Menetkö poikkeuslakiaikana töihin? Mitä työtä teet?
Itse yriittäjänä mietin mitä tehdä. Työnkuvaani kuului kulkea kodeista toiseen.
Kommentit (563)
Teen pääasiassa kotona töitä. Toimistolla kyllä piipahdan päivittäin muutaman tunnin. Kaikkea ei kotona pysty tekemään. Yksinyrittäjä, asianajaja. Omalla autolla kuljen suosiolla, en käytä joukkoliikennettä. Saa nähdä perutaanko oikeuksissa istuntoja, kuinka paljon. Varmaankin ei-kiireellisiä siirretään tuonnemmaksi. Vielä ei niistä tarkempaa tietoa.
Menen. Olen apteekin tekninen työntekijä.
Siivooja. Liikekiinteistöjä. Ovat ainakin vielä kaikki auki. Eli työt jatkuu minullakin.
Mä olen suunnittelija. Meillä ei ole vpn-yhteyttä eikä mulla ole töissä läppäriä. Pomo sanoi tänään, että normaalisti töihin, jos tulee ulkonaliikkumiskielto. Kiva, mulla ei ole autoa joten kävellen pitää mennä. Kiitti vaan kalkkis pomo, joka ei usko ikinä mihinkään että jotain voisi maailmassa tapahtua. Mun työn luonne sallisi täysin etätyön ja haluaisin tehdä sitä muutenkin levottomassa avokonttorissa oleilun sijaan, varsinkin kun siellä on yksi itsekseenpuhuja.
Pakko mennä. Vastuualueena on turvata toimiva vedenjakelu pääkaupunkiseudulla.
Menen. Päiväkodissa töissä. 865
Vierailija kirjoitti:
Mä olen suunnittelija. Meillä ei ole vpn-yhteyttä eikä mulla ole töissä läppäriä. Pomo sanoi tänään, että normaalisti töihin, jos tulee ulkonaliikkumiskielto. Kiva, mulla ei ole autoa joten kävellen pitää mennä. Kiitti vaan kalkkis pomo, joka ei usko ikinä mihinkään että jotain voisi maailmassa tapahtua. Mun työn luonne sallisi täysin etätyön ja haluaisin tehdä sitä muutenkin levottomassa avokonttorissa oleilun sijaan, varsinkin kun siellä on yksi itsekseenpuhuja.
Vaihda työpaikkaa korona-ajan jälkeen. Luulisi, että monessa firmassa etätyö vakiintuu aiempaa hyväksytymmäksi tämän jälkeen.
M/39
Vierailija kirjoitti:
Joo... Siivoan mm. kerrostalojen rappukäytäviä. Siellä on todella hankalaa toteuttaa hyvää hygieniaa työssä ja varmaan suuri vaara altistua. Kotona yksi riskiryhmään kuuluva jota en haluaisi altistaa.
Itse teen samaa. Kaiken lisäksi osa työkavereista saikuttaa. Pitää tehdä myös osa heidän alueistaan. Eli pitää tehdä vielä nopeammin ja vielä enemmän kuin yleensä. Ja vielä tarkemmin ja paremmin kuin yleensä, koska Corona. Hirvee juoksu päivä oli tänäänkin. Ihan hirveä :(
Ne ns. paskaduunit ovat niitä tärkeimpiä. Me duunarit tämä maa pidetään pystyssä.
Menen. Kotisiivooja. Asiakkaat pääosin vanhuksia ja mt-potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Olen yliopisto-opettaja. Koetan just keksiä opiskelijoille vaihtoehtoisia suoritustapoja. Taidan laittaa ne kirjoittamaan 2 lyheympää tai yhden pidemmän esseen per kurssi. Ei mulla tuu etäluentojen pitämisestä oikein mitään ku on lapset kotona ja pienempi on vasta 3.
Et lastesi takia pysty hoitamaan kunnolla töitäsi? Mitä työnantajasi on tästä mieltä?
Työnantaja on sitä mieltä, että kaikki hoitaa kurssinsa loppuun miten tykkää ja keksii vaihtoehtoisen suoritustavan aivan itse. Eivät oo antaneet yhtään mitään muuta määräystä ku että lähiopetusta ei ole ja keksikää kuulkaa ihan itse miten teette, kokonaan ei saa perua. Nii että hukkaan meni nyt viisastelusi.
Nostan oikeasti hattua ihan kaikille hoitajille, myyjille, rekkakuskeille, kiinteistönhoitajille, tukihenkilöille (olipa kyseessä sitten atk tai sähköverkko), siivoojille, bussi- ja junakuskeille, ja ylipäätään ihan kaikille, jotka joutuvat tässä tilanteessa menemään työpaikoilleen, jotta yhteiskunnan rattaat pysyvät pyörimässä. Kiitos! Teette kaikki erittäin tärkeää työtä! Jaksamista kaikille, ylikuormituksesta huolimatta. Ei tämä poikkeustilanne loputtomiin kestä.
Palkanlaskija, teen etänä ja kotikoulutan yhden pikkukoululaisen.
Digiasioita ja etäyhteyksiä neuvovana konsulttina juuri nyt meikäläisellä on varsin paljon kysyntää.
Mutta teen asiakaskontaktit etänä.
Menen, olen terveydenhoitaja äitiysneuvolassa.
Menen, olen yliopistosairaalassa osastonsihteeri
Menen. Olen varhaiskasvatuksen opettaja päiväkodissa.
Menen, päiväkotiin. Oli kyllä tänäänkin jo niin paljon vähemmän lapsia kuin mitä normaalisti. Mitähän on loppuviikosta...
Erityisopettaja, menen. Ja työt jatkuu vaikka koulu suljetaankin.