Kissojen pelkääjät ovat naurettavia!
Meillä on kissoja 2. Sosiaalisia tapauksia, puskevat päällä ja kehräävät, antavat silittää jne.
Eräs ystävä käy meillä usein kahvilla ja oikein säpsähtelee kun kissa ilmestyy jalkoihin. Olen monasti sanonut ettei se tee mitään, ole rauhassa, mutta tyyppi menee jäykäksi. Viimeeksi kissa hyppäsi pöydälle joka on ikkunan edessä, niin tämä ystävä pyysi minua hätyyttämään sen pois. Ihmettelin miksi, emme olleet pöydänääressä vaan pöytä on tyhjänpanttina muuten, paitsi sillä pidän muutamaa viherkasvia ja se toimii kissojen kyttäyspaikkana.
On kuulemma luonnotonta että eläin pomppii tasoilla, niiden pitäisi kuulemma kestää lattialla niin sitten hän voisi rauhoittua.
Pyysi minut lukitsemaan kissat makuuhuoneeseen aina kun käy meillä ja väittää vaan että vihaa kissoja, eikä voi tunnustaa että oikeasti pelkää niitä. Kissat eivät ole ikinä tehneet hänelle mitään.
Minua ärsyttää koko vaatimus, ja aion pitää kissat jatkossakin vapaana kotonani.
Onko muut kissaihmiset kokeneet samaa?
Kommentit (55)
Minusta toisen pelossa ei ole mitään naurettavaa. Se, jos pelkoaan ilmentää käyttäytymällä vihamielisesti pelon kohdetta kohtaan, on sitten taas eriasia.
Ystäväni lapsi pelkää kissoja, eikä minulla ole mitään ongelmaa laittaa kissoja omaan huoneeseen heidän vierailun ajaksi. Minusta se on vain kohteliasta ja fiksua. Lasta kuitenkin kiinnostaa kissat ja koska "kissahuoneen" ovessa on ikkuna, käymme yhdessä katsomassa kissoja ikkunasta. Ehkä tulevaisuudessa lapsi rohkaistuu, kun saa rauhassa tutustua kissoihin omien rajojensa puitteissa, eikä siten että väkisin pitäisin sosiaaliset ja uteliaat kissani pyörimässä vierraitten ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut, harvat, pelkäävät kissoja. Paljon useammat vihaavat. Pitäisin kissat kauempana tuosta kaverista kissojen oman turvallisuuden takia, kaverihan voi vaikka potkaista kissoja!
En usko että tahallaan potkaisisi, mutta paniikkiin mentyään voi vaikka potkiakin.
Mikä niissä kissoissa pelottaa??
Vierailija kirjoitti:
Minusta toisen pelossa ei ole mitään naurettavaa. Se, jos pelkoaan ilmentää käyttäytymällä vihamielisesti pelon kohdetta kohtaan, on sitten taas eriasia.
Ystäväni lapsi pelkää kissoja, eikä minulla ole mitään ongelmaa laittaa kissoja omaan huoneeseen heidän vierailun ajaksi. Minusta se on vain kohteliasta ja fiksua. Lasta kuitenkin kiinnostaa kissat ja koska "kissahuoneen" ovessa on ikkuna, käymme yhdessä katsomassa kissoja ikkunasta. Ehkä tulevaisuudessa lapsi rohkaistuu, kun saa rauhassa tutustua kissoihin omien rajojensa puitteissa, eikä siten että väkisin pitäisin sosiaaliset ja uteliaat kissani pyörimässä vierraitten ympärillä.
Koirat ovat paljon pelottavampia kuin kissat! Koirilla ei ole mitään tolkkua, tunkevat haistelemaan heti persettä.
Onneksi kavereissani ei ole tuollaisia pelkääjiä, kissani on minulle todella tärkeä. Minä, suku ja kaverit palvotaan kisua ja kisu on tyytyväinen orjiinsa :D
Minä en lukitsisi kissoja toiseen huoneeseen vierailujen ajaksi, ehkä en kutsuisi sitä kaveria kylään enää tai sitten tavattaisiin hänen kotonaan (Tosin ei nyt koska korona)? En voi kuvitellakaa että minun haluamisten takia isäntäväki mukautuisi tai järjestelisi kotiaan.
En tykkää lapsista mutta silti en pyydä perheellistä ystävääni että lukitsepa noi muksut makkariin pois silmistä ja häiritsemästä :D
Minä tunnen yhden kissojen vihaajan, jolla itsellään on koiria. Minusta on outoa lemmikin omistajana vihata jotain eläintä.
