Nainen, mies vaatii isyystestiä, onko se ok?
Miten suhtautuisitte jos mies vaatii isyystestiä pian lapsen syntymän jälkeen? Ilman mitään syytä epäilyyn.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokisin sen loukkaavaksi. Miksi edes epäillä isyyttä, jos minä sanon että lapsi on hänen niin silloin se on. Nih.
Nainenhan ei koskaan valehtele.
-Silti kummasti Suomessa on tuhansia miehiä, jotka maksavat muiden miesten lapsia, ja osa jopa niin, että oikeudessa tuomittu vaikka dna todistaa, että et ole isa, mutta kahden kk:n valitusaika on mennyt.
-> Tuomitaan maksamaan.
Tämän alapeukuttaneilta perustelut?
-Onko se, että feministinaisena et koskaan, ikinä elämässäsi valehtele ja sinua ei saa kyseenalaistaa, saati selvittää, oletko pettänyt?
MIKÄ SIINÄ TESTISSÄ PELOTTAA NIIN ETTEI VOI MENNÄ?
Kerrohan milläs itse todistat ettet ole koskaan valehdellut tai pettänyt? Sullahan voisi olla lapsia vaikka 10 naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokisin sen loukkaavaksi. Miksi edes epäillä isyyttä, jos minä sanon että lapsi on hänen niin silloin se on. Nih.
-Silti kummasti Suomessa on tuhansia miehiä, jotka maksavat muiden miesten lapsia, ja osa jopa niin, että oikeudessa tuomittu vaikka dna todistaa, että et ole isa, mutta kahden kk:n valitusaika on mennyt.
-> Tuomitaan maksamaan.
-Onko se, että feministinaisena et koskaan, ikinä elämässäsi valehtele ja sinua ei saa kyseenalaistaa, saati selvittää, oletko pettänyt?
Parisuhde on silloin parhaimmillaan, kun aletaan yhdessä päättäen yrittää yhteistä lasta. Jos sinulla olisi asiasta kokemusta, niin tietäisit sen. Ainakaan minun kroppa ei olisi kestänyt yhtään enempää seksiä mitä siihen aikaan oli. Siinä mittaillaan lämpöjä ja etsitään parhainta ovulaatioaikaa. Kerran soitin jopa miehelle, että äkkiä kotiin, muuten menee hyvä tärppiaika hukkaan.
Ja kyllä, minä olen valehdellut. Kun minulta on puolituttu pyytänyt rahaa lainaan, olen sanonut, että ikävä kyllä minulla ei ole käteistä. Olen myös valehdellut äidilleni, kun tämä soittaa aamupäivällä, herättää minut ja kysyy, olitko nukkumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-> Tuomitaan maksamaan.
Kerrohan milläs itse todistat ettet ole koskaan valehdellut tai pettänyt? Sullahan voisi olla lapsia vaikka 10 naisen kanssa.
Eihän tuo testi todista, että nainen ei olisi pettänyt, todistaa vain että on kyseeisen miehen lapsi.
Sitten jos mulla olisi kymmenen lasta, niin varmaan samallaisia rahan perässä juoksijoita olisivat kuin sinä, eli elatusmaksuja ruikuttaisivat.
-Ja kyllä, vaatisin DNA todisteet.
PS
Kerro nyt, mikä siinä testissä niin pelottaa, ettei sinne voi millään mennä?
Esikoisemme syntyi viime keväänä. Emme ole naimisissa. Mies on vähän mustasukkainen. Kävin lähes viikoittain parin päivän työmatkoilla ja kaikki työkaverit ovat miehiä. Halusin itse testin, vaikka muita mahdollisuuksia isäksi ei ollut. Ajattelin, että hänen ei tarvitse asiaa miettiä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-> Tuomitaan maksamaan.
Ja miehet ovat aina rehellisiä? Älä nyt naurata.
MISSÄ KOHTAA väitin näin?
-Aivan, rakensit olkiukon ja vastasit itsellesi.
