Sosiaalityö pääsykokeet 2020
Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?
Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...
Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.
Kommentit (2052)
Jep. Pisteet kiinnostaisi. :D
Lukeeko teillä mihin kaupunkiin/kaupunkeihin ootte jatkossa?
Minä en oo saanut mitään. Eli tuskin pääsin sitten toiseen vaiheeseen. Tuntuu kyllä vähän ikävältä, kun tosiaan luettu koko toukokuu ja muutaman paniikki-virheen takia ei saa mahdollisuuutta näyttää osaamistaan laajemmin. No, ei voi mitään. Oli yhtä härdelliä tämän vuoden kouluihin haku muutenkin... ens vuonna uudestaan.
Te, jotka saitte sähköpostia, niin mitä kaikkea siinä luki?
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko teillä mihin kaupunkiin/kaupunkeihin ootte jatkossa?
Mulla näkyi yliopisto ainakin siinä, että mistä osoitteesta säpö tuli.
Onkohan täällä ketään, joka ei ois päässyt?
Kutsu tuli jo kaikille päässeille ja muut saa myöhemmin hylyn. Soitin ja kysyin. En päässyt. Se siitä.
Eikös se kaikille tullut Tampereen yliopistolta, kun sehän tuota yhteisvalintaa järjestää?
Pääsin myös ei-ensikertalaisena jatkoon! Pisteet olisi ollut kiva tietää...
Vierailija kirjoitti:
Eikös se kaikille tullut Tampereen yliopistolta, kun sehän tuota yhteisvalintaa järjestää?
Haha totta, olinpa uuno :DD Se oli ainoa mihin hain, niin järkeilin että siinäpä tuo näkyy.
jee sain kutsun 2. vaiheeseen. onneks olin lukenut varmuuden vuoksi 2. koetta varten :)
Itse en hakenut Tampereelle mutta sähköposti tuli silti sieltä, eli varmaan kaikilta tullut sieltä.
Miten teillä koe meni omasta mielestänne jotka nyt saitte jatkoon kutsun? Paljonko arvelette saaneenne pisteitä, paljonko tuli virheitä jos niitä tuli? (T. Se hanskat jo tiskiin heitttänyt)
Vierailija kirjoitti:
Pääsin myös ei-ensikertalaisena jatkoon! Pisteet olisi ollut kiva tietää...
Uskon, että pisteitä saa tietää, kun kaikki on saanut tiedon siitä onko päässyt jatkoon. En kyllä silti tiedä mihin yliopistoihin olen jatkoon päässyt?😄
Pääsin myös ei-ensikertalaisena jatkoon! Hain kaikkiin yliopistoihin. Koskakohan pisteet kerrotaan vai tuleeko ne näkymään myöhemmin Opintopolusta?
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä koe meni omasta mielestänne jotka nyt saitte jatkoon kutsun? Paljonko arvelette saaneenne pisteitä, paljonko tuli virheitä jos niitä tuli? (T. Se hanskat jo tiskiin heitttänyt)
Oon 90% varma, että sain 38/40 ja sille pääsin jatkoon
Mielestäni sillä ei ole väliä, minkä yliopiston pisterajoilla on päässyt jatkoon.. 2 vaiheen jälkeen voi päästä mihin tahansa, kunhan pisteet riittävät..
Onko se silleen, että jos saa kutsun niin taistelee niistä kaikista paikoista, joihin on hakenut? Ei silleen ole kaupunkikohtaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 90% varma, että sain 38/40 ja sille pääsin jatkoon
Tosi hieno suoritus! Onnea, ja myös muille toki! Edelleen kiinnostaa muidenkin oma-arvioimat pisteet.
Niimpä, pisteet ois kiinnostanut. Ja että onko nyt otettu yli kolmasosa kun luki että vähintään. Mutta nyt ei auta kun käydä taas valmistautumaan.