Nainen, mies vaatii isyystestiä, onko se ok?
Miten suhtautuisitte jos mies vaatii isyystestiä pian lapsen syntymän jälkeen? Ilman mitään syytä epäilyyn.
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Näytättekö ajokorttia poliisille vai loukkaannutteko kun sitä kysytään kun itse tiedätte että ajolupa on.
Pitäisikö kaikki mennä maailmassa niin että kun sanoo niin on totta?
Jos et ymmärrä mikä ero on puolisolla ja tuntemattomalla poliisilla joka tekee työtään, sinulla ei ole tainnut koskaan olla naista eikä tule olemaankaan ja siten tämä aihe ei edes koske sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen perusta on luottamus. Jos luottamusta ei ole, niin ei ole parisuhdettakaan. Ap voi ihan hyvin valita sen linjan, että kumpikin epäilee toista koko ajan. Kun naapurin Mirkku alkaa odottaa lasta, niin vaimo vaatii miestään todistamaan, että ei ole lapsen isä.
Jokaiselle naiselle jonka kanssa olen seurustellut on ollut ok ja itsestäänselvyys että minulla on oikeus saada 100% varmuus siitä että olen lapsen isä. Siksi olenkin erittäin yllättynyt tämän ketjun kommenteista. Sitä en voi ymmärtää että joku nainen vetää siitä herneet nenään. Ai tuleeko loukattu olo? Voi voi parkaa. Kumpi painaa vaakakupissa enemmän? Hetken kestävä harmitus vai vuosikymmeniä kestävä petturuus? Onneksi on järkeviä ja empaattisia naisisia jotka osaavat asettua miehen asemaan tässä asiassa.
-Ap
Kukaan ei silti halunnut sua lapsensa isäksi?
Tai ehkä itse en halunnut ketään näistä naisista lasteni äidiksi? Yhden kanssa yritimme tuloksetta kunnes suhde loppui. Ja itse olen jokaisen suhteen lopettanut.
Loppujen lopuksi tässä isyysasiassa on kyse tasa-arvosta. Lapsihan ei ole pelkästään äitinsä vaan myös isänsä. Toivottavasti testaus tulee pakolliseksi jossain vaiheessa. Kenekään miehen ei tulisi kasvattaa lehtolasta.
-Ap
Jotenkin sinusta kyllä huokuu ajatus että jokainen lapsi on lehtolapsi ja kaikki äidit vähintään pettäneet.
Jokainen naimisiin menevät pari uskoo olevansa aina yhdessä. Jokainen petetyksi tullut ja lehtolapsen kasvattanut mies on luottanut puolisoonsa. Jokainen uskoo ja luottaa kumppaniinsa mutta kaikki ihmiset eivät ole luottamuksen arvoisia. Mistä sen voi tietää? Ei varmuudella mistään. Ihmiset pettävät ja valehtelevat, siksi parisuhteet ja avioliitto ovat lähtökohtaisesti riskialttiita. Lasten hankkiminen on vakava asia jossa eliminoitava mahdollisuuksien mukaan riskit. Kyse ei ole pelkästään naisen ja miesten tasa-arvosta vanhempina. Kyse on myös lapsen edusta ja myös turvallisuudesta. Entä jos lehtolapsen biologisella isällä on geneettisiä riskialttiuksia? Mutta kuten totesin, jokainen nainen jonka kanssa olen seurustellut on sanonut että antaisi minun ilman muuta testata isyyteni jos lapsia tulisi. Näitä järkeviä naisia onneksi on niin ei tarvi tuhlata aikaansa naisiin jotka eivät asiaa halua ymmärtää.
Pitää varmaan laittaa kansalaisaloitetta tulille asiasta.
-Ap
🙋♂️ Hei Ap! Miks' et sä vastaa?!?!? Sinulta on jo useasti kysytty (tässäkin ketjussa), että miksi aloitit taas uuden jankkausketjun etkä nostanut vanhaa ketjua? Voisitko vastata noille useille kysyjille?
Helppouden ja mukavuuden takia. Paljon helpompaa seurata keskustelua ketjussa jonka on itse aloittanut. Jos tämä ketju on ihmisille ongelma niin valitakkoot moderaattoreille, ei minulle.
