Juuri kun aloin löytämään suunnan elämässäni, niin iski tämä koronaepidemia.
Tuntuu, että maailmankaikkeus tekee kaikkensa, että olen hukassa.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään tällainen elämän suojeleminen an sich on minusta vähän typerää. Mutta olen sitä mieltä vain siksi, että en tosiaan tunne itse ketään, jota korona uhkaisi.
t.kristallikissa
Sinä sinä sinä! Joillain läheiset vaarassa mutta sinä ja sinä vain mielessäsi ja muut sellaiset joilla ei mitään oikeata vaaraa. Oma napa aina vaan yhyy. T. Krisstallikissa 2
Hei. Tsemppiä nyt kaikille. Huomaa, että porukalla on nyt vaikeeta. Niilläkin, jotka eivät halua sitä myöntää. Kyllä tästä selvitään. Virtuaalihalit kaikille <3
Meitä on tässä samassa jamassa useita nyt. Olen kokenut viime vuosien aikana elämäni pahimman kriisin.Läheisiä sairastui ja kuoli ja jouduin pahaan taloudelliseen ahdinkoon. Suurella sisulla ja selviytymisvietillä siitä olen selvinnyt ja 2020 piti olla vuosi kun vihdoin pääsen veloistani eroon vuoden lopussa ja muutenkin alan toipumaan kaikesta kauheudesta mitä olen kohdannut. No nyt menee duuni alta, velat jää maksamatta. Olisin tarvinnut aikaa vain tämän vuoden loppuun, mutta nyt meni kuten meni.
Sen lisäksi riskiryhmää ja pelkään myös henkeni puolesta. Olen kuitenkin päättänyt, että tästäkin kyllä selvitään! Ei vaan voi eikä saa masentua! Yhdessä me kaikki tässä ollaan ja toisiamme tuetaan.
Suunnan löytäminen ei pidä sisällään tasaista menoa eteenpäin, vaan haasteita tulee joka tapauksessa vastaan tavalla tai toisella Koronan syyttäminen siitä, ettei sinun kanttisi kestä haasteita on viite siitä että suuntasi perustuu varsin kevyille perustuksille. Nyt voit miettiä tarkempaa strategiaa ja punnita tavoitteittesi realistisuutta. Koronarumba kestää maksimissaan puoli vuotta. Voit omaa tilannettaisi edistää tartuttamalla itsesi koronaan, niin sen jälkeen voit aivan vapaasti toteuttaa itseäsi missä päin maailmaa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään tällainen elämän suojeleminen an sich on minusta vähän typerää. Mutta olen sitä mieltä vain siksi, että en tosiaan tunne itse ketään, jota korona uhkaisi.
t.kristallikissaSinä sinä sinä! Joillain läheiset vaarassa mutta sinä ja sinä vain mielessäsi ja muut sellaiset joilla ei mitään oikeata vaaraa. Oma napa aina vaan yhyy. T. Krisstallikissa 2
Mitä merkitystä mielipiteelläni on? Meneekö Suomen valtio mielipiteni mukaisesti, jos päätänkin vaihtaa sitä sinun kiukuttelusi seurauksena? Kannattaako siis sinun uhrata energiaa kiukutteluun siitä, mitä mieltä joku sattuu asiasta olemaan?
t.kistallikissa
Vierailija kirjoitti:
Suunnan löytäminen ei pidä sisällään tasaista menoa eteenpäin, vaan haasteita tulee joka tapauksessa vastaan tavalla tai toisella Koronan syyttäminen siitä, ettei sinun kanttisi kestä haasteita on viite siitä että suuntasi perustuu varsin kevyille perustuksille. Nyt voit miettiä tarkempaa strategiaa ja punnita tavoitteittesi realistisuutta. Koronarumba kestää maksimissaan puoli vuotta. Voit omaa tilannettaisi edistää tartuttamalla itsesi koronaan, niin sen jälkeen voit aivan vapaasti toteuttaa itseäsi missä päin maailmaa tahansa.
Vai puoli vuotta? Minkälaisessa kunnossa kuvittelet maailmantalouden olevan siinä vaiheessa? Tuskinpa tässä fyysisistä esteistä puhuttiin niinkään, vaan siitä, millaiseksi taloudellinen toimeliaisuus menee, mikäli kyseessä on valtionrahoitusta vaativa toimi tai palvelualan konkurssiin hakeutunut yritys. Ja miksi joku täällä heikoilla oleva olisi jotenkin vahvemmilla jonkun itselleen vieraan maan työmarkkinoilla? Ylipäätään on aika lapsellista kuvitella, että on ihan valinta vain, menestyykö yksilö ulkomailla vai ei.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.kristallikissaSinä sinä sinä! Joillain läheiset vaarassa mutta sinä ja sinä vain mielessäsi ja muut sellaiset joilla ei mitään oikeata vaaraa. Oma napa aina vaan yhyy. T. Krisstallikissa 2
Mitä merkitystä mielipiteelläni on? Meneekö Suomen valtio mielipiteni mukaisesti, jos päätänkin vaihtaa sitä sinun kiukuttelusi seurauksena? Kannattaako siis sinun uhrata energiaa kiukutteluun siitä, mitä mieltä joku sattuu asiasta olemaan?
t.kistallikissa
Sinun on turha asettua yläpuolelle ja holhota mistä minä saan kiukuta. Vitutttaa vaan tuollaiset itsekeskeiset siat jotka täällä haukkuu muita vaikka itse ovat umpipasskoja kiusaajia ja mitätöijiä. T krisstallikissa 2
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa kun muistaa, ettei ole tämän maailman keskipiste.
Mullakin opiskelijana masennusta pukkaa ja kesätyöpaikka meni alta koronan takia, mutta onhan tää korona paljon minun pientä elämääni suurempi asia.
