Lasten isä, ex-mieheni, jatkaa kuntosalilla käyntiä vaikka kuulun riskiryhmään.
Mitä voin tehdä? Hän jatkaa edelleen käyntejä siellä. Lapset ovat yhteishuollossa vuoroviikoin. Ei jätä menemättä vaikka olen pyytänyt. Ja myös tehnyt selväksi mitä mulle voi käydä jos saan tartunnan. Ei suojele lapsiaan eikä minua. Keneltä saa apua tässä tilanteessa kun lasten isä on itsekäs paskiainen? Minut valtaa välillä kuolemanpelko kun mietin mitä mulle voi vielä käydä hänen itsekkyyden takia. Entä mun lapsille sen jälkeen? Pyydän oikeasti apua; kuka voi auttaa tässä tilanteessa?
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tahallaan tartuttaa, rikkoo lakia. Voi syyllistyä hengenmenetykseen tai sen uhkaan. Rikos. Tee ilmo.
Vielä ei ole (toivottavasti) tartuntaa hänellä.
Ap
Sitä kun ei tiedä. Oireetonkin tartuttaa.
Mutta ihan rikosilmoituksen tekemiseen ei taida riittää, että sillä ehkä periaatteessa maybe saattas olla tartunta...sellanen oireeton siis.
Seurataan tilannetta, miten kehittyy. Jos pienetkin oireet ja käy kaupoissa jne. ei pese käsiä, vaikka tietää että tartuttaa riskiryhmäläisiä, on rikollista.
Miesvihasta puhuttiin, tällä ei sinänsä ole sukupuolen kanssa muutoin tekemistä, mutta kaikki viruslinkoajat jotka minä tiedän ovat miehiä.
Minä taas en tunne yhtään viruslinkoa, vaikka minulla jo ihan työnikin puolesta on melko laaja tuttavapiiri. Ilmeisesti eivät asustele täällä päin.
Toinen on kehopostiivinen ja toinen pitää kunnostaan huolta.
Tuo nykytilanee on seurausta edellisestä lauseesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten tilanne menisi jos teistä jompikumpi sairastuisi? Vähän oudolta kuulostaa, että teillä ei ole lastenvalvojan luonna tehtyä sopimusta tapaamisesta ja elatuksesta. Kyllä näitä itsekkäitä ihmisiä riittää ja varsinkin jolle oma kehonpalvonta ylittää kaikki ihmissuhteet, mutta eipä tässä varmaan ole mitään tehtävissä kun tilanne ns. päällä. Näitä asioita olisi pitänyt miettiä jo eron yhteydessä. Minulle heräsi kysymys, että miten mies ehtii käydä salilla, silloin kun lapset hänen luonaan? Onko hän edes lasten kanssa silloin kun ovat hänen luonaan?
Hyvin vähän on lasten kanssa ja siksi olen varaamassa lastenvalvojalle aikaa. Sanoin että voi tulla mukaan tai voin mennä yksin. Kouluhommat kaatuu mun niskaan jne. Isä priorisoi kuntosalin.
Ero oli sopuisa. Välit edelleen ihan hyvät. Mutta nyt hänen itsekkyys alkaa kuormittaa minua aivan liikaa ja nyt tämä koronavaara vielä päälle. Kaikki meni eron alussa hyvin, mutta nyt kun kaikki olivat syksyllä yläkoulussa, tilanne kärjistyi kun läksyjen määrä lisääntyi ja toinen kaksosista sai myös tehostetun tuen. Kouluhommat lisääntyi ja kaikki vastuu niistä tuli mun niskaan :( pakko hakea apua!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Toinen on kehopostiivinen ja toinen pitää kunnostaan huolta.
Tuo nykytilanee on seurausta edellisestä lauseesta.
Jos viittaat minuun ja exään niin aivan normaalipainoinen olen minäkin. 179cm/69kg. Mutta mähän valehtelen tässä, eiks niin? :) Kun sä tiiät paremmin. Mut mieti sä niin, oot onnellisempi.
Ap
Hyvin oot järjestäny asias. Ehkäisy on keksitty. Ei tosin auta sua enää.
Jos ap on riskiryhmää ja voi kuolla koronaan, niin ap:n kuoleman jälkeenhän ne lapset joka tapauksessa jää kokonaan isälle. Eikö nyt olisi hyvä tilaisuus harjoitella tätä silmälläpitäen ja antaa lasten olla siellä isän luona?
Lapset ei siihen koronaan helposti kuole eikä haittaa jos he sairastuvat. Kunhan eivät tartuta ap:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tilanne menisi jos teistä jompikumpi sairastuisi? Vähän oudolta kuulostaa, että teillä ei ole lastenvalvojan luonna tehtyä sopimusta tapaamisesta ja elatuksesta. Kyllä näitä itsekkäitä ihmisiä riittää ja varsinkin jolle oma kehonpalvonta ylittää kaikki ihmissuhteet, mutta eipä tässä varmaan ole mitään tehtävissä kun tilanne ns. päällä. Näitä asioita olisi pitänyt miettiä jo eron yhteydessä. Minulle heräsi kysymys, että miten mies ehtii käydä salilla, silloin kun lapset hänen luonaan? Onko hän edes lasten kanssa silloin kun ovat hänen luonaan?