Mikset nyt vaan myönnä totuutta, eli sitä, että arvoiden mukaan yli 10% lapsista ei ole oletetun isän biologisia lapsia
->Joka kymmenes nainen on kusettaja.
Miten siihen testiin noin vain mennään? Jos mies haluaa teettää testit itsestään ja lapsesta, niin sen kuin järjestää asian. Vai eikö mies saa noin yksinkertaista asiaa hoidettua? Ei siinä naista tarvita mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen perusta on luottamus. Jos luottamusta ei ole, niin ei ole parisuhdettakaan. Ap voi ihan hyvin valita sen linjan, että kumpikin epäilee toista koko ajan. Kun naapurin Mirkku alkaa odottaa lasta, niin vaimo vaatii miestään todistamaan, että ei ole lapsen isä.
Jokaiselle naiselle jonka kanssa olen seurustellut on ollut ok ja itsestäänselvyys että minulla on oikeus saada 100% varmuus siitä että olen lapsen isä. Siksi olenkin erittäin yllättynyt tämän ketjun kommenteista. Sitä en voi ymmärtää että joku nainen vetää siitä herneet nenään. Ai tuleeko loukattu olo? Voi voi parkaa. Kumpi painaa vaakakupissa enemmän? Hetken kestävä harmitus vai vuosikymmeniä kestävä petturuus? Onneksi on järkeviä ja empaattisia naisisia jotka osaavat asettua miehen asemaan tässä asiassa.
-Ap
Kukaan ei silti halunnut sua lapsensa isäksi?
Tai ehkä itse en halunnut ketään näistä naisista lasteni äidiksi? Yhden kanssa yritimme tuloksetta kunnes suhde loppui. Ja itse olen jokaisen suhteen lopettanut.
Loppujen lopuksi tässä isyysasiassa on kyse tasa-arvosta. Lapsihan ei ole pelkästään äitinsä vaan myös isänsä. Toivottavasti testaus tulee pakolliseksi jossain vaiheessa. Kenekään miehen ei tulisi kasvattaa lehtolasta.
-Ap
Jotenkin sinusta kyllä huokuu ajatus että jokainen lapsi on lehtolapsi ja kaikki äidit vähintään pettäneet.
Kyllähän se kotitausta vaikuttaa, kun on biologisesta isästä ei ole kuin arvaus.
Niin ap:n kotitausta on varmasti vaikuttanut.
Ilman muuta tehkööt testin, on siihen oikeutettu ja voi olla miehellekin mukavaa että isyys vahvistettu mustaa valkoisella
Eipä tule vastausta siihen, että MIKÄ SIINÄ TESTISSÄ NAISET NIIN PELOTTAA?
-Jos ei kerran ole petetty ja rakastetaan miestä, niin aika pikku asiahan tällainen testi on, pumpulipuikko suuhun ja kirjekuoreen???
Kauheaa kontrollin halua! Naiset pystyy kantamaan nimessään toisen suvun perimää, miksi mies ei voi kasvattaa toisen suvun llasta? Myös naiset elää haaremeissa kun mies panee useaa akkaa, mutta miehen pitää aina saada kontrolli? Hankkisin ihan tahallaan lapsen toisen kanssa. Mies ei todellakaan saa nimeä lapselle. ;)
Ei miehetkään ole uskollisia naisille. Miehet voisi vihdoin hyväksyä, etteivät voi hallita kaikkea. Suvun jatkamisen valta on naisella, vaikka miten vikisette.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa edellisessä jankutusketjussa tästä aiheesta muka oli? Ihan samat jutut taas kuin siinäkin.
Luultavasti sama jankkaajakin kyseessä.
Tottakait suostuisin, mutta samalla vaatisin miestä käymään sukupuolitautitestissä kuukausittain.