Itsekeskeisyys on yksi masennuksen oire ja siitä kannattaa pyristellä pois. Itseä suurempi huoli mulla on myös ikääntyneistä läheisistä ja ehkä siksi tulen niin vihaiseksi nuorten ihmisten ulinasta ( vaikka yleensä symppaan meitä joilla pallo hukassa).
Aa, sulla sentään on ikääntyviä läheisiä, joista olla huolissaan. Mulla on vaan alkoholisoitunut, väkivaltainen mulkku isä, jota en jaksa pahemmin miettiä. Mut hei, sullahan on asiat hyvin, kun on läheisiä, jotka on sulle tärkeitä ja sinä heille. Mietippä kaikkia niitä, joilla ollut paska lapsuus, nuoruus ja aikuisuus, koska koko elämä menee traumaoireiden kanssa selviytyessä. Ilman läheisiä. Stressi sairastuttaa pikkuhiljaa myös fyysisen kehon.
Joten sulle sanon, että pää pois perseestä. Vituttaa tuollaiset muka masentuneet, joilla on moni asia oikeasti tosi hyvin. Esim. niitä läheisiä ja perhe, josta olla huolissaan. Näin. Eikös tunnukin mukavalta, kun vähätellään ja kilpaillaan siitä, kenellä menee huonoiten? Ja sanotaan, että lopeta tuo kitinä ja esitys kun sulla on asiat hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t.kistallikissaSinun on turha asettua yläpuolelle ja holhota mistä minä saan kiukuta. Vitutttaa vaan tuollaiset itsekeskeiset siat jotka täällä haukkuu muita vaikka itse ovat umpipasskoja kiusaajia ja mitätöijiä. T krisstallikissa 2
Kiukkua ihan mistä haluat, ihmettelen vain, jos sellainen ajanhukka kannattaa.
t.kristallikissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, et ole yksin. Avioliittoni on myrskyisten vuosien jälkeen lopulta seesteistynyt. Olemme puolisoni kanssa toistemme parhaat kaverit. Lapset ovat yhtä teiniä lukuunottamatta maailmalla ja siivet kantavat. Löysimme unelmakotimme, josta velkaa kylläkin. Ensi viikolla olisi viimein koittanut unelmiemme kauan odotettu ja ansaittu lomamatka. Mieheni melko uusi yritys lähti lopulta nousukiitoon ja kiito katkesi nyt kuin kanan lento. Terveys on toki tärkeintä, mutta pakko myöntää, että tunnen hienoista katkeruutta. Tulevaisuus on yksi suuri kysymysmerkki.....
Tämä on kyllä omaan napaan tuijottelun huippu. Jotkut kuolee ja sä harmittelet lomamatkan menestystä.
Sanottiinhan tuossa myös, että yrityksen kiito katkesi, mitä se tarkalleen tuleekaan tarkoittamaan.
Ja tietenkin ihminen harmittelee omalle kohdalleen sattuvia asioita vaikka jossain muualla joku kuolisikin. Kuolema on jokapäiväistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpottaa kun muistaa, ettei ole tämän maailman keskipiste.
Mullakin opiskelijana masennusta pukkaa ja kesätyöpaikka meni alta koronan takia, mutta onhan tää korona paljon minun pientä elämääni suurempi asia.
Itsekeskeisyys on yksi masennuksen oire ja siitä kannattaa pyristellä pois. Itseä suurempi huoli mulla on myös ikääntyneistä läheisistä ja ehkä siksi tulen niin vihaiseksi nuorten ihmisten ulinasta ( vaikka yleensä symppaan meitä joilla pallo hukassa).
Aa, sulla sentään on ikääntyviä läheisiä, joista olla huolissaan. Mulla on vaan alkoholisoitunut, väkivaltainen mulkku isä, jota en jaksa pahemmin miettiä. Mut hei, sullahan on asiat hyvin, kun on läheisiä, jotka on sulle tärkeitä ja sinä heille. Mietippä kaikkia niitä, joilla ollut paska lapsuus, nuoruus ja aikuisuus, koska koko elämä menee traumaoireiden kanssa selviytyessä. Ilman läheisiä. Stressi sairastuttaa pikkuhiljaa myös fyysisen kehon.
Joten sulle sanon, että pää pois perseestä. Vituttaa tuollaiset muka masentuneet, joilla on moni asia oikeasti tosi hyvin. Esim. niitä läheisiä ja perhe, josta olla huolissaan. Näin. Eikös tunnukin mukavalta, kun vähätellään ja kilpaillaan siitä, kenellä menee huonoiten? Ja sanotaan, että lopeta tuo kitinä ja esitys kun sulla on asiat hyvin?
Niinpä. Minun alkkisisäni on jo vainaa ja isovanhempia ei ole koskaan ollutkaan. Olen ollut vuosia lamaantuneisuuteen asti masentunut.
Kun nyt olen viimein saanut elämääni jotenkin raiteilleen, järjestänyt asioita ja sitten tulee iso pandemia pilaamaan tällä haavaa kaiken enkä siitäkään saisi olla edes harmistunut niin kuka tässä lopulta on itsekäs.
Jos joku rakkaani voisi todennäköisesti kuolla koronan takia, olisin aivan toista mieltä. Hallituksilla ei oikein ollut aikaa miettiä näiden ratkaisujen taloudellisia vaikutuksia, veikkaisin. Oli vain pakko toimia. Ehkä se tulee jostain selkäytimestä, että ihminen ei kestä katsoa ihmisten kuolevan, oli syy sitten mikä tahansa. Eikä varsinkaan silloin, kun itse oli päättäjänä. Tosin sota-aikoja tämmöinen ei koske.
t.kristallikissa