Nainen, mies vaatii isyystestiä, onko se ok?
Miten suhtautuisitte jos mies vaatii isyystestiä pian lapsen syntymän jälkeen? Ilman mitään syytä epäilyyn.
Kommentit (153)
__ kirjoitti:
Kiitos paljon vastauksista. Olen pöyristynyt siitä kuinka monelle naiselle tässä ketjussa ei olisi ok että mies varmistaa isyytensä. Jos nainen vetää herneet nenään ja pakkaa tavaransa niin se on aika varma merkki siitä että jotain on pielessä tai on mahdollisuus lapsi ei olisi miehen oma. Iloista yksinhuoltajan arkea siitä sitten siitä viettämään. Itsellä ei ole lapsia vielä mutta jos tulee aion testata jokaisen. Toki keskustelisin tästä etukäteen. Jos nainen ei suostu tai vetää herneen nenään olen valinnut kumppanini huonosti ja lähden kävelemään. Luota mutta varmista. Kukaan ei voi ennakoida uskottomuutta ja nykyaikana ihmiset pettävät toisiaan ristiin ja rastiin. Se on ikävää ja rumaa todellisuutta. En voi ymmärtää naista jolle isyyden varmistaminen on kohtuuttomuus enkä kyllä parisuhteeseen sellaisen naisen kanssa haluaisi ikinä. Ehkä jotkut naiset ovat niin solipsistisia että eivät voi asettua miehen asemaan koska nai
Kyllä minulta kysyä saisi ja suostuisin. Ei se kohtuutonta ole. Saa sitten vaikka laittaa todistuksen diplomiksi seinälleen jos siltä tuntuu.
Toki alkaisin järjestellä muuttoa samoin tein. Olisin valinnut kumppanini huonosti eikä hän olisi minun arvoiseni. Miksi haluaisin jatkaa parisuhteessa itseäni huonomman kanssa. Aivan sama onko vainoharhainen vai tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Tein isyystestin kun synnytin esikoiseni. En ole tästä ylpeä mutta oli kaksi miesehdokasta jotka olis voineet olla lapseni isiä, ja oikeuden nimissä oli kaikkien osapuolten kannalta ainoa oikea ratkaisu tehdä isyystesti. En ymmärrä miten kukaan voisi ajatella että ei tehdä testiä, jos asiassa on epäselvyyttä. Ei kukaan halua tulla huijatuksi eikä kukaan halua kasvattaa toisen lasta ja luulla että se on oma, eikä kukaan halua maksaa elatusmaksuja väärästä lapsesta.
Minulla isäehdokkaita oli tasan yksi, joten testaus olisi ollut turhaa. Siitähän tässä on ollut kyse.
Testaus turhaa? Ketjun aloittajahan oli mies, ja sinä olet nainen. Täytyy häröttää tämäkin keskustelu.
Sehän on ihan normaalia, ettei joudu elättäjäksi jos olet hieman reippaampi jakamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen perusta on luottamus. Jos luottamusta ei ole, niin ei ole parisuhdettakaan. Ap voi ihan hyvin valita sen linjan, että kumpikin epäilee toista koko ajan. Kun naapurin Mirkku alkaa odottaa lasta, niin vaimo vaatii miestään todistamaan, että ei ole lapsen isä.
Jokaiselle naiselle jonka kanssa olen seurustellut on ollut ok ja itsestäänselvyys että minulla on oikeus saada 100% varmuus siitä että olen lapsen isä. Siksi olenkin erittäin yllättynyt tämän ketjun kommenteista. Sitä en voi ymmärtää että joku nainen vetää siitä herneet nenään. Ai tuleeko loukattu olo? Voi voi parkaa. Kumpi painaa vaakakupissa enemmän? Hetken kestävä harmitus vai vuosikymmeniä kestävä petturuus? Onneksi on järkeviä ja empaattisia naisisia jotka osaavat asettua miehen asemaan tässä asiassa.