Kysymys on luottamuksesta parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen perusta on luottamus. Jos luottamusta ei ole, niin ei ole parisuhdettakaan. Ap voi ihan hyvin valita sen linjan, että kumpikin epäilee toista koko ajan. Kun naapurin Mirkku alkaa odottaa lasta, niin vaimo vaatii miestään todistamaan, että ei ole lapsen isä.
Jokaiselle naiselle jonka kanssa olen seurustellut on ollut ok ja itsestäänselvyys että minulla on oikeus saada 100% varmuus siitä että olen lapsen isä. Siksi olenkin erittäin yllättynyt tämän ketjun kommenteista. Sitä en voi ymmärtää että joku nainen vetää siitä herneet nenään. Ai tuleeko loukattu olo? Voi voi parkaa. Kumpi painaa vaakakupissa enemmän? Hetken kestävä harmitus vai vuosikymmeniä kestävä petturuus? Onneksi on järkeviä ja empaattisia naisisia jotka osaavat asettua miehen asemaan tässä asiassa.
-Ap
Tai ehkä itse en halunnut ketään näistä naisista lasteni äidiksi? Yhden kanssa yritimme tuloksetta kunnes suhde loppui. Ja itse olen jokaisen suhteen lopettanut.
Loppujen lopuksi tässä isyysasiassa on kyse tasa-arvosta. Lapsihan ei ole pelkästään äitinsä vaan myös isänsä. Toivottavasti testaus tulee pakolliseksi jossain vaiheessa. Kenekään miehen ei tulisi kasvattaa lehtolasta.
-Ap
Jotenkin sinusta kyllä huokuu ajatus että jokainen lapsi on lehtolapsi ja kaikki äidit vähintään pettäneet.
Jokainen naimisiin menevät pari uskoo olevansa aina yhdessä. Jokainen petetyksi tullut ja lehtolapsen kasvattanut mies on luottanut puolisoonsa. Jokainen uskoo ja luottaa kumppaniinsa mutta kaikki ihmiset eivät ole luottamuksen arvoisia. Mistä sen voi tietää? Ei varmuudella mistään. Ihmiset pettävät ja valehtelevat, siksi parisuhteet ja avioliitto ovat lähtökohtaisesti riskialttiita. Lasten hankkiminen on vakava asia jossa eliminoitava mahdollisuuksien mukaan riskit. Kyse ei ole pelkästään naisen ja miesten tasa-arvosta vanhempina. Kyse on myös lapsen edusta ja myös turvallisuudesta. Entä jos lehtolapsen biologisella isällä on geneettisiä riskialttiuksia? Mutta kuten totesin, jokainen nainen jonka kanssa olen seurustellut on sanonut että antaisi minun ilman muuta testata isyyteni jos lapsia tulisi. Näitä järkeviä naisia onneksi on niin ei tarvi tuhlata aikaansa naisiin jotka eivät asiaa halua ymmärtää.
Pitää varmaan laittaa kansalaisaloitetta tulille asiasta.
-Ap
Vinkki miehet. Jos nainen testiä vastaan sen kuin sovitte että viette vauvan puolesta neuvolaan joku kerta ja sovitte puhelimetse neuvolaan ennalta että käynnin yhteydessä teette isyystestin. Isyys hyvä olla varma ennen lapsen kahden vuoden ikää jolloin elareista ette niin vain pääse vaikkei lapsi biologisesti teidän olisikaan
Vierailija kirjoitti:
Tottakait suostuisin, mutta samalla vaatisin miestä käymään sukupuolitautitestissä kuukausittain.
Kysymys on luottamuksesta parisuhteessa.
Tämä on oikein hyvä käytäntö. Itselläni ei olisi miehenä mitään ongelmaa kunhan molemmat kävisivät.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-> Tuomitaan maksamaan.
Eihän tuo testi todista, että nainen ei olisi pettänyt, todistaa vain että on kyseeisen miehen lapsi.
Sitten jos mulla olisi kymmenen lasta, niin varmaan samallaisia rahan perässä juoksijoita olisivat kuin sinä, eli elatusmaksuja ruikuttaisivat.
