Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri kun aloin löytämään suunnan elämässäni, niin iski tämä koronaepidemia.

Vierailija
18.03.2020 |

Tuntuu, että maailmankaikkeus tekee kaikkensa, että olen hukassa.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoppa elä muuta!

Juuri olin pääsemässä elämäni rakkauden kimppuun raastavan avioeron jälkeen. 

Juuri sain idean jännittävästä kirjan käsikirjoituksesta, uudenlaisesta vaarallisesta influenssapandemiasta.

Juuri pudotin palkkaani merkittävästi siirtymällä osa-aikaisiin etätöihin kotiin saadakseni mahdollisuuden kirjoittaa sen kirjan.

Juuri olin menossa pääsykokeisiin alalle, jota olen lapsesta saakka unelmoinut ja viimein rohkaistuin hakemaan.

Nyt kaikki tämä on viety ikiajoiksi pois. Onneksi on ulkopuolinen syy, jolle voin katkeroitua, kun en enää ikinä saa uutta mahdollisuutta. Harmittaisi jos olisin kaikki nuo vetelehtinyt ohi kuten tähänastisen elämänikin, ilman ketään syytettävää. 

Dystopiakirjoja lähetetään kustantajille ovista ja ikkunoista. Jos haluat, että se erottuu kustantajille ja ehkä lukijatkin löytää sen kirjoita jotain muuta. Niitä julkaistaan, mutta siitä johtuen dystopioita on viime vuosina julkaistu niin paljon, että ne uudet hukkuu jo siihen massaan.

Vierailija
82/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo tottunut köyhyyteen ja siihen, ettei pysty tekemään monia niitä asioita, joita muut pitävät (pitivät?) tavallisina ja normaaleina. Toki oli piakkoin tarkoitus valmistua ammattiin, joka mahdollisesti olisi voinutkin työllistää hyvin, mutta nyt ei vielä tiedä, miten sen suhteen käy. Olin silti jo henkisesti valmistautunut siihen, että kaikkien näiden opiskeluvuosien jälkeen jäisin silti työttömäksi. CV:ssä on niin ammottava aukko nuorena sairastetun pitkän ja vaikean masennuksen jälkeen. Työnantajat eivät ole koskeneet sen jälkeen pitkällä kepilläkään, miksi se tulevaisuudessa muuttuisi, vaikka valmistuisin tähänastisin loistavin arvosanoin. Mutta nythän moni niistä menestyjistäkin saa kokea, miltä tuntuu kyntää pohjamutia oikein kunnolla. Ehkä se opettaa kaikille vähän nöyryyttä ja hyväksyntää (en usko, mutta toivon).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan meillä kaikilla kolmukymppisillä sama tilanne. Koko elämä ollut kriisistä toiseen selviytymistä. Itse luulen että joudumme todistamaan vielä sotaa Suomessa, tai ainakin Euroopassa. 

Tässä koronakriisissa näkee, kuinka suuret ikäluokat eivät ymmärrä "oikeasta elämästä" mitään protestoimalla valmiuslakia. Vielä vanhemmilla ihmisillä ja sitten nuoremmilla on ollut tarpeeksi kestämistä.

Vierailija
84/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo tottunut köyhyyteen ja siihen, ettei pysty tekemään monia niitä asioita, joita muut pitävät (pitivät?) tavallisina ja normaaleina. Toki oli piakkoin tarkoitus valmistua ammattiin, joka mahdollisesti olisi voinutkin työllistää hyvin, mutta nyt ei vielä tiedä, miten sen suhteen käy. Olin silti jo henkisesti valmistautunut siihen, että kaikkien näiden opiskeluvuosien jälkeen jäisin silti työttömäksi. CV:ssä on niin ammottava aukko nuorena sairastetun pitkän ja vaikean masennuksen jälkeen. Työnantajat eivät ole koskeneet sen jälkeen pitkällä kepilläkään, miksi se tulevaisuudessa muuttuisi, vaikka valmistuisin tähänastisin loistavin arvosanoin. Mutta nythän moni niistä menestyjistäkin saa kokea, miltä tuntuu kyntää pohjamutia oikein kunnolla. Ehkä se opettaa kaikille vähän nöyryyttä ja hyväksyntää (en usko, mutta toivon).

Heillä se johtaa vaan itkuun siitä, ettei pääse Balille ja unelmien koti jäi rakentamatta, yhyy.

Vierailija
85/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan meillä kaikilla kolmukymppisillä sama tilanne. Koko elämä ollut kriisistä toiseen selviytymistä. Itse luulen että joudumme todistamaan vielä sotaa Suomessa, tai ainakin Euroopassa. 