Hyvin vähän on lasten kanssa ja siksi olen varaamassa lastenvalvojalle aikaa. Sanoin että voi tulla mukaan tai voin mennä yksin. Kouluhommat kaatuu mun niskaan jne. Isä priorisoi kuntosalin.
Ero oli sopuisa. Välit edelleen ihan hyvät. Mutta nyt hänen itsekkyys alkaa kuormittaa minua aivan liikaa ja nyt tämä koronavaara vielä päälle. Kaikki meni eron alussa hyvin, mutta nyt kun kaikki olivat syksyllä yläkoulussa, tilanne kärjistyi kun läksyjen määrä lisääntyi ja toinen kaksosista sai myös tehostetun tuen. Kouluhommat lisääntyi ja kaikki vastuu niistä tuli mun niskaan :( pakko hakea apua!
Ap
Suosittelen, että varaat ajan lastenvalvojalle ja teette virallisen sopimuksen näistä asioista mitä olette keskenänne sopineet. Asiat ja elämäntilanteet muuttuvat ajan kuluessa ja sana sanaa vastaan on aina vaikea näyttää todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin oot järjestäny asias. Ehkäisy on keksitty. Ei tosin auta sua enää.
Rakkaudesta tulivat lapset, toivottuina.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saat ap luultavasti tartunnan töistä. Ja kaupassakin pitää käydä.
Kerrotko miten mun ei tartte käydä töissä ja saan palkkani vaikken pysty tekee etänä? Lopetan heti työt! Kiitos kun autat! Odotan sun vastausta innolla!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos ap on riskiryhmää ja voi kuolla koronaan, niin ap:n kuoleman jälkeenhän ne lapset joka tapauksessa jää kokonaan isälle. Eikö nyt olisi hyvä tilaisuus harjoitella tätä silmälläpitäen ja antaa lasten olla siellä isän luona?
Lapset ei siihen koronaan helposti kuole eikä haittaa jos he sairastuvat. Kunhan eivät tartuta ap:tä.
En voi uskoa lukemaani. Eli lapsille on sun mielestä oikein opettaa ettei kannata tehdä mitään kun yhteiskuntaa kohtaa kriisi? Että vaikka itse on terve, ei muista tarvitse välittää? Että oho, äiti kuoli mut ei se mitään?
Ap
Käyn itsekin kuntosalilla, enkä osaa oikein ajatella, että se olisi täysin kiellettyä. Meidän kuntosalille varataan aika. Varattavissa myös yksityisaikoja. Ihan yksikseni olen siellä sen tunnin, minkä treeni vie ja käsineet kädessä tietenkin. Koska sairastan astmaa, joka pahenee aina näin siitepölykaudella, en pysty ulkoilemaan, kuten muut ihmiset.
Kyllä minäkin käyn voimailemassa vaikka lääkäri olen. Tosin ulkoliikunta-alueilla kun oma sali on kiinni.
Minä en käy töissä. Vältän siten parhaiten koronatartunnan. Irtisanoin itseni 3 viikkoa sitten (tai maanantaina tulee 3 viikkoa). Tein vielä pari päivää töitä ja jäin vuosilomalle. Työssä joutui olemaan paljon lähikontaktissa ihmisten kanssa. Nyt olen työttömänä, mutta jos korona jatkuu, ajattelin hakea töitä joltain muulta alalta, esim. jostain mansikkapellolta tai ihan mistä vaan, missä saa tehdä töitä itsekseen. En voisi kuvitellakaan ap:n tilannetta, että kävisin töissä joka päivä ja vielä riskiryhmään kuuluvana! Sinun kannattaa alkaa välittää itsestäsi paremmin, ap, ja miettiä, onko tuo turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko miten mun ei tartte käydä töissä ja saan palkkani vaikken pysty tekee etänä? Lopetan heti työt! Kiitos kun autat! Odotan sun vastausta innolla!
Ap
Olen eri, mutta pointti tuossa varmaan oli, että nostat hirveän hälyn puntilla käymisestä, vaikka siellä exäs tapaa hyvin vähän potentiaalisia tartuttajia. Todennäköisempää on saada tartunta töistä tai vaikka kaupasta. Kaupassa käymistä et exältä yritä sentään kieltää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen eri, mutta pointti tuossa varmaan oli, että nostat hirveän hälyn puntilla käymisestä, vaikka siellä exäs tapaa hyvin vähän potentiaalisia tartuttajia. Todennäköisempää on saada tartunta töistä tai vaikka kaupasta. Kaupassa käymistä et exältä yritä sentään kieltää?
Samaa mieltä. Jos itse käy töissä, ottaa tietoisen riskin joka päivä saada tartunnan. Kuinka se exän kuntosalikäynti olisi jotenkin isompi riski saada tartunta kuin töissä tai ruokakaupassa käyminen?
Ap[/quote]
Meillä ei ollut lasten kanssa yhtään vapaailtaa tällä viikolla. Itse tulen klo 17 töistä ja loppuilta tehdään koulutöitä.
Ap[/quote]
Siis sä käyt itse töissä hankkimassa tartuntoja, etkä salli lasten isän käyvän kuntosalilla?
Just joo!
Minun ex, lasteni äiti, jatkaa lihomista edelleen vaikka on jo hankala liikkua.
Onneksi lapset kohta muuttaa omilleen niin ei tartte huolehtiä siitä läskikasasta kenenkään.