-Ap
__ kirjoitti:
Miten suhtautuisitte jos mies vaatii isyystestiä pian lapsen syntymän jälkeen? Ilman mitään syytä epäilyyn.
"Ilman mitään syytä epäilyyn" , eli onko äijä vaan vainoharhainen ?
Jos näin on oikeasti niin kannattaisi dumpata se, on se sen verran ISO epäluottamuksen osoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen perusta on luottamus. Jos luottamusta ei ole, niin ei ole parisuhdettakaan. Ap voi ihan hyvin valita sen linjan, että kumpikin epäilee toista koko ajan. Kun naapurin Mirkku alkaa odottaa lasta, niin vaimo vaatii miestään todistamaan, että ei ole lapsen isä.
Jokaiselle naiselle jonka kanssa olen seurustellut on ollut ok ja itsestäänselvyys että minulla on oikeus saada 100% varmuus siitä että olen lapsen isä. Siksi olenkin erittäin yllättynyt tämän ketjun kommenteista. Sitä en voi ymmärtää että joku nainen vetää siitä herneet nenään. Ai tuleeko loukattu olo? Voi voi parkaa. Kumpi painaa vaakakupissa enemmän? Hetken kestävä harmitus vai vuosikymmeniä kestävä petturuus? Onneksi on järkeviä ja empaattisia naisisia jotka osaavat asettua miehen asemaan tässä asiassa.
-Ap
Tai ehkä itse en halunnut ketään näistä naisista lasteni äidiksi? Yhden kanssa yritimme tuloksetta kunnes suhde loppui. Ja itse olen jokaisen suhteen lopettanut.
Loppujen lopuksi tässä isyysasiassa on kyse tasa-arvosta. Lapsihan ei ole pelkästään äitinsä vaan myös isänsä. Toivottavasti testaus tulee pakolliseksi jossain vaiheessa. Kenekään miehen ei tulisi kasvattaa lehtolasta.
-Ap
Jotenkin sinusta kyllä huokuu ajatus että jokainen lapsi on lehtolapsi ja kaikki äidit vähintään pettäneet.
Jokainen naimisiin menevät pari uskoo olevansa aina yhdessä. Jokainen petetyksi tullut ja lehtolapsen kasvattanut mies on luottanut puolisoonsa. Jokainen uskoo ja luottaa kumppaniinsa mutta kaikki ihmiset eivät ole luottamuksen arvoisia. Mistä sen voi tietää? Ei varmuudella mistään. Ihmiset pettävät ja valehtelevat, siksi parisuhteet ja avioliitto ovat lähtökohtaisesti riskialttiita. Lasten hankkiminen on vakava asia jossa eliminoitava mahdollisuuksien mukaan riskit. Kyse ei ole pelkästään naisen ja miesten tasa-arvosta vanhempina. Kyse on myös lapsen edusta ja myös turvallisuudesta. Entä jos lehtolapsen biologisella isällä on geneettisiä riskialttiuksia? Mutta kuten totesin, jokainen nainen jonka kanssa olen seurustellut on sanonut että antaisi minun ilman muuta testata isyyteni jos lapsia tulisi. Näitä järkeviä naisia onneksi on niin ei tarvi tuhlata aikaansa naisiin jotka eivät asiaa halua ymmärtää.
-Ap
Sinulla on ollut useita seurustelukumppaneita joille testin tekeminen on ok, mutta yhdenkään kanssa et ole halunnut lasta tehdä? Mikä on vikana, kun suhteesi eivät kestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
-Ap
Kyllähän se kotitausta vaikuttaa, kun on biologisesta isästä ei ole kuin arvaus.
Niin ap:n kotitausta on varmasti vaikuttanut.
On. Oma enoni on lehtolapsi eikä yksittäinen tapaus.
-Ap
No ok, sun suvussa on sitten niitä lorttoja.
Kyllä on. Ja hyvä niin että oppi nuoresta asti ettei naisiin kannata sokeasti luottaa.
-Ap
🙋♂️ Hei Ap! Miks' et sä vastaa?!?!? Sinulta on jo useasti kysytty (tässäkin ketjussa), että miksi aloitit taas uuden jankkausketjun etkä nostanut vanhaa ketjua? Voisitko vastata noille useille kysyjille?
Nyt kysymyksiä on tullut lisää. Vastaisitko ja ap?
Niissä monissa, monissa ketjuissa olisi ollut sinulle vastuksia vaikka kuinka paljon. Miksi vastaukset eivät sinulle kelpaa? Eivätkö ne ole "oikeita" vastauksia sinulle. Mikä olisi ja montako kertaa se pitäisi antaa?
Vierailija kirjoitti:
Näytättekö ajokorttia poliisille vai loukkaannutteko kun sitä kysytään kun itse tiedätte että ajolupa on.
Minä en ole parisuhteessa sen ajokorttia kysyvän poliisin kanssa. Voinhan minäkin pyytää poliisia todistamaan, että hän on oikea poliisi eikä valepoliisi. Sinulla nyt ei tunnu olevan hallussa, mitä sellainen asia kuin parisuhde on.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kysymyksiä on tullut lisää. Vastaisitko ja ap?
Niissä monissa, monissa ketjuissa olisi ollut sinulle vastuksia vaikka kuinka paljon. Miksi vastaukset eivät sinulle kelpaa? Eivätkö ne ole "oikeita" vastauksia sinulle. Mikä olisi ja montako kertaa se pitäisi antaa?
"oikea" vastaus olisi että se että jokaisella naisella on vähintään kolme muuta miestä jonka kanssa pettää ja se ei kuulu miehelle kuka noista on lapsen biologinen isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole parisuhteessa sen ajokorttia kysyvän poliisin kanssa. Voinhan minäkin pyytää poliisia todistamaan, että hän on oikea poliisi eikä valepoliisi. Sinulla nyt ei tunnu olevan hallussa, mitä sellainen asia kuin parisuhde on.
Tämäkin vastaus oli monta kertaa edellisessä ketjussa, mutta silti sitä piti taas kysyä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
-Ap
Kyllähän se kotitausta vaikuttaa, kun on biologisesta isästä ei ole kuin arvaus.
Niin ap:n kotitausta on varmasti vaikuttanut.
On. Oma enoni on lehtolapsi eikä yksittäinen tapaus.
-Ap
Kyllä on. Ja hyvä niin että oppi nuoresta asti ettei naisiin kannata sokeasti luottaa.
-Ap
No nyt alkaa kiinnostaa. Ihanko oikeasti teille lapsenlapsille kerrottiin jo pieninä, että mummi on hurvitellut muualla ja yksi lapsista on jonkun muun mitä ukin? Jättikö ukki petollisen vaimonsa vai miten tarina etenee? Kai isäsi testautti isyyden sinun suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
-Ap
-Ap
Sinulla on ollut useita seurustelukumppaneita joille testin tekeminen on ok, mutta yhdenkään kanssa et ole halunnut lasta tehdä? Mikä on vikana, kun suhteesi eivät kestä?
Irrelevantti, ketjun aiheeseen liittymätön kysymys. On yhdentekevää mitä ihmiset tässä ketjussa minusta ovat mieltä tai mitkä taustani ovat. Miksi? Koska lehtolapsien ongelma säilyy.
-Ap
Vähän väljä on ketjun aloitus. Olisiko ok, jos olisin käyttäytynyt nätisti ja luottamusta herättävästi koko ajan? Ei. Olisiko ok, jos olisin pelaillut tai vihjaillut miehen luottamuksen kustannuksella jo pidempäänkin ihan vain omaa epäkypsyyttäni? Olisi todellakin.
Palstan pitäisi nyt oikeasti saada jotain tolkkua omiin mielipiteisiin eikä mennä vain jollain standardiasetuksella tyyliin "tässä tilanteessa on aina oikein X riippumatta mukana olevien ihmisten edeltävästä käytöksestä". Eihän näin voi ajatella. Jotkut naiset ovat uskollisia ja saavat kuitenkin neuroottisen puolisen epäilyjä niskaan. Jotkut naiset ovat lunttuja, joita kiltti aviomies ei oikein uskaltaisi kyseenalaistaa vaikka syitä olisi kasaksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin vastaus oli monta kertaa edellisessä ketjussa, mutta silti sitä piti taas kysyä...
Minulla on tylsää, joten jankkaan aloittajan kanssa vaikka miten pitkään. Tai ainakin Avaran Luonnon alkamiseen asti. Tai kuuden uutisten.
Tulevaisuudessa isyystestit tulevat pakollisiksi, kun vakuutusyhtiöt alkavat arvottamaan vakuutuksenottajia perinnöllisten riskitekijöiden perusteella (jenkeissä näin tehdään jo) ja samoin, kun sairaanhoito tehostuu ja tautien riskitekijät opitaan seulomaan etukäteen. Vanhempien sukutausta on esimerkiksi rintasyöpäseulonnoissa hyvin tärkeää ja virheelliset oletukset sukupuusta altistavat naiset turhille riskeille. Jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukiessa näitä kauhutarinoita, joissa mies on joutunut kasvattamaan ja elättämään jonkun toisen lapsen ei todellakaan tulisi mieleenkään jättää isyystestiä tekemättä. Nainen ei tätä ymmärrä, mutta jos yhtään empatiaa on, niin kuvitelkaapa maksavanne itse elatusmaksua seuraavat 18 vuotta lapsesta joka ei ole teidän oma, ja joka syntyi parisuhteenne ulkopuolisesta pettämisestä.
Empaattisena naisena ymmärrän, että kuvaamasi kaltainen petos olisi hirveä kokemus paitsi miehelle, myös lapselle.
Lapsen elämä hajoaisi palasiksi, hän nenettäisi isänään pitämään miehen, mutta myös äitinsä, jota hän ei pystyisi kunnioittamaan.
Naisena ajattelen lapseni parasta, enkä voisi koskaan saattaa lastani tilanteeseen, jossa hänen elämältään putoaisi pohja niin täydellisesti, että hänelle paljastuisi että isänään pitämänsä mies ei olekaan hänen isänsä.Eli pakko sanoa, että vaikka ymmärrän miehen halun varmistaa isyytensä, loukkaantuisin isyystestin vaatimisesta, sillä mies antaisi ymmärtää, että olen täysi psykopaatti/sosiopaatti, joka pystyisi huijata paitsi miestään, myös lastaan.
Kyllä se isyyden epäileminen on iso epäluottamuslause.Lapseni isä ei ole koskaan isyyttään kyseenalaistanut. Jos hän on testin tehnyt, hän on tehnyt sen kertomatta asiasta minulle.
Ja hyvä niin. Jos mies kehtaa epäillä, että hänen lapsensa äiti on täysin sydämetön, kylmä ja manipuloiva hirviö, niin herranjestas sentään pitäkööt epäilyksensä omana tietonaan hautaansa saakka.
Taidat olla aivan täysin ulalla, isyystestiä EI VOI TEHDÄ ilman että kaikki osapuolet tietävät. Miten voi olla noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Kokisin sen loukkaavaksi. Miksi edes epäillä isyyttä, jos minä sanon että lapsi on hänen niin silloin se on. Nih.
Se nyt on sama kuka se biologinen isä on, niinkö?
Minulle olisi ihan ok. Aina parempi lapsellekin, ettei miehellä ole isyydestään epäilyksen häivää.
Vierailija kirjoitti:
Minulle olisi ihan ok. Aina parempi lapsellekin, ettei miehellä ole isyydestään epäilyksen häivää.
Etkö olisi mieluummin kuullut miehen halusta testauttaa isyys siinä vaiheessa, kun puhuitte lapsista? Heti synnytyksen jälkeen on aika tylyä. Mies on miettinyt asiaa koko raskausajan ja pohtinut, että kenenkähän penska se on.
No tietysti jos mies haluaisi niin se tehtäisiin. Mutta sitten olisinkin niin loukkaantunut ja luottamus selvästi katkolla että eroaisin varmaan miehestä sen tien. Ei ole tulevaisuutta tuollaisen miehen kanssa.