Tässä koronakriisissa näkee, kuinka suuret ikäluokat eivät ymmärrä "oikeasta elämästä" mitään protestoimalla valmiuslakia. Vielä vanhemmilla ihmisillä ja sitten nuoremmilla on ollut tarpeeksi kestämistä.

Tarkoitat varmasti että eivät ymmärrä nykyisten kolmekymppisten elämästä mitään. Mitä kuvittelet tämän koronan olleen sodan jälkeisiin pulavuosiin verrattuna? Ei mitään. En ihmettele sitäkään, että osa kokee tämän reagoinnin ja suojatumisen turhana vouhotuksena.

t.kristallikissa

Vierailija
86/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä se johtaa vaan itkuun siitä, ettei pääse Balille ja unelmien koti jäi rakentamatta, yhyy.

Minä en kyllä nähnyt, että tässäolisi tuollaisesta kyse. Lomamatkalle pääseminen voi olla osalle tuikitärkeä rentoumisen vaihe stressaavassa elämäntilnteessa. Nyt kun rentouttava matka jää väliin, on aivan aiheellita kysyä, miten ihmiset jaksavat. Eihän kaikilla tässä tilantessa suinkaan ole työt loppuneet. Mitäs jos lomalle haluaja olikin hoitaja tai logistiikkapuolen ihminen?

t.kristallikissa

Vierailija
87/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmasti että eivät ymmärrä nykyisten kolmekymppisten elämästä mitään. Mitä kuvittelet tämän koronan olleen sodan jälkeisiin pulavuosiin verrattuna? Ei mitään. En ihmettele sitäkään, että osa kokee tämän reagoinnin ja suojatumisen turhana vouhotuksena.

t.kristallikissa

En siis tarkoita sitä, että he ajattelisivat, ettei kukaan kuole, vaikka ei voudotettaisikaan, vaan että heille se i ole niin big deal. Ainahan meitä on kuollut, sodissa vielä kauheammalla tavalla. Se ei ole heille mikään pelottava asia, ettäkoronaan voikin kuolla. Koska on koettu paljon pahempiakin kuolemia. Esim. pikkulapsia epähygieenisiin oloihin tms.

t.kristallikissa

Vierailija
88/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni luulee olevansa maailmannapa

että koronavirus tuli vaan sinun kiusaksesi.

Tuollainen ajattelu on merkki realistisen

käsityksen puutteesta.

Vierailija
89/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Kuka sinä olet sanomaan että ei ole mitään? Miksi vertailet kokemuksia niin kuin tietäisit ja saisit päättää muiden kokemuksista? Se on omasta ketnsperseudestäsädi väittää että se mitä nuoremmat kokee olisi jotenkin vähemmän kuin pula aika.

Vierailija
90/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

käsityksen puutteesta.

Ei tässä kukaan ole niin luullut, idiootti, vaan että oma elämä on sellaisessa asemassa, kun se korona tuli, että se on itselle mahdollisimman huono. Se oli aloittajan viesti, ne sen tajusivat, joilla on äidinkielessä laudatur.

t.kristallikissa

Vierailija
91/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Kuka sinä olet sanomaan että ei ole mitään? Miksi vertailet kokemuksia niin kuin tietäisit ja saisit päättää muiden kokemuksista? Se on omasta ketnsperseudestäsädi väittää että se mitä nuoremmat kokee olisi jotenkin vähemmän kuin pula aika.

Öööö, onko sinulle ylläri, että kaikki eivät ole samaa mieltä, kuin sinä? Eli kyseessä on kokemus. Sinun kokemuksesi mukaan tämä suojautuminen on tärkeää, eli yhtään vanhusta tai puolitervettäkään ei saa kuolla. Vanhempien ihmisten mielestä taas saa. He ovat eri mieltä, kuin sinä. Ei siinä sen hassumasta ole kysymys.

Osittain vanhempi ikäpolvi saattaa kokea asian niin siksikin, että heidän ollessa nuoria taudit vain tulivat, vaikka tehtiin niihin aikoihin kaikki mahdollinen.