-Ap
Kuka itseään kunnioittava nainen jäisi suhteeseen, kun läheiseksi luulemansa lapsensa isä käytännössä hutsuttelisi ja syyttäisi aiheettomasta elatusvelvollisuudesta?
Ainoa vastaus olisi näyttää keskaria takaisin heti isyystestin tekemisen jälkeen. Kovin moni nainen ei ehkä sanoisi että pidä hyvänäsi ja nauti isyydestä..huonollekin miehelle tehty lapsi on aina oma.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Tein isyystestin kun synnytin esikoiseni. En ole tästä ylpeä mutta oli kaksi miesehdokasta jotka olis voineet olla lapseni isiä, ja oikeuden nimissä oli kaikkien osapuolten kannalta ainoa oikea ratkaisu tehdä isyystesti. En ymmärrä miten kukaan voisi ajatella että ei tehdä testiä, jos asiassa on epäselvyyttä. Ei kukaan halua tulla huijatuksi eikä kukaan halua kasvattaa toisen lasta ja luulla että se on oma, eikä kukaan halua maksaa elatusmaksuja väärästä lapsesta.
Se on ihan eri tilanne ja testi tarpeen
Aika loukkaavalta se tuntuisi. Ja varoitusmerkiltä, parisuhteen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa sinun tapauksessasi oli syytä epäilyyn. Aloituksen esimerkissä ei.
Vierailija kirjoitti:
Ja ennen kaikkea lapsella on oikeus tietää biologinen isänsä, jos se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei ole pettänyt, ei hänelle myöskään ole ongelma tehdä testiä.
-Vähän sama kuin loukkaantuisi poliisille, joka pitää puhallusratsiaa, koska "minä en koskaan ole kännissä, miksi MINUA puhallutatte?"
Tässä vaan ratsataan lehtolapset ja naisilta niiden maksajat.
Ei tuollainen asenne ole terve lähtökohta tehdä lapsia jonkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen perusta on luottamus. Jos luottamusta ei ole, niin ei ole parisuhdettakaan. Ap voi ihan hyvin valita sen linjan, että kumpikin epäilee toista koko ajan. Kun naapurin Mirkku alkaa odottaa lasta, niin vaimo vaatii miestään todistamaan, että ei ole lapsen isä.
Jokaiselle naiselle jonka kanssa olen seurustellut on ollut ok ja itsestäänselvyys että minulla on oikeus saada 100% varmuus siitä että olen lapsen isä. Siksi olenkin erittäin yllättynyt tämän ketjun kommenteista. Sitä en voi ymmärtää että joku nainen vetää siitä herneet nenään. Ai tuleeko loukattu olo? Voi voi parkaa. Kumpi painaa vaakakupissa enemmän? Hetken kestävä harmitus vai vuosikymmeniä kestävä petturuus? Onneksi on järkeviä ja empaattisia naisisia jotka osaavat asettua miehen asemaan tässä asiassa.
-Ap
Minusta kuvailet tässä nyt täysin eri asiaa. Parisuhteessa on asioita, joista pitää puhua ennen kun ryhdytään vakavammin seurustelemaan, saati hankkimaan lapsia. Näistä asioista yksi on omat vakaumukset, joihin tällaisenkin kysymyksen rinnastan. Jos sinulle on tärkeää teettää isyystesti etkä koe että se on naisesta riippuvainen asia, olet tietysti oikeudenmukainen ja kerrot tämän ennen raskautta, eikö niin? Ei se ole sama asia kuin se, jos vakiintuneessa parisuhteessa vaadit synnytyksen jälkeen isyystestiä.
Vierailija kirjoitti:
Testaus turhaa? Ketjun aloittajahan oli mies, ja sinä olet nainen. Täytyy häröttää tämäkin keskustelu.
Onko testattu, onko isänä pitämäsi mies oikeasti sinun isäsi? Jos ei, niin mikset ehdota testin tekemistä vanhemmillesi?