Sosiaalityö pääsykokeet 2020
Onkos täällä ketään, joka on hakemassa sosiaalityötä opiskelemaan tai ketään joka opiskelee alaa paraikaa, tai jo valmistunut? Kaipailisin kokemuksia ja vinkkejä pääsykokeisiin. Vielä ei ole materiaaleja julkaistu (tulee vasta 30.4.), mutta olisiko jotain mitä voisi jo nyt alkaa preppailemaan?
Tämä on mulle ensimmäinen hakukerta ja haluaisin niin kovasti päästä sisään. Haen itse tampereelle, jyväskylään, kuopioon sekä turkuun. Monessa paikassa lukee, että lappiin kaikista helpoin päästä, mutta en itse ole ehkä valmis sinne muuttamaan...
Tässä ketjussa voitais tosiaan jaella vinkkejä, kokemuksia, tsemppejä sekä kaikkea maan ja taivaan väliltä liittyen tuleviin pääsykokeisiin.
Kommentit (2052)
Sain omien arvioiden mukaan joko täydet pisteet tai 38/40, riippuen mikä kelpuutettiin relationaalinen hyvinvointi -kyssärin vastaukseksi
Arvioin, että sain kaikki oikein ja nyt ei kerrota pisteitä. Tuntuu pahalta, kun ei tiedä tarkalleen, kuinka hyvin on pärjännyt, vaikka jatkoon pääsy on tärkeintä. Valitusten laatimiseen pitäisi tietää oikeat vastaukset, jos vaikka joku kysymys on ollut niin epäselvä, että olen vahingossa vastannut väärin.
Minä taas veikkaan, että ainakin muutama oli väärin ja vastasin kaikkiin eli miinusta tullut, pääsin siis jatkoon. Joten missään nimessä ei ole tarvinnut olla kaikki oikein.
Siis onko nyt niin, että helpommin on päässyt jatkoon jos haki kaikkiin kaupunkeihin? Nyt kaduttaa etten hakenut Rolloon, jos olisin sen pisteiden turvin päässyt kakkosvaiheeseen. Paikkaa ei kuitenkaan ole pakko ottaa vastaan🙄
Vierailija kirjoitti:
Arvioin, että sain kaikki oikein ja nyt ei kerrota pisteitä. Tuntuu pahalta, kun ei tiedä tarkalleen, kuinka hyvin on pärjännyt, vaikka jatkoon pääsy on tärkeintä. Valitusten laatimiseen pitäisi tietää oikeat vastaukset, jos vaikka joku kysymys on ollut niin epäselvä, että olen vahingossa vastannut väärin.
Tottahan ne jossain vaiheessa saa! Oikaisupyynnön tekemistä varten ainakin saat tietää oman kokeesi pisteytettynä
Luulen saaneeni myös 38/40 tai 40/40. Ainoa epävarma vastaus itselleni oli relationaaliseen hyvinvointiin liittyvä. Vastasin siihen ”väärin”.
Mä taisin jättää yhteen vastaamatta ja väkisinkin on mennyt pari väärin. Veikkaan mun pisteiksi 36 tai enintään 37.
Eihän se voi niin olla että jos pääsit Rollon pisteillä jatkoon niin voisit päästä silti sisään esim Helsinkiin???
Mitä ihmettä? Ei mulle oo tullu mitään sähköpostia. En varmaan päässyt jatkoon sitten. Luin koko toukokuun ja osasin kaiken todella hyvin. En pääse jatkoon, koska itse olivat muotoileet kysymykset huonosti tai vuosiluvut väärin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Ei mulle oo tullu mitään sähköpostia. En varmaan päässyt jatkoon sitten. Luin koko toukokuun ja osasin kaiken todella hyvin. En pääse jatkoon, koska itse olivat muotoileet kysymykset huonosti tai vuosiluvut väärin.
Ketkä itse?
Miten täällä pääsee ihmiset ei ensikertalaisina sisään? Itsellä varmasti sain 36-37 pistettä oikein eikä tullut kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se voi niin olla että jos pääsit Rollon pisteillä jatkoon niin voisit päästä silti sisään esim Helsinkiin???
Voi olla. 1. vaiheen pisteet eivät enää vaikuta toiseen vaiheeseen paitsi mahdollisessa tasapistetilanteessa
Minäkin sain (ei-ensikertalaisena) kutsun 2. vaiheeseen! Sain pisteitä max 38/40, koska kahteen kysymykseen en vastannut. Väärin en kyllä usko vastanneeni mihinkään.
Nyt vähän kaduttaa, kun tämän keskustelun perusteella päättelin, ettei jatkoon ole asiaa ilman täysiä pisteitä ja lopetin lukemisen 😂 Onneksi luin koko toukokuun, niin eiköhän kaikki tarpeellinen materiaaleista onnistu palauttaa mieleen tässä ennen koetta! Vitsi, että oon onnellinen, että pääsen vielä yrittämään esseekokeeseen!
Miten näin moni ei-ensikertalainen sai jatkopaikan
Hämmästynyt ensikertalainen kirjoitti:
Niin. Itse olen ensikertalainen. Luettu koko toukokuu ja silti ei mitään sähköpostia tullutkaan.
En tiedä katotaanko sitä tässä vaiheessa vielä. Voi olla, että vasta toisen kokeen jälkeen katotaan, että 70% on ensikertalaisia
Minäkin jäin ilman kutsua ja ymmärsin niin, että kaikille jatkoon päässeille on tosiaan kutsut tänään lähetetty. Veikkaan, että huomenna tulee sit meille tieto, jotka ei sitä kutsua saaneet... Harmittaa aika paljon, mutta pakko sanoa, että tämä pääsykoekevät opetti meikäläiselle todella paljon omasta opiskelutekniikasta, oppimisesta ja opiskelusta ylipäätään. Menen syksyn yo-kirjoituksia kohti yhtä isoilla panoksilla kuin tämän kevään pääsykokeisiin, niin eiköhän sieltä tuu hyvät paperit sitten ensi kevääksi, josko pääsisin sitten suoraan sisään.
Älkää siis lannistuko te, jotka ette päässeet, kaikella on tarkoitus ja kaikesta voi oppia. Ens kerralla sit paremmin ja nyt ainakin tiedämme mikä tilanne saattaa olla ensi keväänäkin vielä päällä mm. koronan suhteen. Vähemmän stressiä ja valmiimpina sitten ensi kevään koitokseen. <3
Täällä taas jotkut trollaa, että ovat saaneet kutsun. Tätä on tapahtunut muissakin keskusteluissa (esim oikeustieteet). Odotellaan ihan rauhassa.
Eiköhän ne kaikille tule huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Itse olen ensikertalainen. Luettu koko toukokuu ja silti ei mitään sähköpostia tullutkaan.
Siis miten ihmiset nyt valittaa täällä tuota, että ei-ensikertalaisia päässy sisään ja ite ei päässyt? Jos heillä nyt oli paremmat pisteet kuin teillä ja ei se ensikertalaisuus paikkaa takaa...
Itekki uskon, että oon saanu 38/40 ja pääsin jatkoon