Fobiat eivät ole loogisia. En tiedä, mitä ap itse pelkäät, mutta ajattelepa tilanne sen kautta. Jos vaikka pelkäät korkeita paikkoja, niin olisiko kivaa, että ystävä pakottaisi aina tapaamaan näköalatornissa ja aivan ohuen kaiteen vieressä, josta voi kurkkia pudotusta maahan? Saattaisit itsekin olla kauhusta jäykkänä ja ihmetellä, miksi ystävä pakottaa sinut tilanteeseen, joka ei ole välttämätön.
Mitä naurettavaa on fobioissa.
Kissojen pelko, ötökkäkammo, bakteerikammo, korkeanpaikankammo suljetunpaikankammo, torikammo....
Siinä tavallisimpia.
Minulla on kissa, mutta en kyllä erityisemmin pidä koirista. Ne haisevat poikkeuksetta pahalle ja tunkevat naaman eteen tai perséeseen. Todella epämiellyttäviä eläimiä. Kissoissa on sulokkuutta ja ylväyttä. Ne eivät alennu mihin tahansa.
Hei ei se pelkää kissaa, vaan pelkää että saa kissasta koronaviruksen.
Hey cat, SOCIAL DISTANCING!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat ovat paljon pelottavampia kuin kissat! Koirilla ei ole mitään tolkkua, tunkevat haistelemaan heti persettä.
Ja tämä kommentti liittyy miten lainaamaasi tekstiin?
Mulla on kaksi kissaa ja todellakin hätistän ne pois vieraiden luota, ellei vieras tee selväksi että haluaa katsoa/silitellä kissaa. Kissoista lähtee karvaa, en halua että ne puskee ja hinkkaa itseään vieraita vasten kun mäkin vihaan sitä että housunlahkeet on aina karvoissa.
Assburger kirjoitti:
Mitä naurettavaa on fobioissa.
Kissojen pelko, ötökkäkammo, bakteerikammo, korkeanpaikankammo suljetunpaikankammo, torikammo....
Siinä tavallisimpia.
Kissafobia?! Jo on erikoinen. Ettei olisi vaan kissaviha? Vai miltä kuulostaa: lammasfobia, lehmäfobia, sikafobia, hamsterifobia tai kultakalafobia?
Aivan, tekosyyltä.
Kissat ovat jumalia, niitä sietääkin vähän pelätä. Tiedä paikkasi, ihminen.
T kissa
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole aikoihin lukenut näin hölmöä kommementtia!
Vierailija kirjoitti:
Fobiat eivät ole loogisia. En tiedä, mitä ap itse pelkäät, mutta ajattelepa tilanne sen kautta. Jos vaikka pelkäät korkeita paikkoja, niin olisiko kivaa, että ystävä pakottaisi aina tapaamaan näköalatornissa ja aivan ohuen kaiteen vieressä, josta voi kurkkia pudotusta maahan? Saattaisit itsekin olla kauhusta jäykkänä ja ihmetellä, miksi ystävä pakottaa sinut tilanteeseen, joka ei ole välttämätön.
Jostain syystä kissafobiaa pidetään tavallisena, mutta jos joku sattuisi pelkäämään pieniä koiria, hänelle sanottaisiin vaan että siedätyshoito on parasta hoitoa, katso nyt, ei se mitään tee, söpö vekkuli!
Kukaan ei rinnastaisi fobiaa mihinkään elävältä haudatuksi tulemisen pelkoon, kuten kissojen kanssa näköjään toimitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole aikoihin lukenut näin hölmöä kommementtia!
Kiva että kerroit kaikille ettei sinulla ole minkäänlaista huumorintajua.
Ei elämä ole niin vakavaa, relax cutie pie.
Miksiköhän kissojen omistajilla on usein naarmuille raavitut käsivarret?
Jos sanoisi pelkäävänsä, niin vaikka pelko ei kuulostaisi loogiselta, sen voisi hyväksyä. Jos sanoo vihaavansa perheenjäsentäsi, (tai no, mitään eläintä sen puoleen poislukien ehkä hirvikärpäset ja punkit) katsoisin henkilön kärsivän vakavasta sielullisesta vammasta ja miettisin mitä muita mustia syövereitä sieltä löytyykään.
Tapasin joskus miehen, joka vissiin toisella tapaamisella alkoi raivota varpusista, miten hän vihaa niitä. Totesin että noin häiriintyneen yksilön kanssa en halua olla tekemisissä. Tuossa ajassa ehti kyllä tulla selväksi että suhtautuminen vähän kaikkiin oli varsin negatiivista.
Jotkut, harvat, pelkäävät kissoja. Paljon useammat vihaavat. Pitäisin kissat kauempana tuosta kaverista kissojen oman turvallisuuden takia, kaverihan voi vaikka potkaista kissoja!