-Ja kyllä, vaatisin DNA todisteet.
PS
Kerro nyt, mikä siinä testissä niin pelottaa, ettei sinne voi millään mennä?
Minua ei mitkään testit pelota, tiedän 100% varmasti lapseni isän. Minuahan ei siihen testiin tarvita koska itse lapseni synnytin. Mitähän elatusmaksuja ruikuttaisin, olen lapseni isän kanssa naimisissa ja molemmat olemme lapsesta elatusvelvollisia. Kuka tässä olkiukkoja rakentelee? Sinun kanssa ei kukaan tee lapsia joten lopeta se ruikuttaminen palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
-Ap
Jokainen naimisiin menevät pari uskoo olevansa aina yhdessä. Jokainen petetyksi tullut ja lehtolapsen kasvattanut mies on luottanut puolisoonsa. Jokainen uskoo ja luottaa kumppaniinsa mutta kaikki ihmiset eivät ole luottamuksen arvoisia. Mistä sen voi tietää? Ei varmuudella mistään. Ihmiset pettävät ja valehtelevat, siksi parisuhteet ja avioliitto ovat lähtökohtaisesti riskialttiita. Lasten hankkiminen on vakava asia jossa eliminoitava mahdollisuuksien mukaan riskit. Kyse ei ole pelkästään naisen ja miesten tasa-arvosta vanhempina. Kyse on myös lapsen edusta ja myös turvallisuudesta. Entä jos lehtolapsen biologisella isällä on geneettisiä riskialttiuksia? Mutta kuten totesin, jokainen nainen jonka kanssa olen seurustellut on sanonut että antaisi minun ilman muuta testata isyyteni jos lapsia tulisi. Näitä järkeviä naisia onneksi on niin ei tarvi tuhlata aikaansa naisiin jotka eivät asiaa halua ymmärtää.
-Ap
🙋♂️ Hei Ap! Miks' et sä vastaa?!?!? Sinulta on jo useasti kysytty (tässäkin ketjussa), että miksi aloitit taas uuden jankkausketjun etkä nostanut vanhaa ketjua? Voisitko vastata noille useille kysyjille?
Ensinnäkin, mun lapset on aina vastasyntyneenä näyttäneet niin pahasti isältään että olisi hullua epäillä. Toisekseen, ollaan asuttu yhdessä useita vuosia, jopa oltu naimisissa ennen raskautumista, joten jos siinä kohtaa iskeekin mieheen epäilys että olenkin petturi, niin testi tehdään ehdottomasti, ja sen jälkeen avioero, koska en voisi luottaa enää mieheen joka ei tuntisikaan minua niin hyvin kuin olen olettanut. Rakkaus loppuisi kyllä sitä myöden joka tapauksessa kun luottamus olisi rikottu. Minä en ikinä voisi mennä sänkyyn ihmisen kanssa jota en rakasta, enkä voisi elää ihmisen kanssa jota en rakasta, joten jos mieheni, rakkaani, epäilisi että olisin elänyt hänen kanssaan siten että en rakasta, tai että olisin ollut sängyssä jonkun kanssa jota en rakasta, ei hän olisi enää rakkauteni arvoinen.
Tosin se on väärin että jos isyystesti tehdään, että aviomies saa olla lapsen virallinen isä eikä se biologinen isä, kuten joillekin on käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
-Ap
-Ap
Ja silti tuhlaat aikasi tällä palstalla? Ei nyt mene läpi.
Isyystesti pitäisi saada automaattiseksi lapsen syntyessä ja isä maksaa. Jos testejä tehdään paljon niin testauksen hinta putoaa ja vältytään monelta riidalta 👍
MISSÄ KOHTAA väitin näin?
-Aivan, rakensit olkiukon ja vastasit itsellesi.
Mikset nyt vaan myönnä totuutta, eli sitä, että arvoiden mukaan yli 10% lapsista ei ole oletetun isän biologisia lapsia
->Joka kymmenes nainen on kusettaja.