On ymmärrettävää, ettäkuolemien estämiseksi tehdään kaikki mahdollinen, mutta on myös ymmärrettävää, ettei kaikki 7-kymppiset ymmärrä, että mitä kaikkea nytvoidaan tehdä. Heistä ehkä ne 40-luvun keinot olisivat ”niitä sopivia” tai ”riittäviä”.

t.kristallikissa

Vierailija
92/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minustakin se olisi ihan ok. En ainakaan itse pelkää kenenkään elossa olevan puolesta, jolle itselläni on väliä. Mutta toisaalta on aika ymmärrettävää, että kansa syyttäisi hallituksia aika rankasti, jos kaikkea voitavaa ei tehtäisi. Selainen se ihmismieli on, ettei olla valmiita hyväksymään heikkojenkaan menetystä.

t.kristallikissa

Vierailija
93/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa se oli vaan kristallikissa joka skitsahti, ei mitään uutta auringon alla. Jotkut asiat on ja pysyy, vaikka korona tekee tuhoaan. Jotenkin suloinen ajatus kaiken toivottomuuden keskellä. :D

Vierailija
94/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käsityksen puutteesta.

Ei tässä kukaan ole niin luullut, idiootti, vaan että oma elämä on sellaisessa asemassa, kun se korona tuli, että se on itselle mahdollisimman huono. Se oli aloittajan viesti, ne sen tajusivat, joilla on äidinkielessä laudatur.

t.kristallikissa

Jos sinulla oli laudatur, kirjoitustaitosi ja ehkä älysi on kyllä heikentynyt niistä ajoista. Mielenterveysongelmat tietysti heikentävät kognitiivista kapasiteettia. Idiootti.

Vierailija
95/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuitenkin tosiaan näiden estotoimien takia nimenomaan kolmikymppiset kärsivät taloudellisesti isosti.

t.kristallikissa

Vierailija
96/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

käsityksen puutteesta.

t.kristallikissa

Jos sinulla oli laudatur, kirjoitustaitosi ja ehkä älysi on kyllä heikentynyt niistä ajoista. Mielenterveysongelmat tietysti heikentävät kognitiivista kapasiteettia. Idiootti.

Mikä sanomastani on tyhmää? Perustele.

t.kristallikissa

Vierailija
97/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne.

Raskas avioero, terveellisempi elämä (alle vuoden aikana laihtunut 45kg), liikunnan ottaminen elämään, uusi työpaikka, uusi asunto yms

Ylipäätään sellainen uusi elämä joka on minun näköiseni, ei raskaan expuolisoni joka määräsi perheemme elämää kaikella mahdollisella.

Tästä keväästä ja tulevasta kesästä piti tulla lasteni ja minun paras aika pitkiin aikoihin. Oli varattu matkoja, oli tehty suunnitelmia monenlaisia, lapsen rippijuhlat ja toisen ylppärit. Kankkulankaivoon kaikki jos tämä kuukausikaupalla jatkuu.

Masentavaa aikaa tämä pari kuukautta on ollut korona uutisten vuoksi.

Vierailija
98/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuitenkin tosiaan näiden estotoimien takia nimenomaan kolmikymppiset kärsivät taloudellisesti isosti.

t.kristallikissa

Ja tämä on siis vain toteamus, en ota kantaa siihen, onko painotus vanhusten ja heikkojen elämien ja kolmekymppisten väliinputoajien elämien välillä hyvä vai huono.

t.kristallikissa

Vierailija
99/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään tällainen elämän suojeleminen an sich on minusta vähän typerää. Mutta olen sitä mieltä vain siksi, että en tosiaan tunne itse ketään, jota korona uhkaisi.

t.kristallikissa

Vierailija
100/112 |
19.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

6

Vierailija kirjoitti:

t.kristallikissa

Öööö, onko sinulle ylläri, että kaikki eivät ole samaa mieltä, kuin sinä? Eli kyseessä on kokemus. Sinun kokemuksesi mukaan tämä suojautuminen on tärkeää, eli yhtään vanhusta tai puolitervettäkään ei saa kuolla. Vanhempien ihmisten mielestä taas saa. He ovat eri mieltä, kuin sinä. Ei siinä sen hassumasta ole kysymys.

Osittain vanhempi ikäpolvi saattaa kokea asian niin siksikin, että heidän ollessa nuoria taudit vain tulivat, vaikka tehtiin niihin aikoihin kaikki mahdollinen.

On ymmärrettävää, ettäkuolemien estämiseksi tehdään kaikki mahdollinen, mutta on myös ymmärrettävää, ettei kaikki 7-kymppiset ymmärrä, että mitä kaikkea nytvoidaan tehdä. Heistä ehkä ne 40-luvun keinot olisivat ”niitä sopivia” tai ”riittäviä”.

t.kristallikissa

Tuollainen heikkojen polkija joka mitätöi kokemuksia ei ansaitse elää hu00ra kerrmaperze olet etkä mitään muuta häivy mitätöimästä muita jos et mitään elämästä ymmärrä. T. Krisstallikissa 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä