinkumaan asiasta exän äidille kertoo asiasta jo kaiken oleellisen. Ehkä se ex ei ollutkaan teidän parisuhteessa se ongelma.

Vierailija
33/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Avaa hiukan tuota laskutoimitusta.

Yhtään rahaa ruokaan ei siis mene, kun olet yksin.

Vierailija
34/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa auttaa, mutta Toivon kovasti jaksamista sinulle.

Olisiko mahdollista, että lapset olisivat tämän pahimman ajan yli koko ajan sinun luonasi?

En tiedä jaksaisinko sitä just nyt; kolme koululaista, omat työt ja lasten etäkoulu. Kaikki aika menee niissä. Emme myöskään ole tehneet sopimusta lapsista, eli en saa elareita. Jotta hän niitä minulle maksaisi (todnäk ei suostuisi nyt suoraan maksamaan joska tämä korona on hänen mielestään pelkkää vouhotusta...) pitäisi saada aika lastenvalvojalle. Mulla ei talous kestä pitää lapsia koko aikaa :( Siksi mun mielestä hänet pitäisi nyt saada avaamaan silmänsä. Mutta miten? Ehkä soitan hänen äidilleen, ollaan hyvissä väleissä. Jos hän saisi järkeä pojalleen..

Ap

Niin et ole valmis itse ottamaan sitä todellista vastuuta. Voit vaikuttaa vaan siihen miten itse toimit. Äitiys ei anna sinulle mitään diktatuurimaissa valtaa määritellä millaisia päätöksiä muut nyt tekee elämässään.

Tiedätkö miten paljon kolmen yläkoululaisen ruoat maksaa kuukaudessa? Kun kaikki ruoat syödään kotona? Mä tottakai haluaisin enemmän kuin mitään että lapset olisi mulla. Mutta tiedätkö myös miten paljon töitä heidän etäkoulu teettää kun kaksi lapsista tarvitsee tehostettua tukea?? Meillä ei ollut lasten kanssa yhtään vapaailtaa tällä viikolla. Itse tulen klo 17 töistä ja loppuilta tehdään koulutöitä. Totta helvetissä mä jaksan sen jos on pakko!!! Mutta miten helvetissä te voitte puolustaa itsekästä isää ja vielä ehdottaa että antaisin lapseni sinne kokonaan että saavat todennäköisemmin tartunnan sieltä itselleenkin????

Ap

Haista nyt...Alkaa tympimään tämä uhriutumisenkulttuuri, jossa kaikki kokee olevansa ainoita uhreja, liiottele ja julistaa tuota oman pään pyhää totuutta kuin jotain evankeliumia. Jos kuormitus on sinulle likaa mitä jos ne lapset nyt vaan menisi sinne isälle. Lapset tarvii nyt enemmän kuin koskaan psyykkisesti vahvaa vanhempaa, eikä mitään pahinta marttyyriä sitten jeesuksen.

Ja tuo itsekäs kuolematon isäkö on se vahva?? :D

Minä yritän puolustaa vain lapsiani ja itseäni. Vai meinaatko että lapsetkin on kuolemattomia?

Kiitos haistatteluista. Toivon ettei sulla ole omia lapsia.

Ap

Vierailija
35/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikä sitä etäkoulusummaakaan.

Vierailija
36/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sille on oma budjetti. Mutta tuo tulisi siis suoraan extrana sen päälle.

Ap

Vierailija
37/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni on lääkäri ja lapset vuoroviikoin. Hän työskentelee mm. ensiavussa. Lapseni on riskiryhmää mutta ei ei suostu joustamaan.

Vierailija
38/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinoissa on aina kaksi puolta, ja tämä itkuvirsi on aloittajan versio. Hän haluaa suojella lapsiaan mutta paha ex mies on ilkeä, paha ja kamala eikä suostu tekemään kaikkea pilkulleen kuten aloittaja vaatii. Vika on siis täysin tämän exän(MIEHEN!!!).

Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla tämän "kamalan" miehen ja isän versio tähän tarinaan.

Vierailija
39/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sille on oma budjetti. Mutta tuo tulisi siis suoraan extrana sen päälle.

Ap

Älä nyt viitsi.

Matematiikka ei ole sinun lajisi.

Vierailija
40/226 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja myös tehnyt selväksi mitä mulle voi käydä jos saan tartunnan."

Jaa, no ainakin on selvä, miksi tuo tyyppi on ex.

Eli olen tehnyt selväksi että voin kuolla.

Eli todellakin on ex juuri sen takia kun on niin itsekäs.

Ap

Joo, tässä yhdistyy koronahysteerikko ja exän narsistimanipuloija. Taitaa olla parempi unohtaa tää ketju kun taaskaan ei neuvot kelpaa jos ne ei ole just hänen jo valmiiksi mielletyn ajatuksen mukaisia.

Mitä tässä on neuvottu? Antamaan lapset isälleen tartutettaviksi? Puolustettu itsekästä exää? Haukuttu kuinka huono äiti olen kun haluan puolustaa lapsiani enkä halua joutua keuhkoineni teholle?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi