Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityö pääsykokeet 2020

Vierailija
24.03.2020 |

Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?

Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...

Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.

Kommentit (2052)

Vierailija
1041/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen- ja ruotsinkielisten materiaalien eri aikaiseen saatavuuteen en voi ottaa kantaa koska en ole ollut järjestämässä näitä pääsykokeita. Noin ei tietenkään voi olla, enkä edes usko että noin olisi käynyt. Siksi tarkkaan yhdenvertaisuusperiaatetta kaikissa valintakokeiden osissa ovat yliopistot ja korkeakoulut joutuneet omien juristien kanssa miettimään. 

Ihme, ettet usko. Ihan kuin tuon aiemman kommentin kirjoittaja valehtelisi mielestäsi tahallaan asiassa, joka on helppo tarkistaa. Tässäkin keskusteluketjussa ihmeteltiin, miksi ruotsinkielisiä artikkeleja on vain kolme.

Artikkelien lukumäärä ei ole ratkaisen vaan tekstin vaativuus, jotta molemmat kokeet olisivat tasavertaiset. Luitko ruotsinkielisen materiaalin?

Vierailija
1042/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleekohan ne tulokset tänää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleekohan ne tulokset tänää

Tulee varmaan huomenna klo 16:00

Vierailija
1044/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen oikaisupyynnön voi tehdä?

Vierailija
1045/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen- ja ruotsinkielisten materiaalien eri aikaiseen saatavuuteen en voi ottaa kantaa koska en ole ollut järjestämässä näitä pääsykokeita. Noin ei tietenkään voi olla, enkä edes usko että noin olisi käynyt. Siksi tarkkaan yhdenvertaisuusperiaatetta kaikissa valintakokeiden osissa ovat yliopistot ja korkeakoulut joutuneet omien juristien kanssa miettimään. 

Ihme, ettet usko. Ihan kuin tuon aiemman kommentin kirjoittaja valehtelisi mielestäsi tahallaan asiassa, joka on helppo tarkistaa. Tässäkin keskusteluketjussa ihmeteltiin, miksi ruotsinkielisiä artikkeleja on vain kolme.

Artikkelien lukumäärä ei ole ratkaisen vaan tekstin vaativuus, jotta molemmat kokeet olisivat tasavertaiset. Luitko ruotsinkielisen materiaalin?

Omg mikä ajattelutapa :D Jos sama olisi käynyt suomeksi, tästä olisi kasvanut valtava paskamyrsky. Vähemmistökieli kun olemme, asia ei näy somessa tai uutisissa. Jos materiaalit on luvattu julkaista jo 30.4, minkä takia on oikein, että yksi artikkeli julkaistaan 15.5? Olen toinen ihminen kuin sinun vastaus, mutta luin itse artikkelit ruotsiksi ja mielestäni teksti oli riittävästi vaativaa? Mitä mieltä itse olet, jos teidän moderni sosiaalityö artikkeli olisi laitettu sivulle vasta 2 viikon myöhemmin? Suomeksi ja ruotsiksi ei ole omaa kiintiötä, jos tiesitte, meillä oli sama koe ja samat kysymykset mutta eri kielinen

Vierailija
1046/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää niin paljon! Oon jo valmiiksi pessimistinen oman sisäänpääsyn suhteen, mutta tiedän silti pettyväni, jos sieltä tulee hylkyviesti😭 Salaa toivon, että olisi mahdollisuus päästä toiseen vaiheeseen

Vierailija
1047/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyllä todella pitkä jännittämisprosessi, kun ensin jännitetään todistusvalinnalla sisäänpääsyä. Seuraavaksi sitä, että pääseekö toiseen vaiheeseen. Ja sen jälkeen sitä, että pääseekö opiskelemaan. Ja joutuu odottamaan aina pitkään. Huh. :"D 

Vierailija
1048/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää niin paljon! Oon jo valmiiksi pessimistinen oman sisäänpääsyn suhteen, mutta tiedän silti pettyväni, jos sieltä tulee hylkyviesti😭 Salaa toivon, että olisi mahdollisuus päästä toiseen vaiheeseen

Kyllä saa toivoa, eikä tarvitse tehdä sitä salaa. Kyllä tässä saa jokainen jännittää. :D

Etenkään kun ei voi olla täysin varma siitä, että pääsekö seuraavan vaiheeseen vai ei. Kukaan tuskin pystyy täysin varma olemaan.

Vierailija
1049/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on musta naurettavaa, että yhden tai kahteen pisteen takia ei pääse sisään. Ei yksi tai kaksi pistettä todellakaan tarkoita, että toiset olivat vain parempia.

Vierailija
1050/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koetta on kokeillut ~1500 ihmistä, luulen että ainakin parilla sadalla on täydet pisteet, jos on lukenut riittävästi.

Vierailija
1051/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen oikaisupyynnön voi tehdä?

Ohjeet pitää olla vastaavan yliopiston nettisivuilla. Mieti tarkkaan mistä pyydät oikaisua. Oikaisuvaatimukselle pitää olla perusteet, ei riitä "en tiennyt". Sivulla on esimerkki jota voit pitää mallina.

Ohjeissa mainittu:

- mihin päätökseen vaadit oikaisua

- mitä kohtaa päätöksestä vaadit oikaisemaan

- miten vaadit oikaisemaan päätöstä

- millä perusteilla vaadit päätöksen oikaisua

https://www.helsinki.fi/fi/opiskelijaksi/hae-opiskelijaksi/oikaisun-vaa…

Vierailija
1052/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omg mikä ajattelutapa :D Jos sama olisi käynyt suomeksi, tästä olisi kasvanut valtava paskamyrsky. Vähemmistökieli kun olemme, asia ei näy somessa tai uutisissa. Jos materiaalit on luvattu julkaista jo 30.4, minkä takia on oikein, että yksi artikkeli julkaistaan 15.5? Olen toinen ihminen kuin sinun vastaus, mutta luin itse artikkelit ruotsiksi ja mielestäni teksti oli riittävästi vaativaa? Mitä mieltä itse olet, jos teidän moderni sosiaalityö artikkeli olisi laitettu sivulle vasta 2 viikon myöhemmin? Suomeksi ja ruotsiksi ei ole omaa kiintiötä, jos tiesitte, meillä oli sama koe ja samat kysymykset mutta eri kielinen

Aikatauluun en ota kantaa kun en tiedä asiaa, noinhan jo sanoin. Asian ei pitäisi olla noin kuin on kerrottut tai sitten jotakin taustaa puuttuu.

Puhuin vain ja vain kokeen samanlaisuudesta, siis siitä että tekstien pitää olla yhtä vaativat molemmilla kielillä. Kokeen tekijöinä on asiansa osaavia ja harjaantuneita laatijoita, juuri siksi ettei oikaisuvaatimuksille annettaisi aihetta. Luuletko että kokeenlaatijat ovat idiootteja, jotka eivät olisi ottaneet huomioon kokeiden yhdenvertaisuutta. Tämän osaamisen voit todeta siitä kuinka paljon oikaisuvaatimuksia tehdään ja kuinka moni niistä menee läpi. Tiedän että juristit ovat molemmissa päissä sorvaamassa tekstejä. Et todellakaan olisi ainoa.

Vierailija
1053/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalityön toisen vaiheen kutsu tuli!

Vierailija
1054/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulivat tulokset, pääsin toiseen vaiheeseen ei-ensikertalaisena.

Vierailija
1055/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin pääsin ei-ensikertalaisena kakkosvaiheeseen

Vierailija
1056/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin jatkoon!!!!!

Vierailija
1057/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ei-ensikertalaisten joukossa 

Vierailija
1058/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun ei lukenut pisteitä eikä pisterajoja.

Vierailija
1059/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEEEEE kutsu tuli! Niin jännääää!

1060/2052 |
08.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEEEEE mäkin pääsin ei-ensikertalaisena (Y)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme