Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri kun aloin löytämään suunnan elämässäni, niin iski tämä koronaepidemia.

Vierailija
18.03.2020 |

Tuntuu, että maailmankaikkeus tekee kaikkensa, että olen hukassa.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kuinka erilaisia me ihmiset ollaan. Itselleni korona antoi suunnan elämälle.

Vierailija
22/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä kuinka erilaisia me ihmiset ollaan. Itselleni korona antoi suunnan elämälle.

niiiiceee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sai elämänsä ekan vakityöpaikan puoli vuotta sitten.

Äsken tuli puhelu, että YT:t alkavat. Kaikki tietävät, että viimeisimpänä taloon tulleet myös lähtevät ensin. :(

Juuri kun ajateltiin että tästä se lähtee meilläkin, normaali ja tasainen elämä, jossa ei tarvitse laskea jokaista euroa tai hakea Kelalta koko ajan tukia. 

Vierailija
24/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sulle, mutta ei suolaa toisten haavoihin.

Vierailija
25/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en koe hirveän rakentavana mitään massamasistelua kuinka korona tuhosi elämämme, nyyh nyyh.

Vierailija
26/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en koe hirveän rakentavana mitään massamasistelua kuinka korona tuhosi elämämme, nyyh nyyh.

pus pus 😙

Vierailija
27/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, et ole yksin. Avioliittoni on myrskyisten vuosien jälkeen lopulta seesteistynyt. Olemme puolisoni kanssa toistemme parhaat kaverit. Lapset ovat yhtä teiniä lukuunottamatta maailmalla ja siivet kantavat. Löysimme unelmakotimme, josta velkaa kylläkin. Ensi viikolla olisi viimein koittanut unelmiemme kauan odotettu ja ansaittu lomamatka. Mieheni melko uusi yritys lähti lopulta nousukiitoon ja kiito katkesi nyt kuin kanan lento. Terveys on toki tärkeintä, mutta pakko myöntää, että tunnen hienoista katkeruutta. Tulevaisuus on yksi suuri kysymysmerkki.....

Vierailija
28/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, JÄNNÄ että ihmisillä on ERILAISIA ELÄMÄNTILANTEITA.

Vierailija
29/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, vähän sama, mutta toisaalta mietin, että onneksi ei tullut pari vuotta sitten, voimavarat olivat niin vähissä. 

Pari vuotta sitten olisi ollut aivan sama kun muutenkin olin huonossa kunnossa, vailla suuntaa ja 24/7 kotona. Itseasiassa viime keväänäkin olisi ollut yksi lysti, mutta nyt ketuttaa kun vihdoin alkoi olla voimia ja suunnitelmia ja nyt kaikki on taas epävarmaa eikä mitään voikaan edistää kuten oli suunnitelma. Tuntuu että tulevaisuus vietiin ihan hetkessä ja just kun siitä oli saanut kiinni.

Vierailija
30/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olin hakeutumassa takaisin työelämään pitkän työkyvyttömyyden jälkeen. Maailmankaikkeus ei vain halua että onnistun.

Kyllä, aivan oikein. Maailmankaikkeus kehitti koronan ihan vain sitä varten että SINÄ et koskaan pääse töihin. Ei se mitään, että ihmiset kärsii ja osa kuolee, mutta SINÄ olet tässä se keskipiste ja keskeisin ydin. Hyvin oivallettu.

Kannattaisiko nyt ottaa itseä niskasta kiinni, pistää asenne kohdalleen ja alkaa aikuiseksi? Niitä töitä voi hakea koronan jälkeenkin.

Yksilö on oman elämänsä keskipiste. Luonnollisesti, evoluutio on kehittänyt eliöitä tuohon suuntaan, koska se tukee eliöin selviytymistä tietyissä määrin.

Niinpä näkyy tukevan kun kaikki suunnitelmat, toivo ja suunta heitetään heti romukoppaan kun tulee eka haaste vastaan. Olet todella asian ytimessä!

Vierailija
31/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Syvissä vesissä uitu n. 10 vuotta ja vihdoin uskalsin uskoa, että elämä kantaa, monien raskaiden vastoinkäymisten jälkeen. Paskat!

Minunkin piti viettää normaalein ja kivoin kesä kymmeneen vuoteen. No, olen tottunut olemaan matkustamatta ja ollut eristyksissä, joten jatketaan tuttua rataa...

Vierailija
32/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olin hakeutumassa takaisin työelämään pitkän työkyvyttömyyden jälkeen. Maailmankaikkeus ei vain halua että onnistun.

Aivan. Maailmankaikkeus on lähettänyt tuhansia tappaneen pandemia-aallon, jotta Sinun työelämään hakeutumiseen tulisi muutamien kuukausien viivästys.

Kuunnelkaa vähän omia juttujanne ja vetäkää pää pois perseestä.

Vierailija
33/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees, tämä epidemia on merkki iäisyydestä ja jumalallinen väliintulo juuri sinua varten. Olet maailmankaikkeuden tärkein olento.

Vierailija
34/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Maailmankaikkeus on lähettänyt tuhansia tappaneen pandemia-aallon, jotta Sinun työelämään hakeutumiseen tulisi muutamien kuukausien viivästys.

Kuunnelkaa vähän omia juttujanne ja vetäkää pää pois perseestä.

En väitä, että kaikki on tapahtunut minua varten. En tietenkään. Sattuman ivaa tämä on, jopa ironista että kun juuri alkaisi pystyä toimimaankin, niin tulee tällaista. Ja joillakin tämä tulee mutkistamaan elämää vielä enemmän ja olemaan vielä tuhoisampi. Mutta juuri se kun toimintakyky alkaisi olla parempi, niin juuri silloin tulee tällainen tilanne. Tämä vaikuttaa kuntoutumiseen, niinkuin joku sanoikin. Kuntoututuksiakin saatetaan lykätä jne. Joillakin elämä voi olla pienestä kiinni. Jos kuntoutusta vedetään pois tai ei järjestetä, jos ei pääsekään työelämään vaan taas lannistuu eikä yrityskään tuota tulosta.

Minä en aio lannistua. Aion seurata miten tämä homma etenee ja tehdä parhaani. Omalla kohdalla nämä taantumat ei ole uusia, on eletty lama-ajan lapsena jne.. Paljon on potkittu päähän, eikä usko tulevaisuudelle ole kovin korkealla.

Vierailija
35/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitunmoiset huutikset jos totta :D

Vierailija
36/112 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, aivan oikein. Maailmankaikkeus kehitti koronan ihan vain sitä varten että SINÄ et koskaan pääse töihin. Ei se mitään, että ihmiset kärsii ja osa kuolee, mutta SINÄ olet tässä se keskipiste ja keskeisin ydin. Hyvin oivallettu.

Kannattaisiko nyt ottaa itseä niskasta kiinni, pistää asenne kohdalleen ja alkaa aikuiseksi? Niitä töitä voi hakea koronan jälkeenkin.

Yksilö on oman elämänsä keskipiste. Luonnollisesti, evoluutio on kehittänyt eliöitä tuohon suuntaan, koska se tukee eliöin selviytymistä tietyissä määrin.

Niinpä näkyy tukevan kun kaikki suunnitelmat, toivo ja suunta heitetään heti romukoppaan kun tulee eka haaste vastaan. Olet todella asian ytimessä!

Se, että tämä on sinulle ensimmäinen haaste, ei tarkoita että muilla olisi sama tilanne.

Esim. minulle tämä on vuonna 2015 alkaneen kriisivaiheen viimeisin takaisku. Olen sinnitellyt, ponnistellut ja tehnyt kaikkeni tänä aikana sen eteen, että selviäisin aina uusista takaiskuista joita tielleni on sattunut, ja säilyttäisin siinä sivussa mielenterveyteni rippeet. Kyllä tämä epidemiatilanne hankaloittaa selviytymistä melkoisesti monin erilaisin tavoin.

Vierailija
37/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miks just MULLE piti sattua tää koronatilanne, tuntuu ihan kuin maailmankaikkeus olisi MINUA vastaan".

Hei kamoon, nyt jotain suhteellisuudentajua.

Vierailija
38/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tunne. Olen perimässä miljoonan euron omaisuuden, niin ihan huippukivaa katsella, kun en voi vielä myydä mitään, miten osakkeiden arvo romahtaa ja miettiä, mitä teen asunnoille, joita pitäisi remontoida jotta ne voi hyvillä mielin vuokrata eteenpäin. Asunnot sinänsä sijaitsevat ihan hyvillä alueilla Helsingissä, mutta kymppitonni on tuonkokoisessakin perinnössä iso raha silti. Vaikka menisi vain 3-4 vuotta, että ollaan tammikuun tilanteessa, niin onhan se ikävää. Miksen mä ole ikinä siellä, missä taloudellista onnenkauppaa sattuu ja tapahtuu???????????

Mutta itseä huolestuttaisi oma taloudellinen tilanne kyllä vielä enemmän tässä tilanteessa, jos perintöä ei olisi. Että siinä mielessä pitäisi van olla kiitollinen, että saa vaikka sitten omissa silmissä kasaan sulavan perinnön nyt, kun paska iskee tuulettimeen.

Vierailija
39/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miks just MULLE piti sattua tää koronatilanne, tuntuu ihan kuin maailmankaikkeus olisi MINUA vastaan".

Hei kamoon, nyt jotain suhteellisuudentajua.

Eihän siinä sitä tarkoitettu, vaan sitä, että juuri kun hänellä alkoi mennä hyvin , niin sitten se tulee. Jos menisi heikosti, tämä ei muuttaisi enää yhtään mitään.

Koronatilannehan voi jopa hyödyttää osaa meistä. Jos on osannut myydä sijoituksia romahdusta varten, niin saa pian kaikenlaista halvalla. Eli ei tämä kaikille ole edes mitään kurjaa.

Vierailija
40/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa kun muistaa, ettei ole tämän maailman keskipiste.

Mullakin opiskelijana masennusta pukkaa ja kesätyöpaikka meni alta koronan takia, mutta onhan tää korona paljon minun pientä elämääni suurempi asia.

Itsekeskeisyys on yksi masennuksen oire ja siitä kannattaa pyristellä pois. Itseä suurempi huoli mulla on myös ikääntyneistä läheisistä ja ehkä siksi tulen niin vihaiseksi nuorten ihmisten ulinasta ( vaikka yleensä symppaan meitä joilla pallo hukassa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän